Skrevet av Emne: Hva skal til?  (Lest 1057 ganger)

Utlogget Vg_s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Hva skal til?
« : 13. januar 2011, 01:34 »
Hei. Ønsker å minke fettprosenten min, men lurer litt hvilke grep jeg må ta og hvor lang tid de vil ta før en ser forandringer. Er per dags dato ok trent vil jeg si, spiller fotball, sliter for tiden med ryggen så lite løpeøkter for øyeblikket men regner med dette ordner seg. Sitter jeg krommet og strammer ser en rutene på magen gått, oppreist kan en såvidt skimte de 4 øverste. Tar jeg et godt tak ved navelen har jeg en fold på ca 1-1,5 med fett, hva skal til for å få litt av dette vekk med tanke på trening og kosthold, har aldri brydd meg noe særlig om kosthold skal sies noe jeg i senere tid har blitt mer opptatt av, heldig fra naturens side at jeg ikke legger på meg tror jeg. Ønsker å få av litt av det lille spekklaget jeg har. Kjekt om noen kan veilede litt Wink

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Hva skal til?
« #1 : 13. januar 2011, 10:09 »
Høres ikke ut til at det er så mye du skal ned. Hva veier du, hvor høy er du, hvor mange kg fett ned tror du at du må?  Desto mindre fett man har på kroppen, jo vanskeligere er det å bli kvitt. Det er jo logisk óg.

Uansett, underskudd er første bud. Ta tak i kostholdet og reduser på matinntaket. Og alle som går på diett burde absolutt trene styrke, for man vil uansett miste muskler om man lar være å trene styrke på diett.

Hvor lang tid det tar før du ser resultater er fullstendig avhengig av hvor hardt underskuddet ditt er, og bestemmes også veldig mye av hvilken type mat du spiser. Reduserer du feks hardt på karbohydrater vil det bli dratt masse væske ut av kroppen første og andre uke, så ser du mye tightere ut, uten at du nødvendigvis har mistet så veldig mye fett. Væsken komme fort tilbake så det er ikke noe vits å lure seg selv. Spiser du en del karbs på dietten vil du se mykere ut hele veien, men du vil merke at klærne likevel sitter løserer etterhvert, og vekta vil gå jevnere ned hele veien. Ikke noe stort stup i starten fordi du ikke mister så mye væske.

Jeg foretrekker diett med en del karbs, for da føler jeg meg mye bedre. Slipper det voldsomme suget etter sukker og sånt. Men det er vel en smakssak.  Mange opplever veldig gode resultater med høy protein, moderat/lav karb og lav/moderat fett -diett.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget erikv2

Sv: Hva skal til?
« #2 : 13. januar 2011, 10:39 »
Hei. Ønsker å minke fettprosenten min, men lurer litt hvilke grep jeg må ta og hvor lang tid de vil ta før en ser forandringer. Er per dags dato ok trent vil jeg si, spiller fotball, sliter for tiden med ryggen så lite løpeøkter for øyeblikket men regner med dette ordner seg. Sitter jeg krommet og strammer ser en rutene på magen gått, oppreist kan en såvidt skimte de 4 øverste. Tar jeg et godt tak ved navelen har jeg en fold på ca 1-1,5 med fett, hva skal til for å få litt av dette vekk med tanke på trening og kosthold, har aldri brydd meg noe særlig om kosthold skal sies noe jeg i senere tid har blitt mer opptatt av, heldig fra naturens side at jeg ikke legger på meg tror jeg. Ønsker å få av litt av det lille spekklaget jeg har. Kjekt om noen kan veilede litt Wink

gadd ikke lese alt, så ta forbehold.

du kan gå ned 1 kg i uken uten noe særlig problemer.

er du sulten så spis tunfisk eller kylling.
begynn å drikk pepsi max hvis du trenger å fylle kjeften/magen med noe.

tren tung styrketrening for å ikke miste styrke.
tren på 1-5 reps i baseøvelsene. alle andre øvelser enn mark, benk, bøy, chins, dips, roing og militæpress er unødvendige. ett sett er alt du trenger. skal bare vedlikeholde uazn lzm.

rock on dude.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!