Skrevet av Emne: Maria Amelie  (Lest 15283 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Maria Amelie
« #15 : 13. januar 2011, 20:21 »
Er sakene dine som er nevnt her relevant til Marias sak? Dette går på følelser og fornuft hos folk. Følelser og fornuft skaper engasjement.  Dine linker til bomring og olje handler ikke om følelser, men politikk, derfor tror jeg ikke engasjementet er det samme....

Jeg har veldig sterke følelser til min egen framtid. Hvordan tror du det blir å drive treningssenter i Røros når når byen forfaller grunnet stor pengemangel? Det må jo kunne skape et vist engasjement?

Ettersom ho e en papirløs flyktning har ho ikkje motatt ei krona i velfersstøtte, men har levd fra hånd til munn ved å ta vaskejobba rundt omkring. Kanskje trådstarter kan ta hode sitt ut av ræva et øyeblikk å prøve får overblikk og innsikt i en sak før han spyr ut slik ensidige og kvalme innlegg

Det morsomme blir jo at de aller fleste av oss kommer til å leve fra hånd til munn snart om vi ikke begynne å vokne og ikke ser at soveputa vår er i ferd med å forsvinne og at vi står ovenfor alvorlige realiteter. Er du en sånn type som tror all gevinst av oljeproduksjon går rett i pensjonsfondet og at staten bare kan øke skattene om det blir dårlig med penger du kanskje?
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Maria Amelie
« #16 : 13. januar 2011, 20:34 »
Jeg har veldig sterke følelser til min egen framtid. Hvordan tror du det blir å drive treningssenter i Røros når når byen forfaller grunnet stor pengemangel? Det må jo kunne skape et vist engasjement?


Jeg ser at det der kan oppfattes litt usaklig. Beklager dette isåfall. Men altså, selv om sakene ikke har noen relevans så stusser jeg litt på at folk ikke ser ut til å bry seg noe om så viktige problemer som dette. Derimot protesterer folk kraftig mot et system de selv har vært med å indirekte valgt fram via stemmeretten.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #17 : 13. januar 2011, 20:38 »
Kristin Clemet, Civita og andre høyrekrefter ønsker fri ferdsel av arbeidskraft på tvers av landegrensene, men samtid går stille i dørene i saker som Maria Amelie-saka.

Hvorfor sammenligner du en av EU's fire friheter med statsborgerskap?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Maria Amelie
« #18 : 13. januar 2011, 20:42 »
Greit nok at noen bor ulovlig i landet i så lang tid, men synest helt klart myndighetene burde se på denne saken i et perspektiv, fordi Amelie har klart å integrere seg noe eksempsjonelt i forhold til andre, ekstremister (for eksempel), som nekter å integrere seg her til lands - men som fortsatt får oppholdstilatelse. Helt utrolig at regjeringa ikke plukker ut de svina som benytter seg av velferdsstaten.

Her får Mulla Krekar vandre fritt i Oslo's gater som er en trussel for nasjonen Norge. Men Amelie derimot, med den historikken bak seg i Norge, blir sendt tilbake til Kaukasus i en haudundrandes fart? Faen med helt utrolig..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Maria Amelie
« #19 : 13. januar 2011, 20:43 »
Hvorfor sammenligner du en av EU's fire friheter med statsborgerskap?
Er ikke det ganske åpenbart?  Sterke krefter i både Høyre og Framskrittspartiet har fortsatt å ta til orde for en høy arbeidsinnvandring, også etter at Nei-sida heldigvis vant EU-kampen i 1994. Norge er ikke med i EU, og de fire oppskrytte frihetene gjelder ikke her.

Synes du ikke det er litt rart og selvmotsigende å være for en høy arbeidsinnvandring og samtidig være så himla nidkjær som man er i Maria Amelie-saka?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Maria Amelie
« #20 : 13. januar 2011, 20:45 »
Hvor er foreldrene til Amelie? Og hvorfor ordnet de ikke statsborgerskap til henne når hun var umyndig?

Hvor de er vet jeg ikke, og det er et godt spørsmål. Hun sier jo selv at hun ikke har noe å vende tilbake til, hvor er foreldrene, lever de? Men søknaden deres om oppholdstilatelse ble avslått i 2004.

At hun presterer å oppholde seg ulovlig en årrekke i et land, og attpåtil skriver en bok om det syntes jeg er lite imponerende. Om asylavslaget er berettiget eller ikke vet jeg ikke, men jeg ser ikke noen grunn til å godta søknaden på bakgrunn at hun har skaffet seg samboer og utdannelse.
Hun søker trossalt om asyl, asyl gis på grunnlag av behov og ikke fordi personen er flink til å integrere seg.

Hvorfor krigsforbrytere får bli i landet kan man jo spørre seg selv, og den nåværende innvandringspolitikken virker som en stor vits, men det er en annen diskusjon.

Hvis det skal gjøres noe bør det gjøres en endring i hvordan innvandrings og asylpolitikken fungerer, ikke gjøre unntak for loven i enkelt tilfeller pga stor medie dekning.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Maria Amelie
« #21 : 13. januar 2011, 20:47 »
Jeg har veldig sterke følelser til min egen framtid. Hvordan tror du det blir å drive treningssenter i Røros når når byen forfaller grunnet stor pengemangel? Det må jo kunne skape et vist engasjement?

Det morsomme blir jo at de aller fleste av oss kommer til å leve fra hånd til munn snart om vi ikke begynne å vokne og ikke ser at soveputa vår er i ferd med å forsvinne og at vi står ovenfor alvorlige realiteter. Er du en sånn type som tror all gevinst av oljeproduksjon går rett i pensjonsfondet og at staten bare kan øke skattene om det blir dårlig med penger du kanskje?


Er ikke inne i duskusjon for å diskutere pensjonsfond og oljeproduksjon, men fordi du klarte å lire av deg at hun var en velferdssnylter når hun ikke har motatt en krone i støtte fra noe hold, syns du bare kan gi faen i det.

Hun har levd under jorda i 8 år, uten bankkonto,fastlegeordning, legitimasjon og generelle rettigheter som du og jeg tar forgitt. Tatt mastergrad ved NTNU, jobbet frivilig i mange organiasjoner og skrevet bok. Hva har du gjort?

-Hvor er foreldrene til Amelie?
Dem lever i skjul i Norge
Som ditt?

tosk
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Maria Amelie
« #22 : 13. januar 2011, 20:52 »
Er ikke inne i duskusjon for å diskutere pensjonsfond og oljeproduksjon, men fordi du klarte å lire av deg at hun var en velferdssnylter når hun ikke har motatt en krone i støtte fra noe hold, syns du bare kan gi faen i det.

Hun har levd under jorda i 8 år, uten bankkonto,fastlegeordning, legitimasjon og generelle rettigheter som du og jeg tar forgitt. Tatt mastergrad ved NTNU, jobbet frivilig i mange organiasjoner og skrevet bok. Hva har du gjort?
Dem lever i skjul i Norge
tosk

I og med at du kjører så tøff linje selv (veldig imponert) så får du nesten komme med noen tall som viser meg at det er gratis å ha studenter på NTNU.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Maria Amelie
« #23 : 13. januar 2011, 20:57 »
det er nok ikke gratis å studere ved ntnu, men tror nok vinninga går opp i spinninga mtp. at hun skrev masteroppgave (dvs gratis) for statoil.

edit: og ikke minst med den jobben hun har gjort for å gi papirløse flyktninger et navn ved å stå fram og risikere sin egen sikkerhet. Hun hadde ikke trengt å stå fram med sin sak, hun kunne ha levd i skjul på permanent basis om hun ville.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #24 : 13. januar 2011, 20:59 »
Er ikke det ganske åpenbart?  Sterke krefter i både Høyre og Framskrittspartiet har fortsatt å ta til orde for en høy arbeidsinnvandring, også etter at Nei-sida heldigvis vant EU-kampen i 1994. Norge er ikke med i EU, og de fire oppskrytte frihetene gjelder ikke her.

Synes du ikke det er litt rart og selvmotsigende å være for en høy arbeidsinnvandring og samtidig være så himla nidkjær som man er i Maria Amelie-saka?

Norge er med i EØS, noe som gjør at de fire friheter gjelder også i Norge, med unntak av noen landbruks- og kjøttrariteter.

I årene som kommer med eldrebølgen osv. vil vi sannsynligvis ha behov for arbeidsinnvandringen mer enn noen sinne.

 At politikerne fortsatt prøver å få til et EU-samarbeid er ikke rart siden Norge er et demokratisk land, og det ved alle tre avstemningene har vært ca. 50/50 for ja/nei. Men det er ikke bare Høyre og Frp som har politikere for(og imot). Det er også andre partier. Frp har ikke et bestemt standpunkt, men vil gjerne ha en ny folkeavstemning får å se hvor folket står.

Og det er stor forskjell på arbeidsinnvandring og statsborgerskap. Etter en viss tid uten arbeid, har man ikke lenger rett til å oppholde seg i gjestgiverlandet, og må reise ut for en viss tid.  Dessuten er EU-borgere underlagt regler som sier de har lov til å oppholde seg i et hvilket som helst land innenfor EU for å jobbe. Amelie har er derimot ikke underlagt denne loven. Og begynner man å bryte lover for enkelte personer kan det få farlige ringvirkninger. Hadde Amelie vært fra et EU-land hadde ikke dette vært noen sak.

Men hva har du imot EU egentlig? skulle jo tro du som sosialist var for et ststem som fremmer likhet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #25 : 13. januar 2011, 21:02 »
tosk

Enda et velformulert innlegg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Maria Amelie
« #26 : 13. januar 2011, 21:03 »
Men hva har du imot EU egentlig? skulle jo tro du som sosialist var for et ststem som fremmer likhet.

Tror ikke du kjenner til alle argumentene for og imot eu hvis du lirer av deg noe sånt Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #27 : 13. januar 2011, 21:05 »
Tror ikke du kjenner til alle argumentene for og imot eu hvis du lirer av deg noe sånt Smiley

Kjenner nok flere enn deg Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Maria Amelie
« #28 : 13. januar 2011, 21:26 »
Jeg ser at det der kan oppfattes litt usaklig. Beklager dette isåfall. Men altså, selv om sakene ikke har noen relevans så stusser jeg litt på at folk ikke ser ut til å bry seg noe om så viktige problemer som dette. Derimot protesterer folk kraftig mot et system de selv har vært med å indirekte valgt fram via stemmeretten.
Lurer du fortsatt på dette med engasjement? Skjønner du ikke forskjell på politikk og følelser? Skjønner du ikke at eldreomsorg, skole, bomring, oljefond, veistandard etc etc er ALLTID til stede, er ALLTID diskutert ALLE dager HVER dag hele året?  Mens Maria-saken er NÅ? Og følelsene vekkes NÅ?

Hva dette har med treningssenterdrift på Røros vet jeg ikke. Det jeg vet er at vi bor i ett av verdens beste land, vi bor i det landet som kom seg best ut av finanskrisen. Vi bor i det landet som har mest penger på bok pr. innbygger, kanskje bortsett fra Saudi Arabia.
Jeg tror ikke verden (og Røros) går til helvete med det første.  Spesielt ikke pga at vi må betale 20,- i bomringen, eller at oljefondet har så mye penger at de vet ikke hvor de skal bruke det, eller når de skal bruke det.
Vi er bortskjemt rett og slett.

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Maria Amelie
« #29 : 13. januar 2011, 22:36 »
Likhet for loven er en fabelaktig ting og et ABSOLUTT i en rettsstat og i et demokrati! ALDRI vik fra dette prinsipp, selv der du mener dette er urimelig. Reglene er ofte laget med sikte på viktigere prinsipper enn husmornyheter fra tabloidene. Hun har lurt norske myndigheter i 9 år. Hun har snyltet til seg skoleplasser fra skattebetalende norsk ungdom. Hun har visst om vedtaket siden det kom, allikevel aktivt unngått gjennomføringen. Dama er en svindler! at hun nå får føle konsekvensene er et resultat av hennes egne handlinger. Om hun får bli, vil Norge være et asylmekka, der avslag ikke teller om man kommer seg unna myndighetene lenge nok til at man har etablert seg tilstrekkelig!
Hun kan gråte så mye hun vil, hun tapte spillet hun selv har deltatt bevisst i!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!