Skrevet av Emne: FRi frakt på PF  (Lest 4531 ganger)

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
FRi frakt på PF
« : 15. januar 2011, 12:37 »
Bli med å støtt!!

Søk opp " vi som vil ha fri frakt på froteinfabrikken.no " på facebook og trykk liker og inviter alle venner du har..

Kanskje vi klarer å få "presset" PF til å gi gratis frakt over 500, 1000, 1500, 2000 kr..


Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: FRi frakt på PF
« #1 : 15. januar 2011, 12:43 »
Mener dette har blitt forklart ganske greit før av Egil.
Skal de gi gratis frakt så må de ta kostnadene for dette over på noe annet. Høyere pris på produktene o.s.v. Det er da uansett forbrukeren som til slutt sitter igjen med regningen.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: FRi frakt på PF
« #2 : 15. januar 2011, 12:47 »
veel.... de er nå ganske overprisa fra før, så de har råd til det..  gymgrossisten har klart det, så da burde de oxo klare det:)
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: FRi frakt på PF
« #3 : 15. januar 2011, 12:53 »
veel.... de er nå ganske overprisa fra før, så de har råd til det..  gymgrossisten har klart det, så da burde de oxo klare det:)

Så bestill fra Gymgrossisten da om du synes proteinfabrikken er for dyre. Verre er det ikke Wink
Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: FRi frakt på PF
« #4 : 15. januar 2011, 13:08 »
Knut M har skjønt det; så enkelt er det.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #5 : 15. januar 2011, 13:41 »
Går ikke an å sammenligne Gymgrossisten og PF.

Og det at noen gjør det, betyr at man bare ser på seg selv og ikke ser det store bildet.
GG er eid av MTG Group. De har en megastor kapitalbase i ryggen og kan som markedsgrep kjøre slike stunt over lang tid for å vinne markedsandeler. Disse markedsandelene tjener GG sitt eneste formål, nemlig å få så stort antall kunder som mulig og så stor andel av markedet som mulig. Målet er ikke å tjene penger umiddelbart for å utvikler produkter eller skape nye ting i nye markeder (les dagligvare, faghandel osv)

De vil bygge opp en stor markedsandel som vil øke GG sin verdi når det skal selges for andre eller trede gang.

Dette er helt fair, og de bruker grep som er helt greie. Fri frakt er et av disse. de presser også sine marginer så lavt at de ikke kan jobbe i andre markeder enn sluttbrukermarkedet.  det skjer ingen produktutvikling eller salg i andre markeder fordi det rett og slett ikke er noen margin der...

Litt som en gammel select postordrekatalog. Masse stash til rimelig pris, kjøpt i store kvanta og solgt billig.

Det fins ikke 1 person som tjener på at PF betaler posten sin tjeneste for kundene sine. Kanskje de som bor i nordnorge, for det er de som har dyrest frakt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #6 : 15. januar 2011, 13:58 »
Som en liten digresjon kan jeg nevne at MTG group også eier TV3... den eneste tvkanalen dere ser GG reklamefilmer på.... GG får altså gratis og ledig reklameplass av sin eier selvfølgelig... enda en grei måte å kapre markedsandeler på.

Fullt lovlig selvfølgelig, men den største og rikeste har mange knep som brukes til å knekke små konkurrenter med.... heldigvis er det et stort nok marked i norge til at slike som PF, Norkost og Tech greier seg fint.... Til tross for at enkelte velger å handle hos utenlandske aktører.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: FRi frakt på PF
« #7 : 15. januar 2011, 15:12 »
Når man får frakt priser på over 2000,- på en bestilling så blir igrunn saken veldig enkel..

Det pf IKKE skjønner er jo at de mister MASSE kunder pga den dyre frakta..

Proteinfabrikken har de beste produktene syntes jeg, men lar være å handle der pga jeg vil ikke betale tusener når jeg gjør oppkjøp for et helt år om gangen.. 
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #8 : 15. januar 2011, 15:52 »
Du kødder, sant?  Ikke engang en pall koster 2000!
Da må det være en feil et eller annet sted! Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #9 : 15. januar 2011, 15:54 »
Og angående det med kunder, så tar du feil. Vi mister færre kunder enn vi får. Stadig vekst, så det kan ikke være alle som opplever det slik som du.

Hele konseptet "fri frakt" er fullstendig feilslått, misforstått og helt fjernt fra en varepris. Frakt er en tjeneste levert av posten. Ikke en rabatt man enten får eller ikke får.

Uansett så ender kunden opp med å måtte betale. Om ikke første gang, så på lengre sikt. det som ikke skjønner det har en utfordring. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #10 : 15. januar 2011, 15:58 »
Testa selv nå. Måtte bestille varer for 43 000 for å få en fraktpris på 1000,-

Du må ha opplevd en fantastisk bug i shoppen for å greie kunststykket 2000,- Smiley

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: FRi frakt på PF
« #11 : 15. januar 2011, 16:22 »
Testa selv nå. Måtte bestille varer for 43 000 for å få en fraktpris på 1000,-

Du må ha opplevd en fantastisk bug i shoppen for å greie kunststykket 2000,- Smiley

Da har du nok opplevd en bug selv , tror jeg..

Jeg og 2 kamerat ville ha bestillt sammen.. tilsammen 124kg pulver..  1875 kr for frakt fra stokke til risør...

varerne kom på 13,742 med 25% .. Så skal ikke handle så veldig mye for å komme opp i skyhøye priser..

)Samme antall kg på gymgrossisten : 9742kr.. inkl. frakt Wink )

det går faktisk ann å bruke andre transportører enn posten serru...  mulighetene til det er mange og de fleste mulighetene er billigere..

Jeg vil heller vente en dag eller 2 ekstra for få frakta MEGET billig eller gratis.. Tongue

Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget "terje"

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: FRi frakt på PF
« #12 : 15. januar 2011, 17:34 »
Den stadige økningen av nettbaserte tilbydere av kosttilskudd etc. gjør at dette markedet er blitt mer og mer ett forbrukers marked. Man vil helt sikkert oppleve at mange tilbydere forsvinner etterhvert pga.økt konkurranse. Det å poengtere at GG har et stort utvalg og fungerer som et postordrefirma er jo kun positivt fra forbrukernes side. Ett fritt marked med stor konkurranse, hvor den som leverer det beste tilbudet overlever. Dette er ikke noe å sette spørsmålstegn ved som du fra PF virker som gjør. Dere har jo også utvidet en god del i produktsortimentet deres og tilbyr ikke nå kun PF produkter. Å komme med faktorer for å forklare hvorfor PF ikke kan være like "billige" som GG er jo å være klar over en konkurransemessig svakhet.

Det er allment kjent at hvis man får gratis frakt er det faktisk du som forbruker som må betale for den i form av høyere priser på produktene. Men allikevel opplevde jeg for en stund siden at jeg fikk gratis frakt fra xlife.no samtidig som produktene var rimeligere enn hos PF (med VIP)! Synes dette var merkelig. Og at PF ikke kan gi gratis frakt ved større bestillinger synes jeg er rart. Avansen må være forholdsvis stor ettersom de kan gi store rabatter ved VIP kort.

Har forstått det slik at PF satser på bredde og kanskje har fått en del mer "voksne" kunder som bare "trimmer". Disse menneskene er ressurssterke og handler der de føler seg trygge(de leter heller ikke etter beste tilbud). Dette skal PF ha, dere leverer bra og trygge produkter. Gud vet hvor mange tusen jeg har brukt der, men jeg hadde en dårlig opplevelse hvor jeg hadde bestilt for noen tusen og krysset av for samlet levering. Det endte med at de sendte varene i to omganger pga.tomt på lager for noen av produktene. Jeg ble da nødt til å betale for frakt 2 ganger, jeg klaget, men fikk ingen forståelse for at dette var feil. Etter dette sluttet jeg å bruke PF, men alt handler jo om penger, så synes å argumentere om at PF ikke kan gi fri frakt ved større ordre fordi de har kostnader som f.eks utvikle produkter og markeder som om det var forbrukerne de tenkte på i det lange løp er feil.

Fri frakt som ikke vil gå noe utover pris på produktene tror jeg man vil bare se mer og mer av i fremtiden fordi konkurransen krever det..trenger ingen gruppe på fb for dette.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #13 : 15. januar 2011, 18:22 »
Da har du nok opplevd en bug selv , tror jeg..

Jeg og 2 kamerat ville ha bestillt sammen.. tilsammen 124kg pulver..  1875 kr for frakt fra stokke til risør...

varerne kom på 13,742 med 25% .. Så skal ikke handle så veldig mye for å komme opp i skyhøye priser..

)Samme antall kg på gymgrossisten : 9742kr.. inkl. frakt Wink )

det går faktisk ann å bruke andre transportører enn posten serru...  mulighetene til det er mange og de fleste mulighetene er billigere..

Jeg vil heller vente en dag eller 2 ekstra for få frakta MEGET billig eller gratis.. Tongue


Ja, det stemmer nok det der, hvis du har bestilt varer som hører hjemme på pall og fått pris på servicepakke. All fraktberegning er jo bare tabeller som ganger opp etterhvert som vekten øker.

Hvis du hadde ringt eller mailet for å få endret fra servicepakke til pall, så ville en slik pall kostet under 600 kroner. Muligheten til å velge pall ligger vanligvis ikke i webshoppen siden meeeget få privatkunder bestiller over 120 kg. Smiley Skal vanligvis ikke mer enn en mail til for å få svar på et slikt stunt Smiley

Ellers greit innlegg fra "terje".  jeg tror fortsatt det motsatte. At hvis noen skal betale 4-5 millioner av postens fraktkostnader for kundene, så vil det påvirke prisene.

JEg tror vi kommer til å se endring på fraktMÅTER i fremtiden, at feks oppkrav forsvinner osv, men neppe fri frakt over hele fjøla. Ikke i et langstrakt og dyrt fraktland som norge.

Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: FRi frakt på PF
« #14 : 15. januar 2011, 18:24 »
Så du nevnte andre fraktmåter/befraktere. Ikke snøballsjans i helvete. Logistikksjefen hos oss ville hengt seg om vi gikk over til andre vi har prøvd før. Fullstendig ubrukelige i flere områder i landet og ikke pålitelige nok, selv om posten også av og til roter. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!