Skrevet av Emne: Kan jeg legge til svømmetimer?  (Lest 920 ganger)

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
Kan jeg legge til svømmetimer?
« : 17. januar 2011, 18:39 »
hei.. Trener RYP Grunnprogramet Man,Ons,Fre. Lurte på om jeg kunne legge til 1 intens svømmetime på torsdag og fredag? går det bra eller burde jeg hvile?

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Kan jeg legge til svømmetimer?
« #1 : 17. januar 2011, 23:55 »
Ville jeg sagt varier veldig fra hvor godt trent i svømming du allerede er. Ettersom RYP baserer seg på å få optimal muskelvekst etter bindevev så ville det kanskje ikke vært så lurt å svømme om du syntes svømming blir for tungt fysisk. En gang i uka går nok greit, bare ikke svøm slik at du kjenner det mer i musklene enn pusten, all kardio er jo gogo, men man skal ikke slite ut musklene mens man går på RYP

De 2 siste ukene spiller det nok liten rolle, siden da trener du relativt tungt uansett så selve svømmingen vil ikke gi musklene nok juling til å slå igjennom musklenes bindevev for å si det kort og enkelt Smiley

Men de første 2 ukene ville jeg ihvertfall ikke gjort det, for da løfter man jo veldig lite og en tung svømmetime kan fort danne for mye bindevev om det bare blir tungt nok. Hvor stor rolle det spiller må gudene vite, men hele poenget til Ryp er jo å "Øke belastning i takt med musklenes bindevev" om du da trener for tungt og kroppen danner kraftigere bindevev så kan jo det kjapt ødelegge for de neste 3-4 treningsøktene

Om du ønsker alternativ trening til kondisjon/kardio så er løping bedre, siden det ikke er like tungt på musklene, men regner med du spør siden du personlig har en "thing"  for svømming

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!