Skrevet av Emne: få orden på livet sitt!  (Lest 5816 ganger)

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

få orden på livet sitt!
« : 17. januar 2011, 23:30 »
hvordan skal man få orden på livet sitt?

jeg sliter kraftig på skolen, ekstremt mye fravær, liten motivasjon, blir kvalm av tanken på skole, får ikke sove på grunn av bekymringer

vil begynne å jobbe, men er ikke 18 enda, noen måneder til.

treningen er det eneste jeg har kontroll på for tiden, allt annet er bare kaos

er så mye jeg burde gjort men kommer ikke igang

penger, skole, fritid, søvn problemer på grunn av all tenking.

noen som kan gi meg noen råd i en  tung tid?

takk

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: få orden på livet sitt!
« #1 : 18. januar 2011, 00:59 »
Var i samma situasjon.
Jeg slutta på skolen og begynte å jobbe på fabrikk.
Dødsdigg jobb med fremtidsmuligheter som feks arbeid offshore.
Føles ganske meningsfullt ut å tjene penger og skaffe seg et sted å bo, bil etc og.

Hadde jeg mått gått et år til på skolen hadde jeg hengt meg selv.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget mrkozmic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: få orden på livet sitt!
« #2 : 18. januar 2011, 09:26 »
Høres ut som du er deprimert.

Hvis du ikke tar noen medisiner så kan du prøve Johannesurt. Reseptfritt på apotek. Har prøvd det selv og det hjalp meg.

Ellers kan du høre med din lege.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: få orden på livet sitt!
« #3 : 18. januar 2011, 09:53 »
Penger er vel roten til alt vondt?

-Så begynn med å få orden på pengene. Søvn, skole, fritid og tenking blir MYE letttere da..

Ellers er det gode tilbud hos lege:

Lykkepiller ( kan anbefales hvis du har et aktivt sexliv )
eller
Noe å sove på.. - Tenker mye klarere hvis man er uthvilt Tongue

Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Johnblunn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: få orden på livet sitt!
« #4 : 18. januar 2011, 10:01 »
Har vært samme situasjon jeg og jeg opplevde det mer som at jeg laget unnskyldninger for mine handlinger. Jeg fant ut for meg selv at for å komme seg videre må man ta tak i livet sitt. Jeg søkte hjelp og det funket men det hjalp meg og å forstå at for å lykkes så måtte jeg gjøre arbeidet selv og håndtere det på best mulig måte jeg kunne selv. Selvfølgelig kan det være godt å ha noen å snakke med og utrykke seg. Og om du har dame som proteinmannen sier, utrykk deg gjennom sex , STRESS REALSE, sier jeg bare Smiley Men først og fremst ville jeg snakka med noen før du hopper i køys og deretter tar du skikkelig tak i livet ditt Smiley Take a stand  Kickass
Am I worker harder than the person who will be standing next to me?

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103251.0

Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104647.new#new

http://www.bodybuilding.com/exercises/

Høyde: 189
Vekt: Aldi veid meg på morgenen - 100kg på dagstid

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: få orden på livet sitt!
« #5 : 18. januar 2011, 11:17 »
har ikke dame nei, sliter litt med sosial angst, har dårlig selvtilitt.. har så problemer på skolen at jeg ikke klarer å fullføre, men om jeg ikke fullfører så har jeg ikke noe sted å bo, når jeg er 18 kan jeg nok få meg en eller annen jobb men nå de kommende månedene blir vanskelige...

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: få orden på livet sitt!
« #6 : 18. januar 2011, 12:42 »
Hvis du får deg førerkort er det mange dører som åpner seg... Postbud, lastebilfører (hvis du tar lappen for tyngre kjøretøy), bud for evt pakker, fører på søppelbil.... Noe av det bedre som kunne skjedd deg er at du blir kokk. Du starter lavt som kjøkkenhjelp på kinaresturanten på hjørnet, og etterhvert blir du forfremmet til kjøkkensjef, og/eller du får referanser når du skal søke jobb som kokk på hotell, finere resturanter osv. (mcdonnals er et flott sted å begynne, men der driver du ikke med kokkelering. Alt er så godt som automatisk. De jeg kjenner som jobber der har blitt forfremmet på 6-10 måneders tid. )


Håper du får orden på tingene... Tør jeg spørre hvilken linje du går på?.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: få orden på livet sitt!
« #7 : 18. januar 2011, 12:46 »
Hvis du får deg førerkort er det mange dører som åpner seg... Postbud, lastebilfører (hvis du tar lappen for tyngre kjøretøy), bud for evt pakker, fører på søppelbil.... Noe av det bedre som kunne skjedd deg er at du blir kokk. Du starter lavt som kjøkkenhjelp på kinaresturanten på hjørnet, og etterhvert blir du forfremmet til kjøkkensjef, og/eller du får referanser når du skal søke jobb som kokk på hotell, finere resturanter osv. (mcdonnals er et flott sted å begynne, men der driver du ikke med kokkelering. Alt er så godt som automatisk. De jeg kjenner som jobber der har blitt forfremmet på 6-10 måneders tid. )


Håper du får orden på tingene... Tør jeg spørre hvilken linje du går på?.

går kokkelinja, jeg er en praktisk person, det er teorien å langheten i ukene som knekker meg, for å få penger til lappen må jeg fullføre skolen¨

btw jeg strøk i 6 av 9 fag til jul, har 35 dager og 46 timers fravær..

Utlogget Johnblunn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: få orden på livet sitt!
« #8 : 18. januar 2011, 12:54 »
På grunn av du sliter med sosial angst som du sier og lav selvtillit ville jeg foreslått å oppsøke lege hjelper å snakke med noen som ikke er familie Smiley
Am I worker harder than the person who will be standing next to me?

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103251.0

Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104647.new#new

http://www.bodybuilding.com/exercises/

Høyde: 189
Vekt: Aldi veid meg på morgenen - 100kg på dagstid

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: få orden på livet sitt!
« #9 : 18. januar 2011, 12:58 »
På grunn av du sliter med sosial angst som du sier og lav selvtillit ville jeg foreslått å oppsøke lege hjelper å snakke med noen som ikke er familie Smiley
¨
legen er en del av familien, så det er vanskelig, alle forventer at jeg skal fullføre skolen, alle mener noe om meg

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: få orden på livet sitt!
« #10 : 18. januar 2011, 12:58 »
Skaff deg en jobb.. Selv jobber jeg på et eggpakkeri..... Fy faen så drittkjedelig å stusslig, men jeg tjener penger så jeg velger å se bort ifra det negative. Hvis jeg skulle vært hjemme hadde jeg vært forran dataen så hvorfor ikke tjene penger istedenfor?.

Sliter med motivasjon ang skolearbeid selv, men ligger stabilt på 4 så jeg prøver å golde koken... Er selv en praktisk person, men når jeg er hjemme sitter jeg 99% av tiden forran dataen, ihvertfall vinterstid så jeg kan like gjerne øve 1 time på prøven vi skal ha i morgen istedenfor å oppdatere div forum, spille osv.
Det skal ikke mye til for å få 3 i snitt. Krever bare at du gjør leksene og følger litt med på skolen.

Tenk på at det du gjør nå vil være livet dit til du blir pensjonist... Vurdert byggfag?. Så godt som bare praksis hvis en ser bort fra kusehår og milimeter pirket i arbeidslivet som snekker.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: få orden på livet sitt!
« #11 : 18. januar 2011, 13:29 »
Skaff deg en jobb.. Selv jobber jeg på et eggpakkeri..... Fy faen så drittkjedelig å stusslig, men jeg tjener penger så jeg velger å se bort ifra det negative. Hvis jeg skulle vært hjemme hadde jeg vært forran dataen så hvorfor ikke tjene penger istedenfor?.

Sliter med motivasjon ang skolearbeid selv, men ligger stabilt på 4 så jeg prøver å golde koken... Er selv en praktisk person, men når jeg er hjemme sitter jeg 99% av tiden forran dataen, ihvertfall vinterstid så jeg kan like gjerne øve 1 time på prøven vi skal ha i morgen istedenfor å oppdatere div forum, spille osv.
Det skal ikke mye til for å få 3 i snitt. Krever bare at du gjør leksene og følger litt med på skolen.

Tenk på at det du gjør nå vil være livet dit til du blir pensjonist... Vurdert byggfag?. Så godt som bare praksis hvis en ser bort fra kusehår og milimeter pirket i arbeidslivet som snekker.

det er ikke bare å få seg en jobb, jeg leser allt av anonnser, man må være over 18 på allt

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: få orden på livet sitt!
« #12 : 18. januar 2011, 13:40 »
det er ikke bare å få seg en jobb, jeg leser allt av anonnser, man må være over 18 på allt

Få hodet ut av ræva og gå rundt og spør om det er behov for litt ekstra hjelp i forskjellige bedrifter i stedet for og glo på annonser. Trapper du opp personlig og spør etter jobb på plasser du kunne tenkt deg å jobbe, så får du jobb.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: få orden på livet sitt!
« #13 : 18. januar 2011, 13:42 »
Slutt å syt. Dette er realiteten for de aller fleste. Det finnes ingen magisk oppskrift. Jobb hardere på skolen og dra i forsvaret når du er ferdig slik at du får opplevd litt andre ting i livet. Når du får deg jobb, må du også jobbe hardt og du vil få prestasjonspress på deg.

Kom deg opp av sofaen, og ikke klag. Spill den hånda du har blitt delt. Du har det ikke verre enn de aller fleste andre på 16-17 år.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Johnblunn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: få orden på livet sitt!
« #14 : 18. januar 2011, 13:45 »
Slutt å syt. Dette er realiteten for de aller fleste. Det finnes ingen magisk oppskrift. Jobb hardere på skolen og dra i forsvaret når du er ferdig slik at du får opplevd litt andre ting i livet. Når du får deg jobb, må du også jobbe hardt og du vil få prestasjonspress på deg.

Kom deg opp av sofaen, og ikke klag. Spill den hånda du har blitt delt. Du har det ikke verre enn de aller fleste andre på 16-17 år.
Veldig Godt poeng Smiley Go get it !gjelder livet generelt  Cool
Am I worker harder than the person who will be standing next to me?

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103251.0

Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104647.new#new

http://www.bodybuilding.com/exercises/

Høyde: 189
Vekt: Aldi veid meg på morgenen - 100kg på dagstid

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!