Skrevet av Emne: Bli kvitt en del underhudsfett  (Lest 12029 ganger)

Utlogget Ytelse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Bli kvitt en del underhudsfett
« : 19. januar 2011, 00:47 »
Hei.  <-- Gutt(!?) 19 år. Første post på forumet. Har noen spørsmål når det kommer til Low carb diett.

Innledning:

Har ikke så mye peiling på kosthold, noe min far har (lege). Har trent stort sett hele livet mitt, men begynte først og fremst målrettet forbrenning etter sommeren. Merket resultater etter noen måneder. I julen la jeg meg helt ut, men nå er jeg igang igjen:)

Kort om fortidens kosthold\trening

De første månedene spiste jeg:

frokost: skyr+korn
lunsj: 6 grove brødskiver med kjøttpålegg (snakker spelt isteden for hvete, får nok ikke noe grovere brød, hjemmelaget).
Middag?: Stort sett kylling.
Mellommåltid etc Egg og bacon.

+ Store mengder Pepsi Max.


Dette var vel et avrundet sammendrag av mitt "standard" kosthold.

Trente under denne perioden RYP grunnprogram.

Ble mye trening! var flink med cardio.

MEN jeg var ofte lite flink i helgen, ble ofte pizza og snop Sad


Vekt\høyde:


190 cm høy
90 kg
Vil tørre og påstå at jeg har ganske mye muskler. Har en bra overkropp (sett bort ifra fettet). Brystpartiet er jeg nesten fornøyd med. Selvom det ikke hadde skadet med litt mer markerte brystmuskler. Overarmene er ikke markerte.


"Problemstilling"  :

Jeg har for mye underhudsfett (helt klart).
Nederst på magen har jeg rett og slett en fettklump og har vel også håndtak på sidene.

Jeg er klar over at dette ikke blir lett, og jeg er innstilt på et helvete.
og MYE trening.


Mål:

Først og fremst bli kvitt "mageklumpen" og håndtakene. Litt mer markerte muskler kommer vel med dette.


Så til hovedspørsmålet:

Jeg har ikke kompetanse nok til å sette opp et ordentlig kosthold. Skal jeg kutte alt av karbohydrater? (bortsett fra 20 mg eller lignende?) Leser at folk blir fortalt at de må måle inntaket av kalorier, hvordan vet jeg hvor mye jeg trenger?

Og hvordan blir det med spisedager. Hindrer det fremgang? Må ærlig innrømme at spisedagene (ble vel litt for mange) reddet meg under RYP-perioden. Men vil kjøre dette 100%, ikke noe halveis.


Er vel dette kostholdet som hindrer meg i å har 100 % effekt.

De siste dagene har jeg kjørt:


Frokost (Proteinshake med havregryn)
Lunsj (Skyr, eventuelt YT restutisjonsdrikk kombinert med en banan, dette grunnet trening).
Middag (en pakke kyllingkjøttdeig kombinert med 2 speilegg og 3 skiver bacon).
Kveldsmat (Blir ofte speilegg og bacon).



Oppsummering av spørsmål:

Kutte alt av karbohydrater? (eller hvilken kilde og hvor mye skal dette komme fra?)

Måle inntak av kalorier? (Hvordan?)

Kutte spisedager?


Og eventuelt nyttig informasjon  :Smiley



Har prøvd å sette dette opp lettest mulig med mest mulig informasjon. Setter utrolig pris på alle tilbakemeldinger.   Smiley


Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #1 : 19. januar 2011, 11:37 »
Vil først si at jeg ikke er noe ekspert på området, men har lest en del og satser på å kunne hjelpe til litt, så får heller folk rette på meg om noe er feil.


Kutte alt av karbohydrater? (eller hvilken kilde og hvor mye skal dette komme fra?)

Tror ikke du trenger å kutte ut ALT av karbohydrater, men legg deg veldig lavt på det. Det heter jo low-carb og ikke no-carb Wink jeg vil tro (men vet ikke) at kroppen trenger/har godt av en viss mengde karbohydrater daglig, selv om dette kanskje er veldig lavt.

Måle inntak av kalorier? (Hvordan?)

For å måle inntaket mitt av kalorier bruker jeg www.diett.no. Ved hjelp av denne siden ser jo hvor mye kcal, karb, prot og fett jeg får i meg, og man får en fin oversikt over hva som inneholder hva.
Du kan lagre den vanlige dagen din, og om du bytter ut et måltid med noe annet av en eller annen grunn så kan du bare bytte ut og se hva dette gjorde med inntaket.

For å se hvor mye du sånn ca forbrenner i løpet av en dag kan du bruke www.kalorikalkulator.no.

Kutte spisedager?

Dette er jo opp til deg. Jeg er selv på diett og har valgt å ikke ha spisedager. En gang i blandt blir det en sjokolade på lørdager, men da stopper jeg også der. Kan da evt. bytte ut sjokoladen med en pizza f.eks, men jeg tar ikke helt av og spiser slik at jeg går for mye over det jeg til vanlig skal ligge på av kalorier.
Det vil nok ikke ødelegge med en spisedag og om det hjelper på motivasjonen så er det nok bare positivt! Men hold deg aller helst til kun en dag i uka!

Utlogget mipr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #2 : 19. januar 2011, 12:23 »
Sitat
Kutte alt av karbohydrater? (eller hvilken kilde og hvor mye skal dette komme fra?)

Dette kommer litt ann på metabolismen din, men du kan jo prøve det en periode å se hvordan det går? Spis karbohydrater i forbindelse med trening, altså mer karbohydrater i måltidene etter trening.

Sitat
Måle inntak av kalorier? (Hvordan?)[

Kjøp deg en fettklype og vekt, ta måling. Skriv ned det du spiser i en uke, ta så en ny måling, så gjør det samme en uke til. Da bør du se om det har endret seg på målingene dine, har de gått opp kutter du noen kalorier, har de gått ned kjører du på til det stagnerer, så kutter du enda litt mer. Det er ikke snakk om mye kutt, 2-300 kalorier kan holde.

Sitat
Kutte spisedager?

Dette kan du føle litt på selv, spisedager der du spiser burgere og pølser er jo ikke akkurat optimalt. Du kan heller forsøke med en oppkarbing hvis du føler deg sugen på noe.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #3 : 23. januar 2011, 14:16 »
Hei!

Veldig fint oppsatt post, forresten. : D
- dog skjønner ikke helt poenget med å si at faren din har peiling på kosthold, litt random. :p
ANYWAY.

20 MILLIGRAM karb skal godt gjøres å få til. :p (skjønner at det var en typo)

Du kan jo prøve å legge deg på under 50g om dagen i en ukes tid, tror det er lavt nok til at du skal komme i ketose, som er litt av poenget med lavkarbo i det store og det hele.

En annen ting er at du kan aldeles ikke spise seks brødskiver til lunch om du skal ha lavkarbo.
ÈN brødskive inneholder rundt 11-14g karbo. Generelt sett.
Skal du ha ordentlig lavkarbo må du nok heller belage deg på å spise omelett med ost, kesambokser, skyr, kylling + noe fett, etc. Egg og bacon er jo en slager på lavkarbo. - selv spiser jeg ikke lavkarbo, men hadde garantert spist meg ihjel på egg og bacon..

lavkarbo.no har en del oppskrifter, sjekk ut der.

Spisedager kan jeg ikke si noe særlig om, ettersom jeg ikke har spisedager selv.

Å måle inntak av kalorier er så enkelt som at du må belage deg på å veie mat + lese næringsinnholdet på varene en stund, fram til at du har fått "feelingen".
næringsinnhold.no funker greit til å se næringsinnholdet på varene.

Ser nå at denne posten ikke ble like fin som din, men håper den duger allikvel. :c

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #4 : 23. januar 2011, 19:04 »
Bra post, har akuratt samme spørsmåla og dvs, så kommer til å følge med i dette emnet!
Bare lurer på hva "spisedager" er?

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #5 : 23. januar 2011, 19:16 »
Spisedag;

Hvis man er som en vanlig mann i gata, og uansett ikke teller kcal, så er det en dag der du lar deg spise fritt. - innenfor rimelighetens grenser, da.

Hvis man er på deff, så er det en dag der man gjerne spiser en del mer karbo, for å booste forbrenningen, samt fylle opp glykogenlagrene.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #6 : 23. januar 2011, 19:18 »
underhudsfett?? sist jeg sjekket var alt fettet mitt under huden....
Mandal Treningssenter.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #7 : 23. januar 2011, 19:57 »
Spisedag;

Hvis man er som en vanlig mann i gata, og uansett ikke teller kcal, så er det en dag der du lar deg spise fritt. - innenfor rimelighetens grenser, da.

Hvis man er på deff, så er det en dag der man gjerne spiser en del mer karbo, for å booste forbrenningen, samt fylle opp glykogenlagrene.

Åja, Takk skal du ha! begynner med deffingen min om ca 7 uker.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #8 : 24. januar 2011, 15:44 »
underhudsfett?? sist jeg sjekket var alt fettet mitt under huden....
"Bukfett er fettvev som er lokalisert i bukhulen, i motsetning til subkutant fett (underhudsfett)."
- kilde, wikipedia.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #9 : 24. januar 2011, 16:01 »
"Bukfett er fettvev som er lokalisert i bukhulen, i motsetning til subkutant fett (underhudsfett)."
- kilde, wikipedia.

for oss som ikke går på universitet og slikt... hva er den praktiske forskjellen her?
Mandal Treningssenter.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #10 : 24. januar 2011, 17:09 »
Underhudsfettet ligger rett under huden, mellom hud og muskulatur.
Bukfett ligger rundt de indre organene som tarm, lever o.l. - under magemusklene.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bli kvitt en del underhudsfett
« #11 : 24. januar 2011, 20:06 »
Underhudsfettet ligger rett under huden, mellom hud og muskulatur.
Bukfett ligger rundt de indre organene som tarm, lever o.l. - under magemusklene.

Aaaah, nice Smiley
Mandal Treningssenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!