Skrevet av Emne: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi  (Lest 55507 ganger)

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

-Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« : 22. januar 2011, 11:24 »
Dette er så typisk Norge,ren og skjær anti-macho-testo kultur dvs feminisme på sitt beste"hygeniske årsaker"som om man ikke svetter på ryggen av en tskjorte når man legger seg på benken!!

Dette minner meg om når vi trente på KIF huset på kongsberg når vi var små hvor treningssenter leder Trygve Hagen som forøvrig var med på ungkaren spørte folk om de var homo når de sa de ville trene for å bygge og trene explosivt,"jenter liker ikke sånt",-Det høres ut som dere helst vil sette en sprøyte i armen av treningsoppsettet deres,typisk særnorsk anti-maskulin kultur på sitt beste denne karn i signlet har vært offer for,selv om de har klart å grave frem de "beste"argumentene for å få han til å vise minst mulig muskler da selvsagt.

Var som marius graaterud sa når han var i miami å trente der,"hjemme kunne jeg ikke trent i dette"når han trente i kun thigths på golds gym i miami,ingen skjønte hva han mente da selvsagt.

Slår aldri feil,det ligger i folkesjela vår..dette er ideologi!

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #1 : 22. januar 2011, 11:36 »

-Igår trente jeg litt på golds.. vi filmet der til no nettgreier og tok litt bilder.. ikke helt som gold i norge kan du si.. jeg gikk i bar overkropp og mini tights Tongue  alle er så imøtekommende, fikk flere "shaker" under treninga med super digge ting som ga pump osv.. sånne tin man seff ikke får kjøpt i norg for der er alt ulovlig..  og de lagde super digg shake til meg etter trening.. Alle kommenterer og stopper å snakker.. god damn.. hva kommer det av alt folk er så forskjellige fra hjemme?

sa til dem: guys this is NOT like golds in norway.. they would not even let me train like this.. det skjønte de ikke..

http://metern1.mobilblogg.no/1274872583_life_in_south_beach_m.html

Store forskjeller i verden..

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #2 : 22. januar 2011, 12:23 »
Ja, søren at nordmenn ikke kan trene nakne. Jeg rett og slett hungrer etter å legge meg ned på samme benk hvor nakne, kvisete rygger har gnidd seg utover. Kviser du kan høre sprekker når de legger seg ned. I tillegg er det så vått og glatt av svette at du må stroppe deg fast, om ikke vil du rutsje vekk som småbarna i den bratte bakken med Cherrox om vinteren.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget bozzern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #3 : 22. januar 2011, 12:29 »
Ja, søren at nordmenn ikke kan trene nakne. Jeg rett og slett hungrer etter å legge meg ned på samme benk hvor nakne, kvisete rygger har gnidd seg utover. Kviser du kan høre sprekker når de legger seg ned. I tillegg er det så vått og glatt av svette at du må stroppe deg fast, om ikke vil du rutsje vekk som småbarna i den bratte bakken med Cherrox om vinteren.

Lille lykketroll
85 mod, 173cm

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #4 : 22. januar 2011, 12:30 »
Du har nok rett at Norge har en ganske god dose av anti-macho/feministisk kultur, men jeg synes dette er en annen debatt. Aldri sett på singlet som et macho plagg, er og blir et jente plagg for meg. Sånn er jeg, enkelt og greit. Dessuten det å dra macho inni debatten blir faktisk å gi treningssentrene rett ved at de forbyr det i styrkerommet. Da du sier det har ingenting med å forbedre treningen, men å fremstå som stor og tøff ovenfor de andre i styrkerommet.

Personlig er jeg for et singlet forbud, eller mer riktig at de kommersielle stor-kjedene (her iblant også student sentrene) bør ha en form for kleskode. De er laget for folk flest, og da skal folk flest trives der. Det er adskillig flere som finner det støtende at enkelte har på seg litt for lite klær enn folk som blir støtt for de må ha på seg litt mer klær. Er det så viktig for deg å trene i singlet finner du deg bare et annet senter.

Du sier du er for singlet og tolker innlegget ditt til at du også synes bar overkropp er greit. Men hva med dype utringninger, bikinitopper, bare bikini, menn, eller damer for den saks skyld, i så korte shorts at hele gluteus maximus henger ut eller i litt for stramme sykkelshortser som overlater lite til fantasien? Skal dette være greit? Hva med naken? Det bør settes en grense en plass.

Om singlet bør være lov eller ikke, til tross for hvordan det ser ut over her, bryr jeg meg fint lite om, om noen vil vise seg fram må de bare det. Personlig går jeg på trening, nettopp for å trene, verken for å se på jenter, eller gutter, se hvordan musklene mine beveger seg eller for å se hvor mye biceps flekser i speilet. Egentlig synes jeg det er et overdrevent fokus på nettopp det overfladiske ved å trene. Hvorfor har det seg at du oftere ser folk følge med på "teknikken" sin på en biceps øvelse enn du ser folk som bryr seg om hvordan de utfører en potensiell skadelig øvelse som knebøy?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #5 : 22. januar 2011, 12:46 »
Dette er akkuratt den samme diskusjonen på hvorfor treningskjedene SJELDENT har over 40kgs hantler. Det er kjempemange gjennomsnittlige folk som vil begynne å trene men rett og slett ikke tørr å dra på gym hvor de vet det er (store) sterke folk i feks singlet, så kommer de og tynnfeit (bare eksempel) og løfter 1/10 av det han store gjør, og de føler folk ser på. Greia med å beholde kunder er å ha en gym hvor alt er mest på en linje hvor alle kan stå likt. Dvs tskjorte, dype uttrigninger (ok denne er ikke mange som klager på men ikke alle damer som liker å bli nedstirra), og lavere vekter (sikrer at mer av gjennomsnittbefolkning trener der, slik føler de seg mer komfortable, vi andre som har lyst på større vekter finner andre bedre gym=) )

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #6 : 22. januar 2011, 12:47 »
Singlet er heller ikke lov på mitt senter (Impulse). At man ikke kan bruke singlet pga hygiene er bare bullshit, det er kun fordi det er et senter for utrente, trygdemødre som luffer på 3d-mølla som ikke skal bli skremt bort av veltrente karer. På et treningssenter skal man tilpasse seg de utrente, og ikke motsatt tydeligvis.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #7 : 22. januar 2011, 12:58 »
Lille lykketroll

Har du sett meg om morran? Skulle nesten tro det, for du traff veldig blink Smile

Er ingen fan av singlettrening. Har ikke noe behov for å se alt for mye i speilet når jeg trener. Som Tesla sier, så drar jeg også til et senter for å trene, ikke for å vise meg frem eller bry meg noe særlig om hva slags klær folk trener i. Veldig enig med det du skriver, Tesla!
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #8 : 22. januar 2011, 13:01 »
Du har nok rett at Norge har en ganske god dose av anti-macho/feministisk kultur, men jeg synes dette er en annen debatt. Aldri sett på singlet som et macho plagg, er og blir et jente plagg for meg,.

Oh..jeg tror faktisk du er ganske alene om å IKKE syns at singlet er det utltimate macho plagg for folk som løfter vekter,golds gym singleten er vell prikken over den i`n

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #9 : 22. januar 2011, 13:02 »
Loft: Akkurat. Dette er en tulle debatt (er ofte de som er kjekkest å diskutere, av en eller annen grunn).

Til Kim: Du skriver rundt på Facebook gruppen din "FRIHET TIL Å VELGE". Jeg velger da å trene på et senter hvor jeg slipper å se folk trene i singlet, eller jeg velger å drive et senter hvor jeg bestemmer hva folk ikke skal få lov å ha på seg. Å nei, det var ikke slik frihet du mente, det er din frihet til å velge hva andre skal finne seg i. Akkurat. Slik var det. Ta deg sammen gutt. Lær deg i det minste hva frihet og valg er. (PS. Jeg kommentere her og ikke på facebook da jeg velger å være mest mulig anonym på nettet, facebook lar meg ikke være det så jeg velger bruker en annen tjeneste)

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #10 : 22. januar 2011, 13:05 »
Hva er problemet med at noe velger å trene i singlet? Jeg svetter noe helt for jævlig når jeg trener, og hvis noen ville at jeg skulle gått i T-skjorte i stedet, så kan jeg love dere at benkene, maskinene hadde vært søkkvåt av min svette.

Man svetter da mer med T-skjorte, enn med singlet. For å ikke snakke om bevegelsesfriheten jeg føler i singlet.

Nei, man må da må trene i det man vil. Dette gjelder også gamle, gretne, gubber/kvinnfolk i åttitalls joggedress.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #11 : 22. januar 2011, 13:06 »
Problemet med din "frihet"er at du dikterer hans valg,at din frihet basserer seg på at KIM må se slik og slik ut for at det kan kalles frihet,mens KIMs frihet ikke dikterer hvordan DU skal se ut men at han SELV kan bestemme over seg selv..make sense dont it

så hvem snakker egentlig om frihet

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #12 : 22. januar 2011, 13:18 »
Dette er akkuratt den samme diskusjonen på hvorfor treningskjedene SJELDENT har over 40kgs hantler. Det er kjempemange gjennomsnittlige folk som vil begynne å trene men rett og slett ikke tørr å dra på gym hvor de vet det er (store) sterke folk i feks singlet, så kommer de og tynnfeit (bare eksempel) og løfter 1/10 av det han store gjør, og de føler folk ser på. Greia med å beholde kunder er å ha en gym hvor alt er mest på en linje hvor alle kan stå likt..

Men dette fenomenet møter vi jo hver dag i samfunnet og forskjeller er det overalt uansett noe vi må leve med,jeg tror ikke dette er noe spesielt på treningssenteret,ellers burde det jo feks være påbudt å dusje med klærne på i svømmehallen fordi mange vil føle seg ukomfortable med at sidemannen har en større tiss en dem selv osv

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #13 : 22. januar 2011, 13:19 »
Sitat
Slår aldri feil,det ligger i folkesjela vår..dette er ideologi!

Nei, det handler om at folk er for late til å faktisk respondere på sånne regler til å finne seg et nytt sted å trene, og heller bare sutrer over regelverket. Det definitivt mest effektive virkemidlet for å få viljen sin som forbruker er å stemme med føttene (og slutte).

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: -Får ikke trene i singlet =særnorsk ideologi
« #14 : 22. januar 2011, 13:23 »
Nei, det handler om at folk er for late til å faktisk respondere på sånne regler til å finne seg et nytt sted å trene, og heller bare sutrer over regelverket. Det definitivt mest effektive virkemidlet for å få viljen sin som forbruker er å stemme med føttene (og slutte).

joda,men for alt vi vet så kanskje kim bor på et avsidesliggende sted på vestlandet hvor nå henn han bodde og at dette var treningssenteret i nærmiljøet,med mindre man ville bruke 3 timer ekstra med buss ,timene han trengte for å jobbe for å få råd til å trene?

Når jeg vokste opp i kongsberg 24.000 innbyggere var det kun ett treningssenter,nå er det riktig nok ett parr til,der jeg bor nå er det også kun et treningssenter og 20 min med bil til neste

så det er ikke alltid like enkelt,jeg syns det er bra han tar tak i det og gjør noe med situasjonen der han er og tar tak i uretten

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!