Skrevet av Emne: Stram kropp  (Lest 2006 ganger)

Utlogget anfield6677

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Stram kropp
« : 22. januar 2011, 19:02 »
Jeg ønsker å trene slik at kroppen blir ordentlig stram, dvs lite fett med en god del muskelmasse, men uten å bli for stor. Jeg trener ofte, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å oppnå dette. Har greit med muskelmasse fra før, men det er noe fett rundt magen bla annet som jeg gjerne vil ha bort. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Stram kropp
« #1 : 22. januar 2011, 19:04 »
Les og lær. Det er ingen her som kan gi deg et kort og godt svar på det, og heller ingen som bør gidde å gjøre det. Gjør leksen din selv.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Nillich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Stram kropp
« #2 : 22. januar 2011, 21:53 »
Hmm, som nybegynner innen trening, og på dette forumet, så trodde jeg at dette forumet blant annet skulle være til hjelp for nettopp læring. Altså at en får velmenende råd og tips når en har et spørsmål. Når alt kommer til alt, så kan jo så og si alle spørsmål besvares med "Les og lær[...] Gjør leksen din selv." osv. Så hva er da poenget med et forum?

Beklager anfield6677, jeg har ikke peiling på det du spør om, men blir bare litt oppgitt over det jeg opplever som sure og eksluderende svar (ikke spesielt på dette forumet, men nettforumer generelt).

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Stram kropp
« #3 : 23. januar 2011, 01:29 »
Hvorfor skal noen gidde å sette seg ned å belære en person de ikke har peiling på hvem er, og heller aldri kommer til å ha noe med å gjøre? Det han spør om er et enormt tema som krever veldig mye læring og dermed lesing. Om noen skulle ha skrevet alt det i et svar her ville det krevd mye fra den personen, og jeg kan ikke helt se hvilken motivasjon noen skulle ha for å gjøre det.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Stram kropp
« #4 : 23. januar 2011, 01:46 »
Jeg ønsker å trene slik at kroppen blir ordentlig stram, dvs lite fett med en god del muskelmasse, men uten å bli for stor. Jeg trener ofte, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å oppnå dette. Har greit med muskelmasse fra før, men det er noe fett rundt magen bla annet som jeg gjerne vil ha bort. Noen som kan hjelpe meg med dette?
Dette er som sagt over et digert emne, men jeg skal prøve å svare litt hyggeligere enn det som er gjort over.  Her er noen råd:
 * Ikke les kroppsbyggerblader!  De er en dårlig kilde til kunnskap.
 * Prøv å finne ut hvordan dopfrie kraftidrettsutøvere trener.  Dette inkluderer kastere, sprintere, boksere osv, ikke bare styrkeløftere og vektløftere.
 * Vent med kosttilskudd til du er godt igang med treningen, og de første framskrittene allerede er merkbare.
 * Hold litt igjen i starten.  Dersom du gyver løs for fulle mugger i starten, ender det gjerne opp med at du legger opp etter tre uker.
 * La hovedinnsatsen dreie seg om store øvelser som knebøy, markløft, benkpress, frivendinger, kroppshev osv.

Programmer som f.eks. Joe DeFrancos Westside for skinny bastards, Jim Wendlers 1-3-5 eller gode gamle 5x5 er en bra start.  Lykke til!
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget OmarO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 179

Sv: Stram kropp
« #5 : 23. januar 2011, 01:47 »
Hvorfor skal noen gidde å sette seg ned å belære en person de ikke har peiling på hvem er, og heller aldri kommer til å ha noe med å gjøre? Det han spør om er et enormt tema som krever veldig mye læring og dermed lesing. Om noen skulle ha skrevet alt det i et svar her ville det krevd mye fra den personen, og jeg kan ikke helt se hvilken motivasjon noen skulle ha for å gjøre det.

H*n får kanskje en honnør  Grin
Mark 210 x1
Benk 120 x1
Bøy 180x1
@87 kg RAW

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Stram kropp
« #6 : 23. januar 2011, 01:49 »
H*n får kanskje en honnør  Grin
Du skal få en honnør for den kongekommentaren.  Den var et eksempel på en virkelig vellykket put down.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Stram kropp
« #7 : 23. januar 2011, 01:54 »
Jeg ønsker å trene slik at kroppen blir ordentlig stram, dvs lite fett med en god del muskelmasse, men uten å bli for stor. Jeg trener ofte, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å oppnå dette. Har greit med muskelmasse fra før, men det er noe fett rundt magen bla annet som jeg gjerne vil ha bort. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Spis mindre.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!