Skrevet av Emne: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?  (Lest 408552 ganger)

elmundox

  • Gjest
Kjøpte en boks med Jack3d, og dette er det eneste kosttilskuddet jeg noen sinne har prøvd som har merkbar effekt. Kjennes ut som en overdose av kaffe, minus kvalmen jeg får av å ha i meg for mye koffein.

Ser at det er enkelte som ikke merker noe av Jack3d, og grunnen til det er mest sansynlig at dere drikker for mye kaffe\energidrikk til vanlig. Sentralstimulerende stoffer har en tendens til å redusere effekten av hverandre ved høyt inntak.

Det er viktig å merke seg hva 'Tynnogliten' sier, og dog huske at man gå på et såkalt off-cycle program fra jack3d. Fleste parten av dere har sikkert ikke lest på boksen, men der står det at man skal ha pause etter 8 uker, dette er fordi kroppen blir 'immune' mot sentralstimulerende stoffer som jack3d inneholder. I off-cycle perioden er det viktig å gå på et produkt som ikke inneholder sentralstimulerende stoffer som f.eks koffein, hvor V-12 ikke bør konsumeres på et off-cycle program.

Hobbit: Jack3d er ulovlig å ta meg seg inn i Norge, hvor det inneholder '1.3 dimethylamine'.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #826 : 11. juli 2011, 08:40 »
er det lov å ta det med inn til Norge?
v-12 turbo, er det lov å hente med en boks til eget forbruk ?


hobbit Cheesy

Veit ikke om det er lov, men husker en gang jeg ble stoppet i tollen med mengder kosttilskudd inkl diverse prewourkout produkter, bl.a v-12. Tollen kisen ba meg åpne bagasje rommet og tittet inn i havet av kostilskudd og sa bare "Ok, du kan kjøre". Virket ikke som det var noe topp prioritering å ta noen med 2-3 bokser pw produkter og masse proteinpulver Smiley
Njoa

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #827 : 11. juli 2011, 09:05 »
Det er viktig å merke seg hva 'Tynnogliten' sier, og dog huske at man gå på et såkalt off-cycle program fra jack3d. Fleste parten av dere har sikkert ikke lest på boksen, men der står det at man skal ha pause etter 8 uker, dette er fordi kroppen blir 'immune' mot sentralstimulerende stoffer som jack3d inneholder. I off-cycle perioden er det viktig å gå på et produkt som ikke inneholder sentralstimulerende stoffer som f.eks koffein, hvor V-12 ikke bør konsumeres på et off-cycle program.

Hobbit: Jack3d er ulovlig å ta meg seg inn i Norge, hvor det inneholder '1.3 dimethylamine'.

Er fullt lovlig å ta inn Jack3d i Norge, så lenge det er under 3 måneders forbruk. 1.3 dimethylamine slår ut på dopingtest, men dette er ca like ille som å ha koffein i blodomløpet.
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

elmundox

  • Gjest
Det er så mye frem og tilbake om dette angående jack3d, så jeg sendte likesågodt email til et par autoriserte personer.

Sendte mail til alle avdeligene i toll norge, samt legemiddelverkets hovedmail, juristene innefor legemiddel verket og produktinformasjon og markedsføring innenfor legemiddelverket. Håper på å få svar fortløpende.



Mailen innehold følgende informasjon:

Sitat
Hei!

Det foregår heftige debatter på internett forum vedrørende et kosttilskuddet Jack3d, og import til eget bruk. Det ville vært fint å få et klart svar fra en autorisert person m.h.t import av kosttilskuddet (Kjøpe selv i et EØS-land og få tilsendt i posten fra et EØS-land)
Kosttilskuddet inneholder følgende:

Proprietary Blend (Arginine Alpha-Ketoglutarate, Creatine Monohydrate, Beta Alanine, Caffeine (4145.00  mg), 1,3-Dimethylamylamine (geranium [stem]), Schizandrol A) 

Takk for svar, og det kan endelig bli fred på flere internett fourm Smiley

Første svar fra toll.no -



Andre svar fra toll.no -



Informasjon fra legemiddelverket.no

Hvis du bestiller over internett så gjelder disse retningslinjene:


Sitat
Forsendelse fra land innenfor EØS-området

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.
Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.



Sitat
Forsendelse fra land utenfor EØS-området:

Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres.

Statens legemiddelkontroll avgjør i tvilstilfelle hvorvidt et produkt er å regne som et legemiddel.

Hvis du er på ferie i utlandet og vi ta med deg noe hjem så gjelder disse retningslinjene:



Sitat
§4d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området,
så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.


Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.


Nyttige linker:

Narkotikaliste
Dopingliste
Legemiddellisten


Kilder:
Toll.no
Legemiddelverket.no

tl;dr?

Jack3d er 'lovlig' i 'rimelig kvantum'.

Har enda ikke fått dette bekreftet fra hverken toll.no eller legemiddelverket, men informasjon på deres sider viser til at det er 'lovlig' i rimelig kvantum så lenge man kan fremstille kvittering. Jeg ville også hatt med en kopi av lovverket i tilfelle man skulle møtt på en inkompotent toller.


Da har jeg fått 'bekreftelse' på at det er lov å ta med rimnelig kvantum inn til Norge:

Her er spørsmålet jeg stilte:


Dette er svarer jeg fikk:

Utlogget Luv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #829 : 11. juli 2011, 13:12 »
Alt av informasjon angående dette kunne man selv finne på deres informasjonssider. Forventet du egentlig honnør ved å gjøre tollerne ekstra oppmerksom ovenfor Jack3d, klippe å lime inn fra sidene deres, og lire fra deg noe som er innlysende? Det hadde holdt mer enn nok å nevne 1.3-dimethylpentylamine når du først var i gang med idiotien.

Folk som ikke vet at det er lettere å få inn vanskelige produkter fra EØS-land, burde klippe VISA kortet i to.

Skulle vært mulig å gi minushonnører i dette forumet, altfor mange "inkompotente" mennesker her.
"Shit don't make no sense"
-JegTrenerNaken

elmundox

  • Gjest
Alt av informasjon angående dette kunne man selv finne på deres informasjonssider. Forventet du egentlig honnør ved å gjøre tollerne ekstra oppmerksom ovenfor Jack3d, klippe å lime inn fra sidene deres, og lire fra deg noe som er innlysende? Det hadde holdt mer enn nok å nevne 1.3-dimethylpentylamine når du først var i gang med idiotien.

Folk som ikke vet at det er lettere å få inn vanskelige produkter fra EØS-land, burde klippe VISA kortet i to.

Skulle vært mulig å gi minushonnører i dette forumet, altfor mange "inkompotente" mennesker her.

Jeg beklager på det sterkeste at 'idiotien' min som du henviser til ikke tilfredstiller standarden din. Uheldigvis for samfunnet er ikke alle like kunnskapsrike og informerte som noen skulle ønske. Derfor tenkte jeg at det var på sin plass å 'dokumentere', og gjengi informasjon fra legitime kilder, slik at dem som hverken har tid eller krefter til å gjøre sin egen research kan enkelt konkludere sin problemstilling ved å lese innlegget.

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #831 : 11. juli 2011, 15:46 »
oh my god du er smart halftheman!
enig med Luv, jævlig lurt å gjøre tollerne oppmerksomme på det. jævla tyster

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #832 : 11. juli 2011, 18:17 »
bedre blir det neppe, selv om dette neppe går gjennom i usa, har et nytt EU direktiv sneket seg inn gitt.. slik er det allerede i norge...

http://anabolicminds.com/forum/content/fda-unleashes-end-97/

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #833 : 11. juli 2011, 18:27 »
Er ganske sikker på at tollerene vet utmerket godt hva Jack3d er, tviler derimot veldig sterkt på at mailen fra Halftheman henger på hver eneste oppslagstavle på tollstasjonene rundt om i landet..
Derimot så blir det kanskje slutt på dette uendelige maset om det er lov å ta det inn i landet enten det er til personlig bruk, til 3 familemedlemmer eller hele kommunen..

elmundox

  • Gjest
oh my god du er smart halftheman!
enig med Luv, jævlig lurt å gjøre tollerne oppmerksomme på det. jævla tyster

Tollerene er ikke bekjent med halvparten av det de beslaglegger, helt til de identifiserer hva produktet inneholder. Det er også på grunn av innholdet at produktet blir beslaglagt, ikke navnet. Det er ikke trygt å ta med seg 500g Jack3d i en fiskeoljeboks hvis det er det du tror. Hvis de først stopper og sjekker, så blir du behandlet med tanke på innehold. Håper du skjønner hvor jeg vil hen.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #835 : 12. juli 2011, 00:10 »
oh my god du er smart halftheman!
enig med Luv, jævlig lurt å gjøre tollerne oppmerksomme på det. jævla tyster
Hehe, tyster faktisk.


Utlogget Bar0nen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 513
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 513

  • LOL
Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #836 : 13. juli 2011, 15:08 »
Men det selges jo produkter i norge som inneholder geranium...

Utlogget 2Mass

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #837 : 13. juli 2011, 18:08 »
Men det selges jo produkter i norge som inneholder geranium...

Har du noen eksempler?
^^

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #838 : 13. juli 2011, 18:27 »
Har du noen eksempler?

http://x-life.no/frenzy_fat_loss_120_kapsler/P_716
http://www.norkost.no/trex_120_xtreme_fatburn/P_418



Forskjellen er at de norske inneholder ekstrakt av urten, og de fra utlandet farmasøytisk fremstilt ren DMAA

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Jack3d - Tilbakemeldinger og evt. Bivirkninger?
« #839 : 13. juli 2011, 18:59 »
slutt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!