Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70901 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #60 : 30. januar 2011, 00:10 »
Dessuten er 140- løftet tatt på 110 kg kroppsvekt, rasshøl.. Begynte på 130 kg kroppscekt og 70 kg benkpress.. Jeg går motsatte vegen, det er noe som heter å slanke seg, men vis noen har lyst til å drite på det også så værsågod..

Litt morsomt at du går aggresivt til verks når noen kommenterer løftinga di i forhold til kroppsvekt. Du kritiserer skjorte bruken, og når du skal legge frem hvor mye du tar raw for å fremme at du løfter mye (?) så er det ikke rart du får kommentarer tilbake. 140kg på 110kgs kroppsvekt er ikke akkurat imponerende, sry to say! Du kan jo sammenligne deg litt med andre folk på din kroppsvekt så ser du fort at du har litt igjen Wink
Hvis du skal legge slanking som nok et sub-emne i denne tråden så foreslår jeg at du lager en ny tråd/logg der du fører slankekuren din.. Slangeprosjektet ditt kan du holde for deg selv ettersom det har null å si i denne diskusjonen..
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #61 : 30. januar 2011, 03:29 »
Tja, jeg er værtfall ganske dum, som gidder å svare på det der Wink

Hehe:)

Antar og håper at du skjønner hva jeg mener. Den stereotype sterke mannen er gjerne litt"neandertalsk", ikke sant? Dette med stereotype er bare en spøk fra min side.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #62 : 30. januar 2011, 03:54 »
Litt morsomt at du går aggresivt til verks når noen kommenterer løftinga di i forhold til kroppsvekt. Du kritiserer skjorte bruken, og når du skal legge frem hvor mye du tar raw for å fremme at du løfter mye (?) så er det ikke rart du får kommentarer tilbake. 140kg på 110kgs kroppsvekt er ikke akkurat imponerende, sry to say! Du kan jo sammenligne deg litt med andre folk på din kroppsvekt så ser du fort at du har litt igjen Wink
Hvis du skal legge slanking som nok et sub-emne i denne tråden så foreslår jeg at du lager en ny tråd/logg der du fører slankekuren din.. Slangeprosjektet ditt kan du holde for deg selv ettersom det har null å si i denne diskusjonen..

To be fair; hvor mye han løfter i benk har også null innvirkning på temaet og sakens kjerne... Man trenger ikke være statsviter for å uttale seg om politikk eller ernæringsfysiolog for å snakke om mat og man trenger heller ikke å være norges sterkeste styrkeløfter for å debattere rundt utstyrsbruk og raw styrke og tunge løft.
Jeg tar heller ikke mer enn 140 kilo i benk akkurat nå, vil det si at jeg ikke kan delta i debatter rundt utstyrsbruk og benking og en del annet? Hva med å tillate deler av forumet bare for folk som overstiger en bestemt total? Da får man luket vekk rusket. Seriøst, det blir for dumt. At alle i tillegg skal fortelle ham hvor dårlige løft han har og hvor svak han er sammenlignet med andre er rett og slett utidig og ikke i den ånd jeg kjente på treningsforum for noen år tilbake.

Folkens, skjerp dere.

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #63 : 30. januar 2011, 04:10 »
To be fair; hvor mye han løfter i benk har også null innvirkning på temaet og sakens kjerne... Man trenger ikke være statsviter for å uttale seg om politikk eller ernæringsfysiolog for å snakke om mat og man trenger heller ikke å være norges sterkeste styrkeløfter for å debattere rundt utstyrsbruk og raw styrke og tunge løft.
Jeg tar heller ikke mer enn 140 kilo i benk akkurat nå, vil det si at jeg ikke kan delta i debatter rundt utstyrsbruk og benking og en del annet? Hva med å tillate deler av forumet bare for folk som overstiger en bestemt total? Da får man luket vekk rusket. Seriøst, det blir for dumt. At alle i tillegg skal fortelle ham hvor dårlige løft han har og hvor svak han er sammenlignet med andre er rett og slett utidig og ikke i den ånd jeg kjente på treningsforum for noen år tilbake.

Folkens, skjerp dere.

Nevertheless, hele tråden er lagd kun for å provosere hårsåre styrkeløftere, ikke diskutere emnet. Usaklighet blir her møtt med usaklighet.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #64 : 30. januar 2011, 08:33 »
Nevertheless, hele tråden er lagd kun for å provosere hårsåre styrkeløftere, ikke diskutere emnet. Usaklighet blir her møtt med usaklighet.
Så, om noen ønsker å provosere så bør og skal dette møtes med tilsvarende provokasjon andre veien, forstår jeg deg riktig? Er det en bra ting, at styrkeløftere møter usaklighet med usaklighet? Er det ikke bedre å bare holde kjeft da? Om vedkommende bare ønsker å provosere så er det jo nettopp det han har klart å gjøre...
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #65 : 30. januar 2011, 09:55 »
Takk, Mummelmannen. Honør for den.Men jeg tror en del av disse kommentarene har med umodenhet å gjøre, og jeg tror ikke det synker inn hos de det gjelder. Dette forumet er mye mer aggressivt en mange andre fora.

To be fair; hvor mye han løfter i benk har også null innvirkning på temaet og sakens kjerne... Man trenger ikke være statsviter for å uttale seg om politikk eller ernæringsfysiolog for å snakke om mat og man trenger heller ikke å være norges sterkeste styrkeløfter for å debattere rundt utstyrsbruk og raw styrke og tunge løft.
Jeg tar heller ikke mer enn 140 kilo i benk akkurat nå, vil det si at jeg ikke kan delta i debatter rundt utstyrsbruk og benking og en del annet? Hva med å tillate deler av forumet bare for folk som overstiger en bestemt total? Da får man luket vekk rusket. Seriøst, det blir for dumt. At alle i tillegg skal fortelle ham hvor dårlige løft han har og hvor svak han er sammenlignet med andre er rett og slett utidig og ikke i den ånd jeg kjente på treningsforum for noen år tilbake.

Folkens, skjerp dere.


Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #66 : 30. januar 2011, 10:25 »
Det virker som om mange som kritiserer idretten styrkeløft (med utstyr) gjør det fordi de synes det er urettferdig at en styrkeløfter kan oppgi høyre benk enn han eller hun ellers kunne uten skjorte.
En slags misunnelse av en eller annen grunn.
Det kan da ikke være vanskelig å forstå at skjortebenk og benkpress er to forskjellige ting. Vi trenger ikke ta vekk benkskjorta fra idretten styrkeløft for å klargjøre det vel.?
Det er ingen som mister noe streetkred på sitt råtne fleskesprettløft på 150kg på gymet, mens en strykeløfter er latterlig fordi han bruker det utstyret som er tilgjengelig. Synes det er merkelig.

Rart også at ingen henger seg opp i drakter i knebøy eller mark i særlig grad. Dette er en ego ting for folk som må skryte av gymløftene sine.


Jeg synes innlegget var morsomt forøvrig.

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #67 : 30. januar 2011, 11:15 »
Det virker som om mange som kritiserer idretten styrkeløft (med utstyr) gjør det fordi de synes det er urettferdig at en styrkeløfter kan oppgi høyre benk enn han eller hun ellers kunne uten skjorte.
En slags misunnelse av en eller annen grunn.
Det kan da ikke være vanskelig å forstå at skjortebenk og benkpress er to forskjellige ting. Vi trenger ikke ta vekk benkskjorta fra idretten styrkeløft for å klargjøre det vel.?
Det er ingen som mister noe streetkred på sitt råtne fleskesprettløft på 150kg på gymet, mens en strykeløfter er latterlig fordi han bruker det utstyret som er tilgjengelig. Synes det er merkelig.

Rart også at ingen henger seg opp i drakter i knebøy eller mark i særlig grad. Dette er en ego ting for folk som må skryte av gymløftene sine.


Jeg synes innlegget var morsomt forøvrig.

Tror du treffer spikeren på hodet her.
En annen ting jeg har lagt merke til er at steroider ikke har like stor innvirkning på cred som skjorta.
Tar du 250 i benken ved hjelp av steroider, så tar du ikke like mye cred fra en 150 kg's flesksprett som en 250 kilos skjortebenk.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #68 : 30. januar 2011, 13:04 »
Dessuten er 140- løftet tatt på 110 kg kroppsvekt, rasshøl.. Begynte på 130 kg kroppscekt og 70 kg benkpress.. Jeg går motsatte vegen, det er noe som heter å slanke seg, men vis noen har lyst til å drite på det også så værsågod..

Lurer på om ironien forsvinner i takt med kiloene?  Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #69 : 30. januar 2011, 14:00 »

Ok, å kalle deg rasshøl var vel å dra den litt langt, unnskyld. Men: Haraldaa: Sånne kommentarer er bare dårlig folkeskikk. Og Ivrig Pingle: Akkurat Hvor sterk jeg trenger å være for å ha en mening om benkskjorte er det IKKE DU som bestemmer.


Haha, du er meg en fin en du.
Aggresjonen kommer vel i første rekke fra deg, eller hur?

Disse innleggene røper i grunn motivasjonen din for å mene noe om skjorta:

Kunnskap skjmunnskap... Det er lov å tenke selv. Jeg for eksempel, synes at skjorte er helt teit, og hvis du benker 150 i skjorte synes ikke jeg du tar 150 i benk.

140 med stopp. Du da? raw..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aggresjon mot kvalmende og sure oppstøt fra slike som deg og trådstarter er rett og slett bare på sin plass, selv om jeg ikke forstår hvor du ser aggresjonen hen.  I førsterekke kommer jo dette fra trådstarter... og du tar jo hans side, så dette forsvarsposisjon tullet ditt kan du bare legge bort først som sist. Svar på tiltale er noe helt annet, og det må du bare tåle.
Din rolle er klart definert, du og trådstarter krever at jeg også SKAL mene at utstyret er latterlig. Noe jeg helt åpenbart ikke gjør. Ellers hadde jeg ikke brukt det.


Det faller deg bare ikke inn at det faktisk IKKE er noe problem å løfte med utstyr. Det gjør oss ingenting, og vi har ny-rekrutering. Vi trives med reglene slik de er, det er ikke et utstyrsdiktatur. Vi kan velge dette bort, helt selv!
Og vi kan velge å svare krast når noen forsøker å legge det frem som at det eneste som skiller styrkeløft fra verdensherredømme er draktene. Og at kun apelignende primater kan finne på å dra på seg dette, ei heller fakta!
Så slutt å grine, du slenger en hel masse drit og kryper så inn i en forbanna offerrolle. Det hele blir bare utrolig komisk. Disse faktene bør du legge bort umiddelbart.

Forsøk heller å argumentere for hvorfor styrkeløft, i motsettning til nær sagt all annen idrett, må utføres uten spesialtilpasset utstyr? Foruten at det får din 140 kg benk til å virke svak selvsagt....  :Smiley


El Gordo traff så godt at jeg ikke trenger å utdype dette noe mer.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #70 : 30. januar 2011, 14:22 »
EirikS - Tilhører du donkr?(pokerforum)
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #71 : 30. januar 2011, 14:37 »
Så, om noen ønsker å provosere så bør og skal dette møtes med tilsvarende provokasjon andre veien, forstår jeg deg riktig? Er det en bra ting, at styrkeløftere møter usaklighet med usaklighet? Er det ikke bedre å bare holde kjeft da? Om vedkommende bare ønsker å provosere så er det jo nettopp det han har klart å gjøre...

Jeg sier ikke at det er riktig, men at du ikke kan forvente noe annet. HHvis du spytter en random i trynet kan du ikke forvente å få en klem. Men det beste er, som Jesus er enig i, å snu det andre kinnet til - men det er ikke alltid like lett.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #72 : 30. januar 2011, 16:20 »
EirikS - Tilhører du donkr?(pokerforum)

Ja, jeg troller der i ny og ne også ;P

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #73 : 30. januar 2011, 16:30 »
For hva det er verdt ønsket jeg ikke _kun_ å provosere.
 
Jeg skjønner hvorfor det løftes med skjorte, og at dere egentlig ikke har noe valg (hvis man skal hevde seg). Dog tror jeg fortsatt sporten hadde vært enda bedre uten drakter.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #74 : 30. januar 2011, 17:50 »
To be fair; hvor mye han løfter i benk har også null innvirkning på temaet og sakens kjerne... Man trenger ikke være statsviter for å uttale seg om politikk eller ernæringsfysiolog for å snakke om mat og man trenger heller ikke å være norges sterkeste styrkeløfter for å debattere rundt utstyrsbruk og raw styrke og tunge løft.
Jeg tar heller ikke mer enn 140 kilo i benk akkurat nå, vil det si at jeg ikke kan delta i debatter rundt utstyrsbruk og benking og en del annet? Hva med å tillate deler av forumet bare for folk som overstiger en bestemt total? Da får man luket vekk rusket. Seriøst, det blir for dumt. At alle i tillegg skal fortelle ham hvor dårlige løft han har og hvor svak han er sammenlignet med andre er rett og slett utidig og ikke i den ånd jeg kjente på treningsforum for noen år tilbake.

Folkens, skjerp dere.
Selvfølgelig kan alle delta i en debatt, har jeg skrevet noe i mitt innlegg der jeg tilsier direkte til han at han ikke kan være med å diskutere fordi han er for svak? svaret er nei.. Folk har selvfølgelig all rett til å si sin mening her i Norge og på dette forumet, greia er at han går aggresivt til verks og svarer en person med "jeg tar 140 med stopp. Du da? raw.." og dette tyder på at han åpenbart er ute å spør etter noe. Derfor valgte jeg å skrive et innlegg tilbake til han for å fortelle at han argumenterer med at han er sterk uten skjorte og går i utgangspunktet vekk fra tematikken i tråden. DERFOR valgte jeg å kommentere den svake benkinga hans. Og at du baserer innlegget ditt på en forutsetning om at jeg har nektet han deltagelse i debatten på grunnlag av at han er for svak er jo rett og slett helt feil og latterlig at du lager forutsetninger i hodet ditt.. Les hva jeg skrev, se hva temaet i tråden er, les hva han svarte, så fortstår du kanskje hvorfor jeg kommenterte det han skrev.

Må legge til at ElGordo svarte bra tilbake. Helt enig i forskjellen mellom streetcred på sprettbenk og skjortebenk.. honnør for innlegget!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!