Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70900 ganger)

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #105 : 04. februar 2011, 17:26 »
Men det er vel heller et argument for å stenge ute tjukke japanere med korte armer?

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #106 : 04. februar 2011, 17:32 »
Dette er grunnen til at benkeskjorte burde forsvinne fra styrkeløft:

http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI&feature=youtube_gdata_player

Kvifor det? Er det pga benkskjorta at det finst sløve dommarar og ekstreme fysikkar?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #107 : 04. februar 2011, 17:33 »
Men det er vel heller et argument for å stenge ute tjukke japanere med korte armer?

Den såkalte "midote" regelen ja....Når tjukkebolla i tillegg aldri retter ut så gjør ikke det saken bedre....;-)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #108 : 04. februar 2011, 17:43 »
Kvifor det? Er det pga benkskjorta at det finst sløve dommarar og ekstreme fysikkar?
Exactamente!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #109 : 04. februar 2011, 18:42 »
Jeg kan ikke se jeg har skrevet noe i nærheten av det du mener.


"Når det gjelder ditt humoristiske innslag slår det nok bedre an blant en mer kunnskapsløs del av forumet."

Nei, dette er ikke i nærheten engang...

Celdiir

  • Gjest
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #110 : 04. februar 2011, 20:31 »
Edit: Siden Varknebøyer1 har redigert sitt innlegg på side 2 er ikke poenget i mitt innlegg lengre gyldig.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #111 : 04. februar 2011, 21:20 »
Exactamente!

Forklar. Eg ser ikkje samanhengen.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #112 : 04. februar 2011, 21:35 »
Forklar. Eg ser ikkje samanhengen.
Det med manglende utretting og sløve dommere kan jeg ikke forklare på annen måte enn at midote har fått aksept blant dommerene for at han ikke behøver å rette ut armene helt, kanskje fordi han er 'verdensmester'.

Midote har ekstremt god nytte av skjorta. Når han ikke får lov til å benytte sin innsydde skjorte løfter han dessuten betraktelig mindre, noe han viste ved et mesterskap for ikke lenge siden. Problemet er også at han heller ikke løfter stanga mer enn 5 cm. Resten av løftet utføres med kroppen, han senker bryst og mage, for så å heve kroppen, noe som gir en illusjon av at stanga i det hele tatt beveger seg. Nå skal jeg ikke klage mer over midote. Rekordenever vel uansett slettet nå. Jeg må si at løftet til Brian Siders på 771 pund er et bedre løft, dette minner mer om benkpress i mine øyne.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #113 : 05. februar 2011, 12:45 »
Å utestenge verdens mest tekniske benker er det mest kunnskapsløse jeg har hørt. I benkpress har han en stor fordel men hva med styrkeløft og markløft. det er derfor benkpress aldri kommer til å bli en målbar størrelse på en persons styrke.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #114 : 05. februar 2011, 13:15 »
Nei. Det som er poenget mitt er at det er ikke ved utstyret vi er forent. Når det kommer WPC utøvere så får man utøvere som driver med den slags og da tipper jeg at de fleste av de som hater utstyret vil sitte å si at det er fett med WPC for da kan alle løfte som de vil og glemme at det står en dopdealer og puler de i ræva og Cheesy

Det var da litt av en sort/hvitt fremstilling. "Utøvere som driver med denslags"? Såvidt meg bekjent så er ikke innstillingen til dop bestemt av hvilket forbund en løfter for. Mindre restriktive testrutiner kan godt gjøre at utøvere som ønsker å dope seg trekkes mot et forbund, men nå har jo IPF også hatt sine (mange) dopingsaker.

Eller ... for å si dette på en annen måte herr Grizzly: Verdigrunnlaget til et menneske avgjøres ikke av trebokstaversforkortelser?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #115 : 05. februar 2011, 15:11 »
Det var da litt av en sort/hvitt fremstilling. "Utøvere som driver med denslags"? Såvidt meg bekjent så er ikke innstillingen til dop bestemt av hvilket forbund en løfter for. Mindre restriktive testrutiner kan godt gjøre at utøvere som ønsker å dope seg trekkes mot et forbund, men nå har jo IPF også hatt sine (mange) dopingsaker.

Eller ... for å si dette på en annen måte herr Grizzly: Verdigrunnlaget til et menneske avgjøres ikke av trebokstaversforkortelser?

Jeg driver ikke å spekulerer i hvilken verdi et menneske har opp mot et annet. Hvis vi to skal snakke om verdier så blir det mer av typen, antidopingholdning er en verdi.

Om du lurer på om jeg respekterer prestasjonene til dopere så svaret et rungende nei!

Det er samme gamle regla. Vi prøver å drive dopingfri idrett. De andre liker å dope seg eller driter i om folk gjør det.

Du vet det at om man driver et forbund som det er greit å dope seg i så gjør man det mulig for utøvere å konkurerere på det grunnlaget. Uansett om man doper seg så er man med på å bidra til problemet. 

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #116 : 05. februar 2011, 15:18 »
Såvidt meg bekjent så er ikke innstillingen til dop bestemt av hvilket forbund en løfter for.

Ikke?
I IPF kan(skal) du ikke dope deg. I WPC osv. kan du dope deg. Da velger man det som passer sitt ønske. En nudist velger en nudiststrand fremfor en vanlig strand.
Dette vet jeg at du vet.


men nå har jo IPF også hatt sine (mange) dopingsaker.

Ja altfor mange, og det artige er at mange av de som blir tatt ser man igjen i feks WPC senere Wink

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #117 : 05. februar 2011, 17:51 »
Ikke?
I IPF kan(skal) du ikke dope deg. I WPC osv. kan du dope deg. Da velger man det som passer sitt ønske. En nudist velger en nudiststrand fremfor en vanlig strand.
Dette vet jeg at du vet.


Ja altfor mange, og det artige er at mange av de som blir tatt ser man igjen i feks WPC senere Wink

pussig å tenke på at d er strengere å bli tatt i doping i WPC enn i tour de france...

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #118 : 05. februar 2011, 19:06 »
Ikke?
I IPF kan(skal) du ikke dope deg. I WPC osv. kan du dope deg. Da velger man det som passer sitt ønske. En nudist velger en nudiststrand fremfor en vanlig strand.
Dette vet jeg at du vet.

Greit, så med dette verdensynet så mener du det er fair at hvermannsen skulle anta at du var (eller vurderte å være) i medisinskapet bare fordi du en periode prøvde deg som "dekkflipper" (strongman?). Er det helt naturlig i dine øyne at fordi en vet noen strongmen benytter hormonelle tilskudd, så skal alle tildeles de samme sterotype egenskapene og holdningene? Eller KAN det være at noen faktisk har en genuin interesse av å trene og konkurrere rent uavhengig av hva omgivelsene gjør og uavhengig av hvilken bokstavforkortelse forbundet deres har?

Ditto, er det slik at fordi en tester "toppen" i NSF ganske frekvent, så kan en anta at det ikke finnes en underskog som faller for fristelsen på lavere nivåer?

Hvis vi tar for oss statistikken til antidoping Norge så sier den at styrkeløft som idrettsgren hadde:

151 dopingprøver i 2003
192 dopingprøver i 2004
174 dopingprøver i 2005
161 dopingprøver i 2006
166 dopingprøver i 2007
135 dopingprøver i 2008
136 dopingprøver i 2009

Det har tidligere vært ytret av "Mr Benkpress" at NSF hadde i overkant av 4400 medlemmer (2009). Hvis en antar at landslag og "toppene" utsettes for litt hyppigere testing enn andre av NSF's medlemmer, hvor stor er da sjansen for at en kan anta at styrkeløft i IPF-regi i Norge er en ren idrett fra topp til bunn? Hvor mange prøver ville hvert medlem i NSF-regi avlegge i snitt (flatt) i 2009 f.eks? En ønskedrøm?

Smiley

Ja altfor mange, og det artige er at mange av de som blir tatt ser man igjen i feks WPC senere Wink

Jeg aner en slags selvgodhet når jeg leser mellom linjene (CYC / Grizzly). Enten er det IPF/NSF-regi, eller så skal det såes tvil om utøverenes holdninger eller renhet? Er det slik at étt forbund er fasiten her?

Det er flott at en bedriver antidopingarbeid og jobber for at ungdom skal ha en god og sunn tilnærming til idrett. Det er flott at en går rundt i t-skjorter med "Sterk, blid og dopingfri". Det er flott at en arrangerer konkurranser hvor en kommuniserer nulltoleranse for dopingbruk. Men fall nå ikke for fristelsen å tilegne dere denne "selvgodheten" hvor NSF er moralens høyborg, mens resten av verden står for "forfallet". Et uheldig syn som det heller ikke er noen empiri som underbygger ...


Referanser:
Antall medlemmer NSF: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=97202.0
Antall avlagte dopingprøver: http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/dopingkontroll/antall-prover/

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #119 : 05. februar 2011, 20:53 »
pussig å tenke på at d er strengere å bli tatt i doping i WPC enn i tour de france...

Hehe luring  dry




Greit, så med dette verdensynet så mener du det er fair at hvermannsen skulle anta at du var (eller vurderte å være) i medisinskapet bare fordi du en periode prøvde deg som "dekkflipper" (strongman?). Er det helt naturlig i dine øyne at fordi en vet noen strongmen benytter hormonelle tilskudd, så skal alle tildeles de samme sterotype egenskapene og holdningene? Eller KAN det være at noen faktisk har en genuin interesse av å trene og konkurrere rent uavhengig av hva omgivelsene gjør og uavhengig av hvilken bokstavforkortelse forbundet deres har?


Enhver klovn som ikke vet hva han snakker om kan anta at jeg var dopet da jeg deltok i blant annet NSM, men enhver som vet hva han snakker om trenger ikke å tvile engang.
Er ingen grunn til å være overdrevet naiv, hverken ene eller andre veien.

Ellers må jeg bare få si før jeg blir slaktet her at du må nok skille litt mellom feks Grizzly og meg hva gjelder syn på dopere og doperes prestasjoner. Kall meg en Grizzly Light  Grin Jeg har stor glede av å se på både wpc og strongman.

Men jeg må få legge til en liten sak her hva gjelder å stemple folk etter stereotyper osv. Jeg har tilgode å se i div. tråder der ''styrkeløfterne'' har stemplet en strongman/annen styrkeløfter som dopet der vedkommende har tatt feil.

Ditto, er det slik at fordi en tester "toppen" i NSF ganske frekvent, så kan en anta at det ikke finnes en underskog som faller for fristelsen på lavere nivåer?

Hvis vi tar for oss statistikken til antidoping Norge så sier den at styrkeløft som idrettsgren hadde:

151 dopingprøver i 2003
192 dopingprøver i 2004
174 dopingprøver i 2005
161 dopingprøver i 2006
166 dopingprøver i 2007
135 dopingprøver i 2008
136 dopingprøver i 2009

Det har tidligere vært ytret av "Mr Benkpress" at NSF hadde i overkant av 4400 medlemmer (2009). Hvis en antar at landslag og "toppene" utsettes for litt hyppigere testing enn andre av NSF's medlemmer, hvor stor er da sjansen for at en kan anta at styrkeløft i IPF-regi i Norge er en ren idrett fra topp til bunn? Hvor mange prøver ville hvert medlem i NSF-regi avlegge i snitt (flatt) i 2009 f.eks? En ønskedrøm?


Jo faren er der alltid for at folk er dopet. Ikke bare blant de på det lavere nivå, men også i toppen er faren der, teoretisk sett(men jeg kan selvfølgelig gå god for at det ikke er noen i ''toppen'' som doper seg, i den grad det betyr noe for deg da)
Spør du meg testes det for lite over hele fjøla.

MEN

Poenget, eller hva jeg skal si, er at vi i Norge har i dag en knallsterk moral og holdning mot doping, så om du er bittelitt inne i miljøet, så vil du oppleve den enighetet som finnes om at vi norske styrkeløftere, vi doper oss ikke. Og det denne ''enigheten'' er faktisk så sterk at den er sterkere enn noen som helst dopingtest vil jeg si.

Jeg aner en slags selvgodhet når jeg leser mellom linjene (CYC / Grizzly). Enten er det IPF/NSF-regi, eller så skal det såes tvil om utøverenes holdninger eller renhet? Er det slik at étt forbund er fasiten her?


Nei, men det er lov å bruke hodet og ikke være en mega-naiv stakkar. Igjen så må jeg bare nevne at jeg tror ikke jeg har sett at noen har påpekt at en er dopet, og det har vært usant.
Men igjen så er jeg blant de som ikke nødvendigvis synes man trenger å nevne om noen er dopet eller ikke. Det er en fri verden(utenfor idretten) så folk får være herre i sin egen kropp uten og måtte blir stemplet som dopet.
Men til det også, hvorfor er det verre å stemple noen som dopet, enn å stemple noen som feks. en som bruker blå t-skjorte? Sånn egentlig, tolk spørsmålet med et smil om munnen er du snill  Smiley Altså hvorfor skal eventuell bruk av feks anabole steroider være så ''hysj hysj''
For vi som har litt peiling skjønner det jo uansett.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!