Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70895 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #120 : 05. februar 2011, 21:58 »
Hehe luring  dry




Enhver klovn som ikke vet hva han snakker om kan anta at jeg var dopet da jeg deltok i blant annet NSM, men enhver som vet hva han snakker om trenger ikke å tvile engang.
Er ingen grunn til å være overdrevet naiv, hverken ene eller andre veien.

Ellers må jeg bare få si før jeg blir slaktet her at du må nok skille litt mellom feks Grizzly og meg hva gjelder syn på dopere og doperes prestasjoner. Kall meg en Grizzly Light  Grin Jeg har stor glede av å se på både wpc og strongman.

Men jeg må få legge til en liten sak her hva gjelder å stemple folk etter stereotyper osv. Jeg har tilgode å se i div. tråder der ''styrkeløfterne'' har stemplet en strongman/annen styrkeløfter som dopet der vedkommende har tatt feil.

Jo faren er der alltid for at folk er dopet. Ikke bare blant de på det lavere nivå, men også i toppen er faren der, teoretisk sett(men jeg kan selvfølgelig gå god for at det ikke er noen i ''toppen'' som doper seg, i den grad det betyr noe for deg da)
Spør du meg testes det for lite over hele fjøla.

MEN

Poenget, eller hva jeg skal si, er at vi i Norge har i dag en knallsterk moral og holdning mot doping, så om du er bittelitt inne i miljøet, så vil du oppleve den enighetet som finnes om at vi norske styrkeløftere, vi doper oss ikke. Og det denne ''enigheten'' er faktisk så sterk at den er sterkere enn noen som helst dopingtest vil jeg si.
 

Nei, men det er lov å bruke hodet og ikke være en mega-naiv stakkar. Igjen så må jeg bare nevne at jeg tror ikke jeg har sett at noen har påpekt at en er dopet, og det har vært usant.
Men igjen så er jeg blant de som ikke nødvendigvis synes man trenger å nevne om noen er dopet eller ikke. Det er en fri verden(utenfor idretten) så folk får være herre i sin egen kropp uten og måtte blir stemplet som dopet.
Men til det også, hvorfor er det verre å stemple noen som dopet, enn å stemple noen som feks. en som bruker blå t-skjorte? Sånn egentlig, tolk spørsmålet med et smil om munnen er du snill  Smiley Altså hvorfor skal eventuell bruk av feks anabole steroider være så ''hysj hysj''
For vi som har litt peiling skjønner det jo uansett.


Det beste innlegget jeg har lest her inne på Treningsforum Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #121 : 05. februar 2011, 22:00 »
Men til det også, hvorfor er det verre å stemple noen som dopet, enn å stemple noen som feks. en som bruker blå t-skjorte?
Det spørs litt på hvem man stempler personen for. Hvis man stempler en strongman som dopet innenfor strongmanmiljøet så får man et nikk og bekreftelse på sin uttalelse, men gjør man det blant folk flest så er det katastrofalt. Når det kommer til blå t-skjortebruk så er ikke dette noe galt på landsmøtet til Høyre, men hvis man vet at den samme t-skjorta er under en hvit t-skjorte , med en blomst foran ,så blir man av Høyrefolk lysjet om man på landsmøtet til Arbeiderpartiet og peker ut vedkommende.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #122 : 05. februar 2011, 22:21 »
til tråd starter...!

Ingen tvinger deg til å bruke sjorte, å kranlge med utstyrs løftere hvor latterlig skjorta er kan du glemme, jeg har prøvd i flere år, å kan si deg at d er nytteløst, for de er faktisk slik at utstyr ER styrkeløft i dag.

I stede for å irritere seg over utstyrs løftere, kan man heller bli inspirert å imponert av de, om du forteller meg at eks CYC ikke er noe styrke talent, er en videre diskusjon nytteløs, se bort fra den vannvitige totalen til CYC med utstyr, så er jeg rimelig sikker på at han kan nerme seg 700-800-900kg+ RAW også, å da kan man tenke seg hvor mye trening som ligger bak selv uten utstyr.

Selv er jeg RAW entusiast, å trener å konkurer RAW, men min motivasjon er å stå bak scenen å se en løfter bomme på eks 180kg med skjorte, å komme ut etter han i kun t-sjorte å ta vekta, da føler jeg at jeg har oppnåd noe med min raw løfting, selv om jeg aldri kan vinne pga totalen til de fleste blir høyere enn min pga utstyr.

Men når du snakker om streetcreed å benk i samme settning, så sier d meste seg at du overhode ikke er noe innterisert i styrkeløft, å heller står foran speile på 3T i en alt for liten singlet å lurer på hvorfor du ikke tar mer en 100kg i benk, å du leser om andre små gutter som tar 150kg her på TF å deretter bygger opp selvtilitten din med å si til deg selv "de brukte sikkert skjorte" Grin

Nei, pick your own battles my friend, PeaCe Grin
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #123 : 05. februar 2011, 22:34 »
Dessuten er 140- løftet tatt på 110 kg kroppsvekt, rasshøl.. Begynte på 130 kg kroppscekt og 70 kg benkpress.. Jeg går motsatte vegen, det er noe som heter å slanke seg, men vis noen har lyst til å drite på det også så værsågod..

140kg på -110kg er vell ikke noe å rope rasshøl over da, du sier d som d skulle vert en stor prestasjon, mulig d var d for deg, men rimelig mange i dagens samfunn kan matche 140kg i benk på 110kg kropsvekt, inkluder meg selv Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #124 : 06. februar 2011, 02:56 »
Jeg har nå norges mest kjente 140-kilos benkpress. Grin
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #125 : 06. februar 2011, 04:13 »
Det hele kan summeres MEGET enkelt.

Raw:  Folk vil vite hvem som er sterkest, enkelt og greit.

Utstyr:  Folk vil vite hvem som er flinkest med skjorta/drakten.

Ler litt av og tenke over at utstyrs tilhengerne ikke klarer og innrømme at det med utstyr faktisk er litt rart.  Tror dere at dette temaet hadde blitt diskutert side opp og ned om utstyr ikke var del av sporten og alle løftet raw ALLTID.  Resultatet ville blitt en perfekt sport hvor det ikke var nødvendig og diskutere slikt.

Sporten blir til en nisje sport som ikke mange gidder og drive med.  Gi meg EN nybegynner som ikke blir forundret ved og finne ut at man bruker en elastisk drakt som hjelper deg med løfte vektene.  Det ER merkelig, man kan si hva man vil, det finnes ingen andre sporter som faktisk har potensiale for slike omfattende diskusjoner som utstyrsløfting.

Den beste analogien ved historien som denne diskusjonen er basert på er bildet av saueflokken, folk blir fortalt at SLIK skal man konkurere, alle breker som sauer for deretter og dra på seg skjorta.

Det er liten tvil om hvilken vei utviklingen er på vei, raw stevner INN, bruk av utstyr er på vei UT, gi det en 20-30 år og folk flest vil se tilbake og le av at det fantes en tidsepoke da en faktisk dro på seg drakter som gir deg muligheten til og legge på flere kg enn kroppen egentlig makter.

Personlig syns jeg dette innlegget er ett fint punktum på en meget latterlig diskusjon.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #126 : 06. februar 2011, 11:56 »
Sitat
Det hele kan summeres MEGET enkelt.

Raw:  Folk vil vite hvem som er sterkest, enkelt og greit.

Utstyr:  Folk vil vite hvem som er flinkest med skjorta/drakten.

Ler litt av og tenke over at utstyrs tilhengerne ikke klarer og innrømme at det med utstyr faktisk er litt rart.  Tror dere at dette temaet hadde blitt diskutert side opp og ned om utstyr ikke var del av sporten og alle løftet raw ALLTID.  Resultatet ville blitt en perfekt sport hvor det ikke var nødvendig og diskutere slikt.

Sporten blir til en nisje sport som ikke mange gidder og drive med.  Gi meg EN nybegynner som ikke blir forundret ved og finne ut at man bruker en elastisk drakt som hjelper deg med løfte vektene.  Det ER merkelig, man kan si hva man vil, det finnes ingen andre sporter som faktisk har potensiale for slike omfattende diskusjoner som utstyrsløfting.

Den beste analogien ved historien som denne diskusjonen er basert på er bildet av saueflokken, folk blir fortalt at SLIK skal man konkurere, alle breker som sauer for deretter og dra på seg skjorta.

Det er liten tvil om hvilken vei utviklingen er på vei, raw stevner INN, bruk av utstyr er på vei UT, gi det en 20-30 år og folk flest vil se tilbake og le av at det fantes en tidsepoke da en faktisk dro på seg drakter som gir deg muligheten til og legge på flere kg enn kroppen egentlig makter.

Personlig syns jeg dette innlegget er ett fint punktum på en meget latterlig diskusjon.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du vet at skjorta først ble innført/lovlig i 2004?
Tror du det var anderledes den gangen? Styrkeløft har alltid vært en smal sport, og kommer alltid til å være det. Det var ikke flere som deltok på NM i Benkpress den gangen enn hva det er i dag...

De fleste som trener er interessert i styrke, men de færreste vil måle dette mot andre.
Tror ikke utstyr skal få skylden for dette. Grunnen til at folk ikke deltar tror jeg er mere basert på ting som :
- Frykt for å ikke gjøre det bra.
- Det er pes å melde seg inn i klubb, reise på stevne etc (les: folk er late).
- Styrken er bygd opp ved hjelp av sterkere ting enn havregrøt.
- Tanken på at tre dommere og en gruppe folk skal bedømme løftene dine, får deg til å skjelve i buksa.
- Du er rett og slett ikke intereresse i å konkurrere, for det betyr ingenting for deg.

Disse tingene tror jeg påvirker rekrutteringen mere enn hva en benkskjorte gjør. Det er det bare å se på deltakerlistene før og etter 2004, for å få ett svar på.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #127 : 06. februar 2011, 15:16 »
kan ikke alle bare være venner, slutte med doping og utsyr Cheesy

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #128 : 28. mars 2011, 14:08 »
En ganske svak type finner ut at han skal begynne å trene benkpress. Alle vet at streetcred-nivået øker eksponensielt med benkpress-styrken.



Etter voldsomt med trening når han sitt fulle potensial.


Med sitt fulle potensiale oppnådd, fortsatt ganske svak og fortsatt uten å kunne skryte på seg 1rm på 100kg, begynner han å miste motivasjon og håpet om respekt i hjembygda (Et sted på Romerike antakeligvis)

Resignert siger han ned i sofaen med 1.5L cola, sjokolade og bacon crisp. Det går et eller annet danseprogram på TVen, men fjernkontrollen ligger alt for langt unna. Og det er under akten til denne karen han kommer på det briljante:


Etter mye prøving og feiling klarer han å lage en slags drakt. Den er ikke pen, veldig ustabil, og minst fire muskelfester ryker under testene.

Helten vår løfter nå omtrentlig 200kg i benkpress (Ingen av de fem spotterne hjalp til. Æresord) og er den største, sterkeste og mest respekterte i bygda.

Etterhvert fulgte alle andre. Det viktigste er tross alt hvor mye man løfter, og hva man kan skrive i bunnen av signaturen på tf.no


At dette skjer stadig, og at man trenger fem-seks-syv spottere for å ikke miste livet, er ingen stor hindring:
http://www.youtube.com/watch?v=aVaFwHNoxdE#noexternalembed

Gjesp. Kom opp med no morsomt da.



Aktiv styrkeløfter

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #129 : 28. mars 2011, 14:57 »
Jeg har løsningen for alle styrkeløftere. Dere vil jo løfter mer og bruker dermed drakt. Det er selvfølgelig mye pes og dyrt å kjøpe riktig drakt og komme seg inn i den. For å få de ekstra kiloen som dere så sårt ønsker kan dere bare si at vektene veier litt mer enn de egentlig gjør. F.eks en 25 kg vekt veier 30 kg. En 10 kg kan veie 12,5 kg osv. Dere får oppgitt mer kg enn dere egentlig løfter, akkurat det samme som med drakt. Men mye enklere å utføre.

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #130 : 28. mars 2011, 15:25 »
Jeg har løsningen for alle styrkeløftere. Dere vil jo løfter mer og bruker dermed drakt. Det er selvfølgelig mye pes og dyrt å kjøpe riktig drakt og komme seg inn i den. For å få de ekstra kiloen som dere så sårt ønsker kan dere bare si at vektene veier litt mer enn de egentlig gjør. F.eks en 25 kg vekt veier 30 kg. En 10 kg kan veie 12,5 kg osv. Dere får oppgitt mer kg enn dere egentlig løfter, akkurat det samme som med drakt. Men mye enklere å utføre.
Helledusten da. Ingen som har humor? Dette blir jo bare mobbing.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #131 : 28. mars 2011, 15:48 »
Er ikke meningen å mobbe. Dette emne har jo blitt tatt opp tusen ganger før, men jeg greier ikke med min beste forståelse og skjønne hvorfor de aller fleste styrkeløftere liker å bruke drakt. Ser ingen mening i det. Dere har ingen gode argumenter for å bruke det. Einar, i denne debatten skuffer du meg. Du er en av de meste fornuftige og kunnskapsrike folka her inne, men i denne debatten mener jeg du dummer deg ut. Å sammenligne med stavhopping hører ingen steds hjemme. Å kalle sine egne argumenter for perfekte hører ikke hjemme i en debatt.

Når så mange er i mot drakt både i og utenfor styrkeløftmiljøet burde det gjort at dere tar dette på alvor. Når det fins egne forbund som ikke bruker drakter bør det ringe en bjelle som sier at her driver dere med noe merkelige greier.

Klart det er mange idretter som har utstyr som gjør det enklere å gjøre en god prestasjon, men en plass må man sette en grense. I styrkeløft er grensen krysset for lengst. I de fleste andre idretter der nytt og mer fordelaktig utstyr kommer inn blir det ganske raskt satt regler i mot dette. For eks hopp og svømming. Men styrkeløft går heller andre veien. Mere utstyr.

En bønn fra en som elsker (utsyrsfri) styrkeidrett: VÆR SÅ SNILL Å SLUTT MED DISSE DRAKTENE!

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #132 : 28. mars 2011, 16:33 »
Er ikke meningen å mobbe. Dette emne har jo blitt tatt opp tusen ganger før, men jeg greier ikke med min beste forståelse og skjønne hvorfor de aller fleste styrkeløftere liker å bruke drakt. Ser ingen mening i det. Dere har ingen gode argumenter for å bruke det. Einar, i denne debatten skuffer du meg. Du er en av de meste fornuftige og kunnskapsrike folka her inne, men i denne debatten mener jeg du dummer deg ut. Å sammenligne med stavhopping hører ingen steds hjemme. Å kalle sine egne argumenter for perfekte hører ikke hjemme i en debatt.

Når så mange er i mot drakt både i og utenfor styrkeløftmiljøet burde det gjort at dere tar dette på alvor. Når det fins egne forbund som ikke bruker drakter bør det ringe en bjelle som sier at her driver dere med noe merkelige greier.

Klart det er mange idretter som har utstyr som gjør det enklere å gjøre en god prestasjon, men en plass må man sette en grense. I styrkeløft er grensen krysset for lengst. I de fleste andre idretter der nytt og mer fordelaktig utstyr kommer inn blir det ganske raskt satt regler i mot dette. For eks hopp og svømming. Men styrkeløft går heller andre veien. Mere utstyr.

En bønn fra en som elsker (utsyrsfri) styrkeidrett: VÆR SÅ SNILL Å SLUTT MED DISSE DRAKTENE!

En bønn fra en som elsker styrkeidrett (strongman er ikke idrett): VÆR SÅ SNILL Å SLUTT Å MASE OM DISSE DRAKTENE!

Nå er det ett forbund som anses som seriøst (mtp. dop, dybde i bøy etc) av de fleste oppegående mennesker, og det er IPF. Innen IPF er utstyr tillatt (og ikke minst er det moro å løfte med), så inntil resten av IPF slutter med utstyr løfter vi med utstyr. Aksepter det, slutt å syt, og skriv heller om hvor moro du syns vektløfting er.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #133 : 28. mars 2011, 16:53 »
Einar, i denne debatten skuffer du meg. Du er en av de meste fornuftige og kunnskapsrike folka her inne, men i denne debatten mener jeg du dummer deg ut. Å sammenligne med stavhopping hører ingen steds hjemme. Å kalle sine egne argumenter for perfekte hører ikke hjemme i en debatt.
Hvorfor hører det ingen steds hjemme å sammenligne utstyrsløfting i styrkeløft med stavhopping? Jeg har ikke kommet med argumenter og jeg har ikke kalt noen argumenter perfekt, men jeg har kalt analogien stavhopping kontra høydehopp sammenlignet med utstyrsløfting kontra rawløfting som perfekt.

I høydehopp er oppgaven å komme over en horisontal stang som er plassert ganske høyt. I stavsprang er oppgaven den samme, men her får man brukt en stav som hjelpemiddel. Dette gjør at man hopper mye høyere. Man må lære seg ulike teknikker og trene spesielt med denne staven for å virkelig klare å hoppe høyt.

I raw styrkeløft er oppgaven å løfte en vekt på tre forskjellige måter. Bøye beina, presse ut armene og løfte en stang fra bakken til man er oppreist. I utstyrs-styrkeløft så er oppgavene det samme, men her får man brukt trange klær som hjelpemiddel. Dette gjør at man løfter mye tyngre. Man må lære seg ulike teknikker og trene spesielt med disse klærne for virkelig klare å løfte mye.

Er virkelig ikke analogien perfekt?

Er det noe som gjør stramme klær mindre legitimt enn en glassfiberstav? Kan det være at man ikke har prøvd utstyret i styrkeløft, og således tror at det automatisk og uten andre tekniske justeringer, gir et viss antall kilo gratis mens man kanskje har prøvd en stav eller i alle fall innbiller seg at det er veldig mye vanskeligere å bruke staven for å hoppe høyere?

Jeg er helt imot utstyr i styrkeløft, men jeg undergraver ikke de tilleggselementene utstyret tilfører. Styrkeløft med og uten utstyr er to forskjellige idretter. Det er ikke så enkelt som å bare skrive 30 kg på 20 kilos-skivene. Da hadde man løftet "mer" uten å mestre nye elementer. Men for å løfte mer med utstyret er det flere elementer man må mestre. Akkurat som det er når man skal hoppe høyere ved bruk av stav kontra det å ikke bruke staven i det hele tatt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #134 : 28. mars 2011, 17:08 »
Drakter er for styrkeløft som klister er for steinløfting.
Bedre utstyr tillater høyere vekter..og høyere vekter er gøy!
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!