Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70890 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #165 : 03. april 2011, 16:30 »
Benkskjortethatet, en kort historie:

Det var en gang en suttrete liten ginger, med laaaaaange armer som oppdaget styrkeløft. Han leste på resultatservice at mange i tynning klassen benket så mye mer enn han og slo seg til ro med at han var ikke god nok i den øvelsen. Så kom han på et stevne og observerte at folk hadde på seg en rar trøye som gjorde at de løftet mer. Han så også at de hadde det morro. Han bestemte seg for å prøve dette, men etter å ha prøvd en, to og tre ganger å benke enn 62,5 kg, med skjorte så bestemte han seg for at dette var urettferdig fordi noen var bedre enn han. Også gjorde det vondt Sad
Da bestemte han seg for å legge skjorta for hat, og sette seg hjemme og skrive stygge ting om styrkeløftere og utstyret de brukt, for de var slemme dumminger. Han hatet skjorta mest, for det er roten til alt ondt. Men doping var egentlig litt greit, syntes han fordi det kunne skjønne at folk brukte. Også hadde han lest at raymond på treningsforum hadde skrevet at det egentlig ikke var så godt dokumentert at det var så farlig. Og da må det jo være greit. Så begynnte han å suge kuk for roids og det var og greit fordi han var litt homo.

igjen drar en styrkeløfter inn roids i diskusjon, og nok en gang er det "pastor grizzly" som gjør det...
SKJERP DEG!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #166 : 03. april 2011, 16:36 »
Lista for disse diskusjonene er lagt så lavt at ingen finner den igjen da den er gravd for dypt ned. Pastorens innlegg er en morsom kommentar til dette.

Han trenger slett ikke å skjerpe seg.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #167 : 03. april 2011, 16:41 »
Verdensrekord Benkpress med utstyr: 488.64 kg.

Verdensrekord Markløft med utstyr: 457.50 kg.

 what




Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #168 : 03. april 2011, 16:46 »
Verdensrekord Benkpress med utstyr: 488.64 kg.

Verdensrekord Markløft med utstyr: 457.50 kg.

 what




Ny verdensrekord i mark uten utstyr 460kg Wink Dessuten er den rekorden i benk med flerlags skjorte. Ikke slik som er i IPF vil jeg tro!
http://www.youtube.com/watch?v=q4jO21-a2W0#noexternalembed&feature=player_embedded

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #169 : 03. april 2011, 18:55 »
Lista for disse diskusjonene er lagt så lavt at ingen finner den igjen da den er gravd for dypt ned. Pastorens innlegg er en morsom kommentar til dette.

Han trenger slett ikke å skjerpe seg.

Pastorens kommentarer er ikke morsomme, de er barnslige og desperate og passer seg ikke for en som skal være et "forbilde" for andre (altså en aktiv utøver i den uovertruffne organisasjonen IPF).

Er absolutt enig i at han bør skjerpe seg. Ja, lista ligger lavt, dermed bør alle stupe under den? Fantastisk logikk. Om han ikke evner å debattere over andre så fortjener heller ikke poengene noen oppmerksomhet.

Beklager GRIZZLY, du er hard til å løfte benk men jeg synes du er en surmaga klovn på forumet til tider.

Utlogget Zuul

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #170 : 03. april 2011, 19:57 »
så du mener han ble født med en stor arm og en liten? "naturlig bygd for det" sier du, BULLSHIT sier jeg!
Har han trent så han har blitt slik? ja sier jeg...

Han har en genfeil som gjør den ene armen mye større, så den kø mentaren må du nok svelge

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #171 : 03. april 2011, 20:56 »
Han har en genfeil som gjør den ene armen mye større, så den kø mentaren må du nok svelge

orker ikke å sjekke om du snakker sant her nå, så jeg får tro på deg zuul Wink
sug og svælg, go hælg!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #172 : 03. april 2011, 22:35 »
Jeg leste at han ikke gadd å trene den andre armen. Han trengte den ikke, og det var unødvendig vekt uansett. På den måten kan han stille i lettest mulig vektklasse.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #173 : 04. april 2011, 00:25 »
Jeg leste at han ikke gadd å trene den andre armen. Han trengte den ikke, og det var unødvendig vekt uansett. På den måten kan han stille i lettest mulig vektklasse.

Det er sjølvsagt at han har ein sjukdom eller ein genfeil. Du ser jo at håndleddet er tjukkare og alt. I tillegg har han ein stor kul på halsen.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #174 : 04. april 2011, 05:08 »
Hvis det er så enkelt hvorfor gjør ikke alle det?

En liten  digresjon: Jeg var en gang en lovende alpinist, så hjertet ligger godt plantet i en super-G sving langs ei fjellside gjerne på blanke holka. Når jeg var aktiv var det like kaldt å stå på ski, jeg jeg ble frossen, tok av nesten alle klærne for å kjøre raskere var heller ikke behagelig, men FY F... så rått det var å kjøre fort på ski. I fjor fikk jeg tak i noen graderte Wold cup ski, slike du ikke får kjøpt i butikken men må spesial bestilles( om du har de riktige kontaktene hos renn avdelingen, helst hos fabrikken). Uansett kunne jeg konstatere at fra at de gamle skiene skled ut når det ble for hardt og isete , var det ikke antydninger i de nye. Jeg kunne også konstatere at jeg tålte kun en tur om gangen og måtte inn i kafeen for å få blod sirkulasjon i føttene mellom hver tur. Jeg hadde kjøpt meg nye sko så de skulle være bra det stod jo race på de og kosta nesten fire lapper. Og de var støpt. Likevel gnager det meg at jeg følte de var litt myke når jeg klinte skikkelig til. av den grunn så måtte jeg google saken og kunne konstatere at jeg egentlig kunne ha kjøpt 40% stivere (les vondere) støvler. Men dette hadde gjordt ski opplevelsen 140% bedre.

En lang illustrasjon om smerte og glede ved prestasjon som er overførbart til utstyr i styrkeløft. Du kan mene hva du vil men vekten må løftes uansett utstyr, ikke på hvilken som helst dag, ei heller med snille kompiser som dommere og doping kontrollorene kan dukke opp når som helst, ER det RESPEKT av styrkeløftere.

Det er kun en ting som måler seg med super g svinger i fjellsia og det er tunge vekter med utstyr på ryggen eller i henda.



Forundrer meg at du ikke ser forskjellen. Som jeg sa så er fysiske fordeler er en del av idretten, men når du rett og slett omtrent ikke trenger å løfte stanga så må det vel bli meningsløst.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #175 : 04. april 2011, 08:59 »
Pastorens kommentarer er ikke morsomme, de er barnslige og desperate og passer seg ikke for en som skal være et "forbilde" for andre (altså en aktiv utøver i den uovertruffne organisasjonen IPF).

Er absolutt enig i at han bør skjerpe seg. Ja, lista ligger lavt, dermed bør alle stupe under den? Fantastisk logikk. Om han ikke evner å debattere over andre så fortjener heller ikke poengene noen oppmerksomhet.

Beklager GRIZZLY, du er hard til å løfte benk men jeg synes du er en surmaga klovn på forumet til tider.


Du er selvf i din fulle rett til ikke å se humoren i Pastorens innlegg. Vi er likevel mange som lo godt av Grizzlys tekst som et innlegg i en idiotisk tråd som knapt kan kalles en debatt.

TS ErikS innlegg la den nevnte lista.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Mr KO

  • Gjest
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #176 : 04. april 2011, 09:24 »

Du er selvf i din fulle rett til ikke å se humoren i Pastorens innlegg. Vi er likevel mange som lo godt av Grizzlys tekst som et innlegg i en idiotisk tråd som knapt kan kalles en debatt.

TS ErikS innlegg la den nevnte lista.

Helt topp at dere får dere en god latter. Men denne pastoren er vel en av det bedre styrkeløfterne her i landet, da synes jeg det er litt uheldig å bruke sånn et språk på et åpent forum der han sikkert har mange unge lovende beundrere. Innlegget til pestoren var underholdende helt til andre avsnitt. Der tok følelsene overhånd, og han skreiv med hjertet istedet for hjernen. Det passer seg ikke her på TF. Kan godt forstå frustrasjonen overfor doping, men det trenger vel ikke å diskuteres i hver bidige tråd her?
Denne debatten handle(r/t) om benkskjorte. Pastoren kan lage sin egen tråd som heter benkskjorte vs doping. Så kan de som interesserer seg for slike ting diskutere der.
Denne diskusjonen her har faktisk vært ganske seriøs fram til det innlegget.
Benkleddet, ELGordo osv klarer jo helt fint å diskutere dette på en en informativ og god måte.
Hvis du synes tråden er idiotisk lurer jeg på om du har lest hele? Så eksempelhistorier fra f.eks benkleddet og varknebøyer.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #177 : 04. april 2011, 09:42 »
igjen drar en styrkeløfter inn roids i diskusjon, og nok en gang er det "pastor grizzly" som gjør det...
SKJERP DEG!
Roids som du kaller det kan vel egentlig ikke disses nok og enhver anledning er god nok for dissing av dop:)


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #178 : 04. april 2011, 10:21 »
Roids som du kaller det kan vel egentlig ikke disses nok og enhver anledning er god nok for dissing av dop:)

sant så sant, men det var vel strengt tatt ingen anledning til å dra det inn Tongue

Med det samme du er her benytter jeg anledningen til å spørre deg "The Mighty Olaf", koster det mye i året å være medlem på KK-67? ser gøy ut med styrkeløft, og hadde vært gøy å prøvd seg på et stevne en gang i tiden også Cheesy (da uten benkskjorte naturligvis Wink hehe )

EDIT: Har blitt inspirert av min egen knebøy da den ser ut til å få litt fart på seg Tongue
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #179 : 04. april 2011, 11:23 »
Lurer på om det er nyttesløst å prøve å få bort alt dette utstyret i styrkeløft. Noen spørsmål:
1) Tror dere at det noen gang kommer til å bli slutt på utstyrsbruken i IPF? Event bare slutt på benkskjorte?
2) Hvordan er stemingen innand i styrkeløftmiljøet? Hvor mange prosent er imot draktbruk?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!