Skrevet av Emne: Vet ikke hva jeg gjør galt....  (Lest 3500 ganger)

Utlogget krutt92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Vet ikke hva jeg gjør galt....
« : 24. januar 2011, 23:32 »
Hei
Startet for fullt med endring av livsstil sommern 2010 - før det tenkte jeg ikke særlig over hva jeg spiste og jeg trente ikke spesielt mye.
Nå er det gått 6 mnd - ja, et halvt år.

Og det er lite resultater i forhold til hva jeg gjør på trening og hva jeg faktisk spiser.
Eneste forskjellen jeg merker er at jeg blir sterkere, noe som også er bra. Men jeg vil gå ned i vekt. Jeg spiser veldig mye kylling, kjøtt og fisk - med masse grønnsaker. Jeg spiser også veldig mye mat med høyt proteininnhold - jeg er oppe i 200g protein inntak daglig for maksimal muskeløkning,
Jeg trener 5 ganger i uka, hver økt er på ca 2 timer.

Først oppvarming med litt cardio 10-15 min, så styrketrening 50-60min - før jeg avslutter med cardio i 60min på tredemølle eller sykkel. Og jeg ligger alltid under hva jeg tar inn, med tanke på at jeg jogger bort over kcal ++ at styrketreningen også tar sitt.

Jeg trenger ikke å bli mindre, men gjøre om fettet til muskler har egentlig vært målet hele veien, men det funker ikke for meg(?)
Noe som har forslag eller ser noe som er feil?
jeg spiser også 4-5 måltider hver dag

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #1 : 25. januar 2011, 09:15 »
Med tanke på at du begynte å trene for ikke så lenge siden så er det like sannsynlig at du legger på deg muskelmasse så du går ikke ned i vekt, som nybegynner skal det jo være mulig å gå opp i muskelvekst og ned i fett % samtidig.
Om du øker i styrke så betyr det at du er på riktig vei så det er igrunn bare å forsette Smiley Få deg et skikkelig program som RYP eller 5x5

Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #2 : 25. januar 2011, 09:30 »
Gjør som han over sier! Så dropp cardio, eller ha 1-2 cardio økter i uka.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #3 : 27. januar 2011, 15:49 »
Det er ikke mulig å gjøre om fettceller til muskelceller.
Du sier forøvrig at du spiser "veldig mye mat", og du skjønner ikke at du ikke går ned i vekt? Hmm, her er det noe som skurrer...

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #4 : 27. januar 2011, 16:06 »
Smør blir aldri biff, så den er bare å glemme.

Men som de andre sier her;
Dropp den latterlige mengden kardio.

Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #5 : 27. januar 2011, 16:08 »
Tren hardere.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget krutt92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #6 : 03. februar 2011, 03:25 »
Noen her sier jeg spiser mye.. Andre sier jeg må trene hardere..
Mener du at jeg spiser mye fordi jeg får i meg mye proteiner? Joda, det er riktig det.. ligger på 3000kcals hver dag, og husk.. Jeg trener vekk 1000kcal ved cardiotreningen + styrketreningen.
Trene hardere.. Jeg føler jeg trener veldig bra selv, skal være ganske motivert når man kjører 1 time med cardio ofte skal jeg si deg!

Takk for svar til alle.. Skal kutte ned cardio til 2 ganger i uken, og styrke resten! dvs at jeg også kutter ned på maten! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #7 : 03. februar 2011, 03:46 »
Litt vanskelig å gjøre to ting på en gang. Hadde en del av samme problem selv da jeg begynte å trene i begynnelsen; jeg ville ha både god kondisjon/miste fett OG bli sterk/legge på meg muskler. Jeg ble såklart litt sterkere (økt vel fra 57,5 kg i benkpress til 62,5 kg på 6 måneder) og gikk ned litt i vekt og fikk bedre form, men det var middelmådige økninger på begge fronter.

Ha enten vektreduksjon som mål eller ha styrke/muskeløkning som mål. Er vektreduksjon målet, så måler du fremgang i vektreduksjon. Er styrke/muskeløkninger målet, så måler du fremgang i det.

Finn ut hva du vil fokusere på, og så må du akseptere at du gjerne bare vil få marginale økninger i det du ikke fokuserer på.

Hvor gammel er du? Hvor mye veier du? Hvor høy er du? Hvor mye tar du i knebøy, markløft, benkpress, stående press over hodet?

Utlogget krutt92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #8 : 03. februar 2011, 03:56 »
Jeg er 18år, veier 75kg, 174cm høy, 110kg i knebøy, markløft skal jeg begynne med neste uke.. Benkpress har jeg makset på 70kg. stående press over hodet har jeg ikke trent noe med.

Tror du forresten det kunne vært lurt og gjort følgende?:

Trene Cardio, for å så trene styrke etter en viss tid?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #9 : 03. februar 2011, 04:42 »
Jeg er 18år, veier 75kg, 174cm høy, 110kg i knebøy, markløft skal jeg begynne med neste uke.. Benkpress har jeg makset på 70kg. stående press over hodet har jeg ikke trent noe med.

Tror du forresten det kunne vært lurt og gjort følgende?:

Trene Cardio, for å så trene styrke etter en viss tid?

Du bør alltid trene styrke, men hvis hovedfokus er vekttap, så trenger du ikke trene så veldig mye styrke. Da kan du heller trene ganske mye cardio. Men ettersom du bare er 75 kg på 174 cm, så er det nok ikke noen fare for deg å ha hovedfokus på styrketrening. Tren f.eks. 4x4 intervalltrening på 85-95% av makspuls tre ganger i uken. Det er plenty for å opprettholde en kurant form. Om du tar styrke og intervaller på samme dag eller om du tar intervallene på dagene du ikke tar styrke, er ikke så farlig, tror jeg, men jeg foretrekker å ta utholdenhetstrening på de samme dagene som styrketreninga. Hvis du vil trene noe annet på "fri"dagene, så kan du lett cardio, altså på 70% eller mindre av makspuls. Høyere intensitet enn det kan virke litt inn på restitusjonen.

Tren bra nå med styrke nå i februar, mars, april, og så, kan du heller gå over på fett-tap når mai kommer. Da vil du i det minste ha noe å vise til når sommeren kommer Smiley

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #10 : 03. februar 2011, 09:45 »
---

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #11 : 03. februar 2011, 09:53 »
spør du meg er 2timer 5 gange ri uka altfor mye!

En styrkeøkt burde ikke være lenger enn 1time! Du bryter bare ned musklatur med så lange økter

Er ikke noe regel som sier at en styrkeøkt burde vare maks 1 time, det er helt uten belegg det du sier der.
Og til info så ER meningen med "styrkeøkter" å bryte ned muskulaturen...

Til trådstarter:

Om du ligger på 3.000 kalorier om dagen med en kroppsvekt på 74 kilo er det ikke rart at du ikke går så mye ned i fettprosent.
Jeg ville moderert treningen noe samt gått ned på kaloriene. Høyt treningsvolum og lite kalorier skal du være forsiktig med om du ønsker å beholde muskelmassen.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #12 : 03. februar 2011, 10:02 »
Enig med Bighush.

Spis mindre og kutt ned på all den kardioen.


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #13 : 03. februar 2011, 10:05 »
Problemet ditt er at du prøver å gjøre to ting på en gang: du vil gå ned i vekt, samtidig som du sier at du spiser for maksimal muskeløkning. Det funker ikke, det har aldri funket, og det kommer aldri til å funke. Det eneste som skjer er at du setter deg selv opp for en verden av frustrasjon.

Hvis du veier 75 kg og spiser 3000 kcal, så ligger du på omtrent 40 kcal/ kg kroppsvekt, noe som er plenty for en som ønsker å gå opp i vekt. Når du så sier at du skal trene det vekk, så må du ganske riktig trene i 2- 2,5 timer for å bli kvitt 1000 kcal om dagen, og resultatet er at du bruker all fritiden din på å trene samtidig som du ikke oppnår noe som helst.

Anbefalinger for en som ønsler å gå ned i vekt er 26-28 kcal pr kg kroppsvekt pr dag. For deg er det ca 1950-2100 pr dag. Da vil du også kunne droppe det meste av kardiotreningen din, fordi underskuddet er ordnet gjennom mat. Det er fortsatt greit å spise bra med protein og løfte vekter for å bevare muskler, men du må tåle å kanskje bli litt svakere når vekten går ned.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Vet ikke hva jeg gjør galt....
« #14 : 03. februar 2011, 12:08 »
Kardio ER ikke nødvendig engang.

Lag en fint underskudd i form av mat, så kan du i grunn droppe kardio.

Bare husk som tidligere nevnt å ha et par-tre korte styrkeøkter i uka.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!