Skrevet av Emne: Urettferdig vudering i gym!  (Lest 14164 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #30 : 26. januar 2011, 16:22 »
Vi hadde opp til 33,33% forskjell mellom guttene og jentene når det gjaldt krav. Dette var helt vanlig praksis år etter år.

10-11% er ganske stor forskjell på 100 meter. Og 14-15% på ei 5000m-tid er og ganske stor forskjell.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget my0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #31 : 26. januar 2011, 16:23 »
Hvis de har sykdommer som gjør at de ikke kan fungere ordentlig i gym så blir det noe annet, men fedme er ikke en sykdom.

Hva med de som har konsentrasjonsvansker, eller de med dyseleksi?

"Ingen burde få nedsatt i orden og oppførsel, det er jo dårlig oppdragelse som har skylda"

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #32 : 26. januar 2011, 16:25 »
Vi hadde opp til 33,33% forskjell mellom guttene og jentene når det gjaldt krav. Dette var helt vanlig praksis år etter år.


Kva slags øvingar var dette? I nokre øvingar er det ganske fornuftig etter min meining.

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #33 : 26. januar 2011, 16:26 »
10-11% er ganske stor forskjell på 100 meter. Og 14-15% på ei 5000m-tid er og ganske stor forskjell.

Selfølgelig er det stor forskjell. Den beste kvinnelige utøveren gjennom tidene på 100 meter hadde ikke vært i nærheten av å kunne kvalifisere seg til mennenes 100 meter i OL, og antagligvis ikke de fleste andre stevner heller. Men poenget var at forskjellsbehandlingen i på VGS virket langt høyere enn dette, men jeg kan ta feil ;-)
You know I like your style, I really do.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #34 : 26. januar 2011, 16:28 »
Siste året på vgs foregår jo størsteparten av vurderingen på teoretisk grunnlag, som videre gjør at forskjellene blir enda mindre. Skjønner ikke helt hva det er å grine over?


Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #35 : 26. januar 2011, 16:50 »
Kva slags øvingar var dette? I nokre øvingar er det ganske fornuftig etter min meining.

Var vell en form for coopertest. Vi fikk 15 minutter å løpe, jentene måtte løpe løypa 2 ganger, gutta 3. 15 jenter fikk 6. En gutt fikk 6. Derimot var det jo et ganske stort antall gutter som strøyk iom. at sisterunden var så jævli mye verre enn de to første Tongue

På hvilket grunnlag mener du at det er fornuftig å differensiere karakterene? Utifra hvor godt verdenseliten i f.eks. løping i dame og herreklassen? Eller mener du forskning som viser hvor mye man skal defferensiere kravene mellom jenter og gutter? Slik det gjøres idag er differansen på kravene bare tatt ut av løse lufta. Jeg mener man ikke kan stille ulike krav før man faktisk har kartlagt de EKSAKTE forskjellene mellom fysikken til guttene og jentene.

Når det er sagt så er jeg heller ikke sånn veldig stor fan av å vurdere folk etter forutsetninger.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Krabbatten

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #36 : 26. januar 2011, 16:52 »
Selv syns jeg at gym rett og slett bare kan tas ut av det obligatoriske på skolen, og heller legge til det som et valgfag.
- Spesielt med tanke på hvor utrolig mange som IKKE er god i gym, og derfor hater tanken på å ha gym, og derved heller skulker og får fravær, som er mye verre enn en dårlig gymkarakter.
Om gym hadde blitt et valgfag hadde det nok blitt mere overvekt blandt barn.

Da synes jeg heller musikk skulle vært et valgfag!.. hvertfall på ungdomsskolen.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #37 : 26. januar 2011, 16:57 »
Dette er vell en avsporing, men musikkfaget i skolen kan ha veldig mye mer i seg enn å lære noter eller spille blokkfløyte. Jeg vil tro det å ha en forestilling, hvor man elevene kan få testet seg i scenearbeid, sminking, lage manus, framføre forran en folkemengde kan gi stor inspirasjon til videre yrke og en god allmenndannende effekt. Akkurat det siste der er en viktig faktor som mange ser ut til å glemme. Man er ikke bare på skolen for å lære seg å tjene penger, man er der for å bli voksen Wink

Om man først skal ta bort et fag burde det vært 1 eller 2 språkfag. Lær barna skikkelig bokmål og engelsk før man begynner med annet piss.

En avsporing Tongue
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Krabbatten

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #38 : 26. januar 2011, 17:03 »
Om man først skal ta bort et fag burde det vært 1 eller 2 språkfag. Lær barna skikkelig bokmål og engelsk før man begynner med annet piss.
Helt enig Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Marius150

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • ‎"Every minute you're not training, some1 does it"
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #39 : 26. januar 2011, 17:10 »
Jeg fikk 5 i Gym nå på VG2.. men har ikke akkuratt så veldig mye erfaring med forskjellige sporter, men scorte høyt på teorien på styrketrening (vekter), treningsprogram, innsats og styrketreningen på skolen Cheesy

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #40 : 26. januar 2011, 17:25 »
En sammenligning av Vo2-maks (maksimalt oksygenopptak) mellom kjønnene viser at størsteparten av forskjellen kommer av at jentene bærer på en større fettmasse. Hadde dog begge kjønn hatt samme fettprosent, hadde jentene kun hatt opptil 3% (maks) dårligere maksimalt oksygenopptak enn guttene. Gjennomsnittlig har dog jenter 15% dårligere opptak enn gutter, og jeg mener derfor det er der listen bør legges. Forskjellen på karakter etter prestasjon mellom kjønnene er alt for høy. 33% forskjell er helt spinnvillt og vanvittig urettferdig.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #41 : 26. januar 2011, 17:26 »
Husker vi dansa vals i gymtimene...fy faen så lite givende.
Ellers var gymtimene det vi gleda oss mest til...gutter like mye som jenter virka det som..
Gjorde forøvrig mye mer enn å spille fopall og andre ballspill i gymtimene, så kjenner meg ikke helt igjen i den.

Når vi snakker om å kutte ut fag, så er gym i min mening noe av det siste vi bør droppe.

Ta fag som musikk..totalt meningsløst. Hva er poenget med å prakke på en gjeng ungdommer en haug av pissmusikk ingen uten de med en geniun interesse bryr seg om?
Hvorfor skal sånt trues på personer da musikk er noe hver enkelt kan nyte ut ifra noe som er helt subjektivt?
Har hørt de har fått jokke inn i VGS-pensumet..enda godt det :p

Diktanalyser i norsk? Hva faen?

jaja...gla jeg slutta på skolen


Slikt kan løses med privatskoler Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #42 : 26. januar 2011, 17:30 »
Så du mener en som sliter med astma, overvektig pga sykdom, eller bare en som har blitt fora litt for usunt av foreldrene igjennom oppveksten skal strykes pga noe han ikke har skylda for ?

Hallo.. Er ingen som sier at mentalt tilbakestående skal bli vurdert på samme måte som de uten hemninger i eksempelvis matte. De to blir som oftest plassert i forskjellige klasser.

Hvis du er så fysisk handicappet at du ikke klarer å utføre gym, så må/blir det tatt i betraktning.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #43 : 26. januar 2011, 17:40 »
Å tvinge ungdom(ja, jeg sikter til ungdom, ikke barn.) til å ha gym er det ingen vits i.
- Å tvinge noen til å spille fotball 2 timer i uken er ikke veien å gå for å bli kvitt overvekt hos dagens unge.
Samtidig som jeg tviler på at det er noen som har blitt "frelst" av en gymtime, og deretter lagt PC-spillingen på hylla for å drive med fysisk aktivitet.

Dagens overvekt kan like mye skyldes at usunn mat er for lett tilgjengelig samt at dagens samfunn ikke aner hva de pakker inn i seg.
Eksempel som jeg leste i en blogg her en gang; Unge Mødre DK. Der syntes moren at sønnen fikk for mye grønnsaker og frukt i barnehagen, samt faren presenterte stolt fram dagens fiskepinnemiddag som "måtte jo være sunt fordi det inneholder jo ENERGI står det".

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #44 : 26. januar 2011, 17:48 »
usunn mat er for lett tilgjengelig

Ja, der har vi problemet. Fortsett å hakk på greinene du.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!