Skrevet av Emne: Urettferdig vudering i gym!  (Lest 14151 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #60 : 26. januar 2011, 23:07 »
har man ett stort hendikap så må man jo legge ting til rette. Man har man adhd, konsentrasjonsproblemer etc etc så får man jo gjerne ekstra hjelp, men karakteren er lik for alle.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #61 : 26. januar 2011, 23:08 »
Det gjør det ikke. Læreren vår fortalte at teorien påvirket 1/6 av karakteren vi fikk.
Det morsomme er læreren vår hadde dysleksi, og prøvene han lagde hadde skrivefeil i hver bidige setning. Årets siste prøve i vg3 ble avbrutt pga at lærene lagde en fucka prøve på itslearning (flervalgsoppgaver på nett) som de selv ikke skjønnte en dritt av. Var så useriøse at det ikke gikk ann. Lurer på hva kravene er for å bli gymlærer..

Nettopp det jeg mener. Nasjonalt er forskjellene for store på kvalitet av lærere og hva de bedømmer utfra. Det finnes heller ingen kontroll ved det når man ikke kan komme opp i "gym" i eksamen - dermed blir det kanskje ikke så prioritert fra skolens side.

Det er klart det er begrenset hva man kan vinne i forhold til andre søkere ved høyere utdanning ved å ha en 6 i gym fremfor en 4. Men det at det er en faktisk forskjell og muligheten for at den er større i gym enn andre fag, tilsier at man heller burde droppe den karakteren.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #62 : 26. januar 2011, 23:09 »
Husker vi dansa vals i gymtimene...fy faen så lite givende.


Hehe, glemte traumer fra 90 tallet dukker opp i minnet mitt her nå.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Urettferdig vudering i gym!
« #63 : 26. januar 2011, 23:22 »
Nettopp det jeg mener. Nasjonalt er forskjellene for store på kvalitet av lærere og hva de bedømmer utfra. Det finnes heller ingen kontroll ved det når man ikke kan komme opp i "gym" i eksamen - dermed blir det kanskje ikke så prioritert fra skolens side.

Det er klart det er begrenset hva man kan vinne i forhold til andre søkere ved høyere utdanning ved å ha en 6 i gym fremfor en 4. Men det at det er en faktisk forskjell og muligheten for at den er større i gym enn andre fag, tilsier at man heller burde droppe den karakteren.

Ganske enig egentlig. Det er vanskelig å måle kunnskapen i gym. Men det er en slags praktisk eksamen man kan komme opp i om går idrettslinja? eller tar jeg feil? Kunne jo prøvd nåe sånt?

Fag hvor man ikke kommer opp i eksamen og er praktisk (spes gym) får man karakter etter trynfaktor. Er du fotball int og du har sans for læreren sin humor så får du bra karakter. Er du ikke så glad i læreren og ikke liker fotball ligger det tynt ann. Det har jeg selv merka. Jeg var ikke så jævla gira i gymtimene men jeg gjorde det bra på alle ting (er forresten fotball int og har drevet mye med det frem til 15-16 års alder.). Uansett hvor bra resultater jeg hadde på fysiske testene så fikk jeg ikke den forbanna 6'eren. Men i motsetning til meg fikk 5 jenter toppkarakter (selv de gjorde det mye dårligere i alle tester uansett).  Det var bare to gutter som fikk seks, og jeg kan si at begge var hans "favoritt elever".
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!