Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 19816 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #1 : 02. februar 2011, 12:06 »
Er bare å kjøpe seg en hest å bygge seg en kjærre. Denne verden styres mer og mer av idioter som stadig kommer med uvirkelige forslag.
Blir faen så oppgitt over utviklinga, ikke bare i Norge, men verden generelt..
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #2 : 02. februar 2011, 12:11 »

elsker når de sosiale lager fine forslag som vil ramme de svakeste i samfunnet til de grader,alenemoren som må kjøre to barn i barnehagen som ligger et stykke unna for å rekke jobben på rimi,også må hun kjøre gjennom bomringen også..rike folk gir vell faen i om det hadde vært 50 kr literen!!

alt for staten!!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #3 : 02. februar 2011, 12:16 »
elsker når de sosiale lager fine forslag som vil ramme de svakeste i samfunnet til de grader,alenemoren som må kjøre to barn i barnehagen som ligger et stykke unna for å rekke jobben på rimi,også må hun kjøre gjennom bomringen også..rike folk gir vell faen i om det hadde vært 50 kr literen!!

alt for staten!!

Her treffer du spikeren på hodet. Dette er et bra eksempel på at sosialistisk politikk ofte rammer de svakeste, samtidig som de rikeste forblir uberørt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #4 : 02. februar 2011, 12:22 »

Nei, ingen god idé slik jeg ser det. Hvis man har bodd litt utenfor de store byene vil man fort merke hvor avhengig man er av bil, spesielt hvis man har familie. Det er, av ulike årsaker, ikke alltid man kan tilpasse livet etter busstidene, og ofte er kollektivtilbudet (igjen litt utenfor de store byene) ganske så dårlige. Jeg tror heller ikke en dobling av bomprisene er veien å gå da mange må gjennom en eller flere bommer for å komme seg på jobb. Å betale tusenvis av kroner per mnd for å få unnagjort nødvendige gjøremål vil trolig falle mange tungt for brystet.

Jeg er usikker på om bilbruk medfører så enorme miljøproblemer som mange skal ha det til, men jeg er uansett enig i at man strengt tatt burde benytte seg av kollektivtransport for å spare miljøet. Skal man kunne gjøre dette må imidlertid tilbudet være bra nok til at man kan la bilen stå hjemme. Slik det er på mange steder er a) tilbudet for svakt, eller b) for ustabilt. I Norge har vi store forskjeller mellom sommer og vinter, men vi må kunne stole på at kollektivtransport får oss dit vi skal, når vi skal være der. Slik som NSB holdt på ifjor kunne man jo ikke belage seg på tog. Da blir bil alternativet (med mindre det går en buss). Det må også være fornuftige priser på tog og buss, og som det står i artikkelen må prisene ned. Videre er det uaktuelt å gå og sykle overalt da det mange steder er dårlig utbygde gange- og sykkelstier. Man ønsker ikke å gamble med livet som innsats for å være miljøvennlig.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #5 : 02. februar 2011, 12:26 »
elsker når de sosiale lager fine forslag som vil ramme de svakeste i samfunnet til de grader,alenemoren som må kjøre to barn i barnehagen som ligger et stykke unna for å rekke jobben på rimi,også må hun kjøre gjennom bomringen også..rike folk gir vell faen i om det hadde vært 50 kr literen!!
De minst tilpasningsdyktige kan du heller kalle de. Jeg tjener godt, men jeg velger likevel å bo i nærheten av jobben min. På den måten sparer jeg tid og penger.

Er det umulig for alenemødre å ta med barna på t-banen?





10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #6 : 02. februar 2011, 12:28 »
Jeg kan ikke huske å ha lest en eneste venstrevridd politisk kommentar her på TF.. Hva kommer det av?

Min teori : Man blir smart av å pumpe jern  Wink

Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #7 : 02. februar 2011, 12:32 »
De minst tilpasningsdyktige kan du heller kalle de. Jeg tjener godt, men jeg velger likevel å bo i nærheten av jobben min. På den måten sparer jeg tid og penger.

Er det umulig for alenemødre å ta med barna på t-banen?






Når begynte de å bygge t-baner rundt omkring i hele landet?

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #8 : 02. februar 2011, 12:33 »
Rammer de fattigste? De fattigste iforhold til hva? Forbrukersamfunnets standard hvor alle skal ha alt da heller?

Jeg er luta lei av at det snakkes om de fattige her i landet. For når det kommer til stykket så er det jo de FATTIGE som for svi for klimaendringene. Ikke nav-brukere og de i kassa på rimi som egentlig har det mer enn bra nok, bare ikke i forhold til den standarden vi resten har.

Sånn ellers er jeg jo enig. Elbilrevolusjonen er her om noen år, så hvorfor ikke heller begynne å rette fokus på krafttilgangen og utbygging av ladestasjoner.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #9 : 02. februar 2011, 12:38 »
De minst tilpasningsdyktige kan du heller kalle de. Jeg tjener godt, men jeg velger likevel å bo i nærheten av jobben min. På den måten sparer jeg tid og penger.

Er det umulig for alenemødre å ta med barna på t-banen?


Så du mener alle alenemødre skal belage seg på å bruke x-antall tid ekstra, med til dels mer styr hver eneste dag, for å være mer "miljøvennlig". Tid er en mangelvare i dagens samfunn, og ingen har lyst til å bruke den på unødvendige ting som å stå i 20 minus å vente på bussen som aldri kom, med to unger som skriker og vil hjem.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #10 : 02. februar 2011, 12:42 »
Elbilrevolusjonen er her om noen år, så hvorfor ikke heller begynne å rette fokus på krafttilgangen og utbygging av ladestasjoner.

Hva kommer strømprisene til å ligge på om alle fiser rundt i elbiler? Sannsynligvis astronomiske strømpriser. Nei takk.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #11 : 02. februar 2011, 12:45 »
Rammer de fattigste? De fattigste iforhold til hva? Forbrukersamfunnets standard hvor alle skal ha alt da heller?

Jeg er luta lei av at det snakkes om de fattige her i landet. For når det kommer til stykket så er det jo de FATTIGE som for svi for klimaendringene. Ikke nav-brukere og de i kassa på rimi som egentlig har det mer enn bra nok, bare ikke i forhold til den standarden vi resten har.

De "fattige" er i dette tilfellet de som ikke har råd til å bruke bilen for å komme seg til jobb(som i noen tilfeller vil føre til at man ikke kommer seg på jobb i det hele tatt) hvis drivstoffprisene dobles.

Men fattig i seg selv er et vagt ord, da det til enhver tid blir målt utifra medianen av det totale antallet i befolkningen. Så fattig er egentlig blitt et ord for å beskrive lønnsforskjeller, og har ingenting med fattige å gjøre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #12 : 02. februar 2011, 12:49 »
Når begynte de å bygge t-baner rundt omkring i hele landet?

Vel, artikkelen tar jo for seg tiltak for å flytte trafikken fra bil til kollektiv, hovedsaklig i byen. Kollektiv-tilbudet vil naturligvis bli bedre, jo flere som benytter seg av det. Hvis man bor langt ut på landet så blir det jo verre, men det er prisen man må betale for å bo så usentralt, samtidig som man jobber/har barnehage midt i byen.

For å vri på det, hvordan synes du vi skal få ned trafikken i byen? Skal vi bruke milliarder på å lage et kollektiv-tilbud som er helt perfekt for hver eneste person i hele landet?

Skal vi fjerne alle avgifter på bensin, slik at enkelte mennesker skal kunne kjøre 20mil tur/retur jobb? Er dette fornuftig bruk av ressurser? Høyt forbruk av begrensede petroleumsprodukter, samt stor slitasje på vei/bil.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #13 : 02. februar 2011, 12:50 »
Hva kommer strømprisene til å ligge på om alle fiser rundt i elbiler? Sannsynligvis astronomiske strømpriser. Nei takk.


Tja, er bare å sette igang med kjernekraftverk- og vannkraftverkbygging det.

Halve prisen er avgifter uansett. Pluss at statlige og kommunale bedrifter tar ca. 20 %.  En nedgang på 50 % er ikke utenkelig om man konkurranseutsetter nettverkene, og fjerner det meste av avgiftene. Etterhvert som tillbudet øker vil etterspørselen synke, og prisene vil bli enda lavere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #14 : 02. februar 2011, 12:54 »
Så du mener alle alenemødre skal belage seg på å bruke x-antall tid ekstra, med til dels mer styr hver eneste dag, for å være mer "miljøvennlig". Tid er en mangelvare i dagens samfunn, og ingen har lyst til å bruke den på unødvendige ting som å stå i 20 minus å vente på bussen som aldri kom, med to unger som skriker og vil hjem.
Jeg mener alle mennesker må ta ansvar for sitt eget liv. Det finnes ingen politisk ideologi som kommer alle til gode, og de fleste gode tiltak benytter seg av både pisk og gulrot.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!