Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 19918 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #60 : 02. februar 2011, 15:10 »
Syntes det er så artig at alle vet best.

Hva er vitenskap annet enn et sett med meninger.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #61 : 02. februar 2011, 15:19 »
Hva er vitenskap annet enn et sett med meninger.

Kiss
You know I like your style, I really do.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #62 : 02. februar 2011, 15:29 »
Du er temmelig far off hvis du tror det er ressurser på jorden til at dagens u-land skal kunne leve på i-land standard. Ikke for å være frekk, men synes du har en tendens til å uttrykke deg litt for bombastisk om temaer som i beste fall er meget omdiskuterte, og som du åpenbart ikke har dybdekunnskap om.

Prøv å formuler deg litt mer diplomatisk, så vil du også fremstå mer seriøst:)

Du er temmelig far off hvis du ikke klarer å se på den økonomiske utviklingen siden før den første industrielle revolusjon. Få på den tiden trodde at man kunne leve med den velstanden som man gjør i dag. Det er ikke slik at om 20 år vil vi bruke/forurense like mye som vi gjør i dag. Det blir alltid mer effektivt. Det er det økonomi betyr. Hvis du ikke har hørt det, så var det faktisk mennesker som sultet for 1000vis av år siden, lenge før vi var 1 mrd. mennesker på jorda.

At det ikke er ressurser på jorden IDAG til å støtte opp om en slik velstandsutvikling er i og for seg sant. Men det betyr ikke at det vil forbli slik, som historien har vist oss.

Det var diplomatisk nok for deg det tenker jeg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #63 : 02. februar 2011, 15:36 »
Kanskje du har rett, men da må en slik utvikling tvinges frem. Dvs. Full stans i all form for bistand. Man kan selvfølgelig investere i fattige land. Poenget er at man i fattige land må gjøre det til en umulighet å ligge i skyggen av et tre og tygge khat hele dagen. Det blir en enorm kulturell utfordring, både for fattige og rike land. For rike land, fordi de er flasket opp på synet om at de er skyld i all elendighet. For fattige land, fordi det betyr slutten på bakstreverskhet og middelalderkulturer.


Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #64 : 02. februar 2011, 15:51 »
Hva er vitenskap annet enn et sett med meninger.
Dette har vært et populært syn de siste 20-30 årene.  Man tror at vitenskap er et sett med meninger, på linje med et partiprogram eller en religiøs retning.  Det er ikke tilfelle, og den typen postmoderne tenkning er nå heldigvis på retur.

Vitenskapen har et sett med regler som det arbeides etter, og disse reglene sikrer at vitenskapelige teorier hele tiden knyttes opp mot virkeligheten.  I tillegg finnes det regler for publisering og etterprøving som sikrer at bevisførselen faktisk skjer på ærlig og redelig måte.  Det som karakteriserer vitenskapen, er ikke meningene.  Det er arbeidsformen.

Vitenskap er noe mye mer og noe helt annet enn bare et sett med meninger.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #65 : 02. februar 2011, 15:56 »
Det er faktisk en seriøs nettside i motsetning til de fleste, inkludert IPCC.

Hvis du hadde lest http://scienceandpublicpolicy.org/monckton/consensuswhatconsensusamongclimatescientiststhedebateisnotover.html ville du sett at det ikke er en enorm enighet blant forskerne.

"Forskernes" modeller er fulle av feil, politisk og monetært fargelagt.

Modellen jeg har sett er så vidt jeg vet av typen Ordinary Least Squares. Og nei, jeg jeg er ikke statistiker så det blir litt for komplisert for min del.

http://scienceandpublicpolicy.org/images/stories/papers/scarewatch/really_cooling.pdf
Slike diskusjoner bruker ofte å ta av i alle retninger, så gjerne svar på mine spørsmål, så kan vi ta det videre derifra:
Er du enig i at vi bør basere oss på fagfolk HVIS det da viser seg at det er stor enighet?
Med andre ord; vil du forandre mening hvis jeg klarer å overbevise deg om at det er en overveldende enighet blant forskere?

Du har ingen modell å støtte deg på? Du baserer din skepsis mot menneskeskapt klimaendring, på at modellene er mangelfulle? Beregning av en vanlig værmelding inneholder også mangler. Velger du da å avfeie alle værmeldinger som "hysteri" ?

Hvor stor del av klimaendringene mener du er menneskeskapt? Ingenting? Noe? Alt? Hva baserer du i så fall dette på? Stoff du har funnet på internett?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #66 : 02. februar 2011, 15:56 »
Du er temmelig far off hvis du ikke klarer å se på den økonomiske utviklingen siden før den første industrielle revolusjon. Få på den tiden trodde at man kunne leve med den velstanden som man gjør i dag. Det er ikke slik at om 20 år vil vi bruke/forurense like mye som vi gjør i dag. Det blir alltid mer effektivt. Det er det økonomi betyr. Hvis du ikke har hørt det, så var det faktisk mennesker som sultet for 1000vis av år siden, lenge før vi var 1 mrd. mennesker på jorda.

At det ikke er ressurser på jorden IDAG til å støtte opp om en slik velstandsutvikling er i og for seg sant. Men det betyr ikke at det vil forbli slik, som historien har vist oss.

Det var diplomatisk nok for deg det tenker jeg.
Hjelper lite at det er diplomatisk når det er feil, men du gjør fremskritt ved å svare i hvertfall:)

Her er en interessant rapport for de som vil lese
http://www.wbcsd.org/web/projects/BZrole/Vision2050-FullReport_Final.pdf

På side 4 ser du at samtlige land med HDI-index over 0,8, aka i-land, lever langt over biokapasitetsgrensen (for 2006, og som du også ser så synker den grensen i takt med økt befolkningsvekst.)

Å bedre ressursutnyttelsen samt senke vårt forbruk er selvfølgelig viktige aspekter, men det alene vil aldri i verden være i nærheten av å holde til at India, Afrika etc kan ta etter vårt forbruk.


BLir bare alt for dumt at du fremstiller det som at det "bare" er å industrialisere u-landene så løser alt seg av seg selv, det håper jeg du er klar over.
Plassmangel er jo ikke problemet, problemet er presset på ressursene og klima, nettopp som følge av den industrialiseringen som naturlig vil finne sted.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #67 : 02. februar 2011, 16:04 »
Dette har vært et populært syn de siste 20-30 årene.  Man tror at vitenskap er et sett med meninger, på linje med et partiprogram eller en religiøs retning.  Det er ikke tilfelle, og den typen postmoderne tenkning er nå heldigvis på retur.

Vitenskapen har et sett med regler som det arbeides etter, og disse reglene sikrer at vitenskapelige teorier hele tiden knyttes opp mot virkeligheten.  I tillegg finnes det regler for publisering og etterprøving som sikrer at bevisførselen faktisk skjer på ærlig og redelig måte.  Det som karakteriserer vitenskapen, er ikke meningene.  Det er arbeidsformen.

Vitenskap er noe mye mer og noe helt annet enn bare et sett med meninger.

Ja, men som mange andre ord har det utviklet seg til å "bety" noe annet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #68 : 02. februar 2011, 16:09 »
Det forslaget må være noe av det verste jeg har sett.. Men det kommer aldri i gjennom, forblir bare en avisoverskrift. Om det skulle komme i gjennom i fremtiden er det i en fremtid hvor de 28kronene tilsvarer noe sånt som 15kr i dag:)
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #69 : 02. februar 2011, 16:21 »
Slike diskusjoner bruker ofte å ta av i alle retninger, så gjerne svar på mine spørsmål, så kan vi ta det videre derifra:
Er du enig i at vi bør basere oss på fagfolk HVIS det da viser seg at det er stor enighet?
Med andre ord; vil du forandre mening hvis jeg klarer å overbevise deg om at det er en overveldende enighet blant forskere?

Du har ingen modell å støtte deg på? Du baserer din skepsis mot menneskeskapt klimaendring, på at modellene er mangelfulle? Beregning av en vanlig værmelding inneholder også mangler. Velger du da å avfeie alle værmeldinger som "hysteri" ?

Hvor stor del av klimaendringene mener du er menneskeskapt? Ingenting? Noe? Alt? Hva baserer du i så fall dette på? Stoff du har funnet på internett?

Hvis det viser seg at det er bred enighet blant KLIMAFORSKERE, så er jeg beredt på å forandre mening.

Jeg baserer det på at det er mange FEIL, altså ikke mangler(det er det i alle modeller som ikke kan isoleres), men feil i modellene som IPCC bruker. Jeg baserer det også på de enorme summene som blir bevilget og brukt på "klimaforskning", noe som gir et insentiv til å holde liv i myten for alle som har en jobb nettopp på grunn av dette, inkludert klimajournalister. Jeg baserer det på at lederen av IPCC har økonomiske motiver for å holde liv i myten. Jeg baserer det på at politikere bruker "forskningen" til å kreve inn mer penger.

Jeg baserer meg på bla. det man kan lese på siden jeg linket til, og siden de som driver siden har få, eller ingen økonomiske motiver for å drive motkampanje, samtidig som hysterikerne har store politiske og økonomiske insentiver velger jeg å helle til førstnevnte.

Jeg mener at menneskeskapt global oppvarming er tilnærmet lik, om ikke lik null.

Hvis værmeldingen hadde begynt å kreve inn penger på grunn av deres versjon i utviklingen i temperatur, samtidig som en annen værmelding hadde sagt at det er en normal utvikling i temperatur, så hadde jeg avfeid det ja.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #70 : 02. februar 2011, 16:23 »
Ja, men som mange andre ord har det utviklet seg til å "bety" noe annet.
Nei.  Vitenskap er faktisk et av de ordene som ikke er ødelagt.  Postmoderne tenkning med det flytende synet på vitenskapen er nå på vei bort.  De som rakker ned på vitenskapen i dag (eller som prøver å kidnappe begrepet) er stort sett kreasjonister og 'klimaskeptikere'.  Disse er ikke seriøse aktører.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #71 : 02. februar 2011, 16:29 »
Da Gud hadde skapt jorda, så St. Peter ned på den og sa: - I Afrika har man tørke, i Australia har man flom, i Nord-Amerika har man tornadoer og i Østen har man jordskjelv, men Norge slipper jo unna alle slike katastrofer??

Da flirte Gud litt lurt og sa: - Bare vent så skal du få se hvilken regjering jeg har tenkt å gi dem! Wink

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #72 : 02. februar 2011, 16:46 »
Hjelper lite at det er diplomatisk når det er feil, men du gjør fremskritt ved å svare i hvertfall:)

Her er en interessant rapport for de som vil lese
http://www.wbcsd.org/web/projects/BZrole/Vision2050-FullReport_Final.pdf

På side 4 ser du at samtlige land med HDI-index over 0,8, aka i-land, lever langt over biokapasitetsgrensen (for 2006, og som du også ser så synker den grensen i takt med økt befolkningsvekst.)

Å bedre ressursutnyttelsen samt senke vårt forbruk er selvfølgelig viktige aspekter, men det alene vil aldri i verden være i nærheten av å holde til at India, Afrika etc kan ta etter vårt forbruk.


BLir bare alt for dumt at du fremstiller det som at det "bare" er å industrialisere u-landene så løser alt seg av seg selv, det håper jeg du er klar over.
Plassmangel er jo ikke problemet, problemet er presset på ressursene og klima, nettopp som følge av den industrialiseringen som naturlig vil finne sted.

Du vet hvor jeg står når det gjelder CO2-greiene. Jeg skulle likt å sett en slik modell uten det implementert.

Jeg regner med at de har regnet med tall som sier hvor mye biokapasitet vi trenger per pers. i nåtid, og ikke har tatt høyde for å dette tallet vil være mindre i 2050?

Modellen har også gått utifra at vi vil være 9 mrd. i 2050. Vi kan likegodt være 6 mrd.

Men uansett, om vi så må klare oss med 2 globale hektar pr. menneske i 2050, da må vi bli 5 ganger så gode til å utnytte ressursene på 40 år.(?)

EDIT: http://scienceandpublicpolicy.org/commentaries_essays/no_we_don_t_need_five_planets.html?Itemid=0
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #73 : 02. februar 2011, 16:48 »
Nei.  Vitenskap er faktisk et av de ordene som ikke er ødelagt.  Postmoderne tenkning med det flytende synet på vitenskapen er nå på vei bort.  De som rakker ned på vitenskapen i dag (eller som prøver å kidnappe begrepet) er stort sett kreasjonister og 'klimaskeptikere'.  Disse er ikke seriøse aktører.

Si det til den vitenskapelige konsensusen i IPCC.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #74 : 02. februar 2011, 17:07 »
Si det til den vitenskapelige konsensusen i IPCC.
Det pågår stadig diskusjoner blandt seriøse forskere om hvor stor effekten av menneskeskapt global oppvarming vil bli, og hva den vil føre til.  Men de bevisene som nå er tilgjengelige, peker klart på at menneskeskapt global oppvarming er et faktum.  En mann som Bjørn Lomborg er nå enig i dette.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!