Skrevet av Emne: Reken begynner å trene  (Lest 31563 ganger)

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #75 : 04. mars 2011, 14:50 »
Men hvis du virkelig vil ha fremgang så må du skaffe deg denne!
http://www.youtube.com/watch?v=xbsSeVr5NSI#noexternalembed


Pffff... tror du det der fungerer så er du bra dum. Sorry assa, det der kjøper ikke eg.

Her er hva som skal til for å få skikkelige resultater.

http://www.youtube.com/watch?v=CKekcHMiVVg#noexternalembed&feature=player_embedded
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #76 : 04. mars 2011, 14:57 »
men for all del ikke dropp markløft og knebøy. Det er disse to øvelsene som er veldig avgjørende for treninga di. mener å ha lest(og følt på kroppen selv) at med disse to øvelsene trener man over 80% av kroppens musklatur mens med andre øvelser bare 3-5%.  Smiley

Markløft og knebøy kommer nå til å komme inn etterhvert. Styrketrening er noe jeg har planer om å drive med lenge, så om jeg ikke får dem helt fra starten av tror ikke jeg har så veldig mye å si i det store og det hele.

 Wink Hyggelig at du synes at det er interessant lesning. Er ikke helt enig selv, men synes det er veldig effektivt å lese et par innlegg fra loggen her rett før leggetid.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget PowerUp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Reken begynner å trene
« #77 : 04. mars 2011, 15:00 »
Markløft og knebøy kommer nå til å komme inn etterhvert. Styrketrening er noe jeg har planer om å drive med lenge, så har om jeg ikke får dem helt fra starten av tror ikke jeg har så veldig mye å si i det store og det hele.

 Wink Hyggelig at du synes at det er interessant lesning. Er ikke helt enig selv, men synes det er veldig effektivt å lese et par innlegg fra loggen her rett før leggetid.
keep up the good work! ^^
Only he who can see the invinsible, can do the impossible!

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #78 : 05. mars 2011, 12:10 »
Fredag 04. Mars

Kosthold:

Måltid 1:
5 knekkebrød /m smør og skinke 470 kcal
5 knekkebrød /m ost og kaviar 485 kcal

Måltid 2:
400 g kyllingkjøttdeig 610 kcal
boks /m mais 100 kcal

Måltid 3:
200 gram kjeks =1020 kcal

Drikke:
1 liter melk = 380 kcal
5 øl = 700 kcal



Totalt 3765 kcal

---------------------
Skulle egentlig ha trent denne dagen, men tar det i dag isteden
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #79 : 05. mars 2011, 12:48 »
 Tongue
Ser at det har gått en månde nå siden jeg startet så kan jo ta en liten oppsumering om hvordan jeg synes det har gått.



Oppsumering etter 1 månde med trening


Trening:
Synes treningen har gått veldig greit. I starten så følte jeg ikke at det var noe spesielt ork, eller så veldig tungt å gjennomføre. Var bare helt okey. Men kjenner nå etterhvert at det er noe jeg gleder meg mer og mer til. Fortsetter det sånn så skal det bli lett å gjennomføre treninger  Smiley
Styrkemessig så er jeg fortsatt en reke, men ser jo at jeg blir sterkere - så det motiverer til å fortsette. Tapte mot en jente i håndbak før jeg begynte å trene (dvs. at det ble uavgjort  ::biggrin:Smiley. Tok rematch med hun i går og det var en lett seier  Tongue Så nå tror jeg at jeg er blitt litt sterkere enn en gjennomsnitts jente. Så får si oss fornøyd med det.

Kosthold:
I starten var følelsene litt todelt med loggen. På den ene siden så likte jeg den fordi den fikk meg til å spise bedre, på den andre siden så var det utrolig irriterende å ikke kunne spise noe dårlig mat her og der uten at det måtte bli skrevet opp i loggen. Kunne jeg ikke bare late som det ikke hadde skjedd  Tongue
Men jo mere bra mat man spiser, jo mer bra mat får man lyst på (er bra mat i forhold til hva jeg har pleid å spist, tro meg på det). Har merket på syken at jeg har blitt litt grinete/lei av å ikke kunne spise noe sjokolade, kjeks eller lignende utenom på fredager. Men har planer om å unne meg en sjokolade annenhver dag for å gjøre den delen litt lettere om jeg skulle føle jeg trenger det.

Har enda mye å jobbe med når det kommer til spising av frukt og grønt. Men merker at kyllingkjøttdeig med salat og tomater smaker mye bedre enn kun kyllingkjøttdeig og mais som jeg vanligvis har pleid å spise som middag. Så er en liten utvikling i positiv retning der. Men føler fortsatt at det er bitte litt ork med de grønnsakene  Tongue Men tror nok at det kommer seg etterhvert.


Vekten:
Når jeg startet vegde jeg 69,4 kg . I dag er vekten på 68,7 kg.
Føler det er litt vanskelig å si så veldig mye om hvordan den har utviklet seg. Den har svingt fra 67,6 kg på det laveste  til 70, 6 kg på det meste. Føler selv at jeg har blitt litt tynnere. F. eks noen blodårer som jeg aldri har sett før som veldig svakt har komt fram  Tongue


Muskler
Har tatt bilder regelmessig for å se om jeg ser noen forandring. Er ikke så veldig lett å se noe stor forandring enda, men skuldrene har ihvertfal vokst litt. Så er fornøyd med det.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Reken begynner å trene
« #80 : 05. mars 2011, 13:23 »
Styrkemessig så er jeg fortsatt en reke, men ser jo at jeg blir sterkere - så det motiverer til å fortsette. Tapte mot en jente i håndbak før jeg begynte å trene (dvs. at det ble uavgjort  ::biggrin:Smiley. Tok rematch med hun i går og det var en lett seier  Tongue Så nå tror jeg at jeg er blitt litt sterkere enn en gjennomsnitts jente. Så får si oss fornøyd med det.

Haha. Viktig med noen delmål ja!

I løpet av neste uke, etter eg har hatt eksamen, skal vi snakke sammen om når du kan komme en tur til Oslo. Så kan vi løfte litt jern sammen, teste ut litt forskjellige øvelser og finne ut ka som passer best.

Iom at du er så flink til å regne ut kcalorier kan du jo godt regne ut hvor mye proteiner du får i deg i samme slengen. Kunne vært interessant å se.
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #81 : 05. mars 2011, 13:59 »
I løpet av neste uke, etter eg har hatt eksamen, skal vi snakke sammen om når du kan komme en tur til Oslo. Så kan vi løfte litt jern sammen, teste ut litt forskjellige øvelser og finne ut ka som passer best.

Høres bra ut det  Wink

Tror ikke jeg kommer til å gidde å regne ut hvor mye proteiner jeg får i meg. Er fort gjort, men ser ikke helt nødvendigheten i det. Ligger så og si alltid innenfor 120-130 g (som regel over) fra gode protein kilder. Vet ka det meste av mat inneholder av proteiner, så blir lett hoderegning.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #82 : 05. mars 2011, 23:43 »
Morgenvekt: 68,7 kg

----------------------------------------
Kosthold:
Måltid 1:
300 g reker (/m bitte litt rogn) ca 330 kcal
1 liter melk     380 kcal

Måltid 2:
Her blir det bare omtrentlig, ikke noe veing eller måling. Kom litt ut av telling på taco shellen også:P

taco krydder: 20 kcal
karbonade deig ca.270-300g: 350 kcal
taco shell: 380 kcal
mais: 70 kcal
Stratos 271 kcal


Måltid 3:
6 knekkebrød /m peanøttsmør ca. 1050 kcal
0,5 liter lett melk 230 kcal

totalt så langt 3071 kcal

----------------------------------------------------------------------
Styrketrening:
Benkrpress:
8x70 kg
8x60 kg
5x55kg (failure)

Skråbenk /m hantler
6x40 kg
6x30 kg
8x25 kg

Dips
7x kroppsvekt
6x kroppsvekt - 23 kg
6 x kroppsvekt - 30

Flies:
12 x 40 (kunne tatt flere)
valgte å drite i denne øvelsen i dag. tror jeg må lese litt på hvordan den skal utføres.

skulderpress (maskin)
4x61
5x52
4x43
6x34
 Tongue Ble bare tull det der....

Stående triceps press:
11x34
8x34
7x34

+

Planken 3 ganger så lenge jeg klarte


Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Reken begynner å trene
« #83 : 06. mars 2011, 09:25 »
Flies er egentlig ganske enkelt å gjøre. I kabelen kan du f.eks stille inn vaieren på ca brysthøyde, holde armene nesten strakt ut (en liten knekk i albueleddet) og klappe hendene sammen i takt til musikken. Men om du ikke får den til så kan du f.eks bruke pecdeckmaskinen på senteret.

Sånne øvelser i maskin er ikke like kul å trene som frivekter, og heller ikke like relaterbar til dagliglivet. Fordelen med maskiner er at man kan trene dem på slutten av en økt for å virkelig "treffe" den muskelen du ønsker å trene (iom at du klarer å isolere muskelen bedre). Men dette vet du sikkert Tongue
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #84 : 06. mars 2011, 18:12 »
 Tongue Okey,takk for tips. Har nå ikke planer om å bytte ut flies med pecdeckmaskin.

foresten er du sikker på at det er lurt å ta en pause på 1-2 minutt for meg  Tongue?
Følte virkelig at jeg fikk tynet kroppen, og er utrolig mye mer effektivt enn det har vært før- så liker jo det mye bedre. Men er jo vilt mye jeg  må gå ned på vektene fra sett til sett.

Men e vell sånn at jo flere ganger jeg løfter med korte pauser, jo bedre vil jeg bli på det(?).
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #85 : 06. mars 2011, 21:48 »
Morgen vekt: 68,8 kg

Kosthold:

Måltid 1:
0,5 liter melk = 230 kcal
5 knekkebrød /m smør og skinke 470 kcal

Måltid 2:
400 g kyling = 610 kcal
mais         = 200 kcal

måltid 3
peanøttsmør ca 350 kcal

måltid 4:
4,5 dl melk = 207 kcalorier
200 g havregryn = 730 kcalorier
3 ts sukker =  60 kcal (tror jeg)

Måltid 5:
5 knekkebrød /m kaviar 480 kcalorier

Måltid 6:
2 glass /m saft ca. 60 kcalorier
2 egg  = 185 kcal



totalt: 3582 kcalorier
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Reken begynner å trene
« #86 : 06. mars 2011, 22:37 »
Wow! Beundringsverdig livsstilendring, dødsbra jobba Finn! Keep up Cheesy
Ekstremt glad i knekkebrød eller?
Ooog ikke hør på broren din, han er bare nerd! Tongue Neida, han har mye fornuftig å si, så bruk han for det han er verdt Wink

Tror ikke jeg kommer til å gidde å regne ut hvor mye proteiner jeg får i meg. Er fort gjort, men ser ikke helt nødvendigheten i det. Ligger så og si alltid innenfor 120-130 g (som regel over) fra gode protein kilder. Vet ka det meste av mat inneholder av proteiner, så blir lett hoderegning.

Om du er sikker på at du får i deg 120-130g protein om dagen, får du mest sannsynlig i deg nok. Det du burde ha i bakhodet, er at når du er i kalori-underskudd bruker kroppen ikke bare proteinene til byggesteiner, men får den får lite næring generelt, vil den bruke proteinene som energi i stede for byggesteiner. Da har har kroppen ikke nok proteiner til å bygge muskler ved siden av, og da er det vanskelig å få en bedre kroppssammensetning, om det er ønsket. Men så lenge du får i deg nok, er det ikke noe å tenke på Smiley
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #87 : 06. mars 2011, 23:11 »
Wow! Beundringsverdig livsstilendring, dødsbra jobba Finn! Keep up Cheesy


 Smiley takk, sånne ord motiverer!

Ekstremt glad i knekkebrød eller?

Ikke begynn du og Tongue hehe… Tro det eller ei så spiste jeg litt mer enn dobbelt så mye i en lengre periode før. Glad jeg ikke logget da, hadde mest sannsynelig blitt tvunget til å skifte navn til ”knekkbrødet”.

Ooog ikke hør på broren din, han er bare nerd! Tongue Neida, han har mye fornuftig å si, så bruk han for det han er verdt Wink

Om du er sikker på at du får i deg 120-130g protein om dagen, får du mest sannsynlig i deg nok. Det du burde ha i bakhodet, er at når du er i kalori-underskudd bruker kroppen ikke bare proteinene til byggesteiner, men får den får lite næring generelt, vil den bruke proteinene som energi i stede for byggesteiner. Da har har kroppen ikke nok proteiner til å bygge muskler ved siden av, og da er det vanskelig å få en bedre kroppssammensetning, om det er ønsket. Men så lenge du får i deg nok, er det ikke noe å tenke på Smiley

Wink ja, er vell anbefalt no sånt som 3 gram protein pr kg (fettfri masse) når man er på underskudd om jeg ikke tar feil?
Men blir nok lenge til jeg skal gå på kcalori underskudd. Planen er ihvertfal å ligge meg på et veldig hårfint overskudd hvor jeg legger på meg minimalt med fett. Det blir jo alltids litt, men forhåpentligvis så lite at jeg slipper å deffe vekk en 8-12 kg fett etter 1-2 år.

Angående broren min så skal jeg si meg enig i det du nevnte først Grin
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Reken begynner å trene
« #88 : 07. mars 2011, 00:35 »

 Smiley takk, sånne ord motiverer!

Ikke begynn du og Tongue hehe… Tro det eller ei så spiste jeg litt mer enn dobbelt så mye i en lengre periode før. Glad jeg ikke logget da, hadde mest sannsynelig blitt tvunget til å skifte navn til ”knekkbrødet”.

Wink ja, er vell anbefalt no sånt som 3 gram protein pr kg (fettfri masse) når man er på underskudd om jeg ikke tar feil?
Men blir nok lenge til jeg skal gå på kcalori underskudd. Planen er ihvertfal å ligge meg på et veldig hårfint overskudd hvor jeg legger på meg minimalt med fett. Det blir jo alltids litt, men forhåpentligvis så lite at jeg slipper å deffe vekk en 8-12 kg fett etter 1-2 år.

Angående broren min så skal jeg si meg enig i det du nevnte først Grin

8kg fett er ikke mye på 2 år, sammenlignet med muskelmassen du kan bygge opp på den tiden. Smiley

Og jeg er som du vet enig med de over her som nevner markløft og knebøy. Har du prøvd frontbøy? Det er ofte lettere å få til for nybegynnere.

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Reken begynner å trene
« #89 : 07. mars 2011, 01:00 »
Neida 8kg på 2 år er ikke gale i det hele tatt. Det Ideelle for meg hadde vært å legge på meg enda mindre fett enn det over 2 år. Men ikke sikkert jeg klarer det uten å ta en deff underveis  Tongue Men skal ihvertfal forsøke meg på det.

Ikke hvert borti frontbøy nei.  Tongue Synes det ser enda vanskeligere ut, hehe.
tar bare å kjører beinpress og lårbøy noen uker nå, og så bytter jeg det ut etter at jeg har fått gått igjennom teknikken med broren min om noen uker.

 Tongue Som jeg sa litt lenger oppe. Et par uker uten markløft. Og beinpress istedenfor
 knebøy har nok ikke veldig mye betydning i det store og hele.

Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!