Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52354 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Norge best i verden
« #195 : 28. mars 2011, 12:27 »
jo faktisk, det har altid vært slikt at all industri har dritet 100% i hvordan det går utover miljøet så lenge de tjener penger, som når de utryddet den amerikanse bøffel

Hvis alt land i verden hadde vært eid privat, så ville ingen ha godtatt forurensing på sin eiendom. Søksmål hadde ordnet opp i dette.

Det hadde vært akkurat likt med den amerikanske bøffelen, hadde personer eid land og bøfflene, så hadde de kanskje enda levd..

Uansett så er bøffelen ett jævlig dårlig eksempel, hvis det er det frie markedet du argumenterer i mot så var det heller ingen stat som gikk inn og stoppet det. Folk gir generelt sett faen fordi de vet at enten kommer staten å redder de eller så får de smekk på hånden.


Også verdt å nevnes at de amerikanske bøfflene ble utryddet for å fucke med indianerne.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #196 : 28. mars 2011, 13:07 »
jo faktisk, det har altid vært slikt at all industri har dritet 100% i hvordan det går utover miljøet så lenge de tjener penger, som når de utryddet den amerikanse bøffel

Bøffelen er et eksempel på et offentlig gode. Det var ingen som direkte eide landet de befant seg på, og de ble ikke eid av noen på samme måte som kuer, hester, sauer og høner.

Et annet eksempel på det du nevner her er deler av Finnmarksvidda som ble overbeitet og ihjelkjørt med snøscootere, fordi det var et fellesområde for Samene, og derfor ingen som hadde direkte eierskap til dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/Allmenningens_tragedie

EDIT: Som KristofferM sier.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #197 : 28. mars 2011, 13:18 »
Fritt marked og moral er vanskelig. Det er nemlig ikke slik at det frie markedet i seg selv fungerer til det beste for alle vel? Så lenge profitt er målet, må andre ting nødvendigvis vike.

Hvilke andre ting tenker du på?


At det frie markedet må reguleres finnes det mange eksempler på. Dette fordi jakten på profitt i sin natur tenderer til å være kortsiktig.

Kan du gi meg noen eksempler?

Rent seeking vil være i et problem der det ikke er et system som beskytter eiendom og personer. Så lenge loven beskytter meg og mine investeringer fra rent seeking vil ingen kunne gjøre noe mot meg som jeg ikke vil. Jakten på profitt er både kortsiktig(f.eks. daytraiding), og langsiktig( investering i fornybar energi). Dette skjer av forskjellige grunner, bl.a. fordi større langsiktige prosjekter skaper også større og mer langsiktige positive kontantstrømmer.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: Norge best i verden
« #198 : 31. mars 2011, 08:20 »
Dummeste jeg har hørt! Hva slags økonomi er det du lærer? Er du en av de som tror litt for mye på at de typiske mikro-modellene virkelig forklarer virkeligheten?
Les denne og lær, av Paul Krugman.
http://www.nytimes.com/2009/09/06/magazine/06Economic-t.html?_r=1&ref=paulkrugman

Etter du har lest den håper jeg du har våknet litt! Og jeg vil gjerne at du argumenterer for det du sier i stedet for å lansere påstander
Leste den og det ga meg intet, og avkreftet så absolutt ikke at det "funker".

Ta heller å se om du finner noen feil i det jeg skrev om teknologisk arbeidsledighet, hvordan teknologiutvikling til slutt vil gjøre 90% arbeidsledige med påfølgende mangel på kjøpekraft.
Jeg er veldig interessert i akkurat den biten, for ingen har så langt avkreftet dette.
Og hvis man aksepterer det, så er spørsmålet, hva skal man med markedet og penger når ingen har kjøpekraft?

Krugman er tidenes sosialist-keyenes tulling.

Hvordan synes du "stimulusen" har fungert? Brukt 3 trillioner? og fortsatt 10 % offisiell ledighet. Uoffisiell ligger nærmere 20.

At ledigheten i USA faller er pga folk dropper ut av arbeidsstyrken, ikke at det skapes flere jobber.

De latterlige påstandene om at maskiner skal ta over verden faller på sin egen urimelighet.
Hvis en maksin gjør en manns jobb, så er denne mannen fri til å gjøre noe nytt. For eksempel å tenke, som maskiner ikke kan. De samme domme-dags profetiene ble spådd under den industrielle revolusjonen, men de hadde heller ikke forstått det fundamentale.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Norge best i verden
« #199 : 31. mars 2011, 14:55 »
Sitat
Kan du gi meg noen eksempler?
Finanskrisen som de fleste eksperter mener kom som en følge av dereguleringen av finansmarkedet er et godt eksempel. De som ikke er blendet av ideologi er stort sett samstemte i at dette er hovedgrunnen. Til og med Greenspan klarte å innrømme at han hadde tatt grundig feil.

Han fortjener i det minste litt respekt. Han var ærlig nok til å ta selvkritikk og si det som det er, istedenfor å dikte opp fiktivt bullshit. Det er litt skremmende hvor blendet folk kan bli av ideologi. Selv når de blir konfrontert med virkeligheten nekter mange å gi slipp på den. 

Hvis man vil ta landet i en liberalistisk retning kan man bare se på land som USA og spørre seg om man ønsker et slikt samfunn. Et samfunn med enorme klasseforskjeller, der det sitter 10 ganger så mange folk i fengsel som i Norge. Et samfunn med langt lavere sosial mobilitet, men likevel kalles det "the american dream". Det er kanskje greit nok, for i USA forblir det en drøm for de aller fleste, i skandinaviske sosialdemokratier er det i mye større grad virkelighet.

Men for all del. Hvis det er slik du vil ha det, så er det en ærlig sak.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #200 : 31. mars 2011, 15:35 »
Finanskrisen som de fleste eksperter mener kom som en følge av dereguleringen av finansmarkedet er et godt eksempel. De som ikke er blendet av ideologi er stort sett samstemte i at dette er hovedgrunnen. Til og med Greenspan klarte å innrømme at han hadde tatt grundig feil.

Greenspan innrømmet om jeg husker riktig: At han og the Fed tok grundig feil, også under den store depresjonen. Som du tydeligvis ikke vet, er finansmarkedene i USA noe av det mest regulerte i forhold til andre finansmarkeder, og også markeder generelt. "Konsensusen" om opphavet til finanskrisen er blant fagfolk, at staten i USA satt mange rammebetingelser, lover, regler, og førte en praksis som gjorde at de private finansinstitusjonene fant det godt å gjøre div. ting som igjen førte til en krise.

Om du hadde vært snekker og staten hadde sagt til deg at du skulle lage bord til folk som ikke råd til å kjøpe bord, så du skal selge bordene på avbetaling, så ville du spurt: hvordan skal jeg få betalt for bordene jeg lager? Staten sier da at de kjøper avbetalingsplanene fra deg og garanterer for at du skal få betalt. Etterhvert forstår staten at mange av de som kjøpte bord på avbetaling ikke har råd til å nedbetale bordene, og at bordene har en kunstig høy pris ettersom staten har hatt et ønske om at alle skal ha et bord og har drevet inflasjon. De får da litt panikk, bankene får panikk, og finansmarkedet får panikk. Resultat: Finanskrisen.

Dette var i korte trekk det som skjedde.
 

Hvis man vil ta landet i en liberalistisk retning kan man bare se på land som USA og spørre seg om man ønsker et slikt samfunn. Et samfunn med enorme klasseforskjeller, der det sitter 10 ganger så mange folk i fengsel som i Norge. Et samfunn med langt lavere sosial mobilitet, men likevel kalles det "the american dream". Det er kanskje greit nok, for i USA forblir det en drøm for de aller fleste, i skandinaviske sosialdemokratier er det i mye større grad virkelighet.

Men for all del. Hvis det er slik du vil ha det, så er det en ærlig sak.

USA er ikke liberalistisk. USA leker liberty men praktiserer en rar blanding av korporatistisk-kvasi-velferd/sosialisme-statskapitalismerøre.

De har lav sosial mobilitet i USA? Da orker jeg ikke tenke på hva du synes om Storbritannia eller Frankrike... 

1 av 10 toppledere i USA kommer fra eliten. I Frankrike er det ca. 5 av 10.

Norge er et av de mest forgjeldede landene i verden, samtidig som vi har en av de høyeste BNP per innbygger i verden. Velferd, whoho.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Norge best i verden
« #201 : 31. mars 2011, 15:45 »
ganske morsomt at Norge har gjeld samtidig som at vi har det 2 største fondet i verden, ikke så mange politikere som springer rundt å skryter av gjelden.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Norge best i verden
« #202 : 31. mars 2011, 16:20 »
Sitat
Som du tydeligvis ikke vet, er finansmarkedene i USA noe av det mest regulerte i forhold til andre finansmarkeder, og også markeder generelt.
Som du tydeligvis ikke vet, er finansmarkedene i USA, og resten av verden kraftig deregulert de siste 40 åra og som følge av dette har vi fått en rekke finanskriser. Ikke bare den siste. Vi har hatt mange kriser de siste ti-årene.

Reguleringen av markedene etter the great depression, med Bretton woods systemet, forhindret finanskriser helt frem til 70/80-tallet da man hadde deregulert de så mye at man fikk de på nytt.

Sitat
USA er ikke liberalistisk. USA leker liberty men praktiserer en rar blanding av korporatistisk-kvasi-velferd/sosialisme-statskapitalismerøre.

Jeg vet det. I en liberalistisk stat hadde det vært enda verre. Jeg peker bare på retningen du vil ta landet i. Jeg mener heller ikke at Norge er noe idealsamfunn, men så langt har ingen klart å komme opp med en bedre modell enn den skandinaviske velferdsstaten.

Sitat

De har lav sosial mobilitet i USA? Da orker jeg ikke tenke på hva du synes om Storbritannia eller Frankrike...

1 av 10 toppledere i USA kommer fra eliten. I Frankrike er det ca. 5 av 10.
Ja, de har svært lav sosial mobilitet i USA. Langt lavere enn i skandinaviske land som har verdens overlegent beste. England og Frankrike er ikke skandinaviske sosialdemokratier. Det er greit nok at Norge er utrolig heldige som har olje, men det samme gjelder for resten av de skandinaviske landene også.

Du som studerer økonomi har vel sikkert hørt om London School of Economics?


The level of intergenerational mobility in society is seen by many as a measure of the extent of equality of economic and social opportunity. It captures the degree of equality in life chances - the extent to which a person’s circumstances during childhood are reflected in their success in later life, or on the flip-side, the extent to which individuals can make it by virtue of their own talents, motivation and luck.



Thus the picture that emerges is that Northern Europe and Canada are particularly mobile and that Britain and the US have the lowest intergenerational mobility across the European and North American countries studied here. The USA is seen by some as a place with particularly high social mobility. In part this is a consequence of using measures of class to estimate mobility (these will be affected by changes in the class structure over time). However, the idea of the US as ‘the land of opportunity’ persists; and clearly seems misplaced.

http://cep.lse.ac.uk/about/news/IntergenerationalMobility.pdf
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Benson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 50

Sv: Norge best i verden
« #203 : 31. mars 2011, 16:55 »
Norway's great. Smiley

But... the weather fucking sucks (especially this year).


I might read through and see some things about America and get into a heated debate.  Nah.  Just kidding. 
An American Training In Norway.
Styrketrening Log : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=107889

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Norge best i verden
« #204 : 31. mars 2011, 22:31 »
Krugman er tidenes sosialist-keyenes tulling.

Hvordan synes du "stimulusen" har fungert? Brukt 3 trillioner? og fortsatt 10 % offisiell ledighet. Uoffisiell ligger nærmere 20.

At ledigheten i USA faller er pga folk dropper ut av arbeidsstyrken, ikke at det skapes flere jobber.

De latterlige påstandene om at maskiner skal ta over verden faller på sin egen urimelighet.
Hvis en maksin gjør en manns jobb, så er denne mannen fri til å gjøre noe nytt. For eksempel å tenke, som maskiner ikke kan. De samme domme-dags profetiene ble spådd under den industrielle revolusjonen, men de hadde heller ikke forstått det fundamentale.
Påstander uten begrunnelse er verdiløse!
Han er den av dagens dyktigste økonomer som prøver å sette fokus på hvordan vi må stoppe å ta slike urimelig forutsetninger som preger mange økonomer nå til dags.
Stimulusen i USA kan du ikke sette på Krugman, han har klagd veldig på usa'shåndtering av krisen.
Hvordan ville du håndtert den? Latt alt gått konkurs?

Hvorfor faller påstander om at maskiner kan gjøre det meste av menneskelig arbeidskraft på sin egen urimelighet? Følger du noe med på forskning? Teknologi?
Det er ikke snakk om dommedagsprofetier, bare viktig å tenke over hvordan man skal strukturere samfunnet i fremtiden. Jeg tror veldig mange av de som er uenig i det jeg sier er de som før vi landet på Månen satt hissig på sidelinjen og sa hvor teite NASA var som gadd å prøve det umulige.

Greenspan innrømmet om jeg husker riktig: At han og the Fed tok grundig feil, også under den store depresjonen. Som du tydeligvis ikke vet, er finansmarkedene i USA noe av det mest regulerte i forhold til andre finansmarkeder, og også markeder generelt. "Konsensusen" om opphavet til finanskrisen er blant fagfolk, at staten i USA satt mange rammebetingelser, lover, regler, og førte en praksis som gjorde at de private finansinstitusjonene fant det godt å gjøre div. ting som igjen førte til en krise.

Om du hadde vært snekker og staten hadde sagt til deg at du skulle lage bord til folk som ikke råd til å kjøpe bord, så du skal selge bordene på avbetaling, så ville du spurt: hvordan skal jeg få betalt for bordene jeg lager? Staten sier da at de kjøper avbetalingsplanene fra deg og garanterer for at du skal få betalt. Etterhvert forstår staten at mange av de som kjøpte bord på avbetaling ikke har råd til å nedbetale bordene, og at bordene har en kunstig høy pris ettersom staten har hatt et ønske om at alle skal ha et bord og har drevet inflasjon. De får da litt panikk, bankene får panikk, og finansmarkedet får panikk. Resultat: Finanskrisen.

Dette var i korte trekk det som skjedde.

Bare tull det du kommer med her. USAs markeder er selvfølgelig kjempebra regulert i forhold til Libya, men så er det ikke Libya noe å benchmarke mot heller.. Sammenlign med Norge derimot som har ført en ganske god Keynesiansk økonomisk politikk har klart seg fint i krisen.

Hvis du er seriøs med snekker-eksempelet ditt så betyr det jo at det er statens feil at finansmarkedene prøvde å berike seg på å utnytte dårlig lovverk. Er dette tegn på sunn oppførsel? Hvis markedet er så ansvarlig liksom?

Mener du at markedet ikke bør reguleres? Og i så fall, hvilket grunnlag har du for å påstå at det vil gi et positivt utfall for "folk flest"?

Hvor har du det fra at Norge er forgjeldet? Mener du da innbyggerne? Viktig å ikke bare fokusere på gjeld da norske borgere også har enorme summer i eiendelssiden av balansen.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Norge best i verden
« #205 : 31. mars 2011, 22:46 »
Pengene er bare et byttemiddel... Hele poenget med økonomien er at alle skal kunne bytte til seg på best mulig måte det de begjærer. Om pengene(et bevis på en reell verdi) blir brukt til å bygge en bro som ingen vil ha, har verdien av arbeidet og materialene gått tapt for alltid, når disse heller kunne blitt brukt til noe markedet vil ha, la oss si en energiinovasjon. Denne energiinovasjonen gjør livet lettere for alle innbyggerne i samfunnet, fremfor brobyggingen som bare er en redistribusjon av penger, og ingen reell verdiskapning.

Hele poenget burde var maksimal lykke og bærekraftighet for alle planetens innbyggere. Feil fokus å henge seg opp i svake teoretisk synsing om at det da er tapt for alltid - det som er viktig er planetens ressurser, og de allokeres ikke riktig i dagens system.

Sitat
Markedet bryr seg om akkurat det de som stemmer ved stortingsvalget gjør(det er de samme menneskene).
Du mener det er bedre å tro på en enkelt person(Keynes), enn å ha troen på millioner av mennesker(markedet)? På mikronivå kan det gjøres feil, det er sant. Men markedet er så stort at det går ikke an å peke ut enkelttilfeller for å vise at noe ikke fungerer, man må se på helheten. Og tanken på at flere millioner av aktører i markedet skal gjøre samme investeringsfeil, for deretter simultant finne ut at de har gjort noe feil og selge seg ut, er ganske absurd. Alle kriser økonomien har sett har gått fort over og har vært mild så lenge staten ikke har blandet seg inn med penge og/eller finanspolitikk, altså følger markedet de vanlige konjunkturene. Etter at staten begynte å blande seg inn i markedet har vi sett flere kriser som skyldes nettopp dette, lav rente fører til feilivesteringer i bolig osv.

Klart mennesker gjør feil, og det i hopetall, på makronivå. Mennesket er ikke en maskin, eller rasjonelle nyttemaksimere, men organiske og med masse feil,over hele linjen. I tillegg er vi veldig sårbare for alle mulige psykologiske påvirkninger som gruppetenking, egoisme, irrasjonalitet, korrupsjon osv. Så det du påstår at der absurd er heller meget sannsynlig. Kom ned fra din høye hest om troen på markedets fortreffelighet. Siste biten du sier om :
"Alle kriser økonomien har sett har gått fort over og har vært mild så lenge staten ikke har blandet seg inn med penge og/eller finanspolitikk"
er jo direkte løgn - hvor tar du det fra? Kilder?
http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_crisis
Det er menneskenes egen grådighet og irrasjonalitet som skaper krisene.

Sitat
Du tar helt feil, jeg har mindre tro på modellene enn deg, makroøkonomi er mer psykologi, det er ihvertfall ikke en eksakt vitenskap hvor man kan eller burde utelukkende bruke modeller til å forklare virkeligheten.
Veldig mystisk at du sier dette. Hva er det du tror på da?
Hvor kommer din markedstro fra og hvordan begrunner du den?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Norge best i verden
« #206 : 31. mars 2011, 22:53 »
Oppsummert vil jeg si at Norges keynesianske økonomiske politikk fungerer veldig bra sett verden i betraktning. Jeg erkjenner også alt det gode markedet og pengesystemet har fått til i verden.

Men det sagt, hvordan kan man løfte alle verdens innbyggere opp til et anstendig lykke/levestandardnivå og samtidig ta fullstendig og totalt miljøansvar og sikre bærekraftighet - i dagens system der det å akkumulere mest profitt wins the price? I dagens system hvor kostnaden av resirkulering og forsøpling bare kan strykes (outsources til Asia)? Hvordan kan man få gjort det beste for alle når det ligger innebygd i systemet at konkurranse må ha en vinner og en taper? Jeg mener det ikke går.

I fremtiden får vi derimot en ny sjanse, og den er allerede på trappene våre. Det er automatiseringens tid der det meste av grunnleggende goder kan automatiseres og frigjøre mennesker fra arbeidskraft. www.zeitgeistbevegelsen.no har mye god info på Norsk om det. Det er en vitenskapsbasert tilnærming til samfunnstruktur som prøver å basere alt på forskning, teknologi og forutsetning om å ha en bærekraftig planet og tillate alle mennesker å nå et verdi nivå av levestandard. Smiley
Anbefaler alle å se denne filmen:
http://www.zeitgeistmovingforward.com
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #207 : 01. april 2011, 07:29 »
"Alle kriser økonomien har sett har gått fort over og har vært mild så lenge staten ikke har blandet seg inn med penge og/eller finanspolitikk"
er jo direkte løgn - hvor tar du det fra? Kilder?
http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_crisis

Hvor kommer din markedstro fra og hvordan begrunner du den?

Et eksempel av mange.

http://cafehayek.com/2010/03/bank-runs-and-the-great-depression.html

http://www.wnd.com/?pageId=59405

http://mises.org/daily/3252

http://economics.about.com/od/useconomichistory/a/stagflation.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Savings_and_loan_crisis

Jeg leser historie...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Mr KO

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #208 : 01. april 2011, 08:10 »
Men det sagt, hvordan kan man løfte alle verdens innbyggere opp til et anstendig lykke/levestandardnivå og samtidig ta fullstendig og totalt miljøansvar og sikre bærekraftighet
Hey HC! Du kan mer enn å løfte brutale vekter ser jeg! Ikke verst Grin
Har ikke lest hele tråden, men lurer på en ting her;
Hvordan definerer du begrepene "anstendig lykke nivå" og "anstendig leve nivå"? Og skiller du ikke mellom de to?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #209 : 01. april 2011, 14:13 »
Hvor har du det fra at Norge er forgjeldet? Mener du da innbyggerne? Viktig å ikke bare fokusere på gjeld da norske borgere også har enorme summer i eiendelssiden av balansen.

Eiendelssiden i balansen er finansiert av gjeld og EK, så har man mye gjeld(prosentvis mindre EK) har man også mye eiendeler Wink

http://www.tv2nyhetene.no/okonomi/nordmenn-skylder-stadig-mer-3457590.html

Sitat
Vi har tredje mest gjeld i verden, men blir her slått av Danmark og Sveits. I snitt har hver voksne nordmann 550.000 kroner i gjeld, ifølge undersøkelsen.

http://www.na24.no/article3004400.ece
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!