Skrevet av Emne: Bot for falsk ID  (Lest 10521 ganger)

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Bot for falsk ID
« #15 : 06. februar 2011, 13:58 »
Du mener loven skal gjelde for alle - men selvfølgelig ikke deg?
Nei, selvfølgelig ikke. Det er heller ikke snakk om meg. Men jeg støtter jo selvfølgelig en kompis fullt ut. Hadde aldri trodd det skulle være så alvorlig å bruke fake ID, egentlig.
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Bot for falsk ID
« #16 : 06. februar 2011, 13:58 »
Reality check; it is that serious.

Gi oss adressen til det fengselet det (kanskje) mest sannsynlig blir, slik at vi kan sende brev til kompisen din to cheer him up, og gi han treningstips for å holde avstand til de andre innsatte. Dette er jo tross alt et treningsforum...
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Bot for falsk ID
« #17 : 06. februar 2011, 14:00 »
Ikke for en prikk, kjenner ihvertfall en person med prikk for å kjøpe alkohol til mindreårige som ikke måtte søke om visum.
Sånn jeg har hørt at det er i alle fall. Kanskje det kommer an på hva man fikk prikken for?

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Bot for falsk ID
« #18 : 06. februar 2011, 14:00 »
Reality check; it is that serious.

I second that!
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bot for falsk ID
« #19 : 06. februar 2011, 14:06 »
Sånn jeg har hørt at det er i alle fall. Kanskje det kommer an på hva man fikk prikken for?

Ja, prikk for drapsforsøk er nok gjeldende som grunnlag for utestengelse, eller visumsøknad Wink MEN Uansett, er ikke mange år siden ALLE måtte søke visum for å komme inn i USA.

Hvis du søker deg inn i US army er de snillere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Bot for falsk ID
« #20 : 06. februar 2011, 14:07 »
Det er jo egentlig ikke ganske absurd, i og med utestedet risikerer å så trøbbel om de blir tatt i å servere mindreårige personer.

Nettopp. Hvis det hadde skjedd på utestedet hvor jeg jobber midt i høysesongen hadde de lett tapt mellom en og to millioner kroner og hadde gått konk (det er også en restaurant tilknyttet samme bevilgning).
Om man blir tatt for å skjenke mindreårige blir man fratatt skjenkebevilgningen sin i minimum to uker og det kan være katastrofe for mange.

OT: Ikke bruk fakeleg, så enkelt er det faktisk, akkurat som at du ikke skal utøve blind vold, kjøre 110 i 80 sonen eller stjele ting. Følg loven, da er livet mye enklere.  Wink
Det vanlige her i Trondheim hvis man blir tatt med fakeleg er anmeldelse, da er det politiet som avgjør straffen. Bøter på opp i mot 3-5000 kroner er ikke uvanlig, hvorvidt det havner på rullebladet kan i noen tilfeller avgjøres av om man har annet fra før på seg eller om det er første gang. Om man kun får bot så slettes denne etter fem år i registeret mens rullebladet er med deg livet ut. For øvrig kan det nevnes at det er lite sannsynlig at kameraten din slipper inn på det utestedet i det hele tatt etter dette, selv om han blir gammel nok. Dette er enda en konsekvens av tåpelig oppførsel.

Mange synes ikke det å bruke fakeleg er noe big deal, det er jeg uenig i. Du risikerer å ta fra mange folk levebrødet deres og saboterer aktivt hele utelivsbransjen. Tenk dere om!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bot for falsk ID
« #21 : 06. februar 2011, 14:09 »
Nei, selvfølgelig ikke. Det er heller ikke snakk om meg. Men jeg støtter jo selvfølgelig en kompis fullt ut. Hadde aldri trodd det skulle være så alvorlig å bruke fake ID, egentlig.

Alle lovbrudd som underminerer legitimiteten til staten er alvorlige.

Ps: Ikke forfalsk penger heller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Bot for falsk ID
« #22 : 06. februar 2011, 14:12 »
Nei, selvfølgelig ikke. Det er heller ikke snakk om meg. Men jeg støtter jo selvfølgelig en kompis fullt ut. Hadde aldri trodd det skulle være så alvorlig å bruke fake ID, egentlig.

Som Kikki skriver kan utesteder få problemer hvis det blir avdekket at mindreårige blir servert. Dere viste begge at det å bruke falsk ID var et sjansespill, og denne gangen gikk det galt. Dere burde vel derfor også ha fortstått at det ville innebære konsekvenser å bli tatt. Greit nok å støtte en kompis, men i dette tilfellet kan dere bare sette dere ned og innse at dere har gjort noe dumt. Jeg er usikker på hva slags utfall dette vil få, men jeg håper om ikke annet dere lærer noe av dette.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Bot for falsk ID
« #23 : 06. februar 2011, 14:14 »

Ps: Ikke forfalsk penger heller.

crap
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Bot for falsk ID
« #24 : 06. februar 2011, 14:15 »
Som Kikki skriver kan utesteder få problemer hvis det blir avdekket at mindreårige blir servert. Dere viste begge at det å bruke falsk ID var et sjansespill, og denne gangen gikk det galt. Dere burde vel derfor også ha fortstått at det ville innebære konsekvenser å bli tatt. Greit nok å støtte en kompis, men i dette tilfellet kan dere bare sette dere ned og innse at dere har gjort noe dumt. Jeg er usikker på hva slags utfall dette vil få, men jeg håper om ikke annet dere lærer noe av dette.
Ja, jeg har i hvert fall lært – for ikke å nevne ham. Jeg er over 20, så kommer inn overalt. Men er mye bedre å kjede seg en lørdag enn å få noe på rullebladet ut livet, gitt!
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Bot for falsk ID
« #25 : 07. februar 2011, 23:21 »
Jeg har en kompis som ble tatt med falsk ID på et utested i går, og han er så bekymret og helt ute av seg i dag. Så jeg lurer på hvor stor bot han kommer til å få? Bare for å kunne roe ham ned litt. Jeg mener jeg har hørt om noen som har fått 3k i bot for å bruke falsk ID, men spørs det fra dørvakt til dørvakt, kanskje?
Det er da ingen dørvakt som utsteder bot. Om de ikke har anmeldt forholdet men kun inndratt kortet så skal du nok se at ingenting skjer foruten om at dere aldri vil komme inn på utestedet igjen. DEt er påtalemyndigheten som utsteder sanksjoner på bøter og straff, ikke dørvakter.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Bot for falsk ID
« #26 : 08. februar 2011, 08:25 »
Ja, jeg har i hvert fall lært – for ikke å nevne ham. Jeg er over 20, så kommer inn overalt. Men er mye bedre å kjede seg en lørdag enn å få noe på rullebladet ut livet, gitt!

Du er over 20 og har så lite forståelse for Norges lover? Fantastisk.
Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Bot for falsk ID
« #27 : 08. februar 2011, 15:32 »
Jeg utga meg for å være barack obama, og tilbragte en dag i det hvite hus. Kommanderte igang en del småtterier, ett angrep på syria bl.a.

Fikk 750 spenn i bot.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bot for falsk ID
« #28 : 08. februar 2011, 15:39 »
Syns ikke du er særlig til kompis om du støtter opp til ulovlige handlinger. Støtt heller kompisen din på andre måter! Wink

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bot for falsk ID
« #29 : 08. februar 2011, 15:44 »
Er det dokumentforfalskning hvis man bare låner et leg da? (jeg bare spør) Jeg mener å ha hørt at per deff er dokumentforfalskning at man endrer på f.eks et bankkort, skraper til tall osv. Men det er som sagt ikke annet hva jeg har hørt.

Har x antall kompiser som har blitt tatt med lånt leg, og det har aldri blitt noe ut av det, annet enn at de har blitt fratatt bankkortet de lånte.

Jeg regner med at han har fått beskjed om at det blir anmeldt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!