Skrevet av Emne: World strongest arms?  (Lest 42863 ganger)

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: World strongest arms?
« #15 : 07. februar 2011, 23:32 »
Har dette fra en sikker kilde ja, og han har nok ikke tatt 300 i benken nei..

15kgs gummivikter har samme bredde som 25kgs. Ser "fakeviktene" klart og tydelig på filmen. Skive nr 2 og 3 telt innenfra på hver side i benken.

Dette er allment kjent innen styrkemiljöet i Sverige men inget som folk direkte snakker høyt om. Ble bare så skuffet selv når jeg fant ut av dette. Føler seg lurt rett og slett.

Hvordan fant du det ut?
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: World strongest arms?
« #16 : 07. februar 2011, 23:47 »
Jeg har ikke vondt for å tro at en som ble verdens sterkeste mann en gang, og trolig hadde blitt det flere ganger hadde han vært like sterk i beina som i overkroppen, klarer 2 reps uten stopp med rumpeløft på 270 kg i benkpress.

Men det er sant som Östling sier, at når man ser på filmen, så ser vekt nr. 2 og 3 innenfra på hver side litt annerledes ut enn de andre 3 på hver side.

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: World strongest arms?
« #17 : 07. februar 2011, 23:50 »
Hehe, kilden til denne infoen er mannen som lånte ut sine 15kgs vekter til Magnus. Siden fikk han de tilbake rødmalte. Når han spurte Magnus hvorfor han hade malt viktene så ble Magnus irritert og ga en dårlig unskyldning og sa at "de hade filmet litt og sånn".


Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: World strongest arms?
« #18 : 08. februar 2011, 00:59 »
Hehe, kilden til denne infoen er mannen som lånte ut sine 15kgs vekter til Magnus. Siden fikk han de tilbake rødmalte. Når han spurte Magnus hvorfor han hade malt viktene så ble Magnus irritert og ga en dårlig unskyldning og sa at "de hade filmet litt og sånn".



er det nå jeg skal le?
legg frem en sikker kilde, en link eller noe det er hold i.
magnus trener på hjemme gymmet sitt, der også filmen er tatt fra, det andre gymmet som vises eier magnus  sammen med broren sin. det er seriøse produsenter og crew bak både dokumentaren til han og svend. å trekke det han løfter itvil er bare tull

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: World strongest arms?
« #19 : 08. februar 2011, 02:37 »
Mener å huske at Svend også curlet denne vekten, mens når Samuelson curlet den var det forandret på vektene? Dog har jeg ikke problem med å tro at Samuelsen har vert i stand til å klare det, men ikke alltid like greit å toppe formen for litt filming Smiley

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: World strongest arms?
« #20 : 09. februar 2011, 12:36 »
Dette blir for dumt......
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget MAGOUOU

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • ARRRRRR
Sv: World strongest arms?
« #21 : 09. februar 2011, 12:57 »
Mener å huske at Svend også curlet denne vekten, mens når Samuelson curlet den var det forandret på vektene? Dog har jeg ikke problem med å tro at Samuelsen har vert i stand til å klare det, men ikke alltid like greit å toppe formen for litt filming Smiley

Skal ikke se bort ifra at Karlsen hadde hamla opp med de vektene der ja, ser han trener ofte, 38 kg manualer går som leik når han trener biceps:P
Alder: 1989
Vekt: +-110 kg
Høyde: 189cm

RAW:
- Smalbenk: 180kg med stopp
- Benk: 170kgx2 med stopp
- Bøy:   200kg
- Mark:  260kg

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: World strongest arms?
« #22 : 11. februar 2011, 03:47 »
Hehe, kilden til denne infoen er mannen som lånte ut sine 15kgs vekter til Magnus. Siden fikk han de tilbake rødmalte. Når han spurte Magnus hvorfor han hade malt viktene så ble Magnus irritert og ga en dårlig unskyldning og sa at "de hade filmet litt og sånn".



Magnus har sikkert ikke nok vekter selv og må låne noen fra andre.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: World strongest arms?
« #23 : 11. februar 2011, 10:29 »
Det er vel i så fall ikke første gang noen har skrønet litt i forkant av filminnspilling da. Smiley

Det er vel ikke mange dokumentarer som er 100 % "råe". Litt pussing, og litt iscenesetting er det vel alltid, så en bør vel ikke akkurat bli sjokkert.

Noen skrev at han hadde 290 i benkpress? Hvor har vedkommende fått de tallene fra? Få se dine sikre kilder da? Smiley Poenget er at det er vel ingen her som står sterkere angående kildehenvisning enn noen andre?

Selv har jeg stusset på den curlen der, for det er jævlig strikte og kontrollerte repetisjoner tatt bedtraktning at det faktisk er 140kg på stanga. Faen skinn... Hent en stang med curl-grep fra gulvet og PRØV og jyng litt med 140kg så forstår en fort hvor mye dette egentlig krever av styrke.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Krabbatten

Sv: World strongest arms?
« #24 : 11. februar 2011, 16:24 »
Magnus har sikkert ikke nok vekter selv og må låne noen fra andre.
Når man begynner å trene kjøper man normalt ikke inn 300kg i vektskiver. Etterhvert som man blir sterkere, går man da og låner vektskiver av naboen som man leverer tilbake? Nei, man kjøper flere!

Det er vel i så fall ikke første gang noen har skrønet litt i forkant av filminnspilling da. Smiley

Det er vel ikke mange dokumentarer som er 100 % "råe". Litt pussing, og litt iscenesetting er det vel alltid, så en bør vel ikke akkurat bli sjokkert.

Noen skrev at han hadde 290 i benkpress? Hvor har vedkommende fått de tallene fra? Få se dine sikre kilder da? Smiley Poenget er at det er vel ingen her som står sterkere angående kildehenvisning enn noen andre?

Selv har jeg stusset på den curlen der, for det er jævlig strikte og kontrollerte repetisjoner tatt bedtraktning at det faktisk er 140kg på stanga. Faen skinn... Hent en stang med curl-grep fra gulvet og PRØV og jyng litt med 140kg så forstår en fort hvor mye dette egentlig krever av styrke.
Jeg har en kilde ja:
http://www.magnus-samuelsson.net/snabba_fakta.asp
Står lengre nede på siden. Og på armer står det omkrets 58cm, noe man ser i filmen at han er i overkant av 60cm. Det betyr at det er eldre biografi... skal ikke se bort fra at han har vært god for 300kg.

Selvfølgelig er 140kg tungt å prøve å curle når man ikke klarer det. Han har vært verdens sterkeste mann og har tatt uttallige håndbak titler. 140kg curls bør være passende vekt for noen armer på 60cm.

Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: World strongest arms?
« #25 : 11. februar 2011, 16:30 »
Når man begynner å trene kjøper man normalt ikke inn 300kg i vektskiver. Etterhvert som man blir sterkere, går man da og låner vektskiver av naboen som man leverer tilbake? Nei, man kjøper flere!
Jeg har en kilde ja:
http://www.magnus-samuelsson.net/snabba_fakta.asp
Står lengre nede på siden. Og på armer står det omkrets 58cm, noe man ser i filmen at han er i overkant av 60cm. Det betyr at det er eldre biografi... skal ikke se bort fra at han har vært god for 300kg.

Selvfølgelig er 140kg tungt å prøve å curle når man ikke klarer det. Han har vært verdens sterkeste mann og har tatt uttallige håndbak titler. 140kg curls bør være passende vekt for noen armer på 60cm.

Wink

Det var ekstremt så godtruande folket var her då. Så fordi det står at han har 58cm rundt armane og 290kg i benkpress på ein gamal profi, så konkluderar du med at han curlar med 140kg og benkar 300?

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: World strongest arms?
« #26 : 11. februar 2011, 16:36 »
Hvis du har en sikker kilde, hvorfor legger du den ikke fram?... fordi det er tull!?

Samuelsen har hatt 290kg i benkpress. 230kg går ikke så tungt for de arma der Wink heller ikke 100kg curl

Man ser litt forskjell på vektskivene, men det kan komme av at det er fra forskjellige leverandører eller at noen er eldre.

Må folk tenke seg litt om.. Selv om noen er sterke er de ikke supermenn som er like sterke til alle døgnets tider året rundt!.. Er noe som heter å toppe formen til en konkuranse/ maks løft..

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: World strongest arms?
« #27 : 11. februar 2011, 17:00 »
Selv har jeg stusset på den curlen der, for det er jævlig strikte og kontrollerte repetisjoner tatt bedtraktning at det faktisk er 140kg på stanga. Faen skinn... Hent en stang med curl-grep fra gulvet og PRØV og jyng litt med 140kg så forstår en fort hvor mye dette egentlig krever av styrke.

Det er kanskje ikke mulig å trene opp biceps i styrke like mange prosent som man trener opp bryst, men de gangene jeg har trent biceps litt hardt i to måneder i ett strekk har jeg nå klart å kjøre et par reps på 60 kg med stang. Med seriøs trening i et par år uten at håndleddene hadde skjært seg, så vil jeg tro jeg kunne klart fire reps på 70 kg. Det er halvparten av det Samuelson tar i videoen her. Jeg har trent i 9 år, 5 år av dem ganske seriøst for å øke i benk, og likevel tar du nesten dobbelt så mye som meg i benkpress. Jeg skal ikke si at det garantert er 140 kg på stanga, men jeg tror absolutt at det er flere i verden som klarer å curle 140 kg hvis de har trent biceps lenge uten å bli skadet.

Utlogget Krabbatten

Sv: World strongest arms?
« #28 : 11. februar 2011, 17:32 »
Det var ekstremt så godtruande folket var her då. Så fordi det står at han har 58cm rundt armane og 290kg i benkpress på ein gamal profi, så konkluderar du med at han curlar med 140kg og benkar 300?
Tror ikke du leste hele eller forstod innlegget mitt.

Poenget er at 290kg i benkpress og 140kg curls er ikke så ekstrem umulig som folk skal ha det til. Så hvorfor skal ikke en som har vært verdens sterkeste mann klare det?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: World strongest arms?
« #29 : 11. februar 2011, 20:17 »
Altså, svake mr. Tollefsen kan klare noen få reps på 60kg, Så hvorfor skal ikke Magnus klare noen på litt over det dobbelte? Det virker for meg ulogisk at Magnus skal "slite" med 100kg curls. Men skal jo sies at i tillegg til bicepsstyrke, så krever det helt enorm styrke og stabilitet i håndledd, og det er jo uten tvil det svakeste leddet her
Mandal Treningssenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!