Skrevet av Emne: Six-pack på 3 måneder?  (Lest 7566 ganger)

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Six-pack på 3 måneder?
« : 06. februar 2011, 23:43 »

Jeg har et mål om å få markerte magemuskler til sommeren, helst før skoleslutt. Sommeren blir mye reising og vil helst vise meg frem på best mulig måte.

Kjører crunches 2 ganga i uka, oblique crunches 1 gang i uka, ab crunch machine 1-2 ganga i uka og vanligvis en total av 8-10 øvelser totalt.

Men jeg trenger tips til hvilke øvelser jeg burde ta som virkelig får frem rutene. Har lav fettprosent (10-12%)

er 179 cm og 64kg
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #1 : 06. februar 2011, 23:47 »
samme hvor mye mage du trener, vist kostholde ikke sitter, så kommer du nesten ingen vei.
du vil ha større magemuskler? da må du ligge på KaloriOVERSKUDD, muskler vokser ikke vist ikke.
så da må du finne ut va din Kalori vedlikeholdsverdi ligger på, og plusse på ca 500kcals ekstra.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #2 : 06. februar 2011, 23:51 »
Eventuellt slik som jeg nevnte i en annen tråd her;
Drit i anbefalinger om 500kcal hit og dit. Legg til/trekk fra 25-30% kcal av det du spiser nå.

Grunnen til at 500 kcal blir feil å anbefaler er fordi at det ikke tar hensyn til hvor stor du er.

Ei lita tynn dame som spiser 1200 om dagen vil få et drastisk annet resultat enn en stor mann som spiser 3700 om dagen hvis man legger til eller trekker fra 500 kcal.


Og "lav fettprosent" er også veldig misledende.
Selv har jeg rundt 15%, men _alt_ er lagret på magen. I motsettning til andre som kan ha alt litt mer spredt.

Men for all del, det er mulig på 3 månender. Om resultatet blir noe bra kommer ann på hvor mye muskel du har.

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #3 : 06. februar 2011, 23:58 »

Kostholdet føler jeg blir bedre og bedre egentlig Smiley Spiser mer og tar kreatin, proteinshake 1-2 ganger om dagen og spiser større måltid enn før. Har også klart å holde meg ganske sunn å holdt unna. Spiser ikke godteri nesten, bare en sjelden gang i helga. Brus er også kuttet veldig ned Smiley

Men noen spesielle øvelser for å få de mer synlige da? Smiley
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #4 : 07. februar 2011, 00:05 »
Øvelser på magen duger flott til å bygge magemuskler...

Ab-wheel, planken.
For en del er det nok å ha god teknikk i knebøy og markløft òg.
- Man bruker magen såppas mye for å støtte opp.
F.eks: èn rep med knebøy tar typ 4sekunder, der har du fire sekunder statisk hold i magemusklene. Gang det med 24 (3x8) og du er godt på vei. Og det er trossalt ikke medregnet tiden du ikke er i en repitisjon.


Det høres ut som om du vil ha et svar som "gjør øvelse X, så får du six-pack." men slik er det ikke.
- Magemusklene er som alle andre muskler. For å vokse må du utsette musklene for stress gjennom trening. Og som alt annet, med progressiv belasting i form av vekt eller økt antall reps.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #5 : 07. februar 2011, 01:00 »
vil ha større magemuskler? da må du ligge på KaloriOVERSKUDD, muskler vokser ikke vist ikke.

Dagens... Hvis en ligger i kalorioverskudd og går opp i vekt vil det ihvertfall IKKE gi synlige magemuskler, tvert om.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget steinel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #6 : 07. februar 2011, 01:08 »
For å få sixpack til sommeren må du enkelt:

- Ligge på kaloriunderskudd, slik at fettprosenten går ned og sixpacken frem.
- Trene mage, men husk at du trenger hvile som andre muskler - så ikke kjør mage hver dag!
- Kondisjon, jobbe med cardio for å forbrenne og få frem musklene.

Planke, crunches, benhev er fine øvelser.

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #7 : 07. februar 2011, 07:37 »
han har 10-12% kroppsfett, dvs at han har små magemuskler, ellers så er det genetisk. har han små magemuskler, så må han trene de større og ligge på Kalorioverskudd.

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #8 : 07. februar 2011, 07:38 »
Dagens... Hvis en ligger i kalorioverskudd og går opp i vekt vil det ihvertfall IKKE gi synlige magemuskler, tvert om.

Derfor du deffer etter en bulk. Han sier jo selv at han har 10-12% kroppsfett, hadde han hadd godt trente abs, så ville de vært ganske synlig nå, ellers så får han bare ikke sixpack, pga genetikk.  Og det er noe som heter Leanbulk, han kan spise tilnærmet perfekt å nesten ikke legge på seg fett, og fortsatt være i Kalorioverskudd.

Og vist han ender opp med å bulke, og kanskje gainer 1% fett mer? han vil fortsatt ha ganske lav fett% og absn vil vises. 

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #9 : 07. februar 2011, 07:57 »
Leanbulk/leangains går nå heller ut på ting som karb-cycling og å jobbe seg rundt kroppens eget forsvar mot fettap.
- Men det er fantastisk unødvendig å skulle gå inn i detaljer om det her.

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #10 : 07. februar 2011, 09:50 »
Leanbulk/leangains går nå heller ut på ting som karb-cycling og å jobbe seg rundt kroppens eget forsvar mot fettap.
- Men det er fantastisk unødvendig å skulle gå inn i detaljer om det her.

Poenget var at vist han ikke har noe særlig six pack på 10% kroppsfett, da vil han ikke få mer sixpack vist han deffer og kommer ned mot 8%, ja, han vil bli hardere og mere markert, men absn vil fortsatt være like "små" så jeg ville ha bulka, men det er no min mening

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #11 : 07. februar 2011, 10:07 »
Kostholdet føler jeg blir bedre og bedre egentlig Smiley Spiser mer og tar kreatin, proteinshake 1-2 ganger om dagen og spiser større måltid enn før. Har også klart å holde meg ganske sunn å holdt unna. Spiser ikke godteri nesten, bare en sjelden gang i helga. Brus er også kuttet veldig ned Smiley

Men noen spesielle øvelser for å få de mer synlige da? Smiley

Et tips kan være å spise så mye fast føde med lavest energitetthet som mulig. Dette gir en bra metthetsfølelse og du holder deg da lettere i underskudd, slik at du lettere spiser mindre. Proteinshaker kan være greit innimellom, men du burde absolutt satse på proteinkilder a typen kylling, fisk og kjøtt. Spise masse grønnsaker, holde litt igjen på kornvarer som brød, men ikke kutt for hardt ned på det heller. Dette har vist seg å være veldig effektivt for mange, inkludert meg selv.

Brusen kan du helle ut i vasken med én gang (hvis den ikke er sukkerfri). Eneste flytende kalorier jeg ville brukt er melk. Så lenge du spiser godteri bare én gang i helga, og da i små mengder, er det greit. Snakker da om mengder på kanskje 50 gram. Får kose deg leeenge med hver av bitene  Wink

Ellers så ser jeg jo at du ikke har spesielt mye fett på kroppen og at det ikke er mange kiloene du må ned. Det kan hende du burde satse på spisemåltider, og ikke spisedager. F.eks. et spisemåltid hver 5te dag. Jo slankere man er, jo kortere bør det gå mellom hvert spisemåltid, og jo tykkere man er, jo lengre kan man la det gå mellom hver spisedag.

Jo hardere du kjører på nå, desto raskere kommer du i mål. Dersom du da har noen uker igjen før ferien kan du jo fokusere mer på å bygge litt muskelmasse/bli sterkere og samtidig holde fettprosenten der du vil ha den Wink  for jeg forstår det slik at fettprosenten/sixpacken er det viktigste.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget musefletta86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 53

  • shawell ha ein go kvell
Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #12 : 07. februar 2011, 10:11 »
For å få sixpack til sommeren må du enkelt:

- Ligge på kaloriunderskudd, slik at fettprosenten går ned og sixpacken frem.
- Trene mage, men husk at du trenger hvile som andre muskler - så ikke kjør mage hver dag!
- Kondisjon, jobbe med cardio for å forbrenne og få frem musklene.

Planke, crunches, benhev er fine øvelser.
Akkurat den metoden jeg kjører nå for å bli mer markert både hær g dær.. fett% må ned Smiley
Ha en fantastisk dag <3

Utlogget steinel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #13 : 07. februar 2011, 12:09 »
Akkurat den metoden jeg kjører nå for å bli mer markert både hær g dær.. fett% må ned Smiley

Det gjør jeg også, funker utrolig bra Smiley

Utlogget hanlille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Six-pack på 3 måneder?
« #14 : 07. februar 2011, 20:14 »


tusen takk for så mange gode svar Cheesy har nå fått en bedre feeling på hvordan jeg skal gå fram!

Vil no selvfølgelig bli større i vekt(større muskler) men vil prøve å holde fettprosent på en ca lik prosent viss mulig Smiley
“Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”- Gandhi

Vekt: 64kg Høyde: 179cm Benkpress: 55kg
Beinpress 160kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!