Veien mot debutering i classic bodybuilding
“No dream is too big..The sky is the limit”Logg om André Mikalsen, veien fra sofaen til scenen.
Litt om meg selv:Jeg er 20 år, 181cm høy, 86kg. Har nå trent i 1 år og 4 måneder, for det meste styrke, og litt kondisjon. Begynte på 75kg den 10. November i 2009, helt siden da har jeg vært ”bitt av basillen”! Begynte å trene litt smått med styrke når jeg var 16 år gammel, men lærte fort at å være den tøffe karen som løftet tungt kunne det fort bli
skader av og etter et alt for tungt skråbenk løft, har jeg hatt problemer med høyre skulder. Gjennom det siste året har jeg vært gjennom litt forskjellige dietter og treningsprogram,hva som fungerer for meg til å gå ned i mest mulig fett, og bygge mest muskler, men har på ingen måte funnet formelen, men det er bare å fortsette å prøve.
Sykdom og mål:Har alltid vært plaget med å være mye syk, og aldri ha energi. Etter ett år med trening har det egentlig ikke endret seg, men er ikke alltid noe man kan gjøre noe med det! Har også en kronisk form for kvalme, noe som har plaget meg gjennom 3 år, ingen vet hva det er, så dette er noe jeg har lært meg å leve med, til tider kan det være hardt og bare komme seg gjennom en vanlig dag, men vil jeg oppnå målene mine, må jeg bare stå på!
Målet med treningen er at en dag skal jeg stå på scenen, og vise fram det jeg har skapt! Jeg gir meg ikke, før drømmene er oppfylt! Å føle seg vell og være i god form, er en bonus for meg.
Hvordan trener jeg nå?Kroppen min blir fort overtrent med 5 dager styrketrening i uken, så holder meg til en god 4-dagers splitt med Dorian Yates/ Mike Mentzer HIT filosofi bak. Dette har funkert kjempegod for meg de siste månedene og har både vokst og blitt mer definert.
Mandag: Bryst/Biceps
Tirsdag: Rygg
Onsdag: Fri/kardio
Torsdag: Skuldre/triceps
Fredag: Fri/kardio
Lørdag: Bein
Søndag: Fri/kardio
Grunnen til at det står fri/kardio, har med hvordan form jeg er i den dagen. Trenger jeg å hvile en ekstra dag, så gjør jeg det. Men prøver å få inn 2-3 kardio dager selv på bulking.
Trener for dagen på
Gym Diablo i Bodø!
Kosthold:
Bilder og framgang:KLIKK HER for å komme til bildeloggen.
Spørsmål? ikke nøl!Skal prøve å oppdatere alle dagene med treningsøktene, kosthold og alt annet

Mvh André Mikalsen (AnDy)