Skrevet av Emne: André tilbake i loggingen 2013! s.25  (Lest 91789 ganger)

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Veien til IFBB Pro kortet
« #120 : 20. september 2011, 21:49 »
Beklager at jeg formulerer meg litt spørrende, men jeg er interessert i hva du tenker:D Jeg tror du har helt rett i hva som må til. Jeg er også helt overbevist om at du trener for mye i forhold til restitusjon. Femsplitter er for store folk som er helt avhengig av mange sett og ulike øvelser for å presse muskelen til å tilpasse seg. Som relativ fersk kroppsbygger trenger du ikke like mye trening for å bli sterkere som det Dorian Yates trengte. Du trenger kun å fokusere på store baseøvelser og på å bli sterkere i disse samtidig som du legger på deg kroppsvekt. Dette er måten alle legendariske kroppsbyggere har startet ut. Jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å trene for mye og være for fokusert på å holde kroppsvekten nede. Helt ærlig.

Hva er persene dine i bøy, benk, mark og press?

http://stronglifts.com/how-to-build-muscle-mass-guide/

http://stronglifts.com/free-stronglifts-5x5-report/


Først vil jeg si takk for at du viser interesse for hvordan jeg trener Smiley
Kan jo starte med hvordan min prosess har vært fra start til nå, med hensikt på kroppsbygging.
 Når jeg startet for snart 3 år siden, begynte jeg med 5x5 program. Fokus har også vært på basisløft helt siden da.

Jeg prøvde meg på en 5-dagers splitt(3sett per øvelse) og fant ut at jeg ble fort overtrent og ikke bygde noe på dette, så jeg gikk tilbake til 5x5 stronglift. Fikk fortsatt gode økninger både i basisøvelsene og kroppsvekt. 

Deretter fant jeg Dorian Yates sin HIT-treningsfilosofi (Mike mentzer), prøvde denne og fant at kroppen min klarte seg mye bedre med mindre sett, mindre tid på gymmen og mer restitusjon. Fikk gode økninger i muskelmasse, men styrken gikk ikke så kraftig oppover som på 5x5. Jeg brukte DY. sin trening helt til jeg ble skadet i korsryggen under ett sett i beinpress på 275kg x 19 reps der jeg løftet på rompa den siste reppen og rev rift i hoftefestet. Dette preget meg videre i treningen der jeg ble svak i knebøy og markløft.
Etter en god økning ifjord nådde jeg målet mitt på 90kilo, bestemte jeg meg for å prøve deffing for første gang, for å se hvordan jeg hadde blitt gående inn til en konkurranse. Derfor ble det mer volum trening og kaloriunderskudd pga. jeg ikke ville skade meg. Men greide å bli plaget med en kneskade og har inntil nylig fått vite at jeg har “plica-syndom”. Slik at jeg har vært hemmet mye at små-plager slik at jeg ikke kunne peise på alt jeg vil i basisøvelser som markløft og knebøy, måtte jobbe rundt dette.
Etter en ganske god form på 79kg fant jeg ut at jeg må egentlig bare stå på, spise mye trene hardt (i basisøvelsene) men det har fortsatt gått sakte pga. skader, så det blir halvveis. Når får jeg endelig behandling og ser fram at 2012 blir et meget bra år holder jeg meg skadefri.
Nå de siste 2 ukene har jeg eksperimentert litt med 5-dagers splitt igjen, bare for å se hvordan kroppen reagerer nå, ligger i god kalorioverskudd, ca 400-500kcals over mitt anbefalte inntak. Forskjellen jeg vil peke ut fra det du sier er hvor mange sett jeg bruker i min 5-dagers splitt, i forhold til den store viderekommende kroppsbyggeren.  Jeg bygger meg også rundt basisøvelsene, er ikke vits å tulle rundt, elsker knebøy og markløft, men sliter nokså med vanlig flat-benkpress pga. får så vondt i skuldrene, dermed kjører jeg decline og incline.

Jeg er heller ikke den personen som er redd for å ta en uke fri fra trening hvis noe føles galt og sliten, er jeg småsyk en dag, så kanskje jeg flytter på en av fridagene.

Er ikke noe strongman, så har ikke prøvd på 1RM, men på det sterkeste under trening har det hvert:

Benkpress(decline): 8 x 97.5kg
Markløft: 12x 120kg
Knebøy: 12 x 120kg

Jeg er også veldig opptatt over å treffe musklene, ha god nervekontakt der jeg trener. Ikke bare løfte store vekter Wink Håper det ikke ble for stor vegg av tekst Tongue Honnør for linkene og at du orker å lese Tongue
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Veien til IFBB Pro kortet
« #121 : 04. oktober 2011, 09:57 »
Da har jeg ikke logget på 3 uker, grunnen er at jeg har eksprimentert med litt forskjellig treningsprogrammer,øvlelser og mengde med volum. 

Men nå er jeg tilbake på forumet og har funnet veien tilbake til 5x5 programmet, skal se om jeg får opp basisøvelsene mine og tenker spesielt på få mer masse på brystet, dermed gir jeg flatbenk en sjans Wink

Bench Press | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    25    20   
2    15    40   
3    10    60   
4    6     70   
5    5     75   
6    5     75   
7    5     75   
8    5     75   
9    5     75   

Incline Bench Press | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    12    60   
2    10    70   
3    9     70   

Crossover | Cables:
Set  Reps  Weight
1    10    35   
2    10    35   
3    10    30   
Comment: Drop til 20

Close Grip Bench Press | Barbell:

Set  Reps  Weight
1    12    40   
2    6     55   
3    12    65   
4    12    65   

French Press | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    8     30   
2    12    20   
3    12    20   

Begynte ikke på maks på benkpress denne økten på grunn av den progressive økningen som skal forekomme de neste ukene.

(Skifter også navn på loggen, ikke at målet er noe annet, men virker som ikke mange tar det seriøst Wink
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget xTitanx

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: André's logg: Time to grow!
« #122 : 04. oktober 2011, 18:04 »
Spor, bra økter på deg!  Grin
Power Bodybuilding!

Utlogget daseng

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: André's logg: Time to grow!
« #123 : 04. oktober 2011, 18:13 »
Fine økter! Trener du ikke mer på tricepsen? Eller har du flere dager du kjører triceps?

Selv så har jeg faktisk ikke holdt meg til et eget treningsprogram, altså at man har alt på ark og kjører deretter. Men etter litt titting her på forumet så får jeg fin inspirasjon til å starte litt mer seriøst med både kosthold og andre programmer. Jeg har litt fett rundt magen som jeg egentlig ikke har brydd meg om, for jeg har egentlig bare tenkt på å bli sterkere Tongue

Men med folk som deg som er her på forumet som skriver logg, legger ut bilder, kosthold osv er en veldig god inspirasjon for hvertfall meg og sikkert andre Smiley

Stå på!
En god jævla grønnkledd kar fra nord!

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113212.new#new

Gym: http://polargym.no/

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #124 : 04. oktober 2011, 20:30 »
Spor, bra økter på deg!  Grin

Takker, skal bare bli bedre framover Smiley

Fine økter! Trener du ikke mer på tricepsen? Eller har du flere dager du kjører triceps?

Selv så har jeg faktisk ikke holdt meg til et eget treningsprogram, altså at man har alt på ark og kjører deretter. Men etter litt titting her på forumet så får jeg fin inspirasjon til å starte litt mer seriøst med både kosthold og andre programmer. Jeg har litt fett rundt magen som jeg egentlig ikke har brydd meg om, for jeg har egentlig bare tenkt på å bli sterkere Tongue

Men med folk som deg som er her på forumet som skriver logg, legger ut bilder, kosthold osv er en veldig god inspirasjon for hvertfall meg og sikkert andre Smiley

Stå på!

Takk for at du er innom og ser Smiley har stagnert litt på triceps når, og føler at jeg får ikke så mye ut av å trene mer øvelser og volum, nå som jeg har bestemt meg å trene bryst 2 ganger i uken, så får triceps også en god del juling Wink Så vi får se, jeg bryter sikkert ett platå nå ved å trene litt mindre triceps og la de få hvile mer ^^

Uansett dine mål, så bare kjør på! Ha kosthold, treningsplan og målene klar for veien videre, ingenting er umulig Smiley
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #125 : 04. oktober 2011, 20:34 »
Dagens økt! Rygg/traps/biceps

Markløft var tungt idag! Følte allerede når jeg startet at dette ble en tung dag Tongue nervesystemet var ute av funksjon etter 5x5 markløft ;P Vi satser på dobbelt så bra neste uke!

Deadlift | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    20    20   
2    15    60   
3    8     100 
4    5     130 
5    4     130 
6    5     120 
7    5     120 
8    5     120 

Pull Up | Bodyweight:
Set  Reps  Weight
1    12         
2    12         
3    14    55   (Drop fra pullups til nedtrekk)


Bent Over Row | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    12    60   
2    10    70   
3    10    70   

Shrug | Dumbbells:
Set  Reps  Weight
1    12    15   
2    10    25   
3    12    25  drop ->
4    9     17   


Shrug | Barbell:

Set  Reps  Weight
1    10    30   
2    10    30   

Curl | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    12    20   
2    10    35   
3    10    35   
4    8     35   

Alternating Curl | Dumbbells:
Set  Reps  Weight
1    6     20   (6 hver hånd)
2    6     17   (6 hver hånd)

Prøver å ikke trene så mye på biceps ettersom de får mye juling under ryggøkten Smiley vi får se hva dette programmet bringer, men målet er først og fremst styrke i basisøvelsene og at bryst kommer seg til ett nytt nivå! Smiley

Kos dere med trening og mat, imorgen er det hviledag! ^^
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #126 : 06. oktober 2011, 21:17 »
Torsdag 06.10.2011: Bryst/skuldre

Andre bryst økten denne uken, kanskje endelig bryst kommer seg til ett nytt nivå nå! Har begynt å få veldig god kontroll i vanlig benkpress og brystet virker å reagere veldig bra i forhold til før da jeg fikk mer vondt i skuldrene av denne øvelsen.

Bench Press | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    25    20   
2    15    40   
3    10    60   
4    5     77   
5    5     77   
6    5     77   
7    5     77   
8    5     77   

Incline Bench Press | Barbell:

Set  Reps  Weight
1    12    60   
2    12    32   
Comment: Manualer
3    5     35   

Incline Fly | Cable (flat bench):
Set  Reps  Weight
1    12    20   
2    10    25   
3    12    20   

Military Press | Dumbbells:

Set  Reps  Weight
1    12    20   
2    10    27   
3    7     27   
4    5     27   
5    5     27   

Lateral Raise | Dumbbells:

Set  Reps  Weight
1    12    10   
2    10    12   
3    8     12   

Rear Delt Row | Cables:
Set  Reps  Weight
1    10    25   

Skulder-delen av økten blir litt så om så når det blir kjørt så hardt på bryst først, men skulderpartiet mitt er ikke hovedfokus de neste ukene. Får kjøre på så blir dette bra! Cheesy Går litt på feeling imorgen om det blir hviledag eller bein, blir det hvile imorgen så blir det beinhard økt på lørdag! Wink (Beintrening <3 )
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #127 : 09. oktober 2011, 11:28 »
08.10.2011: Bein og legger

Back Squat | Barbell:
Set  Reps  Weight
1    20         
2    15    60   
3    12    80   
4    5     120 
5    5     120 
6    5     120 
7    5     120 
8    5     120 

Leg Press | Machine:

Set  Reps  Weight
1    12    140 
2    15    180 
3    13    220 

Stiff Leg Deadlift | Barbell:

Set  Reps  Weight
1    12    60   
2    11    80   

Lying Leg Curl | Machine:

Set  Reps  Weight
1    8     45   
2    12    40   

Leg Extension | Machine:
Set  Reps  Weight
1    15    50   
2    12    60   

Seated Calf Raise | Machine:
Set  Reps  Weight
1    10    20   
2    15    30   
3    15    30   
4    15    30   

Standing Calf Raise | Machine:

Set  Reps  Weight
1    15    50   
2    15    60   
3    15    60   

Litt dårlig form i starten av økten, må vært noe rart jeg har spist. Men presset meg gjennom og fikk gjort økten, gleder meg til å øke litt i knebøy de neste ukene!
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget daseng

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: André's logg: Time to grow!
« #128 : 10. oktober 2011, 08:09 »
God trening dette!

Har du prøvd dette programmet?
http://www.iform.no/pub/art.php?id=3

Ser etter noe nytt i forhold til program og har laget en post men lite folk som svarer Tongue
En god jævla grønnkledd kar fra nord!

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113212.new#new

Gym: http://polargym.no/

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #129 : 10. oktober 2011, 09:45 »
God trening dette!

Har du prøvd dette programmet?
http://www.iform.no/pub/art.php?id=3

Ser etter noe nytt i forhold til program og har laget en post men lite folk som svarer Tongue

Hey, ja har prøvd det programmet Smiley begynte med det for 3 år siden, og hadde utrolige resultater! Begynte også på en et 5x5 program for 1 uke siden, så skal vi se om det kan gi like gode resultater denne gangen også! (gikk fra 75kg til 85kg, og økte ca. 300% i alle basisøvelsene)
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: André's logg: Time to grow!
« #130 : 10. oktober 2011, 09:50 »
har stagnert litt på triceps når, og føler at jeg får ikke så mye ut av å trene mer øvelser og volum, nå som jeg har bestemt meg å trene bryst 2 ganger i uken, så får triceps også en god del juling Wink Så vi får se, jeg bryter sikkert ett platå nå ved å trene litt mindre triceps og la de få hvile mer ^^


:O TRICEPS FTW!!!!

Mandag: TRICEPS.
Tirsdag: TRICEPS.
Ondsag: Hviledag me TRICEPS kardio!
Torsdag: TRICEPS.
Fredag: TRICEPS + BICEPS.
Lørdag: Flexing me TRICEPS ute.
Søndag: Hviledag kor triceps ska masseres!

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #131 : 10. oktober 2011, 10:32 »
:O TRICEPS FTW!!!!

Mandag: TRICEPS.
Tirsdag: TRICEPS.
Ondsag: Hviledag me TRICEPS kardio!
Torsdag: TRICEPS.
Fredag: TRICEPS + BICEPS.
Lørdag: Flexing me TRICEPS ute.
Søndag: Hviledag kor triceps ska masseres!

Programmet der har æ vært på ei stund! :O men vanskelig uten spotter Sad Det som virka nytt førr mæ...TRICEPS KARDIO!?! Tongue kordan funger det her Marthe? Spring man med vekta og hiv de rundt over hode?
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: André's logg: Time to grow!
« #132 : 10. oktober 2011, 11:04 »
Programmet der har æ vært på ei stund! :O men vanskelig uten spotter Sad Det som virka nytt førr mæ...TRICEPS KARDIO!?! Tongue kordan funger det her Marthe? Spring man med vekta og hiv de rundt over hode?

Spotter faktisk, du må ikke vær redd for å hiv vektan i gulve Wink
vekti å ROP og kast rundt på vekta! Cheesy  Da får du fine triceps (som mæ Grin ) hæhæhæ

kardio jah, da spreng du mens du trena triceps me lette hantla, i 3-4 tima helst Cheesy

Utlogget daseng

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: André's logg: Time to grow!
« #133 : 10. oktober 2011, 11:47 »
hahaha, skulle æ likt å sett! Grin
En god jævla grønnkledd kar fra nord!

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113212.new#new

Gym: http://polargym.no/

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: André's logg: Time to grow!
« #134 : 11. oktober 2011, 09:27 »
hahaha, skulle æ likt å sett! Grin

bare å møt opp på diablo, heftige økta der! Grin
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!