Skrevet av Emne: dumt å spise mye brød?  (Lest 9571 ganger)

Utlogget Peblo

• Erfaren bruker
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

Sv: dumt å spise mye brød?
« #15 : 09. februar 2011, 23:03 »
I kjøttpålegg er det masse saker som nitrat i mye større grad enn det du finner i en filéet av samme kjøtt.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget lolvik

• Pratsom bruker
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

« #16 : 09. februar 2011, 23:12 »
Overanalyse på sitt beste.

Utlogget GGSE

• Aktivt medlem
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #17 : 09. februar 2011, 23:15 »
Jeg spiser ca et halvt brød om dagen Tongue
går for det meste i hvit ost, eller egg, samt en med nugatti før trening sammen med pre-workout shaken Smiley
Jeg ser ingen ting som skulle være farlig med å spise brød, kommer bare ann på hva du har på Wink
From Zero to Something

Utlogget Proteinmannen

• Erfaren bruker
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

• :D
« #18 : 09. februar 2011, 23:18 »
Vita hjertego brødet er knall godt og ganske så sunt... kan spise opptil et helt brød av det om dagen, men ja, enda mer viktig er vel det du har som pålegg Tongue
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Peblo

• Erfaren bruker
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

« #19 : 09. februar 2011, 23:54 »
Så godt ut det Vita-brødet, må jeg prøve ut en gang. Bare så synd at de må tilsette ekstra gluten i det samt at det er maltmel i, som jeg ikke helt ser poenget ved. Skjærer en baker i hjertet.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget lolvik

• Pratsom bruker
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

« #20 : 10. februar 2011, 00:18 »
Prøv friskhusbrød!
Det det godt det.  (edit: må visst ha vært trøtt når jeg skrev den linja..)
Og ezekielbrød. - bare synd skivene er en munnfull store...

dal-z

• Gjest
« #21 : 12. februar 2011, 21:27 »
så da kan vi samle alt dere har sagt til dette: mye brød er ikke dumt, tvert imot, så lenge man bruker skikkelig pålegg. men sånn for gøy prøvde jeg å lage 200g kyllingkjøttdeig, 70g ris med gulrot og brokkoli til, for å så ha med på skolen, alt i alt vil jeg tørre å påstå at det er en MYE bedre lunsj. gir mye mer metthetsfølelse iforhold til kalorier kontra brødet med ost, skinke og salat. jeg har ihvertfall byttet lunsj  Cool

Utlogget Bjørn Havregryn

• Aktivt medlem
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

• Who is Keyser Soze?
« #22 : 15. februar 2011, 14:39 »
Grovt brød med tunfisk? Simple as that.

Utlogget ada

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #23 : 05. april 2011, 11:09 »
For de som har lett for å legge på seg (fett) er det dumt å spise mye brød (karbohydrater). Derfor er det noen som unngår det. Det er ikke bare kalori inn og kalori ut som gjelder bestandig. For noen har det betydning hvor kaloriene kommer fra. Om man spiser mye karbohydrater som har høy GI når man har fulle lagre i kroppen fra før og i tillegg tilfører enda en kilde til energi som fett, klarer ikke kroppen bruke alt, og da lagres det som fett. Om man skal spise brød er det lurt å velge noe proteinrikt som pålegg, ikke fettrikt, om man har lett for å legge på seg. Insulinresistente bør holde seg helt unna fordi de legger veldig lett på seg av det.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget henrikhardcoar

• Tungvekter
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

• Er for tiden chubby for siste gang
« #24 : 05. april 2011, 11:34 »
For de som har lett for å legge på seg (fett) er det dumt å spise mye brød (karbohydrater). Derfor er det noen som unngår det. Det er ikke bare kalori inn og kalori ut som gjelder bestandig. For noen har det betydning hvor kaloriene kommer fra. Om man spiser mye karbohydrater som har høy GI når man har fulle lagre i kroppen fra før og i tillegg tilfører enda en kilde til energi som fett, klarer ikke kroppen bruke alt, og da lagres det som fett. Om man skal spise brød er det lurt å velge noe proteinrikt som pålegg, ikke fettrikt, om man har lett for å legge på seg. Insulinresistente bør holde seg helt unna fordi de legger veldig lett på seg av det.
1. Hvor får du det fra at alt brød har gøy GI? GI har forøvrig null å si så lenge du ikke spiser mat av karbohydrater klin alene. De færreste av oss spiser brødskiver uten noe som helst til.

2. Hva er det som gjør brød så magisk at det ikke går under "kalorier inn vs kalorier ut"?

3. Forklar meg hva som gjør at når du har fulle glykogenlagre og spiser mat med høy GI, gjør at du går ut med netto mer fettmasse i slutten av dagen enn hvis du hadde valgt mat med en lavere GI

4. Personer med insulinresistens bør kutte ned på karbohydratholdig mat generelt, ikke bare brød.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!