Skrevet av Emne: Tro og tilhørighet?  (Lest 3060 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Tro og tilhørighet?
« : 13. februar 2011, 19:44 »
Er igrunn litt usikker på hvilken tro og hvilken tilhøriget jeg faller under ettersom jeg ikke tror på den klassiske gamle gud/jesus/bibel/kirke regla, men tror at det finnes mer mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare. Og det hender jeg ber/snakker til høyere makter eller nære kjære som har gått bort når ting er vanskelig og alt butter imot. Litt usikker på hvem jeg snakker til når jeg ber til høyere makter, men har valgt å kalle han gud ettersom en gud for oss kan defineres som en med uvanlige og uforklarlige krefter og åndskraft. Så hva tror dere og hva er deres tro og tilhørighet?
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Tro og tilhørighet?
« #1 : 13. februar 2011, 19:52 »
ateist, tror på meg sjæl og de rundt meg.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tro og tilhørighet?
« #2 : 13. februar 2011, 19:56 »
Finnes det en gud?. Jeg tror mer på darwins lære enn adam og eva.
Tror lakenhoder og geiteknullere har bedre nytte av sunn fornuft enn bilbomber og kjønnsdiskriminering... Muhammad er fri fantasi....
Mulig jeg satte blink i hodet på meg nå, men jeg har så lite til overs for de som lar religionen styre livet deres i så stor grad.

Er realist men ber til gud hver gang jeg får på en stor fisk.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Tro og tilhørighet?
« #3 : 13. februar 2011, 19:59 »
Jeg tror folk har lettere å forstå det hvis de tror på en allmektig gudommelighet enn å istede gå dypt i det. Jeg mener gud, jesus allah og alt det der til  slutt er en metafor, gjør det lettere å forstå.
For all det så mener jeg hvis folk får ett lettere og bedre liv av å være religiøs så er det flott, men viktigste er å drit i å push det på oss andre.

Utlogget brannerb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Tro og tilhørighet?
« #4 : 13. februar 2011, 20:14 »
karma
178 høy, 81,2 kveldsvekt

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Tro og tilhørighet?
« #5 : 13. februar 2011, 20:23 »
karma

x2
Jeg lever litt etter kardemomeloven. Er også "plaget" med troen på karma. At det jeg gjør galt/godt kommer tilbake til meg selv. Blir fort paranoid av sånt.
Helst skulle jeg vært katolikk. Bare gått til kirken og bekjent mine synder, sakt "hail mary" noen ganger og så hadde alt vært tilgitt;)
Jaja

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Tro og tilhørighet?
« #6 : 13. februar 2011, 20:39 »
Er ikke religiøs, men synes denne var grei:
"The ancient Egyptians had a beautiful belief about death. When their souls got to the entrance to heaven, the guards asked two questions. Their answers determined whether they were able to enter or not. ‘Have you found joy in your life?’ 'Has your life brought joy to others?’ "

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Tro og tilhørighet?
« #7 : 13. februar 2011, 20:43 »
karma
word.
satt her på fredag å irriterte vettet ut av en kompis av meg (har aldri lagt så mye arbeid i å irritere noen), så på tur hjem :

http://www.mb.no/lokalenyheter/article5489022.ece

DET kan man kalle karma..

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Tro og tilhørighet?
« #8 : 13. februar 2011, 21:47 »
Er igrunn litt usikker på hvilken tro og hvilken tilhøriget jeg faller under ettersom jeg ikke tror på den klassiske gamle gud/jesus/bibel/kirke regla, men tror at det finnes mer mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare. Og det hender jeg ber/snakker til høyere makter eller nære kjære som har gått bort når ting er vanskelig og alt butter imot. Litt usikker på hvem jeg snakker til når jeg ber til høyere makter, men har valgt å kalle han gud ettersom en gud for oss kan defineres som en med uvanlige og uforklarlige krefter og åndskraft. Så hva tror dere og hva er deres tro og tilhørighet?

Om man kan kalle det du "tror" på noe, vil jeg vel si at det er din personlige persepsjon av Gud. Protestantismen var en slik tro, hvor individet skulle oppnå direkte kontakt med Gud, ute kirken som mellomledd, buddismen en annen. Skal man være religiøs, mener jeg det er slik man skal praktisere det. Med en gang man legger inn mellomledd kan man bli ledet til å bli profittert av, enten av kirke eller moskè, eller utnyttet, av prester eller imamer.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!