Skrevet av Emne: Rottweiler, Eller schäfer?  (Lest 46737 ganger)

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #45 : 24. mars 2011, 18:19 »
Og du skal ikke i forsvaret? Har du bil? Hvordan tenker du å ta med deg hunden rundt omkring?Hva skal du bruke hunden til? Rottis burde brukes til noe annet enn bare sofaputefunksjonen!
Jeg skal utdanne meg som politi..
jeg er 15,og fyller 16 om 1 mnd.   Som sagt er det meg og pappa sin hund, og han har en Land rover som er svær nok til hunden. 

jeg selv har lett mc og når jeg fyller 17/18 får lillebroren min lett mcen, og jeg får meg bil.
Hunden kommer ikke til å bli "brukt" til noe spessielle utstillinger eller  noe, men blir mer en familie hund..  Er en aktiv person så er villig til å gjøre mye aktivt sammen med hunden Smiley

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #46 : 24. mars 2011, 18:34 »
Utstillinger er nesten på grensen til dyreplageri spør du meg.Jeg tenkte mer på mosjon, både fysisk og mentalt. Du går ei aktiv tid i møte med valp og unghund men dersom du har forberedt deg så blir det mye moro i tillegg!
Politi ja? Interessant! Kanskje du ender opp som hundefører, om ikke med denne hunden så kanskje den neste.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #47 : 24. mars 2011, 18:45 »
Utstillinger er nesten på grensen til dyreplageri spør du meg.Jeg tenkte mer på mosjon, både fysisk og mentalt. Du går ei aktiv tid i møte med valp og unghund men dersom du har forberedt deg så blir det mye moro i tillegg!
Politi ja? Interessant! Kanskje du ender opp som hundefører, om ikke med denne hunden så kanskje den neste.
Ja,  var en som solgte en schäfervalp  pga  den hadde en skjønnhets feil.. det er jævlig gjort spør du meg!
meg og kompisen min skal gjør mye aktiviteter med hunden, noe vi allerede gjør med hans rottie er " seek and hide " er morro Smiley  Utfordre hunden litt!
Drømmen min er jo å bli en sånn Politi med  hund som partner, det er fett Smiley

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #48 : 28. mars 2011, 13:31 »
Har selv schæfer, kan skrive litt til deg;

Jeg er 94-mod, og har også planer om politihøgskolen.
Ergo; Vi er i nokså lik situasjon Wink


Schæferen vår er nå 10mnd. Super hund. Men det var mye mer jobb med han enn jeg trodde.
Jeg vil på det sterkeste anbefale å ha en hage med port&gjerde, dette både for din og hundens del.

Om du vil vite mer, har spm angående kennel, opplæring, tips, kurs osv, ta gjerne kontakt over PM!

Bor du i Oslo-området er du også velkommen til å ta kontakt, så kan vi sikkert få til et møte hvis du er int.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #49 : 28. mars 2011, 14:09 »
Har selv schæfer, kan skrive litt til deg;

Jeg er 94-mod, og har også planer om politihøgskolen.
Ergo; Vi er i nokså lik situasjon Wink


Schæferen vår er nå 10mnd. Super hund. Men det var mye mer jobb med han enn jeg trodde.
Jeg vil på det sterkeste anbefale å ha en hage med port&gjerde, dette både for din og hundens del.

Om du vil vite mer, har spm angående kennel, opplæring, tips, kurs osv, ta gjerne kontakt over PM!

Bor du i Oslo-området er du også velkommen til å ta kontakt, så kan vi sikkert få til et møte hvis du er int.
Takker for svar og intreresse Smiley  Kult å høre vi har noe av det samme " i hodet " Cheesy   Men jeg bor desverre 6 timer unna Oslo, så blir ikke noe møte .hehe

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #50 : 28. mars 2011, 14:25 »
Hvilken hund drar mest damer?

Labrador.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #51 : 28. mars 2011, 15:11 »
Labrador.

De der " små nusselige " som damene kaller dem for ? hehe! Smiley  Men hund er jo ikke for å dra damer,haha

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #52 : 28. mars 2011, 15:24 »
De der " små nusselige " som damene kaller dem for ? hehe! Smiley  Men hund er jo ikke for å dra damer,haha

labradorer trenger ikke være no sælirg mindre enn en schæfer.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #53 : 29. mars 2011, 00:53 »
labradorer trenger ikke være no sælirg mindre enn en schæfer.
Mente ikke at labrador er små, men at jenter "tiltrekkes" fort av de små hunderasene.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #54 : 29. mars 2011, 02:04 »
Har en del erfaring med schäfer, meget begrenset med rottie. En utmerket familiehund, gitt bra oppfølging. Er så enormt mye der som bare våkner til live av seg selv etter som hunden vokser opp, så det gjelder å ta kontrollen og følge opp.

Virker som om du har en bra innstilling, særlig siden din far også vil være medvirkende her. Ikke ta det siste på feil måte Smiley.

En ting - vær litt forsiktig med å romantisere det med "parforholdet" mellom hund og fører enten det er innen politi, forsvaret eller lignende. Er ikke helt sikkert det svarer til hva du forventer. Kanskje sivile søk el. kan være nærmere.

Vurderer å skaffe meg en ny schäfervalp, og da tror jeg kanskje jeg trekker det så langt som å se til Tyskland. Finnes utmerkede gener i Norge, og utrolig samvittighetsfulle folk, men vi har også dessverre en ganske tragisk oppdrettshistorie på samme tid...


Er dessverre hundeløs om dagen, men overtok en 11 år gammel katt fordi jeg ikke hadde hjerte til å la være, da eieren ikke kunne ta vare på den lenger. Hun blir vel gammel sånn som jeg styrer med den korrekte dietten... blir bare sånn med meg og dyr.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #55 : 29. mars 2011, 08:23 »
Har en del erfaring med schäfer, meget begrenset med rottie. En utmerket familiehund, gitt bra oppfølging. Er så enormt mye der som bare våkner til live av seg selv etter som hunden vokser opp, så det gjelder å ta kontrollen og følge opp.

Virker som om du har en bra innstilling, særlig siden din far også vil være medvirkende her. Ikke ta det siste på feil måte Smiley.

En ting - vær litt forsiktig med å romantisere det med "parforholdet" mellom hund og fører enten det er innen politi, forsvaret eller lignende. Er ikke helt sikkert det svarer til hva du forventer. Kanskje sivile søk el. kan være nærmere.

Vurderer å skaffe meg en ny schäfervalp, og da tror jeg kanskje jeg trekker det så langt som å se til Tyskland. Finnes utmerkede gener i Norge, og utrolig samvittighetsfulle folk, men vi har også dessverre en ganske tragisk oppdrettshistorie på samme tid...


Er dessverre hundeløs om dagen, men overtok en 11 år gammel katt fordi jeg ikke hadde hjerte til å la være, da eieren ikke kunne ta vare på den lenger. Hun blir vel gammel sånn som jeg styrer med den korrekte dietten... blir bare sånn med meg og dyr.

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe i Norge, vil jeg så absolutt anbefale kennel Trinento.

Superhyggelige folk og flotte hunder!
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #56 : 29. mars 2011, 08:30 »
Har en del erfaring med schäfer, meget begrenset med rottie. En utmerket familiehund, gitt bra oppfølging. Er så enormt mye der som bare våkner til live av seg selv etter som hunden vokser opp, så det gjelder å ta kontrollen og følge opp.

Virker som om du har en bra innstilling, særlig siden din far også vil være medvirkende her. Ikke ta det siste på feil måte Smiley.

En ting - vær litt forsiktig med å romantisere det med "parforholdet" mellom hund og fører enten det er innen politi, forsvaret eller lignende. Er ikke helt sikkert det svarer til hva du forventer. Kanskje sivile søk el. kan være nærmere.

Vurderer å skaffe meg en ny schäfervalp, og da tror jeg kanskje jeg trekker det så langt som å se til Tyskland. Finnes utmerkede gener i Norge, og utrolig samvittighetsfulle folk, men vi har også dessverre en ganske tragisk oppdrettshistorie på samme tid...


Er dessverre hundeløs om dagen, men overtok en 11 år gammel katt fordi jeg ikke hadde hjerte til å la være, da eieren ikke kunne ta vare på den lenger. Hun blir vel gammel sånn som jeg styrer med den korrekte dietten... blir bare sånn med meg og dyr.
Takk for et bra innspill ,  er flott å høre erfaringer ! Smiley

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #57 : 29. mars 2011, 22:24 »
En ting du må tenke på før du går til anskaffelse av Rottweiler eller schäfer er at som nevnt før i denne tråden så er dette hunderaser som er utsatt for en rekke plager og sykdommer. Så hundeforsikring er et must med tanke på det økonomiske!
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #58 : 14. april 2011, 20:18 »
Da har vi bestemt oss for en hund! Det blir ei schäfer tispe på 8/9uker.. Hun hentes på Lørdag! Cheesy
Her er link til annonsen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27867514

Imorgen kjøper vi bur,"valpepakke" og alt som er nødvendig.   så skal vi bygge Hundegård nå i påska.  Gleder meg!
Skal også ta valpekurs/hundekurs som er her i byen Smiley

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #59 : 14. april 2011, 21:57 »
Grattis!

Tror du blir meget fornøyd!
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!