Skrevet av Emne: Rottweiler, Eller schäfer?  (Lest 46289 ganger)

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Rottweiler, Eller schäfer?
« : 14. februar 2011, 16:13 »
Hallaaa folkz Smiley

Skal skaffe meg hund denne mnden, og det blir enten rottweiler eller schäfer.

Har lest mye om hundene og har både en kompis som har Rottweiler tispe og en gutt schäfer, og de er helt Awesome! Cheesy
Dette er 2 hunderaser som er av de med Mest IQ, og er utrolige bra hunder etter mi meining.. Men så lagde jeg da dette innlegget for å høre deres meninger om hvilken hund dere eventuelt har bedre erfaringer med!

Hvilke Positive tanker har dere om hundene?
Og hvilke Negative tanker har dere?

Takker for svar, ser frem til å skaffe meg en hund så snart som mulig nå som vi har kjøpt en ny bil med plass i Smiley

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #1 : 14. februar 2011, 16:19 »
Vi har hatt 5 rottweiler! en siste som lever nå. Verdens beste og herligste hunder! De kan til og med smile  Grin Anbefaler på det sterkeste, verdens beste hunder!!!!
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #2 : 14. februar 2011, 16:20 »
 Smiley
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget brannerb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #3 : 14. februar 2011, 16:20 »
det er 2 hunderaser som er veldig vanskelig å trene og sånne ting, lærer seint, men når di har lært det så sitter ting.

er vel egentlig 2 hunderaser som er ganske like.
krever mye tur.
178 høy, 81,2 kveldsvekt

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #4 : 14. februar 2011, 16:21 »
Schäfere er vaktbikkjer og trenger en bestemt eier med røst. Hvis du kan håndtere bikkja med en fast hånd er det ingenting i veien for å skaffe seg en slik en.

For min del er rottweilere ikke den første hunderasen jeg ville skaffet meg. Er ikke like "pene" for min del. Mangler personlighet... Er langt ifra hundekjenner, men det er nå min mening. Håper du blir fornøyd med valget du tar.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #5 : 14. februar 2011, 16:21 »
Er det flere som skal ta ansvar for denne hunden heller? Og har du eid hund selv før?

Du skal vite at selv om disse rasene er veldig flotte, så bør ikke en uerfaren 15-16åring ha ansvaret for noe slikt aleine.

Om du er førstegangskjøper så for guds skyld ikke gå i fella og velg hund etter image og utseende!
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #6 : 14. februar 2011, 16:22 »
Takker for gode svar! Var noen nydelige hunder Cheesy hehe

Men kompisene mine med både schäferen og rottweilern hade ikke særlig vanskeligheter ved å trene de. de lærte Utrolig fort!

Pripps:  Meg og Pappa som skal " take care of the beast " Smiley

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #7 : 14. februar 2011, 16:27 »
Ingen av di,har og har hatt rottw+eindel erfaring med schf..
Fantastiske hunder begge deler OM DI ER FRISK..Men blir lengre og lengre mellom di friske eksemplara,sjøl om du kjøper fra topp linjer..HD/AD,eksem,allergi,kreft,mageproblem listen er laaaaaaaang og snittlevealderen kort..Må vertfall ha god økonomi..
Ukritisk avl har ødelagt mye..Kjøp heller kaukasis ovtcharka eller sjeldne hunder det avlest lite på er mitt råd,di er oftest mye friskere..Må du ha rottw eller schf ville eg self valgt rottw:)og leita lenge i utlandet etter et kull med gode referanser og sjekka linjene mange generasjoner bakover..

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #8 : 14. februar 2011, 16:28 »
INGEN har så herlig og personlig personlighet som rottweilere.. Alle hundene våres har hvert bestekameratene mine siden jeg var 1 år. De er kjempe lette å trene om man tar de på dressurkurs da de er valper, ingen problem Smiley Ingen av hundene våres har noen gang bjeffet eller biti
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #9 : 14. februar 2011, 16:28 »
Joda, de lærer utrolig fort. Dette er smarte hunder! Det er ikke dermed sagt at det ikke er krevende hunder å oppdra. Ikke bare er det krevende, men det kan også ende katastrofalt om du ikke lykkes (noe MANGE ikke gjør, hvorfor skal akkurat DU lykkes?). Kjøper du en mindre hund med annen bakgrunn er det ikke sånt så farlig om du skjønner..

Jeg anbefaler deg egentlig å finne Dogs 101 klippene fra disse rasene. Det er en veldig god serie som går på Animal Planet, heter Alt om Hunden på norsk. Vil tro det mer basert på profesjonelle erfaringer fra eksperter, framfor personlige erfaringer for en person som kanskje har hatt bedre forutsetninger til å ha et fint hundehold enn det du kanskje har..
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #10 : 14. februar 2011, 16:31 »
Ingen av di,har og har hatt rottw+eindel erfaring med schf..
Fantastiske hunder begge deler OM DI ER FRISK..Men blir lengre og lengre mellom di friske eksemplara,sjøl om du kjøper fra topp linjer..HD/AD,eksem,allergi,kreft,mageproblem listen er laaaaaaaang og snittlevealderen kort..Må vertfall ha god økonomi..
Ukritisk avl har ødelagt mye..Kjøp heller kaukasis ovtcharka eller sjeldne hunder det avlest lite på er mitt råd,di er oftest mye friskere..Må du ha rottw eller schf ville eg self valgt rottw:)og leita lenge i utlandet etter et kull med gode referanser og sjekka linjene mange generasjoner bakover..
Takk for tipset Smiley  kompisen med rottweilern kjøpte den i Sverige. hehe
Pripps; Ser på det Alt  om hunden akuratt nå faktisk :p - eller Prosjekt valp som nettopp begynte på animal planet.   Prøver å¨lære mye om de hunderasne, og andre.     

har også  tilbrakt utrolig mye tid sammen med de 2 kompisene mine som har schäfer og rottweiler fra de var ca 3 mnd gamle begge 2, og etter det har jeg funnet ut at en av de hundene er det jeg vil ha som "livs kompis" Smiley

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #11 : 14. februar 2011, 16:35 »
DEt får du nok,lojale hunder begge deler:)Men vær kritisk og ikkje kjøp di billigste.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #12 : 14. februar 2011, 16:35 »
Flotte hunder begge to. Begge er hunder med utpreget vokterinnstinkt. Krever en del aktivisering både fysisk og mentalt og en konsekvent sjef(hunder har kun EN sjef/flokkleder når alt kommer til alt).
Bruk tid til å finn en seriøs oppdretter! Ser at du skal skaffe hund i løpet av måneden, en seriøs oppdretter vil nok mest sannsynlig snakke med dere før han avgjør om dere får lov å kjøpe en av valpene og mulig man må på venteliste. Er mye dårlige gener ute og går spesielt på  Schäfer, bruk tid! Hund kjøpes ikke på Finn.no!!

Lykke til! Smiley

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #13 : 14. februar 2011, 16:37 »
DEt får du nok,lojale hunder begge deler:)Men vær kritisk og ikkje kjøp di billigste.
Nei har fått med meg at de "billigste" er som regel hunder med en form for problem.
Schäfern til en annen kompis måtte han gi vekk til hundehjelpen pga den hadde Adhd eller noe.  han hadde gitt 1500kr for valpen så, kanskje derfor prisen var sånn!

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #14 : 14. februar 2011, 16:38 »
Vi ga noe rundt 9000 for hunvalpen for 9 år siden
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!