Skrevet av Emne: Rottweiler, Eller schäfer?  (Lest 46290 ganger)

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #30 : 22. mars 2011, 12:51 »
Schäfere ser mye pener ut, digg og fin pels å ta i og når de logrer og sånn er det helt  Kiss
Men de kan være litt slitsomme noen ganger, skal alltid ha så mye oppmerksomhet, kan faen ikke komme hjem fra jobb uten at det er mas mas mas med en gang.

Så spørs hva du er ute etter, utseende eller personlighet..
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget _oj_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #31 : 22. mars 2011, 14:05 »
Hva skal man bruke hunden til? Er det for å virke stor og tøff? Stor bil=liten pikk! Stor bikkje=utrolig liten pikk!
Å ha en hund er som å ha en unge. En hund får man sjelden pass til, kennel er dyrt. Litt dyrt og vanskelig å ta en hund med på ferie eller storbyferie.

Prisen på en hund varierer også utifra premierte foreldre og hvor seriøs en oppdretter er. Har enda ikke sett noen seriøse oppdrettere legge ut valpekull på finn.no.

Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #32 : 22. mars 2011, 22:40 »
Schæfer....
Rasen er sterkt plaget med arvelige lidelser, mer enn mange andre raser. Det finnes klart sunne eksemplarer av rasen. En statestikk viste at kun en tredjedel av schäferne blir eldre enn to år, de fleste avlives før pga helseplager. Schæfern er plaget med albue artrose, HD, skiveutglidninger i krysset, nerveblokkeringer i bekkenet, allergier, arvelige øyenlidelser, ørebetennelser, analproblemer, gemyttproblmer og medfødte sammenvoksninger i poter.

Skal du ha en schæfer for å ha en hund å jobbe med ville jeg helt klart anbefalt deg valgt en med brukshundlinjer.
De er det lite sykdommer på og de er mere stabile i gemyttet.
Schæfer fra utstillingslinjer klarer ofte ikke eks hoppe inn i en bil pga hoftene en alder av ca ett år.

Rottweiler kan jeg ikke så mye om.

Uansett rasevalg, lykke til. Det finnes drit i alle raser, så gjør grundig søk før du går til innkjøp.  Thumbsup


Har enda ikke sett noen seriøse oppdrettere legge ut valpekull på finn.no.

Jeg har annonsert kull på finn.no
Og er en seriøs oppdretter  Wink
Live your own life, for you will die your own death

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #33 : 22. mars 2011, 22:46 »
Hvilken hund drar mest damer?
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget brannerb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #34 : 22. mars 2011, 22:58 »
pitbull
178 høy, 81,2 kveldsvekt

Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #35 : 23. mars 2011, 07:36 »
Hvilken hund drar mest damer?
Valper generelt tror jeg drar damer...  biggrin
Ellers er vel smaken som baken.. Noen hadde falt pladask for en chihuahua. *fant ingen kasteopp smiley*
Jeg foretrekker rhodesian ridgeback og pinscher (ikke dverg)..
Live your own life, for you will die your own death

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #36 : 23. mars 2011, 08:20 »
Ukritisk avl har ødelagt mye..Kjøp heller kaukasis ovtcharka eller sjeldne hunder det avlest lite på er mitt råd,di er oftest mye friskere

Kaukasisk ovtcharka er en primitiv hund som bare passer for spesielt interesserte med solid erfaring. Den er stor og trenger godt med mosjon og en god del pelsstell. Den regnes som svært mistroisk ovenfor fremmede og kan være aggressiv om situasjonen mistolkes.

Høres...og ser...ut som et friskt valg for en helfersk bikkjeeier....  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #37 : 23. mars 2011, 08:56 »
Kjenner en som har to ovcharkaer. Dette er IKKE en hund du anskaffer deg med mindre du bor på en gård laaangt unna alt som heter naboer.

Denne hunden er ekstremt mistenksom ovenfor fremmede, blir rundt 80 kg tung og har ett vaktinstinkt utover det normale. Har du naboer nærmere enn 300 meter er det bare å glemme.

At håndjagern anbefaler noe sånt på ett nettforum; enten er du potte fjern i huet, eller du aner ikke hva du snakker om.

Denne rasen angriper bjørn om den føler at "familien" er truet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #38 : 23. mars 2011, 11:04 »
Apropo primitiv hund.. Jeg har en Azawakh

Sitat
En azawakh er en nådeløs hund med utmerkede flokkegenskaper, sterk psyke, stor voktertrang og et meget reservert temperament. Den har beholdt en stor grad av primitiv atferd, noe som blant annet medvirker til at overlevesestrangen er høyt utviklet.
- Wikipedia

De er for spesielt interesserte. Skjønner sikkert de fleste av dere syntes de er grisestygge og altfor spinkle. Men sånn er de...  biggrin

Voksen azawakh


Min tispe Draka 4,5 månder

Live your own life, for you will die your own death

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #39 : 24. mars 2011, 14:40 »
Greit nok at den der asswacken også har ett sterkt vaktinstinkt og er primitiv, men det er en vesentlig forskjell; Ovcharkaens hode er større en den bikkja der.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #40 : 24. mars 2011, 17:28 »
Greit nok at den der asswacken også har ett sterkt vaktinstinkt og er primitiv, men det er en vesentlig forskjell; Ovcharkaens hode er større en den bikkja der.

Er sant det.. De har ingen max høyde i rasestandaren engang, skal minimum være 52cm eller noe.  woot
Uansett, dårlig råd av raseanbefaling som du sa.
Live your own life, for you will die your own death

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #41 : 24. mars 2011, 17:41 »
Hva skjer når du blir stor og flytter hjemmefra? Hvem tar ansvaret for hunden da?

Jeg blir skeptisk automatisk når du skriver at du skal ha hund denne måneden men ikke har bestemt deg for hvilken hunderase du skal velge.
Når du i tillegg ikke har gjort deg godt kjent med aktuelle rasene så blir jeg enda mer skeptisk.

Du skal gjerne få svar på det du lurer på men det beste er at du finner det ut selv, FØR du kjøper hund.

LT

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #42 : 24. mars 2011, 17:47 »
Hva skjer når du blir stor og flytter hjemmefra? Hvem tar ansvaret for hunden da?

Jeg blir skeptisk automatisk når du skriver at du skal ha hund denne måneden men ikke har bestemt deg for hvilken hunderase du skal velge.
Når du i tillegg ikke har gjort deg godt kjent med aktuelle rasene så blir jeg enda mer skeptisk.

Du skal gjerne få svar på det du lurer på men det beste er at du finner det ut selv, FØR du kjøper hund.

LT
Ble ikke hund denne mnd alikevel pga pappa reiste på jobb til korea. eneste vi har gjort er å bygge en hundegård!

Når jeg flytter hjemmefra tar selvfølgelig jeg ansvaret for hunden Smiley  Nå som jeg enda bor hjemme blir det meg og Pappa for det meste, så har jeg 2 brødre som kan gå tur med den i nødstilfellerhvor jeg evt er borte.
har ordna det meste nå og er så og si klar for hund.  Blir nok rottweiler Smiley  Koster 14000 og den er i " topp stand" som jeg kaller det..   gleder meg Smiley

Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #43 : 24. mars 2011, 17:52 »
Ble ikke hund denne mnd alikevel pga pappa reiste på jobb til korea. eneste vi har gjort er å bygge en hundegård!

Når jeg flytter hjemmefra tar selvfølgelig jeg ansvaret for hunden Smiley  Nå som jeg enda bor hjemme blir det meg og Pappa for det meste, så har jeg 2 brødre som kan gå tur med den i nødstilfellerhvor jeg evt er borte.
har ordna det meste nå og er så og si klar for hund.  Blir nok rottweiler Smiley  Koster 14000 og den er i " topp stand" som jeg kaller det..   gleder meg Smiley

Da bør du få stamtavlenavna til foreldredyr. Så søker du opp på MyDog for å sjekke helseattester 4 ledd bakover. Smiley
Live your own life, for you will die your own death

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rottweiler, Eller schäfer?
« #44 : 24. mars 2011, 17:57 »
Og du skal ikke i forsvaret? Har du bil? Hvordan tenker du å ta med deg hunden rundt omkring?Hva skal du bruke hunden til? Rottis burde brukes til noe annet enn bare sofaputefunksjonen!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!