Skrevet av Emne: HST, av Børge A. Fagerli  (Lest 78669 ganger)

Utlogget Bulder-Bulder

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

SV: HST, av Børge A. Fagerli
« #75 : 18. juni 2006, 13:02 »
Du kan trygt trene magen din med HST progresjon i begynnelsen for så å gå over til å kjøre en dag tungt (5rep) og en dag høy rep(15rep).

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: HST, av Børge A. Fagerli
« #76 : 18. juni 2006, 16:05 »
Er det faktisk noen som har prøvd å trene magen med hst prinsipper? Jeg prøver nå, AB (vektbelastet crunches/vektbelastet beinhev liggende på benk) trening 3 ganger i uka. Er på deff så har kuttet ut 15 reps uken, men jeg kan jo alltids informere når jeg er ferdig om magemusklene mine gikk over alle proposjoner ;-)

Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: HST, av Børge A. Fagerli
« #77 : 18. juni 2006, 19:02 »


Er det faktisk noen som har prøvd å trene magen med hst prinsipper? Jeg prøver nå, AB (vektbelastet crunches/vektbelastet beinhev liggende på benk) trening 3 ganger i uka. Er på deff så har kuttet ut 15 reps uken, men jeg kan jo alltids informere når jeg er ferdig om magemusklene mine gikk over alle proposjoner ;-)


Ingen jeg har hørt som trener mage etter HST prinsipper egentlig, men blir spennende å se om magen din vokser utover proposisjonene da...

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: HST, av Børge A. Fagerli
« #78 : 24. oktober 2006, 19:48 »
Jeg ville nok ikke trent en muskelgruppe kun 2 uker på så to uker av. Ett bedre alternativ slik jeg ser det er å kutte ned litt mer på antall øvelser/sett i syklusen, eventuellt kuttet ned på treningsfrekvensen. Som f.eks 1 dag på 2 dager av etc.
Dersom du allerede spiser til du så og si ikke klarer mer mat, så tror jeg ikke matmengden burde være det største hinderet. Forsøk å regne ut ca hvor mange kCal du ligger på hver dag, og gå kritisk igjennom hva du spiser... Eventuellt oppsøk en lege...

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: HST, av Børge A. Fagerli
« #79 : 13. november 2006, 11:13 »
De ovennevnte studiene tar ikke helt for seg det som Fagerli synes å tro. Disse studiene sier heller ikke det samme som rottestudiet, da rottestudiet ikke hadde som hensikt å se på noe som helst som har med menneskelig styrketrening å gjøre.
Når det gjelder høyrepetisjonstrening og lette vekter ved rehabilitering, så ser det ut som at Fagerli har misforstått meningen med denne typen trening. Hovedmålet er ikke å danne laktat.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget HJH

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: HST, av Børge A. Fagerli
« #80 : 20. september 2012, 07:27 »
Føler for å dra denne opp av grava...

Er liksom HST-ballen lagt død nå, og ingen trener slik lengre? Dersom noen fortsatt bruker HST, kunne de kommet med noen erfaringer/resultater av treninga ect.?

Utlogget Ulfhednin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: HST, av Børge A. Fagerli
« #81 : 22. januar 2013, 10:45 »
Er ikke noe typisk forum innlegg skriver men når jeg da titter innom her for å se om det er noe aktivitet en gang i året kan jeg jo legge til et første innlegg.

Jeg hadde til i fjor trent en del "av og på" med vekter, altså noen måneder til et halvt år av gangen men siden jeg så liten fremgang mistet jeg motivasjonen - jepp, ganske klisje vil jeg si - uten å finne ut av årsaken til min manglende fremgang.
I fjor sommer gjorde jeg en del research før jeg gikk igang med trening og fant ut at jeg ville prøve ut dette HST opplegget.
Allerede på første 2 måneders runde merket jeg stor fremgang, kanskje først og fremst styrke økninger men også økt muskelmasse.
Mer presise data kanskje... Jeg skrev ned resultater etter 2 HST runder så her er litt av det:
Før jeg begynte med HST sommeren 2012 hadde jeg ikke trent siden 2009 og persen min i benken var 105kg , før jeg startet i 2012 regner jeg med jeg lå nok rundt eller under 100 kg og etter 2 HST runder tok jeg 115 kg, Biceps curl trente jeg som regel mellom 12,5 og 15 kg, etter 2 HST runder brukte jeg 25 kg. Bare et par eksempler. Jeg gikk fra 78 kg til 83 kg men jeg har alltid vært slank og en hard-gainer.

Er økningene bare pga HST? Nei, ikke bare det, jeg foretok som sagt internett research og gjorde andre forandringer også, bl.a:
-Økt protein inntak til opp mot 2,5 g pr kilo i tillegg til å kutte brus, sjokolade og annet unødig søppel
-Startet med kreatin
-Tok For første gang med knebøy og markløft i rutinen min

Så jeg antar jeg ville hatt fremgang uansett med de sistnevnte forandringene men jeg føler likevel at HST har bidratt til progresjonen min.
Jeg er nå på min 5. HST runde og for hver runde har jeg hatt gains så jeg er personlig ganske fornøyd med HST rutinen.

Her er øvelsene jeg bruker:
-Knebøy/Beinpress
-Markløft
-Benkpress/Skråbenk varierer mellom hantler og stang
-Kroppshevninger
-Stående military press
-Dips
-Biceps curls/Hammer curls
-Shrugs
-Tåhev
-I tillegg har jeg lagt til en bonusøvelse varierende med hva jeg vil: Nedtrekk m/ bredt grep, Flies eller underarmsøvelser
-prøver å avslutte med ca 15 min core eller så mye jeg gidder

Jeg er ingen ekspert men siden det ikke er noen andre som skriver innlegg...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!