Skrevet av Emne: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?  (Lest 14479 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #45 : 23. februar 2011, 14:14 »
Jeg tør vedde på at Ronnie Coleman sine armer er større enn dine, og han har trent de.
Ditt argument er derfor meningsløst.

Du er en stor fjolle, som allerede sagt så har Coleman garantert trent de store muskelgruppene mye hardere enn biceps.

Hvis du må ha det inn med teskje så er hele poenget at å fortelle en nybegynner hvor viktig det er å trene biceps totalt feil, biceps er faktisk noe man kan la vær å trene og fremdeles få kjempefremgang.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #46 : 23. februar 2011, 14:26 »
Du er en stor fjolle, som allerede sagt så har Coleman garantert trent de store muskelgruppene mye hardere enn biceps.
Jeg kan lære deg litt om elementær argumentasjon.
Man starter ofte med en påstand:

1."Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem."

Påstanden som her blir fremlagt er at armer vokser mest ved å ikke bli trent direkte.
For å motbevise et argument, så kommer man ofte med et motargument/eksempel:

2."Jeg tør vedde på at Ronnie Coleman sine armer er større enn dine, og han har trent de.

At Ronnie Coleman har bedre biceps vil jeg påstå er en sannhet. Denne sannheten motbeviser argument 1.

Vanskeligere er det ikke!

Hvorvidt man skal trene nedtrekk hardere enn bicepscurl har ingenting med denne problemstillingen å gjøre.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #47 : 23. februar 2011, 14:29 »
Jeg kan lære deg litt om elementær argumentasjon.
Man starter ofte med en påstand:

1."Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem."

Påstanden som her blir fremlagt er at armer vokser mest ved å ikke bli trent direkte.
For å motbevise et argument, så kommer man ofte med et motargument/eksempel:

2."Jeg tør vedde på at Ronnie Coleman sine armer er større enn dine, og han har trent de.

At Ronnie Coleman har bedre biceps vil jeg påstå er en sannhet. Denne sannheten motbeviser argument 1.

Vanskeligere er det ikke!

Hvorvidt man skal trene nedtrekk hardere enn bicepscurl har ingenting med denne problemstillingen å gjøre.

Jeg trekker tilbake fjolle, her finnes det mye mer beskrivende ord som sikkert ikke er lov å bruke på forumet.

Jeg nøyer meg derfor med : Troll!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #48 : 23. februar 2011, 14:42 »
Jeg kan lære deg litt om elementær argumentasjon.
Man starter ofte med en påstand:

1."Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem."

Påstanden som her blir fremlagt er at armer vokser mest ved å ikke bli trent direkte.
For å motbevise et argument, så kommer man ofte med et motargument/eksempel:

2."Jeg tør vedde på at Ronnie Coleman sine armer er større enn dine, og han har trent de.

At Ronnie Coleman har bedre biceps vil jeg påstå er en sannhet. Denne sannheten motbeviser argument 1.

Vanskeligere er det ikke!

Hvorvidt man skal trene nedtrekk hardere enn bicepscurl har ingenting med denne problemstillingen å gjøre.
Argumentasjon 101 har vel strengt talt heller ikke en dritt i denne tråden å gjøre.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #49 : 23. februar 2011, 15:00 »
Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem.

Så du har aldri kjørt en isolasjonsøvelse for enten triceps eller eller biceps? Fy faen, bra jobba ettersom du har 47 cm armer. Visste du at  nesten lotto kuppong vil være 1-2-3-4-5-6-7 og kona de aka havfruen vil vinne neste uke. Er faktisk like sannsynlig som oppgulpet ditt.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #50 : 23. februar 2011, 15:13 »
Vil du trene biceps så kan du enten trene chins/nedtrekk eller bicepscurl.

Så spørsmålet er vel om du enten vil ha mer eller mindre, hvis du vil ha mindre så værsågod, men da er du passe teit dah.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #51 : 23. februar 2011, 15:19 »
Mye spydige kommentarer og dårlige råd her!

Jeg trente RYP der jeg hadde armer på hver økt og økte fint hele programmet 4 cm elns på 6-7 uker.
Så startet jeg på stronglift der jeg ikke trente armer direkte, og armene vokste ikke på flere måneder.

Nå tar jeg et myo reps sett 2-3 ganger i uken med curl og tricepspress og armene blir sakte men sikkert større igjen. Siste delen av press øvelser har blitt mye bedre og bunnposisjonen i pull ups og roing har jeg blitt mye bedre i.

Men en kompis av meg sine armer ble fort like store som mine bare med øvelsene til stronglift på kortere tid.

Bare noe og tenke på.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #52 : 23. februar 2011, 15:40 »
La nå folk få lov til å trene 2-3 sett med 8-15 reps på biceps 1-2 ganger i uka, da! Det må være lov å være litt forfengelig, synes jeg. Det er trolig ikke nødvendig for å bli en bedre idrettsutøver å trene biceps, men det er ingen tvil om at litt isolasjonstrening av biceps i tillegg til pullups/chin-ups bygger bedre biceps enn bare pull-ups.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #53 : 23. februar 2011, 16:22 »
Kan du ikke bare trene like mange totale sett med pull ups som du ville med bicepscurl+pull ups?
Ser ærlig talt ikke forskjellen, har du tilgang til nedtrekkstativ så kan du jo justere kiloen så du klarer nok reps + at du får trent mange fler deler av kroppen.
Nå er det fullt mulig jeg har helt feil her, men synes dette virker mest logisk.

Uansett så er det viktigste med å trene å ha det kult og gjøre noe som er motiverende, så hvis folk vil trene armer og synes det er fett, så for all del, stå på!
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #54 : 23. februar 2011, 17:25 »

synes virkelig du bør få deg en viss peiling før du begynner å tipse nybegynnere. En egen armdag i tillegg til alle disse baseøvelsene? Gutten trenger mat og restitusjon, ikke 100 set bicepscurls og
Det er viktig med diskusjon, og det har du klart å skape med innlegget ditt. Men å kalle meg kunnskapsløs er vel drøyt, jeg er ikke noe treningsorakel, men har lært hva som funker og hva som ikke funker(for dopingfrie utøvere).

Når jeg skriver at han bør trene armer så mener jeg selvsagt ikke at de skal trenes 4 ganger i uken. Jeg mener at skal man utvikle bra armer, så bør de trenes spesifikt, minst 1 gang i uken. Om man gjør dette samme dag som man trener baseøvelser, eller setter av en egen dag til armtrening går ut på det samme. Jeg mener det er fullt forsvarlig å trene baseøvelser 3 ganger i uka og i tillegg til dette ha en armdag i løpet av uka. Det forutsetter selvsagt at man ikke 'blaster' biceps de tre dagene i uken man trener baseøvelser, det kan bli overkill.

Jeg har selv erfaring ang dette tema. Jeg trente kun baseøvelser et helt år, og biceps var utvilsomt den muskelen som utviklet seg minst...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #55 : 23. februar 2011, 17:27 »
Det er viktig med diskusjon, og det har du klart å skape med innlegget ditt. Men å kalle meg kunnskapsløs er vel drøyt, jeg er ikke noe treningsorakel, men har lært hva som funker og hva som ikke funker(for dopingfrie utøvere).

Når jeg skriver at han bør trene armer så mener jeg selvsagt ikke at de skal trenes 4 ganger i uken. Jeg mener at skal man utvikle bra armer, så bør de trenes spesifikt, minst 1 gang i uken. Om man gjør dette samme dag som man trener baseøvelser, eller setter av en egen dag til armtrening går ut på det samme. Jeg mener det er fullt forsvarlig å trene baseøvelser 3 ganger i uka og i tillegg til dette ha en armdag i løpet av uka. Det forutsetter selvsagt at man ikke 'blaster' biceps de tre dagene i uken man trener baseøvelser, det kan bli overkill.

Jeg har selv erfaring ang dette tema. Jeg trente kun baseøvelser et helt år, og biceps var utvilsomt den muskelen som utviklet seg minst...

Du kan jo trene armene spesifikt selv om man ikke har en egen armdag. Å trene 2-4 sett med biceps osv på slutten av en ryggtrening skal være nok det Smiley

Samme med noen sett smalbenk på brystdagen. Smiley
Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #56 : 23. februar 2011, 17:36 »
Du kan jo trene armene spesifikt selv om man ikke har en egen armdag. Å trene 2-4 sett med biceps osv på slutten av en ryggtrening skal være nok det Smiley

Samme med noen sett smalbenk på brystdagen. Smiley

Absolutt! Egen armdag er ikke et 'must'. Men skal man bli sterk i armene, øke volum, så bør de prioriteres. Det er ikke alltid like lett etter en tung økt med baseøvelser.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #57 : 23. februar 2011, 18:06 »
For mye mengder curl kan faktisk gjøre at du slutter å øke i draøvelser. Jeg har selv trent litt curls i mine år med trening, men jeg har funnet ut at det ikke hjelper. Jeg trente chins på samme dag som bicepscurls... til slutt stangerte jeg i chins. Det første jeg gjorde var å kutte ut alt av curls. Jeg fortsatte å økte, pluss den oppskrytte bicepsen min vokste mye mer uten curls.

Chinups med underhåndsgrep er en konge øvelse for bicepsen, og det holder i massevis. Eirik Sandvik har skrevet en artikkel om nettopp dette:

http://sandvikstraining.com/min-mening-om-biceps-og-bicepscurls/


Når du tar chinups river det som faen i bicepsen - bare prøv.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #58 : 23. februar 2011, 18:24 »
For mye mengder curl kan faktisk gjøre at du slutter å øke i draøvelser. Jeg har selv trent litt curls i mine år med trening, men jeg har funnet ut at det ikke hjelper. Jeg trente chins på samme dag som bicepscurls... til slutt stangerte jeg i chins. Det første jeg gjorde var å kutte ut alt av curls. Jeg fortsatte å økte, pluss den oppskrytte bicepsen min vokste mye mer

http://sandvikstraining.com/min-mening-om-biceps-og-bicepscurls/
Hvis du lar biceps hvile 2-3 dager så påvirker det ikke ryggtreningen. Biceps restitueres fort.


Når du tar chinups river det som faen i bicepsen - bare prøv.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!