Skrevet av Emne: Hvordan får jeg det vekk?!  (Lest 15357 ganger)

Utlogget tusen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Hvordan får jeg det vekk?!
« : 21. februar 2011, 18:02 »
Hallo! Jeg går enda på skolen. Ca 68kg og 167høg.

Jeg har noen irriterende fett-valker, de er ikke store men du ser dem utpå t-shorta!
Jeg hater det og jeg vill bli kvitt det med en gang, eller så fort som mulig.

Jeg spiser nesten aldri godteri/sukker men jeg drikker mye pepsi max / coca cola zero (bra/dårlig?)
I måltidene mine prøver jeg å få det sunt. f.eks legge til et par agurker / salat på brødskiva.

Hvis noen av dere har hatt eller vet hvordan man blir kvitt det. Versåsnill å si det!

Utlogget Felt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #1 : 21. februar 2011, 18:11 »
Tren?
Jeg vil Trolle bedre enn alle trollere!

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #2 : 21. februar 2011, 18:13 »
Kutt ut brødet, finn andre ting og et, salat + kjøt osv!
Ikkje drikk brus, sokkerfri brus er ikkje sunt det heller.
Vill anbefale deg og gå lavkarbo, og når du meinar du er ferdig huske på og forsette og trene hardt og spise sunt! Smiley

Trening er ogso viktig som Felt sa, trening vill forbenne mykje fett og endre på kroppsforma di og gi deg musklar slik du ser betre ut.

Utlogget Krabbatten

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #3 : 21. februar 2011, 18:15 »
Det er helt ufarlig, bare la det være.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Felt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #4 : 21. februar 2011, 18:17 »
ikke tren!
Jeg vil Trolle bedre enn alle trollere!

Utlogget asdf123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #5 : 21. februar 2011, 18:25 »
Latterlig av dere over, men Einang ga deg et godt svar! Smiley
Train-eat-sleep-repeat.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #6 : 21. februar 2011, 18:28 »
Kutte ut brød er bare tull, funker fint på diett det også. Lavkarbo blir bare vanskeligere å holde, her er det mer snakk om livsstilsendring, noe han ska kunne leve med.
Det eneste du må passe på er å være i kcal underskudd. Skriv opp hva du vanligvis eter på dagene så er det lettere å fikse og mikse litt med det du har og gjøre det bedre. (hvis du bor hjemme er ikke alltid man har muligheter til å ete hva man vil og hvor mye man vil så skjønner den)

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #7 : 21. februar 2011, 18:34 »
Forstår att lavkarbo ikkje er for alle og att det ikkje er så enkelt og gjennomføre, har sjølv levd lavkarbo i 1 år og 3 månedar no heilt uten problem. Men eg har hatt kjempe god støtte i frå faren min og super sterk vilje styrke sjølv.
Dette var bare et tips i tilegg til det alle veit om kalori underskudd frå før av.
Kanskje kjøpe deg billig protein pulver?
Smart og skrive opp det du et som Loft sa, då kanskje du får med deg att du et ting du ikkje er klar over og du vet også kor mykje mat du et gjennomsnittelig.

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #8 : 21. februar 2011, 18:40 »
Lits opp det du spiser gjennom dagen og finn ut kalorimengden. Trekk fra 20% av det totale energiinntaket. Få fleskræva opp fra PC-stolen og jogg deg noen turer i uka.

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #9 : 21. februar 2011, 18:41 »
Du kan jo egentlig fortsette og drikke pepsi max eller cola zero Tongue selv om han har lyst å bli kvitt "valkene" så trenger jo han ikke å bli super sunn (siden det ikke er målet?)
Brusen inneholder noe som... 1 kcal pr halv liter? = ingenting.
Så kan egentlig fortsette å drikke den brusen.
Lavkarbo kan du jo gå på, men vil heller anbefale deg å øke proteininntaket og spise moderate mengder med karbo. Er du glad i å spise en del brød,spaghetti,ris etc, så trenger du ikke å kutte det ut.

Vil anbefale deg å få minst mulig kcal inn via drikke (2-3 dl melk til frokost holder) resten ville jeg kjørt på med sukkerfri brus, sukkerfri saft og eventuelt vann, men kan bli kjedelig i lengden.

Kan også anbefale deg å gå inn på http://www.greteroede.no/
og registere deg der. Blir  selv egentlig  veldig dårlig av å gå inn på den siden - merker fort at det er for damer på 40 +. Men er en veldig grei liste hvor du kan skrive inn hvor mange kcal du har spist (den finner kcal innholdet i utrolig mange varer). Registrer hvor mye du spiser der på 2-3 dager (beste er 1 uke).
Og så ser du hvor mye du spiser i løpet av en normal uke, og deretter finner du ut hvor mye du burde kutte ned.
Et underskudd på 500 kcal hver dag tilsvarer ca halvt kg i uken. Det er vell det som er anbefalt, spesielt siden du har lav vekt i utgangspunktet. går du over det vil du nok miste litt mer muskelmasse, og bli litt sånn tynnfeit om du er uhelidig.


Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #10 : 21. februar 2011, 19:17 »
Du kan jo egentlig fortsette og drikke pepsi max eller cola zero Tongue selv om han har lyst å bli kvitt "valkene" så trenger jo han ikke å bli super sunn (siden det ikke er målet?)
Brusen inneholder noe som... 1 kcal pr halv liter? = ingenting.
Så kan egentlig fortsette å drikke den brusen.
Lavkarbo kan du jo gå på, men vil heller anbefale deg å øke proteininntaket og spise moderate mengder med karbo. Er du glad i å spise en del brød,spaghetti,ris etc, så trenger du ikke å kutte det ut.

Better listen to it.
Forøvrig så drakk jeg 1.5-2L pepsi max hver dag på min forrige diett - spiste 3 måltider med brød til dagen, samt 1 med pasta eller ris.

Gikk ned 12.5cm rundt midjen.
13kg.

Lav karbo er veldig unødvendig for å miste kroppsfett etter mitt hode, men folk er veldig forskjellige.
Selv så trives kroppen min veldig godt på moderat til høyt karbohydrat inntak, med engang jeg går under 200g / dag så mister jeg mye styrke.

De aller fleste vil nok heller trives bedre med å spise moderate mengder av karbohydrater, enn å gå på lav karbo - da dette er veldig mye mer praktisk i hverdagen.

-----

Måten du går ned på å mister fett, er å kombinere styrketrening med kardio og et underskudd av kalorier.
Forøvrig trenger du ikke kardio for å gå ned i vekt, men det er anbefalt siden da kan du innta mer næringstoffer og fortsatt ligge i underskudd, dessuten så vil jeg si det er veldig viktig med styrketrening når du skal gå ned i vekt, ellers så kommer mye av det du går ned være muskelmasse, og det vil ingen miste.


Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #11 : 21. februar 2011, 19:23 »
Du legger ikkje på deg direkte som følge av sukkerfrie bruser, dei gir deg ikkje høgre blodsukker og derfor skil du ikkje ut insulin som slår av forbrenninga.
Men det gir deg et søtsug og er kreftfremkallande.
Du er svært erfaren med trening/slanking virker det som RockyBalboa, og eg vill derfor seie at du har god kontroll på kva du et og god viljestyrke, det er ikkje alle som klarer og holdre fingrene unna godsakene.
Lavkarbo kan være så mykje forskjelligt, så lenge du kuttar ned på og fokuserer på og ikkje overdrive med karbohydratane blir det kalla lavkarbo.
Eg fungerer fint med svært lite karbohydrat, men dette er heilt individuelt, Tusen kan prøve seg fram.

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #12 : 21. februar 2011, 19:28 »
Du legger ikkje på deg direkte som følge av sukkerfrie bruser, dei gir deg ikkje høgre blodsukker og derfor skil du ikkje ut insulin som slår av forbrenninga.
Men det gir deg et søtsug og er kreftfremkallande.
Du er svært erfaren med trening/slanking virker det som RockyBalboa, og eg vill derfor seie at du har god kontroll på kva du et og god viljestyrke, det er ikkje alle som klarer og holdre fingrene unna godsakene.
Lavkarbo kan være så mykje forskjelligt, så lenge du kuttar ned på og fokuserer på og ikkje overdrive med karbohydratane blir det kalla lavkarbo.
Eg fungerer fint med svært lite karbohydrat, men dette er heilt individuelt, Tusen kan prøve seg fram.

Jeg drikke pepsi max for å forhindre lysten på sukker, og at det framkaller kreft, er en del Pepsi max som skal til da vil jeg tru, og vist du skal kutte ut alt som er "farlig" så er ikke lavkarbo noe spesielt sunt for kroppen og hjernen heller, så det er sakt ; )

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #13 : 21. februar 2011, 19:31 »
Du legger ikkje på deg direkte som følge av sukkerfrie bruser, dei gir deg ikkje høgre blodsukker og derfor skil du ikkje ut insulin som slår av forbrenninga.
Men det gir deg et søtsug og er kreftfremkallande.
Du er svært erfaren med trening/slanking virker det som RockyBalboa, og eg vill derfor seie at du har god kontroll på kva du et og god viljestyrke, det er ikkje alle som klarer og holdre fingrene unna godsakene.
Lavkarbo kan være så mykje forskjelligt, så lenge du kuttar ned på og fokuserer på og ikkje overdrive med karbohydratane blir det kalla lavkarbo.
Eg fungerer fint med svært lite karbohydrat, men dette er heilt individuelt, Tusen kan prøve seg fram.


Vis meg en forskning som viser til at de ulike stoffene som finnes i Pepsi max kan fremkalle kreft dersom dosene er tilsvarende det du inntar i 1-2L pepsi max per dag (det vil du ikke finne - forskningen viser bare at det kan være kreftfremkallende i latterlige doser, noe vi ikke har kjangs til å innta - men noe de kan gi rotter intravenøst).

Så lenge du kutter ned og fokuserer på å ikke overdrive karbohydratene så kalles det lav karbo? Nei.
Så da er jeg på lavkarbo på diett da, da jeg går fra 400-500g karbo på bulk til 200-300 på diett? Smiley

Hvor lite karbohydrat fungerer du bra med da?

0-100g karbo vil jeg si er lavkarbo.

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #14 : 21. februar 2011, 19:36 »
Eg tenker på lavkarbo som eit felles namn får dietter som har redusert karbohydrat, som ikkje tel kaloriar men karbohydrater.
Men kanskje du og andre ikkje gjer det, sorry får det Smiley!
Eg lev på rundt 20-30 gram dagen, men eg tel ikkje noko særlig karbohydrater, eg et berre av dei matvarene eg har lov og ete og et ei grei mengde av dei.
Du kan ikkje nekte på at sukkerfri brus er kreftfremkallande?! Det inneheld aspartam som er et forferdelig farlig stoff som er kreftfremkallande!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!