Skrevet av Emne: Hvordan får jeg det vekk?!  (Lest 15362 ganger)

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #15 : 21. februar 2011, 19:41 »
Du legger ikkje på deg direkte som følge av sukkerfrie bruser, dei gir deg ikkje høgre blodsukker og derfor skil du ikkje ut insulin som slår av forbrenninga.
Men det gir deg et søtsug og er kreftfremkallande.
Du er svært erfaren med trening/slanking virker det som RockyBalboa, og eg vill derfor seie at du har god kontroll på kva du et og god viljestyrke, det er ikkje alle som klarer og holdre fingrene unna godsakene.
Lavkarbo kan være så mykje forskjelligt, så lenge du kuttar ned på og fokuserer på og ikkje overdrive med karbohydratane blir det kalla lavkarbo.
Eg fungerer fint med svært lite karbohydrat, men dette er heilt individuelt, Tusen kan prøve seg fram.


Det at det er kreftfremkallende ser jeg på som en tom påstand.
Er ikke noe seriøs forskning som støtter opp mot dette. Og for at man skal gå over den anbefalte grensen av det tilsatte søtningsmiddelet som man finner i sukkerfri brus må man drikke noe som 8 liter hver dag (og da er det fortsatt regnet som trygt).
Jeg kjenner heller meg ikke igjen at sukkerfri brus gir deg søtsug. Jeg har lest dette mange steder, men aldri merket det på meg. Og trådstarter sier jo selv at han spiser veldig lite søtsaker. Så tror det skal gå fint for han.
Selv tror jeg ikke at Aspartam er dirkete bra for kroppen (selv i små mengder), men langt ifra så farlig som enkelte skal ha det til.
Tror heller ikke RockyBalboa har noe mere viljestyrke eller selvkontroll enn folk flest.
Handle mere om bevistgjøring på hva man putter i munnen. Kommer et langt stykke med basic kunskap om mat.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #16 : 21. februar 2011, 19:46 »
Eg tenker på lavkarbo som eit felles namn får dietter som har redusert karbohydrat, som ikkje tel kaloriar men karbohydrater.
Men kanskje du og andre ikkje gjer det, sorry får det Smiley!
Eg lev på rundt 20-30 gram dagen, men eg tel ikkje noko særlig karbohydrater, eg et berre av dei matvarene eg har lov og ete og et ei grei mengde av dei.
Du kan ikkje nekte på at sukkerfri brus er kreftfremkallande?! Det inneheld aspartam som er et forferdelig farlig stoff som er kreftfremkallande!

De fleste vil nok ikke tenke på det som du tenker på det. Ingenting å unnskylde seg for det vet du Smiley
20-30 gram karbohydrater da går man vel inn i ketose, om jeg ikke tar feil?
Jeg nekter ikke, men gi meg forskning som sier det - og ikke synse-fakta Smiley
"Bestemoren min og sier jeg kan få kreft av sukkerfri brus - og jo det er fakta!"

Henvis til en forskning fra pubmed - som tilsier at det er kreftfremkallende (nei ikke at det er kreftfremkallende i suprafysiologiske doser).

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #17 : 21. februar 2011, 19:54 »
Hehe, ingen kan nekte på at aspartam er farlig, men eg sa det var greit i små mengder.
Det med viljestyrke er eg ganske sikker på, du oppnår ikkje så gode resultat uten viljestyrke.
Så lenge han klarer og halde seg unda søtsaker har eg ingen problem med at han drikk litt sukkerfri brus, sjølv om eg meinar at det er ikkje nødvendig og heller ikkje optimalt. Eg har ingen problemar med og berre drikke vatten. Men for att han skal klare og halde ut og at dietten ikkje skal vere får streng er det greit at han får kose seg med litt sukkerfri brus.
Hehe, rundt 20-30 er man i ketose ja, enkelte holder på ketosen oppimot 50 gram.

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #18 : 21. februar 2011, 20:06 »
Ingen kan nekte for at vann er farlig heller.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #19 : 21. februar 2011, 20:18 »
Hehe, har ikkje tenkt og diskutere meir Smiley!
Orker ikke og lese ( har ikke tid) har lest mykje frå før av om aspartam, og vill påstå at det er UNEKTELIG kreftfremkallande uansett kva du/dokke sei.

http://www.rense.com/general77/lowdoses.htm

Tok et lite google søk men har ikke tid og lese innholdet enda. Må passe på onkelungen min.
Men lat oss ikkje avspore heilt frå temaet heller, kan vi konkludere med at Tusen kan drikke greie mengder med sukker fri brus?

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #20 : 21. februar 2011, 20:20 »
Hehe, har ikkje tenkt og diskutere meir Smiley!
Orker ikke og lese ( har ikke tid) har lest mykje frå før av om aspartam, og vill påstå at det er UNEKTELIG kreftfremkallande uansett kva du/dokke sei.

http://www.rense.com/general77/lowdoses.htm

Tok et lite google søk men har ikke tid og lese innholdet enda. Må passe på onkelungen min.
Men lat oss ikkje avspore heilt frå temaet heller, kan vi konkludere med at Tusen kan drikke greie mengder med sukker fri brus?

Det kan vi konkludere med Smiley

Utlogget tusen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #21 : 23. februar 2011, 23:34 »
Tusen takk for alle svar! Kan noen si et par måltider jeg kan spise? (f.eks kebab) Fordi jeg har ikke greie på sånt. Tusen takk visst noen tar seg tid!

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #22 : 24. februar 2011, 08:48 »
Ja, du kan spise kebab. Men det er ikke nødvendigvis det smarteste valget.

Først så vil jeg bare si at jeg tipper at du forbrenner ca 2000-2500 kcalorier i løpet av et døgn med din kroppsvekt (bare så du får litt perspektiv på det jeg skal si nå)

kjøper du en kebab på gaten vil jeg tippe kjøttet inneholder minimum 200 kcal pr 100 gram, i tilegg så er det nok stekt i generøse mengder med fett. Og så er det gjerne rikelig mengder med dressing på, men det kan du nå ihvertfal velge bort.

Nå er det utrolig vanskelig å gjette hvor mange kcal en kebab du kjøper på hjørne inneholder. men et sted mellom 600-900 kcal ville jeg tippe (men det avhengier jo så klart over hvor stor kebaben er, hvor mye dressing, hvor mye fett det er stekt i etc - så utrolig vanskelig å si)
Hadde du laget den selv f. eks kunne du spart en del kcalorier ved å steke i minimalt med fett og brukt karbonade deig (120 kcal pr 100 gram) Noe som ville spart deg for en del kcalorier. Du kunne brukte mye mere kjøtt i kebaben - noe som vil gi en økt metthetsfølelse.
Går helt fint an å kjøpe seg en kebab i ny og ne, men er ikke nødvendigvis det beste valget. Men viktigste er at du klarer å holde et underskudd på kcaloriene (spise mindre enn det kroppen forbrenner).
Eneste du nesten kan spise ubegrenset av er grønnsaker (utenom mais, bønner, potet og tørkede erter) Det veldig få kcal så det skal godt gjøres å legge på seg om du spiser mye av det.

Nøtter er veldig sunt, men skal du ned i vekt så ville jeg for all del unngått det (sikkert noen som er uenig med meg). De fleste inneholder mere kcalorier enn potet gull, sjokolade, kjeks og alt annet digg snop ( noe du også bør unngå) Tongue

Så kutt ut all form for snop, nøtter, kutt ned på fettet. Bytt ut salami med skinke, H-melk med skummet melk og Kjøttdeig med karbonade deig (eller kyllingkjøttdeig ).
Og viss du kjenner at syken begynner å få lyst på litt sjokolade, potetgull eller hva du nå har dilla på. Så ha 1 dag i uken der du unner deg selv å spise det du har lyst på ( men ikke gå HELT bananas da).


Det virker litt som om du vil vite vilken type mat du kan spise, som vil føre til at du kan gå ned i vekt. Men det er jo den totale mengden kcalorier du får i deg som vil avgjøre om du går opp eller ned i vekt. Det går an å gå ned i vekt ved å bare spise pizza og sjokolade så lenge man forbruker mere kcalorier enn man putter i munnen.

Så for å si det enkelt; for å gå ned i vekt, så må du gjøre enten 1 eller 2. Mest effektive blir å gjøre begge deler.
1. innta færre kcalorier enn du forbruker
eller
2. forbruke flere kcalorier enn du spiser (ved å bevege deg)

3. Forbruke flere kcalorier enn du spiser (ved å fryse som bare F*** )  lite tips som funket bra for meg var å ligge naken i snøen i 45 min mens jeg lagde snøengler. Fettet bare renner av! Da forbruker man kcal ved både bevegelse og ved å fryse ekstremt.
Så om du skulle finne på å gjøre det så ikke glem å ta bilde da, så sender du det som PM til meg.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #23 : 24. februar 2011, 08:58 »
Liker hvordan ingen kan se ut til å faktisk GIDDE å lese rundt på forumet her før de poster noe.



Og jo, aspartam i "humane"-mengder er ikke kreftfremkallende.
- De på raportene som faktisk HAR vist negativ virkning av aspartam har brukt latterlige store mengder og på mus.
Og jeg hadde mye heller drukket to liter pepsi max enn to liter cola på deff, uavhenig av hvor farlig det er.

Og som et mindre viktig argument;
Jeg drakk sikkert 6 liter pepsi max hver eneste dag gjennom store deler av ungdommen min (typ 6-7år), og jeg har ikke tatt noen skade av det. (hvertfall ikke i følge de siste blodprøvene og beinmargsprøvene jeg tok, som faktisk var for å sjekke etter kreftceller.)

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #24 : 24. februar 2011, 09:04 »
Nå gadd jeg ikke å lese så nøye på den linken einang la ut. Men der hadde de nå vist bevist at det førte til økt fare for kreft (på mus, om jeg forstod det rett) selv i små mengder. Men mus er mus  Tongue
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #25 : 24. februar 2011, 09:12 »
Mus er mus, ja.
Det er en rekke med eksempler på forsøk på mus som ikke lar seg overføre til mennesker.

Sitat
The safety testing of aspartame has gone well beyond that required to evaluate the safety of a food additive. When all the research on aspartame, including evaluations in both the premarketing and postmarketing periods, is examined as a whole, it is clear that aspartame is safe, and there are no unresolved questions regarding its safety under conditions of intended use.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #26 : 24. februar 2011, 09:20 »
At Pepsi Max o.l. er kreftfremkallende i normale mengder har jeg liten tro på. Før man kutter ut Pepsi Maxen bør man kutte ut å spise stekt og grillet mat eller snakke i mobiltelefon.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #27 : 24. februar 2011, 09:24 »
For ikke å nevne all mat som har vært i kontakt med plast, ikke varme proteinkilder over 37grader for å være sikker på at proteinet ikke blir ødelagt, osvosv.

Poenget var uansett at aspartam er ikke farlig i HUMANE mengder.
- Så klart, skyter du 100ml rett i skinka hver dag så er det neppe sunt, men jeg må innrømme at jeg kjenner for mange som har gjort dèt.

If anything, så tror jeg heller pepsi max er noe som BURDE være på deff.
- Er bedre å ta seg et glass pepsi fordi at man er fysen på noe, enn at man hiver seg over den nybakte rullekaka, og ødelegger for den siste uka.

Ellers så føler igjen for å påpeke at folk kan se til å å faktisk LESE andre poster før de kommer med sånn her.
- Jeg setter tre tær og en testikel på at 60% "Kosthold og Ernæring"-delen av forumet er poster fra sekstenåringen som vil ha sommerform.

Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #28 : 24. februar 2011, 09:40 »
til Trådstarter; anbefaler deg å lese denne artikkelen http://myrevolution.no/du-er-ikke-et-unntak/

Og bare viss du skulle lure, så var punkt 3 jeg skrev bare en spøk.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Hvordan får jeg det vekk?!
« #29 : 24. februar 2011, 09:45 »
At man fryser som faen er ikke et god teng. : P
- I would know!

Ang ketose;
For å komme i ketose så må man under 100g karbo om dagen, og etterhvert vil man måtte kutte mer og mer på karbo.
Man kan så klart også hoppe rett ned på superlavkarbo, men det er strengt tatt ikke å anbefale, etter som hjernen bruker 3 uker på å vende seg til ketoner, og under 50g vil kunne gi negativ nitrogenbalanse, mens 50g karbo er nok for å hindre negativ nitrogenbalanse. - Foruttsett at man ikke trener.
50g er også lavt nok for å gi ketose.

Eintang;
Linken din ang. aspartam inneholder ikke èn kilde. c:

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!