Skrevet av Emne: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%  (Lest 3289 ganger)

Utlogget AndyAndy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« : 25. februar 2011, 22:35 »
Hei!

Som tittelen sier ønsker jeg bli kvitt de ekstra kiloen med fett jeg har rundt mage, ben, og armer samtidig som jeg ikke vil miste den muskelmassen jeg har. Er en 17 år gammel gutt 187 cm høy og veier 98 kg.

Har de to siste måndenen  gått ned til 98 kg fra 105 kg ved å kutte ned på mat inntaket uten å miste så mye av musklene ved hjelp av vektløfting osv. Men har ikke hatt så mye nedgang den siste tiden både på utsende og vekt. Har i over ett år trent litt diverse på treningsstudio og fått økt styrken og kondisjonen noe.

Kan vel si jeg er en nokså kompakt gutt, som er lubben/feit (men med noe muskler under fettet). Liker godt å trene og øktene består for det meste av en oppvarming/kondisjonstrening på tredemølle (25 min) for så diverse overkropp og ryggtrening på apparater og med frivekter. Trener tre ganger i uka (i tillegg til 1 time tennis.)

Hva er anbefalt for å bli kvitt fettet samtidig som muskelmassen/ styrken øker? Har tenkt litt på proteinpulver http://www.fitnesshop1.no/product_info.php?cPath=41&products_id=95&osCsid=o6faarj3s5138s5qlvhqs14i60 for å kunne spise mindere uten å tære på musklene. Ønsker generelt tips for å bli sterker/ øke muskelmasse og forbrenne mer fett!   Wink

Utlogget hammerhode

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

  • Don't mess with the hammer
Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #1 : 26. februar 2011, 13:49 »
I prinsippet må du vel ha kaloriunderskudd for å gå ned i fett%, og kalorioverskudd for å bli merkbart sterkere. Så det å bli sterkere samtidig som du går ned i fett% er en skikkelig utfordring, det. Vet riktignok ikke om det fins metoder for å gjøre begge deler i faser elns.. Fins vel diverse slankemidler og som for eks. CLA som visstnok skal hjelpe deg å øke muskelmassen samtidig som den hjelper til å forbrenne underhudsfett.. Men som sagt er jeg ikke helt sikker
192CM høy og ca 97kg
Benk: 1RM 80kg
Markløft: 1RM 130kg
Ingen maks i knebøy enda Sad I sux

Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103920.msg1566053;topicseen#new

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #2 : 26. februar 2011, 22:50 »
Et kaloriunderskudd på rundt 2-300 kalorier og 2-3 gram proteiner per kilo kroppsvekt om dagen vil ihvertfall gjøre deg betydelig sterkere, samtidig som du går ned i fett. Etterhvert bør du begynne å dele opp periodene. En periode med kalorioverskudd for økning av muskelmasse, og en periode for fettreduksjon og vedlikehold/økning av muskelmasse.

Utlogget AndyAndy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #3 : 27. februar 2011, 21:36 »
Et kaloriunderskudd på rundt 2-300 kalorier og 2-3 gram proteiner per kilo kroppsvekt om dagen vil ihvertfall gjøre deg betydelig sterkere, samtidig som du går ned i fett. Etterhvert bør du begynne å dele opp periodene. En periode med kalorioverskudd for økning av muskelmasse, og en periode for fettreduksjon og vedlikehold/økning av muskelmasse.

Så du vil anbefale meg å få tak i proteinpulver slik at jeg kan få i meg nok proteiner med et lavere kaloriinntak. Hvilke pulver er å anbefale?

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #4 : 01. mars 2011, 18:32 »
Samme hva du spiser eller om du tar proteinpulver, bare du får i deg nok proteiner (2-2,5 per kilo) så kroppen har proteiner til å bygge muskelvevet større og sterkere for hver gang. Et lite kaloriunderskudd vil samtidig sørge for vektnedgang i form av fett. Jeg bruker bare pulver fra Proteinfabrikken og Tech Nutrition. Ingen av delene er spesielt billig, men jeg kan ihvertfall anbefale de.

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 98

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #5 : 01. mars 2011, 18:42 »
Vanskelig å bygge muskler i kalori underskudd. Om du vil øke muskellmasse og synke i fettprosent (merk: IKKE FETTMASSE), så må du bygge "clean" som jeg kaller det. Et moderat overskudd som kun legger til muskelmasse og minimalt fett.

For eksempel: Du veier 80kg med 15% fettprosent, og legger på deg 12kg muskler uten å legge til fett (dette tar tid). Vekten din er nå 92kg, fettvekten din er den samme (du har ikke fjernet fett), men fettprosenten har sunket med noen prosent.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #6 : 01. mars 2011, 18:50 »
At man MÅ ligge i kalorioverskudd mener jeg er feil. Grunnen til at alle synes det er så vanskelig er fordi folk spiser for mye dritt. Skal man kunne tilredstille proteinbehovet og samtidig gå ned i fett må man spise veldig rent. Det gir svært lite rom til dritt i kostholdet.

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 98

Sv: Øke muskelmasse, samtidig minske fett%
« #7 : 03. mars 2011, 17:07 »
Det er ekstremt vanskelig å bygge i et underskudd, for de fleste er det umulig å få til. Det vil i beste fall gå utrolig sakte. Det beste er å bygge med et moderat overskudd hvor du legger på deg minimalt med fett, og heller ta seg en 1-2 mnd deff på slutten av året for å fjerne det lille som kom med.


Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.