Skrevet av Emne: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!  (Lest 35688 ganger)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Får legge inne en liten bump her igjen så jeg kan følge med...  Grin
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Hei Carl! Ja har jo ikk evært så mye å følge med på foreløpig, men kommer sterkere tilbake om en drøy mnd;) Følger dog med på din, blitt FARLIG sterk!:)) Grattis med masse fremgang. Skjønner Gilbergs/dietmars mengdetrening fungerer som bare det for deg:)

Ken: Du får en  Bow om du kommer deg under 14;) Video!!

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Hei Carl! Ja har jo ikk evært så mye å følge med på foreløpig, men kommer sterkere tilbake om en drøy mnd;) Følger dog med på din, blitt FARLIG sterk!:)) Grattis med masse fremgang. Skjønner Gilbergs/dietmars mengdetrening fungerer som bare det for deg:)


Morro at du følger med... Treningen funker bra! Gleder meg faktisk til å begynne å trene mengde igjen...  Føler jeg har trent litt lite i dette oppkjøringsprogrammet, selv om jeg har hatt bra fremgang... Det har vært en del tunge løft som i og for seg er morsomt!... Men det er noe med mengdetreningen jeg liker! Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: amj_ciron - Debut athletic fitness til høsten!
« #168 : 04. juli 2012, 11:36 »
Da har jeg blitt med Christian Egner sitt team som skal stille til høstens konkurranser. Hadde en hyggelig samtale med han i går, hvor jeg forstod at det er 8-10 uttøvere som skal stille, slik at det etterhvert blir ukentlige målinger og testinger. Med andre ord et felleskap og miljø for å sammen heve nivået-  just the way i want it:)

Kort update:
Opererte prolaps i desember, trent greit siden det, men mye støtteøvelser etc. Er nesten symptomfri, men har nedsatt styrke i venstre ben. Ved løping over en viss intensitet forsterkes dette slik at noe seriøs løpetrening ikke har noen funksjon bortsett fra generell cardio. Har helt klart en svakhet i ryggen, da jeg for ca en mnd siden fikk et lite tilbakefall. Må bare innse at mark/knebøy etc er uaktuelt i overskuelig fremtid:(
Kommer til å jobbe endel med Siggvar i FastForm aka "Sigg1" på forumet for å forbedre bevegelighet og unngå nye skader.

Perser:
51 dips
24 pullups
3.00.9 på 1000m roing

Selvfølgelig alltid et usikkerhetsmoment om hvor mange av pullups/dips som er godkjent. Med min utholdenhetsbakgrunn så er roingen den øvelsen som forhåpentligvis sikrer at jeg ikke får bunnotering til konkurransene biggrin
Har rodd i drøye 8 uker, så spennende å se hvor mye jeg kan gå ned når jeg cardio/spenstøktene går mer fra løping til roing.

Mål i konkurranse er moderate. Har aldri vært så lavt på fettprosent, så vet ikke hva jeg vil tape av styrke. Samtidig skal jeg vel fort ned 8-10kg fra dagens 94kg. Spennende!

Mål til høsten:
45 godkjente dips
22 godkjente pullups
2.59 1000m roing

I symmetridelen aner jeg ikke. Egner sa jeg hadde en bra ramme, men at skuldrene var underutviklet.

Jeg anser dette som et læringsår. Langsiktig mål i et 3 års perspektiv vil være deltagelse i et internasjonalt mesterskap uten bruk av preparater som står på Wadas liste. jeg ønsker ikke på noen måte å henge ut noen som evnt bruker, men mener at det er fullt mulig å oppnå et godt resultat uten bruk i denne klassen. En drøm hadde selvfølgelig vært om dette utviklet seg til et eget forbund under NIF Smiley

Hovedsaklig skriver jeg her fordi det "binder" meg til deltagelse, for å knytte kontakter, samt at jeg ønsker å øke informasjonsmengden rundt sporten og på den måten forhåpentligvis bidra til rekrutteringen.

Kommer med trening, kostholds og bildeupdate om ikke lenge!:)


Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: amj_ciron - Debut athletic fitness til høsten!
« #169 : 04. juli 2012, 17:29 »
Dagens 2 økter:

Rolig langtur
Sykkelrunde på 45.10 sone 1
5 min jogg sone 1


Kort intervall, C2
12 min roing (2.01)
10*200m på  33.82  (1.24.56) 2 min p
8 min roing (2.01)

2 bra økter. Onsdager er forbeholdt utholdenhet og ro-spesifikke økter. Ved å samle utholdenhetsøkter på samme dag vil den negative hormonelle responsen sannsynligvis bli mindre enn om en trener styrke og utholdenhet på samme dag. Jeg trener dobble cardioøkter på onsdager og søndager.
Satser på å bruke Onsdagsøkta på å bygge opp litt fart ift 1000m. Føler per nå at det er trøkk og fart det skorter mest på, derfor vil jeg prioritere dette fremover fremfor ren utholdenhet.

Laters;)

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: amj_ciron - Debut athletic fitness til høsten!
« #170 : 06. juli 2012, 19:35 »
Gårsdagens økt:

Benk: 3*5*102.5 m/stopp
Skulderpress: 3*12
Skapular: 5*10*8 kg
Sidehev: 3*10 maskin
Facepulls: 15 reps+ 5+5+5+5
Lårcurl: 5*12 reps
Etbensmark: 3*12*18kg
Mage: Rulle og ben ned. Ca 3 serier.

Dagens økt
55 min sone 1, fin blanding med løping/roing og sykling
Litt trappespenst

Føler meg i fin form, selv om jeg nå er på litt underskudd.
Snart drøye 12 uker til debut, bør gå greit å komme i form til det, men er veldig spent på hva jeg klarer å beholde av styrke. Kjører en tilpasset dietmar i benk, med innslag av ako rahim, børge fagerli sine myo-reps og min egen egen erfaring ift mellomdistanse fra friidretten når det gjelder trening til 1000m. Skriver mer om dette senere.!:) God helg alle sammen!

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: amj_ciron - Debut athletic fitness til høsten!
« #171 : 10. juli 2012, 01:03 »
Lørdag 07.07
5*8 rolige pullups 3 min p
6*28 pushups 3 min p
4*12 hammer nedtrekk
4*12 et-bens-knebøy
4*6 sidehev (stol)

Mandag 09.07
Milpress smit 3*10*60kg+3+3+3+3+2+2
Sidehev skråbenk: 3*10*10kg+3+3+3
Facepull: 3*12
Omvendt pec benk: 3*10*4kg
Spensthopp: 5*10*25kg
Nordic ham: 4*8
Smith bøy: 3*15*60kg

Vært på guttetur i København i helgen, så i dag startet dietten. Legger meg på ca 2800/2600 kcal, hvor jeg følger biorytme satt opp av børge fagerli. Fungerer bra, mye god mat og lite sult!! Gleder meg til å se hvordan dette blir!

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #172 : 03. oktober 2012, 18:54 »
Ble et laaaaaaaangt opphold på logginga her. Dette skyldtes mye pga jobb, men også pga stor usikkerhet rundt ryggen og  gjennomføringen. Har hatt noen smeller siden operasjonen i vinter, men har nå gjennomført Norawy Open med en finfin 6. Plass!! Grin Grin Veldig fornøyd med det!

Det var 27 deltagere, mens bare 15 gikk videre etter innledende "cut" som gikk på symmetri. Symmetrien er vel mitt svakeste punkt. Kanskje ikke symmetrien, men mest størrelse og hardhet. Var av den grunn litt nervøs for at jeg ikke skulle gå videre. Må vel også innrømme at en del av poseringene ikke satt, noe jeg virkelig må og kan forbedre til NM!!

Gikk videre og styrkerundene kunne begynne. Jeg visste at jeg her ville gjøre det bedre enn på symmetrien, og så skjedde. 25 godkjente pullups med 1 underkjent, samt 50!! godkjente dips med 2 underkjent. Veldig fornøyd med begge to, og klatret betraktelig på lista etter det!:)

Deretter var det egentlig duket for mitt antatt sterkeste kort- roingen. Ettersom jeg kommer fra utholdenhetsiden har jeg nok en fordel på denne grenen som varer pluss-minus 3 min. En slags type mellomdistanse, akkurat som 800m på friidretten som jeg konkurrerte i for 10 år siden;)

Det var denne øvelsen jeg var usikker på om jeg fikk fullført pga ryggen. Hadde fått trent bra inntil 3 uker før, men da smalt det. Det ble 3 uker uten roing, uten cardio og uten noe styrke på beina. Dette tatt i betraktning er jeg fornøyd med 3.01 og 3. plass. Det var ingen ringere enn verdensrekordholder Håvard Landsem og europamester Christian Egner som kom 3 og 0.5 sek før meg. Spesielt artig var det å ro side om side med christian ettersom vi veksla hele veien om å lede. Gale speakere og høylydte publikum gjorde dette til en super opplevelse!!:)) Hadde en test for 4 uker siden som antydet vesentlig bedre tid, men ser meg allikevel fornøyd med dette. En annen ting er vel også at energinivået de siste 4 ukene har tært på styrken, så det er nok også en medvirkende årsak, noe som gjelder fler enn meg vil jeg tro:P

Uansett en artig men slitsom opplevelse med mange hyggelige mennesker. Veldig imponert over noen av deltagerne, og veldig glad for at jeg har funnet et team som fungerer. Et team som har profiler som Christian Egner og Håvard Landsem, men også vanlige "dødelige" jordnære folk.

Til slutt noen bilder;

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #173 : 03. oktober 2012, 19:06 »
Litt for lenge siden jeg har tittet innom her nå ser jeg. Gratulerer med vel gjennomført! Hvor mye veide du ca? Smiley
Det kribler litt i kroppen her nå merker jeg Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #174 : 03. oktober 2012, 19:32 »
Takk for det Baliba! Ja er bare å slenge seg med, kanskje vi ti slutt når 50 deltagere, DA blir det moro:))
Veide ca 85.5 tenker jeg, så blitt noen kg lettere:P

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #175 : 04. oktober 2012, 09:37 »
2 dager til NM!! Våknet op med litt vondt i ryggen i dag, men tror det skal gå greit.
Prøver et litt annet opplegg opp mot NM enn NOrway open.
Har ligget lavt i karb fra søndag tom tirsdag. Onsdag økte jeg karben kraftig opp til 400g, og har resultert i litt bloathedness. Planen er så å gå ned til 250 i dag, og 150 fredag.
På lørdags morgen vil jeg ha en refead med karb og litt "trøkk-mat som peanutsmør"

Meningen med dette er å fylle lagrene på onsdag. Problemet med å karbe opp for min del er at det er ikke da jeg ser hardest ut(tror jeg). Derfor vil jeg ta ned karb til vedlikeholdsnivå(trener jo tross alt ikke), for så å karbe opp litt lørdags morgen. Da vil glykogenet rekke å nå musklene, men ikke bære med seg noe vann ut til huden.


Jeg vil drikke mye vann, type 8 liter helt frem til fredags formiddag. Etter det vil jeg bare drikke for å slukke tørsten.
Salt eksperimenterer jeg ikke med, kan ikke fucke med for mange variabler, da vet jeg ikke hva som har gjort hva:))

Inbody-test om 30 min for moro skyld, spennende:) Grin

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #176 : 04. oktober 2012, 12:19 »
Inbody tatt!

Har tatt denne 6 ganger over 2 år nå. Såvidt jeg har lest og forstått er denne testen lite egnet til noe annet enn å sammenligne sin egen form, da om testen tas under like forhold fra gang til gang.

Har siden Juni mistet 6 kg fett, og 2.4 kg muskler.
Sist høst var min 2. ordentlige diett.
Ift. den har jeg nå 0.5 kg mer muskler, og 2.7 kg mindre fett, så greit fornøyd med det etter et trøblete treningsår.

Har ligget ganske lavt i kalorier siste mnd, så vil tro noe av muskelmassen har gått tapt der. Vil derfor prøve å unngå å komme så høyt i fett til neste høst, slik at jeg kan bevare litt mer masse, og forhåpentligvis miste 1 kg fett til. Føler jeg fortsatt holder litt på bena og ryggen ift de beste.

Prosenten var forøvrig 6.9, uten at det behøver å bety noe:)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #177 : 05. oktober 2012, 10:53 »
Anders. Spøk til side. I mine øyne er du vinneren!!! Prestasjonen og kroppen er bare å bøye seg i støvet for. Det skal bli en ære å konkurere igjen mot deg i morgen. Det er med stor beundring jeg skal prøve å slå deg. ;-)

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #178 : 05. oktober 2012, 16:20 »
Det var da voldsomt hyggelig Ken!:))
Ja synes du så farlig skarp ut i dag, så tror nesten jeg må sette deg på listen over de jeg regner med er foran meg i prejudginga:P Uansett, man kjemper for seg selv, men samtidig håper jeg da flest mulig går videre fra teamet vårt:)

Sees til innveiinga skinny boy!;)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Anders M Jacobsen - AF debut gjennomført 2012!!
« #179 : 05. oktober 2012, 16:52 »
:-D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!