Skrevet av Emne: Diett og Slanke hjelp  (Lest 2177 ganger)

Utlogget saw93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Diett og Slanke hjelp
« : 01. mars 2011, 18:58 »
Hei

Trenger hjelp fra dere
Har begynt og trene for og bli mindre og miste kilo før sommeren!
er det noen som kan foreslå noe mat og program til meg ? vet det er mye og be om men viss noen gidder.

Her er meg:
Er 180 høy og 97 kilo
Ikke noe glad i grønnsaker, gulrot går bra.
elsker frukt og kjøtt
veldig glad i brødmat.

Håper på positiv respons!

Takk : )

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Diett og Slanke hjelp
« #1 : 01. mars 2011, 20:13 »
Heisann!

Det første du må gjøre er å oppgi hvor gammel du er, hvor mye du veier og hvor høy du er. Dette skal skrives inn på www.kalorikalkulator.no for å finne ut hvor mange kalorier du forbrenner iløpet av en dag etter hvor aktiv du er.
For det som nemlig må til for å komme seg ned noen kilo er å ligge i kaloriunderskudd - dvs at du forbrenner et høyere antall kalorier enn det du spiser.

Når du har funnet ut hvor mange kalorier du forbrenner, vil jeg anbefale sterkt å bruke www.diett.no. Her kan du skrive inn hva du til vanlig spiser, slik at du ser hvor mange kalorier du får i deg til vanlig.
Om du fra før av ligger i kalorioverskudd / slik at du nesten går i 0, må vi gå inn å fjerne den dårlige maten (usunn mat med mye kalorier du ikke trenger på dietten) og bytte den ut med bra mat, som inneholder mindre kalorier.
Altså, om du fobrenner 2300 kalorier hver dag, må du spise mindre enn 2300 kalorier per dag. Det vanligste er å starte med å kutte 500 kalorier - altså du skal spise 1800 kalorier HVER dag (samme om det er treningsdag eller ikke).
Når du skriver inn hva du spiser på diett.no er det viktig å være HELT ærlig. Spiser du 50g sjokolade hver dag, så skriv det ned! Det er viktig!

Grunnen til at jeg vil at du skal gjøre det slik, er fordi det finnes 100 forskjellige kostholdsplaner for at du skal ligge 500kcal i underskudd, men det er jo ikke slik at du liker alt av det folk anbefaler. På denne måten kan du lage ditt eget program, som er mye lettere å forholde seg til. Det er også mye lettere å gjøre endringer om det er noe som må gjøres.

Etterhvert som du har vært en stund på diett, får du oversikt over hva de vanlige tingene du spiser inneholder, slik at det ikke lenger blir nødvendig å skrive det inn på diett.no hele tiden. Nå for tiden bruker jeg det kun til å sjekke hvordan kostholdet mitt forandrer seg når jeg endrer på ting.


Når man er på diett er det viktig å spise mye proteiner for å beholde mest mulig muskler når kiloene faller av. Minst 0,8g per kg kroppsvekt er anbefalt. Dette er også noe du kan bruke diett.no til å finne ut av. Der ligger det inne hvor mye proteiner hva enkelt matvare inneholder, og du kan også til slutt se hvor mye proteiner du har i kostholdet ditt.

Om du gjør dette er det i hvertfall en bra start! Etter å ha gjort dette kan du jo komme tilbake til tråden her og skrive hva planen din er å skrive (noe som er ca 500 kalorier i underskudd) så kan folk her inne komme med kommentarer på kostholdet ditt. Folk her inne er veldig hjelpsomme, så det vil nok gå bra!

Det vil være en fordel å ligge lavt på karbohydrater. Dette var det som måtte til for at vekttapet mitt startet. Dette kan jo sikkert være individuelt, men det å bytte ut et par brødmåltider med et par proteinrike måltider (kylling, kjøtt) gjorde susen. Da blir det jo også lettere å få i seg de anbefalte proteinene.

Lykke til! Smiley

Utlogget saw93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Diett og Slanke hjelp
« #2 : 01. mars 2011, 20:36 »
Tusen takk for hjelpen! : ) Har du noen bra programmer og trene etter og ? : )

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Diett og Slanke hjelp
« #3 : 01. mars 2011, 22:08 »
Bare hyggelig!

Tja, sjekk ut https://www.tn.no/ryp. Vet at mange på forumet bruker dette, men har ikke prøvd det selv. Men funker gjør det nok garantert om du spiser riktig!

Utlogget saw93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Diett og Slanke hjelp
« #4 : 01. mars 2011, 23:53 »
Da blir det RYP Grunnprogram : ) håper på skikkelige resultater!

takk for hjelpen! : - )

Noen tips til noen kosttilskudd?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!