Skrevet av Emne: Alkohol og vekt  (Lest 3874 ganger)

Utlogget Kusetjuv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Alkohol og vekt
« : 02. mars 2011, 12:26 »
Jeg er en alltids frisk fyr på 20 år, 180 høy, 83-84 kg tung...driver med styrkeløft og prøver å være i bevegelse over en time hver dag.

Jeg har alikevel opplevd å få mer fett rundt midjen og på magen, kan dette være pga at jeg drikker i helgene? Noen ganger drikker jeg fredag og lørdag, andre ganger kun fredag. NÅr jeg først drikker, drikker jeg endel, kanskje 12 øl , 0,33 l..sånn glassflasker. Andre ganger drikker jeg kanskje 6 halvlitere og får litt sprit av andre med mindre jeg er på byen da..

Kan dette at jeg drikker alene føre til at jeg aldri går ned? Jeg prøver å leve sunt men med mine kalkulasjoner får jeg i meg over 2000 kalorier på en helgkveld...+ at jeg eter mat i fylla, noe som fører til at på en helgedag får jeg i meg kanskje 3500 kalorier og det er jo mye mer enn hva jeg trenger.

Jeg går heller ikke opp, da..det kan jeg trøste meg med. Har veid 83-84 kg i over 1 år nå.

Håper på noe tips her..vil det hjelpe å drikke mindre? Bør jeg kutte helt ut?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Alkohol og vekt
« #1 : 02. mars 2011, 12:38 »
Jeg har alikevel opplevd å få mer fett rundt midjen og på magen, kan dette være pga at jeg drikker i helgene?

Ja + eter mat i fylla.


vil det hjelpe å drikke mindre?

Ja?


Utlogget -Reken-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

Sv: Alkohol og vekt
« #2 : 02. mars 2011, 12:51 »

Jeg har alikevel opplevd å få mer fett rundt midjen og på magen, kan dette være pga at jeg drikker i helgene?
Bare om du skulle være i tvil så vil ikke drikking i seg selv være direkte årsak til at du får mer fett rundt midjen. Men heller det at du får et kcalori overskudd som følge av at du drikker. Hvor fettet legger seg er genetisk.
Sitat
jeg får vondt i sjela når jeg leser kostholdet ditt Shocked 
Min trening og kostholds logg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104845.0

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Alkohol og vekt
« #3 : 02. mars 2011, 12:53 »
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Alkohol og vekt
« #4 : 02. mars 2011, 12:54 »
vil det hjelpe å drikke mindre? Bør jeg kutte helt ut?

Selvfølgelig vil det hjelpe å drikke mindre alkohol! Om du bør kutte det helt ut kommer vel an på din målsetning, men etter at jeg kuttet ut alkohol skjedde det mye positivt både når det gjelder treningsresultater og andre ting.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Alkohol og vekt
« #5 : 02. mars 2011, 12:57 »
Bare om du skulle være i tvil så vil ikke drikking i seg selv være direkte årsak til at du får mer fett rundt midjen. Men heller det at du får et kcalori overskudd som følge av at du drikker. Hvor fettet legger seg er genetisk.


Siden alkohol i såpass store mengder som det er snakk om her gir hormonelle forandringer så vil alkoholen gi dårligere fettforbrenning i seg selv og på den måten være en direkte årsak til at du blir feitere og får en dårligere kroppssammensetning uten at dette alene skyldes kalorioverskuddet.

Utlogget Kusetjuv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Alkohol og vekt
« #6 : 02. mars 2011, 13:04 »
Ja + eter mat i fylla.


Ja?

Ok, fordi jeg bare lurte på om en enkel dag hver uke vil påvirke vekta mi som den gjør..om jeg hadde hatt et slikt kosthold mye oftere ville det vært forståelig men at det skjer så mye ut av det nå gjør meg usikker.

Hvor mye mindre bør jeg drikke? F.eks bare drikke 6 øl da? Slik at jeg drikker hvertfall halvparten i forhold til det jeg pleier?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Alkohol og vekt
« #7 : 02. mars 2011, 13:31 »
Ok, fordi jeg bare lurte på om en enkel dag hver uke vil påvirke vekta mi som den gjør..om jeg hadde hatt et slikt kosthold mye oftere ville det vært forståelig men at det skjer så mye ut av det nå gjør meg usikker.

En til to dager av syv i uken er jo ikke akkurat lite eller sjeldent da.


Hvor mye mindre bør jeg drikke? F.eks bare drikke 6 øl da? Slik at jeg drikker hvertfall halvparten i forhold til det jeg pleier?

Ja, å drikke litt mindre og prøve å unngå mest mulig å spise junk når du drikker vil nok være en god start. Les artikkelen Peblo la ut lenger opp her i tråden.


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Alkohol og vekt
« #8 : 02. mars 2011, 13:33 »
Hvis du ikke vil slutte å drikke, kan du fortsatt gjøre noen endringer:

- Bytt ut vanlig øl med karboredusert øl (inneholder rundt 30% mindre kalorier)
- Bytt ut øl med vin
- Drikk mindre (6 enheter istedenfor 12) Eventuelt drikk 6 karboreduserte øl og 3 lettøl til å begynne med.
- Drikk sjeldnere (legg inn en hvit måned. Drikk kun annenhver helg. Drikk hver tredje uke etc.)

Utlogget Kusetjuv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Alkohol og vekt
« #9 : 02. mars 2011, 13:34 »
En enkel dag har ikke noe å si, men en til to ganger i uken er jo ikke akkurat en enkel dag...


Ja, å drikke litt mindre og prøve å unngå mest mulig å spise junk når du drikker vil nok være en god start. Les artikkelen Peblo la ut lenger opp her i tråden.

Jeg sa aldri at jeg drakk 2 ganger i uka men at det hendte jeg gjorde det.

Ja jeg skal prøve å kutte nei, eller nei, jeg SKAL.

Utlogget PFIK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Sv: Alkohol og vekt
« #10 : 25. mars 2011, 00:27 »
Er nok best å kutte ut ja. Problemet med øl sammenlignet med brus og lignende er at det ofte blir store mengder. Jeg har kuttet ut alkohol, ble så vanvittig mange kalorier på en kveld.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!