Skrevet av Emne: Trening på lavkarbokosthold  (Lest 47950 ganger)

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #45 : 09. mars 2011, 10:17 »
ingreen;
essensen er at over ulike perioder av tid vil kroppen ha forbrukt mer eller mindre energi enn tilført.
Har den fått tilført mindre energi enn brukt vil den ta denne energien fra fettlagrene og eventuelt musklene for å dekke næringsbehov og andre stoffer.

- Lavt på karbohydrater er ikke nødvendigvis det ultimate da man kan oppleve lite energi, dårlige treningsøkter osv - spesielt om man inntar mindre karbohydrater enn hva glykogenlagrene trenger for å fylles opp.
- Men lavt på karbohydrater (grader av ketose) vil føre til at kroppen hopper over på en ren fettforbrenning som kan gi gode resultater i fett-tap.
- En annen ting verdt å nevne rundt karbohydrater (da spesielt store mengder raske karbs) er at forskning viser at mye raffinerte karbs påvirker det "dårlige" kolesterolet til å bli nettopp dårlig. I tilegg kan vist mye (raffinerte) karbohydrater påvirke graden av inflamasjoner i kroppen negativt.

- En løsning som har vist seg god i min og mange andres tilfeller har vært fasting av typen Martin Berkhan style (leangains)
- Da er det lett å skape et energiunderskudd uten å føle seg sulten, kan oppnå en del av fordelene ved lavkarbo i den fastede perioden, og det kan tyde på at insulinsensitiviteten blir bedre. Og etter fasten kan man få mulighet til å fylle opp energilagrene med karbs igjen.
- Har også snakket med folk som har gainet godt ved å ligge i overskudd på en slik spisemåte.

Mine 50cents Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #46 : 09. mars 2011, 10:38 »
Her lurer jeg litt på hva du tenker. Du foreslår dette tidsrommet som en uke. Er det slik at kroppen setter seg ned på lørdag kveld, evt. søndag morgen (avhengig av dagsform) og gjør regnskap? "Denne uken tok jeg visst inn 3000 kalorier, men brukte ikke mer enn 2500. Da må jeg sørge for å legge på meg litt".

Er det slik kroppen fungerer? Hvorfor gjør ikke kroppen i stedet regnskap én gang i måneden, eller enda mer praktisk; en gang i året?Kan du si noe mer om energiinnholdet i maten? Hvordan måles dette?Igjen, hvilket "tidsrom" er det riktige å forholde seg til her?Hvis ikke formålet med tellingen av kalorier i maten er å gi svar om "overskudd" eller "underskudd", hvorfor i all verden skal man telle disse kaloriene da? Da er det vel bedre å tell sauer før man legger seg, for de som synes det er artig å telle ting for moro skyld?

Dette gidder jeg ikke å bruke tid på å svare på. At vekten står i proporsjon til energiinntak, uavhengig av energikilde er så veletablert at det ikke finnes rom for tvil en gang.

Hvis du nå vil tro at det skjer magiske ting eller at termodynamikkens første lov ikke gjelder deg fordi du spiser på en "optimal" måte og har "den rette troen" så får du gjerne gjøre det.


I høyeste grad.At primitive folkeslag var mer fysisk aktive enn oss er ikke nødvendigvis sikkert. Etter at jobben var gjort og maten skaffet var det bare å spise og slappe av. Disse menneskene trente ikke som oss. Dessuten spiste de mer energirikt, da fettet var prioritert, mens i dag spises det "fem om dagen", hvilket tilfører minimalt med energi i sammenlikning.

Din tro på hvordan våre forfedre levde er veldig snevert og tyder på at du gjerne vil finne bekreftelse på at din måte å spise på er "den naturlige og beste måten" å spise på:

Når, og hvilken del av verden? 5 millioner år siden, 500 000 år siden, 50 000 år siden, 5 000 år siden? Afrika, Europa, ved kysten, på savannen, i fjelden?

At noen av de som vi har våre gener i fra i løpet av visse tidsperioder i visse områden spiste mye kjøtt er ikke det samme som at "mennesket alltid har foretrukket å spise animalsk".

http://pcwww.liv.ac.uk/~gowlett/GowlettCJNE_13_03_02.pdf


Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #47 : 09. mars 2011, 10:44 »
ingreen sine innlegg er så irriterende at jeg tror jeg får kreft..
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #48 : 09. mars 2011, 13:20 »
Dette gidder jeg ikke å bruke tid på å svare på. At vekten står i proporsjon til energiinntak, uavhengig av energikilde er så veletablert at det ikke finnes rom for tvil en gang.

Hvis du nå vil tro at det skjer magiske ting eller at termodynamikkens første lov ikke gjelder deg fordi du spiser på en "optimal" måte og har "den rette troen" så får du gjerne gjøre det.


Din tro på hvordan våre forfedre levde er veldig snevert og tyder på at du gjerne vil finne bekreftelse på at din måte å spise på er "den naturlige og beste måten" å spise på:

Først er du ute og dissikerer mine innlegg, quoter enhver påstand med tilhørende kommentar, men plutselig er det uinteressant å diskutere mer. Kanskje er det bare en billig måte å høste honnør på?

Jeg spurte deg om noe så elementært som hvordan energiinnholdet i maten måles, og hvilket tidsrom det er riktig å operere med i forhold til telling av kalorier (og hvorfor). Du som forsvarer dette kalori-tullet må da kunne redgjøre for slike grunnleggende spørsmål?

Hvor sa jeg at termodynamikkens første lov ikke gjelder? Nok en konstruert påstand fra din side, basert på et feilaktig ressonement.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #49 : 09. mars 2011, 14:01 »
Først er du ute og dissikerer mine innlegg, quoter enhver påstand med tilhørende kommentar, men plutselig er det uinteressant å diskutere mer. Kanskje er det bare en billig måte å høste honnør på?

Ja, der avslørte du meg. Jeg skriver her på forumet kun for å prøve høste å honnører. Jeg skriver ut hver eneste en på glatt papir og setter inn i en liten bok kledd i den mykeste fløyel, som jeg tar frem og leser litt i hver kveld før jeg går til sengs. De gjør meg varm og fuzzy innabords og gir mitt liv mening.


Jeg spurte deg om noe så elementært som hvordan energiinnholdet i maten måles, og hvilket tidsrom det er riktig å operere med i forhold til telling av kalorier (og hvorfor). Du som forsvarer dette kalori-tullet må da kunne redgjøre for slike grunnleggende spørsmål?

"Du som forsvarer dette kalori-tullet"... Herlig uttalelse.


Hvor sa jeg at termodynamikkens første lov ikke gjelder? Nok en konstruert påstand fra din side, basert på et feilaktig ressonement.

Når skal jeg lære meg?


Utlogget Finn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Trening på lavkarbokosthold
« #50 : 09. mars 2011, 14:10 »
Nå har du fått svar på det du lurte på  Smiley tilbake til http://forum.lavkarbo.no/ me deg. Tror faktisk at de liker deg der borte også.
Did you hear that Meg? Guys can marry other guys now. So...this is awkward, but I mean, if they can do that, that is pretty much it for you, isn't it? I mean you as well pack it in. Game over.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!