Skrevet av Emne: Syn på diett + trening  (Lest 2924 ganger)

Utlogget Barret

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Syn på diett + trening
« : 03. mars 2011, 19:17 »
Er 20 år, 122,2 kilo (124,4) for 9 dager siden. 1,90 høy.

Jeg har netopp begynt å trene (9 dager siden) og stortrives med treningen. Jeg drar rett på Elixia etter jobb, trener, dusjer og drar hjem, det har blitt en del av hverdagen. Siden jeg begynte (Mandag, 21/2 - 2011) Så har jeg trent:
 
Mandag, 21/2 - 2011 Styrke med PT (personlig trener) (kettlebells)
Onsdag, 23/2 - 2011  Styrke med PT (kettlebells)
Fredag, 25/2 - 2011 Kondisjon
Lørdag, 26/2 - 2011 Styrke (kettlebells)
Søndag, 27/2 - 2011 Kondisjon
Mandag, 28/2 - 2011 Styrke (kettlebells)
Tirdag, 1/3 - 2011 Kondisjon
Tordag 3/3 - 2011 (idag) Styrke (kettlebells)

Jeg har gått ned 2,2 kilo siden jeg starta å trene, og det er jeg kjempefornøyd med selvfølgelig. Synes det er litt mye og lurer på om jeg kanskje mister endel muskelmasse. Prøver å trene mye styrke for å beholde muskelmasse men miste fettprosent.

Jeg går også på diett, prøver å finne noe som passer bra for meg.
Jeg undrer på om jeg vil prøve en diett som dette:

http://img203.imageshack.us/i/kalor.jpg/

Har ikke testet ut dette enda, men tenkte i morgen. Er ikke sikker på om det er nok mat for meg, men det vil vise deg. Jeg har tenkt å kutte ut brødskiver helt.

Det jeg egentlig ønsker her er inspill på mat / trening, da jeg egentlig er helt blank på alt som har med trening og kosthold å gjøre. Har gjort det jeg kan for å lese meg opp på diverse, så nå trenger jeg litt tilbakemelding.

Hva som helst hjelper, takker :-)!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Syn på diett + trening
« #1 : 03. mars 2011, 19:21 »
En del vann og slikt møkk som går den første uka!=) så vil nok tippe at det roer seg ned mot 1 eller 0,5 kg (avhengig av hvor mye underskudd du har. men det er passe hvis du ikke ska miste noe særlig muskelmasse)

Utlogget Barret

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Syn på diett + trening
« #2 : 03. mars 2011, 19:26 »
En del vann og slikt møkk som går den første uka!=) så vil nok tippe at det roer seg ned mot 1 eller 0,5 kg (avhengig av hvor mye underskudd du har. men det er passe hvis du ikke ska miste noe særlig muskelmasse)

Høres bra ut det, jeg har det ikke travelt med å gå ned i vekt. Jeg trives med treningen og kan godt bruke tid på det. Har jo mange kilo igjen enda også så er forberedt på at det vil ta tid.

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Syn på diett + trening
« #3 : 03. mars 2011, 20:12 »
Du veier 122kg og spiser 700kcal per dag?!?!? Det er så sinnsykt lite at det kan gjøre deg syk.

Det vanlige er 500kcal i daglig underskudd. Det vil for deg si at du skal opp på 3900kcal siden aktivitetsnivået ditt er såpass høyt. Altså over 5 ganger så mye som det du spiser nå.

Siden du veier såpass mye kan du sikkert unne deg å ligge 1000kcal i underskudd. Ned på 3400kcal per dag. Om du gjør dette, spiser rikelig med portein og er litt forsiktig med karbohydratene vil du etterhvert gå ned i fettprosent uten å miste for mye muskelmasse!

Lykke til, men du trenger nok å lese deg opp på temaet! Bruk trådene som allerede er på treningsforum for det de er verdt!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Syn på diett + trening
« #4 : 05. mars 2011, 19:06 »
Ja, dette er ALT for lite og ensidig mat! Få i deg frukt og grønt som dekker behovet for viktige vitaminer og mineraler. Som nevnt over så burde du lese litt om temaet, start f. eks. med dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1086.0 og dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92843.0

Regn så ut hvor mye mat du trenger for å holde den vekten du har pr. i dag, trekk fra kalorier for ønsket vekttap (500-1000 kalorier pr. dag) og spis! Prøv det ut i noen uker og se hvordan det går, går vekta ned så fortsett, står du stille/går opp så kutt litt til. Som loft sa så er det mye vann når man setter i gang med en diett men dette stabiliserer seg etterhvert.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Barret

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Syn på diett + trening
« #5 : 08. mars 2011, 18:34 »
Takker for respons. Har bestemt meg for å ikke bry meg så alt for mye om mat, så spiser jeg slik som vanlig, bare litt sunnere.

Denne uka gikk jeg ned 0,7 kg, som jeg er meget fornøyd med.

Har nå gått i innkjøp av proteinpulver, denne typen:
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-storkjp-8-kg

Noen tips til hvor mye jeg bør innta mtp type trening osv? Jeg veklser mellom å trene styrke og kondisjon. Bør jeg ta et tilskudd både før og etter trening?

--
Tolsen

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Syn på diett + trening
« #6 : 08. mars 2011, 18:42 »
Takker for respons. Har bestemt meg for å ikke bry meg så alt for mye om mat, så spiser jeg slik som vanlig, bare litt sunnere.

Denne uka gikk jeg ned 0,7 kg, som jeg er meget fornøyd med.

Har nå gått i innkjøp av proteinpulver, denne typen:
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-storkjp-8-kg

Noen tips til hvor mye jeg bør innta mtp type trening osv? Jeg veklser mellom å trene styrke og kondisjon. Bør jeg ta et tilskudd både før og etter trening?

--
Tolsen

litt sånn, du må tenkte over kcal til en viss grad, en shake (hvis du tar 2 scoops) er jo ca 250kcal. så tar du 2 shaker om dagen er du på 500kcal og kanskje det tippa skåla slik at du ligger over, kcal er greit å telle en gang slik at man har oversikten.

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Syn på diett + trening
« #7 : 08. mars 2011, 18:50 »
Jeg har bare et spørsmål, hvilken side er det du har brukt for å sette opp diettforslaget?
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

ultralars

  • Gjest
Sv: Syn på diett + trening
« #8 : 08. mars 2011, 19:05 »
hør på han fyren her når det gjelder diet:

http://www.youtube.com/watch?v=NwdxTRAH_Gs#noexternalembed


Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Syn på diett + trening
« #9 : 08. mars 2011, 19:15 »
Jeg har bare et spørsmål, hvilken side er det du har brukt for å sette opp diettforslaget?

Er vel diett.nos oppsett Smiley Netopp begynt å bruke den selv, er en bra side for å holde oversikt over kosten!

Utlogget Barret

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Syn på diett + trening
« #10 : 09. mars 2011, 07:35 »
Hvis jeg på mandag veide 21,5 KG, så hadde jeg styrketrening på mandag. Tirsdag veide jeg 21,6. Hadde styrketrening på tirsdag og denne morgen vippa jeg mellom 21,7-8.

Er det vanlig etter styrketrening? Var også aktiv fra kl 08:00 16:00 på jobb begge dagene.

Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Syn på diett + trening
« #11 : 09. mars 2011, 09:05 »
Er nok ikke veldig unormalt nei, du er sikkert et "offer" for dette:

"Det er likevel på sin plass å nevne at den "berømte" vektoppgangen etter å ha nettopp startet å trene styrke, i de fleste tilfeller skyldes at kroppen lagrer mer energi og vann i musklene. Dette kan fort gi et utslag på et par kg på vekta, men visuellt vil dette bare gi deg en strammere og tightere look"

www.treningsforum.no/php/art.php?id=1462

Min erfaring viser at vekta normalt sett får en liten oppgang morgenen etter treningsdager, og en liten nedgang hvis jeg har hatt treningsfri Smiley

Utlogget Barret

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Syn på diett + trening
« #12 : 09. mars 2011, 16:52 »
Er nok ikke veldig unormalt nei, du er sikkert et "offer" for dette:

"Det er likevel på sin plass å nevne at den "berømte" vektoppgangen etter å ha nettopp startet å trene styrke, i de fleste tilfeller skyldes at kroppen lagrer mer energi og vann i musklene. Dette kan fort gi et utslag på et par kg på vekta, men visuellt vil dette bare gi deg en strammere og tightere look"

www.treningsforum.no/php/art.php?id=1462

Min erfaring viser at vekta normalt sett får en liten oppgang morgenen etter treningsdager, og en liten nedgang hvis jeg har hatt treningsfri Smiley

Så rett så rett, tok meg en tur på vekta før middag idag (treningsfri), og da hadde jeg gått ned 0,5 kg siden i morgest. Så går nok rett vei dette her.

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Sv: Syn på diett + trening
« #13 : 05. april 2011, 23:38 »
PÅ lavkarbo.no er det mange tips også. Da skal du ikke tenke så mye på kalorier men følge sult og metthets-signalene. Protein metter, og med nok fett i kosten til energi ,istedetfor karbohydrater, forbrenner kroppen lettere fett fra reservene. Du trenger ikke frukt om du spiser grønnsaker.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Syn på diett + trening
« #14 : 06. april 2011, 16:18 »
Prøv å kun gå på vekta en gang i uka!!  Wink Eks onsdags morgen.. Da får du et bedre bilde på utviklinga  :Smiley Kan bli tullete av å se vekta gå opp og ned hele tiden, som du merker at den faktisk vil gjøre..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!