Skrevet av Emne: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!  (Lest 5425 ganger)

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« : 05. mars 2011, 00:46 »
176 nye norgesrekorder
Av Bjørnar Brende Smestad
Det ble hele 176 nye norgesrekorder da sesongens første storstevner, nemlig RM helgene, ble avholdt.

Dette medfører selvfølgelig at alle rekorder i de gamle vektklassene slettes.

Hele 176 nye rekorder ble satt på de fem regionsmesterskapene hvorav 70  ble satt på Midt Norges mesterskap.

Joachim Lindseth med 800 kg sammenlagt i -105 kg er blant flere spennende rekorder!


________________________________________________________________________________________

Hvor tar du dette fra?

De gamle rekordene er ikke strøket, men fryst, så de ligger tilgjengelige for de som ønsker å se dem.

Det ble satt 189 nye rekorder og "kun" 39 av dem kom på midt norsk. Det var 7 RM rundt i landet, ikke 5.


Joachim Lindseth satte 5 flotte rekorder, men mistet 4 av dem til Kristoffer S. Eikeland helgen etter, blant annet den på 800 kg sammenlagt.

Alt dette ligger jo tilgjengelig på NSFs sider, kan ikke skjønne hvor dine opplysninger kommer fra. what


Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #1 : 05. mars 2011, 00:52 »
Vel om de fleste ble satt i hver vektklasse ville hvert godkjent forsøk være en ny norgesrekord. Kanskje det er det?!

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #2 : 05. mars 2011, 10:20 »
uansett, så har Torko rett. Bjørnar har skrevet mye tøv om styrkeløft både i magasinet og her på webben.

På tide at noen med insikt, peiling og genuin forståelse for styrkeløft tar over hans skriving. Makan til fjott.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #3 : 10. mars 2011, 12:10 »
Sitat
De gamle rekordene er ikke strøket, men fryst, så de ligger tilgjengelige for de som ønsker å se dem.
Dette er en tabloid skrivemåte fra min side, det som menes med at de er "strøket" er at det kan settes nye rekorder som nødvendigvis ikke er høyere enn de gamle rekordene, i tilnærmet like vektklasser.

Sitat
Det ble satt 189 nye rekorder og "kun" 39 av dem kom på midt norsk. Det var 7 RM rundt i landet, ikke 5.
Her hadde ikke Styrkeloft.no oppdatert sin forside med alle mesterskapene når jeg skrev artikkelen, og gikk derfor ut ifra at alle regionsmesterskapene var nevnt, min feil. Men det var 63 nye rekorder som ble satt på midt norsk, ikke 39, nå vet jeg ikke hvordan du teller.

Sitat
Joachim Lindseth satte 5 flotte rekorder, men mistet 4 av dem til Kristoffer S. Eikeland helgen etter, blant annet den på 800 kg sammenlagt.
Den her kritikken skjønner jeg ingenting av. Skriver ikke at rekorden fremdeles er stående, trekker bare frem at Joachim Lindseth tok rekorden på 800 kg sammenlagt, og vil trekke frem det ettersom at han er såpass fersk og ung så er det kjekt at han får bli oppført med norgesrekord. Kristoffer S. Eikeland er en kar de fleste vet er en knallbra løfter som kommer til å løfte seg inn på sr. landslaget om han fortsetter, fint å spre litt på oppmerksomheten.

Men takk for at du følger med, enkelte ganger er det skrivefeil, og andre ganger er det rene faktafeil som absolutt ikke bør forekomme, da er jeg takknemlig over å bli gjort oppmerksom på det. Har rettet opp artikkelen Smiley

uansett, så har Torko rett. Bjørnar har skrevet mye tøv om styrkeløft både i magasinet og her på webben.

På tide at noen med insikt, peiling og genuin forståelse for styrkeløft tar over hans skriving. Makan til fjott.

Det skal du få lov til å syns. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #4 : 14. mars 2011, 07:04 »
Men det var 63 nye rekorder som ble satt på midt norsk, ikke 39, nå vet jeg ikke hvordan du teller.
Jeg teller de rekordene som er godkjent av NSF og det er da 39 rekorder på midt-norsk. http://resultater.styrkeloft.no/protokoll_vis.php?id=1934

Om du skal telle på din måte så burde vel du ha gjort det på alle RM og da ville tallet blitt høyere enn 190. (Det er kommet til 1 rekord til) :-)

Selv om Styrkeloft.no ikke var oppdatert (noe den selvsagt var!) så står alle stevner i terminlisten, http://resultater.styrkeloft.no/terminliste.php, så det er jo mulig å gjøre litt undersøkelser selv.

Men bra jobbet!  :-)
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #5 : 14. mars 2011, 10:35 »
Synes Slux gjør en god jobb, i tillegg regner jeg med at han bruker fritida på dette gratis.  Bra med engasjerte ungdommer!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #6 : 14. mars 2011, 12:00 »
Den her kritikken skjønner jeg ingenting av. Skriver ikke at rekorden fremdeles er stående, trekker bare frem at Joachim Lindseth tok rekorden på 800 kg sammenlagt, og vil trekke frem det ettersom at han er såpass fersk og ung så er det kjekt at han får bli oppført med norgesrekord. Kristoffer S. Eikeland er en kar de fleste vet er en knallbra løfter som kommer til å løfte seg inn på sr. landslaget om han fortsetter, fint å spre litt på oppmerksomheten.

 Grin

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #7 : 14. mars 2011, 21:25 »
Synes Sluxern gjør en meget god jobb! tenkte selv at det var de rekordene som "falt" etter hverandre som var oppført, satt selv som dommer på region sørvest og dømte rekord på rekord, så kimset ikke ved det tallet! tar en rekord, og den faller rett etterpå så er det jo i grunn falt to rekorder!

Flott med artikler om styrkeløft! stå på!

Edit: Ser ut som jeg må få med at jeg IKKE dømte norgesrekorder selv, da jeg bare er klubbdommer, jeg måtte fint flytte meg for hvert norgesrekordforsøk slik at en forbundsdommer kunne dømme, så for at folk ikke skal tro at en klubbdommer dømte norgesrekorder så må vel jeg få frem dette her,
det var ikke for å skryte på meg en forbundsdommertittel, det var vel heller feil måte å si det på, og ser nå at dette kunne misforstås, så alt ble følgt etter punkt å prikke.

Jeg så forsatt at folk løftet rekord på rekord, så regner med at poenget mitt forsatt står.




Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #8 : 14. mars 2011, 22:37 »
uansett, så har Torko rett. Bjørnar har skrevet mye tøv om styrkeløft både i magasinet og her på webben.

På tide at noen med insikt, peiling og genuin forståelse for styrkeløft tar over hans skriving. Makan til fjott.
Da kan jo du ta med deg dopen din å begynne å skrive i stedet for da slik at slike tabber blir utelukket og feil aldri vil forekomme ved neste stevnerunde.
Ta også med deg Torko som sufflør så blir dette kjempebra.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #9 : 15. mars 2011, 14:31 »
tar en rekord, og den faller rett etterpå så er det jo i grunn falt to rekorder!
Absolutt! Jeg har ikke helt forstått hva debatten her har gått på, men for hvert løft som har blitt godkjent hvor det var krav å ha forbundsdommere (altså rekordløft) så er dette en rekord. Det lyste NORGESREKORDFORSØK og NY NORSK REKORD for deltakerne og løftene som var over eksisterende (eller ikke-eksisterende) rekord på en stor tavle på RM Midt-Norge. Løfter man mer enn gjeldende norgesrekord og får godkjent løftet med godkjente dommere (forbundsdommere) så er det blitt satt en norgesrekord. At løftet ikke rekker å komme innom forbundet for godkjennelse og at de ansvarlige ikke rekker å fylle ut en rekord-diplom før løftet blir overgått av en ny norgesrekord spiller ingen rolle. Jeg skjønner at det for letthets skyld på oversikt over nye norske rekorder bare står det man ender opp med som norgesrekorder etter endt stevne, men strengt tatt så kan i teorien én løfter sette hele 12 norgesrekorder pr. stevne (alle bøy (3), alle benk (3), alle mark (3) og alle sammenlagt (3)).
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #10 : 15. mars 2011, 17:27 »
Absolutt! Jeg har ikke helt forstått hva debatten her har gått på, men for hvert løft som har blitt godkjent hvor det var krav å ha forbundsdommere (altså rekordløft) så er dette en rekord. Det lyste NORGESREKORDFORSØK og NY NORSK REKORD for deltakerne og løftene som var over eksisterende (eller ikke-eksisterende) rekord på en stor tavle på RM Midt-Norge. Løfter man mer enn gjeldende norgesrekord og får godkjent løftet med godkjente dommere (forbundsdommere) så er det blitt satt en norgesrekord. At løftet ikke rekker å komme innom forbundet for godkjennelse og at de ansvarlige ikke rekker å fylle ut en rekord-diplom før løftet blir overgått av en ny norgesrekord spiller ingen rolle. Jeg skjønner at det for letthets skyld på oversikt over nye norske rekorder bare står det man ender opp med som norgesrekorder etter endt stevne, men strengt tatt så kan i teorien én løfter sette hele 12 norgesrekorder pr. stevne (alle bøy (3), alle benk (3), alle mark (3) og alle sammenlagt (3)).


Sånn jeg tenkte også :-)

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: 176 nye norgesrekorder. NEI!!!
« #11 : 16. mars 2011, 17:57 »
Absolutt! Jeg har ikke helt forstått hva debatten her har gått på, men for hvert løft som har blitt godkjent hvor det var krav å ha forbundsdommere (altså rekordløft) så er dette en rekord. Det lyste NORGESREKORDFORSØK og NY NORSK REKORD for deltakerne og løftene som var over eksisterende (eller ikke-eksisterende) rekord på en stor tavle på RM Midt-Norge. Løfter man mer enn gjeldende norgesrekord og får godkjent løftet med godkjente dommere (forbundsdommere) så er det blitt satt en norgesrekord. At løftet ikke rekker å komme innom forbundet for godkjennelse og at de ansvarlige ikke rekker å fylle ut en rekord-diplom før løftet blir overgått av en ny norgesrekord spiller ingen rolle. Jeg skjønner at det for letthets skyld på oversikt over nye norske rekorder bare står det man ender opp med som norgesrekorder etter endt stevne, men strengt tatt så kan i teorien én løfter sette hele 12 norgesrekorder pr. stevne (alle bøy (3), alle benk (3), alle mark (3) og alle sammenlagt (3)).

Ok, jeg var dum nok til å bare regne de godkjente rekordene fra NSF, dumt av meg...Men da er feilen i antall rekorder enda verre, for da snakker vi om langt over 200 rekorder.

I teorien er det 15 rekorder som kan settes av en løfter, du glemte 3 benkpress-enkeltløft rekorder. Er løfteren i tillegg over 70 år så kan han faktisk sette hele 75 rekorder om han slår de gjeldene rekordene i SV, EV, YV og åpen.
(Hans Martin Arnesen satte rekord i 3 alderskategorier på RM) 

Da kan jo du ta med deg dopen din å begynne å skrive i stedet for da slik at slike tabber blir utelukket og feil aldri vil forekomme ved neste stevnerunde.
Ta også med deg Torko som sufflør så blir dette kjempebra.
Skal ikke feil kunne kommenteres uten at man må skrive artikler selv?
Team Strongman Rolf Holte

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!