Skrevet av Emne: Politihøyskole, benkpresskrav  (Lest 37967 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #105 : 12. mars 2011, 13:23 »
Men hvis disse gjentatte stoppene av en type personer ikke hadde ført til funn, så ville politiet raskt stanset praksisen.

Hvis det hadde ført frem hver gang de stanset en 60 år gammel dame i en Suzuki Swift, så ville denne gruppen damer følt seg trakassert også...

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #106 : 12. mars 2011, 13:48 »
Nå var det ingen ofre i denne saken. De ville nok ikke oppklart like mange saker, men dette hadde hovedsaklig vært saker som heller ikke har et offer. Til gjengjeld hadde de hatt en mer nøytral jobb som ikke hadde brutt inn i folks liv.

Som et eksempel kommer mye av politiforakten fra de svarte miljøene i USA fra det at de blir mistenkt for alt(en neger, latino, eller en skummel hvit fyr som kjører fin bil har sikkert stjålet den, står du på fortauet selger du narkotika). Det er mye kriminalitet i de områdene de lever i, men politiets innstilling til den øvrige av befolkningen i disse områdene fører med seg et annet problem, mistillit til politiet. Da har man det gående. Hva om politiet hadde gjort det samme i de finere områdene? Det er jo gjerne der bilene blir stjålet, der folk har penger til å kjøpe narkotika etc.

Du nevner jo det at politiet kan stoppe hvem de vil uten grunn, det er noe som også kan grunne i   det som ikke bare går utover personene som politiet skal beskytte, men også troen på politiet som noe legitimt.
Derfor er det bra vi lever i Norge. Et langt mer egalitært sosialdemokrati, med mye mindre alvorlig kriminalitet.  Her er tilliten til politiet, offentlige institusjoner og medmennesker generelt langt høyere.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #107 : 12. mars 2011, 13:56 »
Jeg synes benkpresskravet til phs ikke er urimelig, da det sier noe om den generelle overkroppsstyrken. Synspunktene om krav av markløft/knebøy istedenfor benk synes jeg, med all respekt, er tåpelige. Det vil garrantert forekomme skader som følge av øvelsen, da ikke alle kan dra mark eller bøye. Skal en del mer til for å skade seg i benken.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #108 : 12. mars 2011, 16:48 »
Det er prinsippet som er viktig. Om du blir stoppet èn gang kan du kanskje synes det er greit, om du blir stoppet enda en gang blir det irriterende, om du blir stoppet tre ganger begynner man å føle seg stemplet.

Jeg har blitt stoppet to ganger, men for å være helt ærlig, er jeg overasket over at jeg ikke har blitt stoppet flere ganger. Jeg har til tider sett svært suspekt ut, der jeg går i Oslo's gater om natta (til eller fra jobb), med hettegenser og ryggsekk. Jeg tror ikke politiet stopper minoriteter så ofte som enkelte skal ha det til.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #109 : 12. mars 2011, 19:00 »
Jeg har blitt stoppet to ganger, men for å være helt ærlig, er jeg overasket over at jeg ikke har blitt stoppet flere ganger. Jeg har til tider sett svært suspekt ut, der jeg går i Oslo's gater om natta (til eller fra jobb), med hettegenser og ryggsekk. Jeg tror ikke politiet stopper minoriteter så ofte som enkelte skal ha det til.

Denne tror jeg det er mye sannhet i. Man kan ikke bare stenge seg inn i ei boble og argumentere for hva som ville vært ideelt. Det er mye som gjerne skulle vært annerledes men det blir litt utopi når argumentasjonen mangler rot i virkeligheten.

Kjører man man bil frem og tilbake i enkelte gater i Oslo hvor det også frekventerer prostituerte så kan det jo tenkes at man blir stoppet flere ganger enn dersom man kjører bil på E18. Det er mye man kan gjøre selv for å unngå å bli stoppet av politiet dersom man føler seg plaget av det.
 
Jeg tror ikke på påstander om at de som blir stoppet gjentatte ganger bare blir stoppet pga at de er mørke i huden eller lignende. Selvfølgelig finnes det unntak men jeg tror problemet er blåst ut av alle proporsjoner.

LT


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #110 : 15. mars 2011, 16:14 »
Hvis det hadde ført frem hver gang de stanset en 60 år gammel dame i en Suzuki Swift, så ville denne gruppen damer følt seg trakassert også...

Nå er det jo få som har mer legemidler i bilen enn pensjonister, så de bør nok stoppes oftere.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!