Skrevet av Emne: Bilder av Stian L. Oppkjøring til konkurranser i Mens Physique  (Lest 132007 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Ok, *svelger to kapsler melatonin* (3mg stk).

Så enzymtilskudd kan du anbefale ? Får vell ikke kjøpt det der i norge?

Usikker på om du får det i Norge. Anbefales helt klart dersom du spiser mye mat og spesielt mye proteiner.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572


JIZZED IN MY PANTS !

Satan for noen armer ! Cheesy
Bra jobba !

Takk!  Smiley

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Spor, veldig god form !  Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget PeGo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Spor!
"I am the Flail of God. If you had not committed great sins, God would not have sent a punishment like me upon You."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
He he. Nei tror nok ikke det jeg heller.

I tillegg har jeg en svært krevende, men godt betalt jobb med mye som skjer på kveldstid og i helger. Sitter også i styret i ett sameie med over 100 enheter, så jeg har nok å drive med ellers også.
Kjekt å jobbe med samleie!

Laktase kan være kjekt for laktoseintolerante, men protease f.eks er vel ikke vits å ta tilskudd av? Cellulase ser jeg heller ikke nytten med, da fordelen med fiber for mange er at det metter uten at gir energi. Bare spørsmål, ikke noe slakting Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Kjekt å jobbe med samleie!

Laktase kan være kjekt for laktoseintolerante, men protease f.eks er vel ikke vits å ta tilskudd av? Cellulase ser jeg heller ikke nytten med, da fordelen med fiber for mange er at det metter uten at gir energi. Bare spørsmål, ikke noe slakting Smiley

Det hjelper jo bare kroppen til letterer å fordøye proteiner og fibrer noe som alltid er en fordel. Hovedgrunnen til at man bør tygge maten godt har jo også med at det da frigjøres mer ensymer i magesekken som hjelper til med fordøyelsen. Les litt om ensymer i forhold til fordøyelse så skjønner du hvorfor det er så bra. Er en grunn til at alle gode proteintilskudd er tilsatt ensymer (kalles ofte aminogen) også.  Bedre fordøyelse = bedre utnyttelse av næringstoffer.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Det hjelper jo bare kroppen til letterer å fordøye proteiner og fibrer noe som alltid er en fordel. Hovedgrunnen til at man bør tygge maten godt har jo også med at det da frigjøres mer ensymer i magesekken som hjelper til med fordøyelsen. Les litt om ensymer i forhold til fordøyelse så skjønner du hvorfor det er så bra. Er en grunn til at alle gode proteintilskudd er tilsatt ensymer (kalles ofte aminogen) også.  Bedre fordøyelse = bedre utnyttelse av næringstoffer.
Nja, biotilgjengeligheten til proteiner er ganske god hos friske mennesker. Mer protease (f.eks) bidrar vel eventuelt bare til raskere proteinfordøyelse, ikke bedre. Og raskere er ikke det samme som bedre. At aminosyrene kommer seg raskere ut i blodet kan være med på å øke proteinsyntesen akutt akkurat der og da, men det vil også bidra til økt aminosyreoksidasjon, altså at en større andel av aminosyrene vil bli brukt som energi og ikke som byggesten.

Hvis hensikten er å få aminosyrer raskere ut i blodet, ser jeg ikke hvorfor man går "omveien" med å spise enzymer, når man bare kan spise frie aminosyrer istedet.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Nja, biotilgjengeligheten til proteiner er ganske god hos friske mennesker. Mer protease (f.eks) bidrar vel eventuelt bare til raskere proteinfordøyelse, ikke bedre. Og raskere er ikke det samme som bedre. At aminosyrene kommer seg raskere ut i blodet kan være med på å øke proteinsyntesen akutt akkurat der og da, men det vil også bidra til økt aminosyreoksidasjon, altså at en større andel av aminosyrene vil bli brukt som energi og ikke som byggesten.

Hvis hensikten er å få aminosyrer raskere ut i blodet, ser jeg ikke hvorfor man går "omveien" med å spise enzymer, når man bare kan spise frie aminosyrer istedet.

Joda, men er jo ikke det som er hensikten. Når det gjelder tungt fordøyelig mat som rødt kjøtt - noe jeg spiser mye av, ser jeg en fordel med å innta spesielt bromelain for bedre fordøyelse. Jostein Ødegården er jo en av flere  som anbefaler det. Pleier faktisk å holde meg til Bromelain, men siden jeg ikke fikk tak i det kjøpte jeg denne som inneholder flere typer enzymer. Nytteverdien av alle disse enzymene kan selvsagt diskuteres men jeg tar en tablett til kjøttmåltidet mitt og synes jeg føler mindre ubehag i magen etter å ha spist en stor biff.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Joda, men er jo ikke det som er hensikten. Når det gjelder tungt fordøyelig mat som rødt kjøtt - noe jeg spiser mye av, ser jeg en fordel med å innta spesielt bromelain for bedre fordøyelse. Jostein Ødegården er jo en av flere  som anbefaler det. Pleier faktisk å holde meg til Bromelain, men siden jeg ikke fikk tak i det kjøpte jeg denne som inneholder flere typer enzymer. Nytteverdien av alle disse enzymene kan selvsagt diskuteres men jeg tar en tablett til kjøttmåltidet mitt og synes jeg føler mindre ubehag i magen etter å ha spist en stor biff.
Njaaaaaaaaaa, er litt skeptisk til hva som blir anbefalt av sponsede bodybuildere altså. Er det altså, er farlig det altså..

Neida, men skal ikke krangle mer. Kan ikke komme å si til deg at det ikke er vits å ta hvis du får åpenbar effekt av det. Og når du har penger til det... Wink

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Njaaaaaaaaaa, er litt skeptisk til hva som blir anbefalt av sponsede bodybuildere altså. Er det altså, er farlig det altså..

Neida, men skal ikke krangle mer. Kan ikke komme å si til deg at det ikke er vits å ta hvis du får åpenbar effekt av det. Og når du har penger til det... Wink

Jostein Ødegården markedsfører ikke Bromelain så vidt jeg vet. Man får jo ikke kjøpt det i Norge. Men, det er greit å være skeptisk til kostilskudd altså. Det meste er bortkastede penger. Liten tvil om det. Smiley. Kostilskudd vil aldri kunne ersatte ett bra kosthold med mat av god kvalitet.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Hvordan går dietten din forresten? Tar du ukentlig vekt og midjemål?
Ser litt tilbake i tråden at du nå har løfta 150kg x 8 reps i benkpress.
At du har blitt såpass mye sterkere siden vi trente bryst sammen sist, og dette mens du har vært på kcal underskudd, må jo mildt sagt være veldig imponerende.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Det stemmer at jeg har klart 8 reps på 150 kilo, men det er lenge siden nå. Klarte 5 reps på 150 uten noen bak, men det var hardt. Men at jeg klarte 22 reps (ikke til failure) på 100 kilo i benkpress, 40 dips og 1 rep på 170kg i benkpress på samme treningsøkt for litt siden tyder på at jeg kanskje spiser litt for mye. Er nok ikke mye sterkere enn da vi trente sist. Klarte jo lett 22 reps med 40 kilos hantlene i skråbenk husker du. Dagsformen har jo mye å si også. Har ikke kommet igang ordentlig med dietten. Mye styr med ny jobb og har vært middager på kvelden o.l. så har vært litt vanskelig skal innrømmes. Jobben går foran. Sånn er det bare. Men jeg skal ikke i konkurranseform (bare nesten) vet du så har jo god tid.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Trente på Elixia Ringnes i går og snakket med en som jobber som personlig trener der. Han mente det hadde skjedd en god del. Sa jeg så mer definert ut en sist han så meg som var maks ett par uker siden. Siden jeg har begynt i ny jobb, vært stresset og skikkelig forskjølet i det siste satte jeg ekstra pris på den kommentaren. 

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Trente på Elixia Ringnes i går og snakket med en som jobber som personlig trener der. Han mente det hadde skjedd en god del. Sa jeg så mer definert ut en sist han så meg som var maks ett par uker siden. Siden jeg har begynt i ny jobb, vært stresset og skikkelig forskjølet i det siste satte jeg ekstra pris på den kommentaren. 
Sånne småkommentarer varmer mer enn folk tror Cheesy
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Dagens lunsj:

150 gram kalkunfilet, issalat, kikerter og ett ryvita knekkebrød.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!