Skrevet av Emne: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?  (Lest 24391 ganger)

Utlogget Frenchie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #15 : 09. mars 2011, 00:00 »
Det du aller først bør gjøre er å komme deg inn på videregående skole igjen. Få fullført 3 år slik at du sitter igjen med studiekompetanse/gå yrkesfaglig

Var selv på vei til å droppe ut selv, etter to og et halvt år på videregående, men bet tenna sammen og ga faen i karakterene, og gjennomførte året allikevel. Det angrer jeg ikke på nå. Videregående var et helvete.

Saken er at vgs ikke trenger være et helvete for deg!
Det er sant at selvtilliten øker når man mestrer noe, men vær forsiktig med å sette for store mål.
MILJØFORANDRING er allerede nevnt, og det er VIKTIG. Ikke bli stuck i det samme hølet med de samme folka du har kjent i hele ditt liv. Eventuelt kan du søke deg til en skole som ikke litt lenger unna.. og ikke minst, sleng deg med på det du finner av fritidsaktiviteter som interesserer deg.

Jeg har nå flytta til utlandet, og opplevd en enorm forandring. Det som jeg i ettertid har sett at  hjalp meg var INNSTILLINGEN, du må rett og slett finne noe å glede deg til!
Tenk: Dette er noe jeg vil!Dette er noe som blir kjempespennende!


Utlogget gutt177

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #16 : 10. mars 2011, 01:08 »
Sier igjen takk for kjempe mange fine råd! Fått tenkt masse på dette. Har begynt å fått mye bedre selvtilitt og er mere gira nå og motivert. Men jeg sliter så utrolig med snakkingen! Det er en gutt jeg har lyst til å bli kjent med, men jeg klarer det ikke. Det er bare "hei" og "hade". Virker jo bare kjedelig og totalt ute. Sånn er det også når jeg går med kamerater jeg har kjent i flere år. Vist vi bare går foreskepmpel til butikken da så er det alltid han som må si noe. Vist det er helt stille så aner jeg ikke hva jeg skal si. Når det gjelder gutten jeg vil vli bedre kjent med. Hvordan kan jeg gjøre et godt inntryket og virke interesant? Jeg gjør jo ikke det av å bare si hei. Men jeg finner aldri på noe fornuftig eller noe å si. Aner rett og slett ikke. Vil ikke spøre om eller si sånne vanlig kjedelig ting. Ikke sånn hvordan går det på skolen osv.

Utlogget hello_kitty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 13

  • Litt voksen men ganske fjortis også!:D
Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #17 : 10. mars 2011, 21:00 »
Du kan på en måte programmere deg selv til å bli mere selvsikker, utadvendt, morsom, etc. Skriv ned 10 ting du har lyst til å bli/gjøre i fremtiden, og gjør dette hver morgen når du våkner. Det kan være de samme ti tingene eller forskjellige. Alt fra 'tren hver dag' til 'få masse venner,' 'være selvsikker' eller hva som helst egentlig.  Da tar du på en måte kontroll over hjernen din, vet ikke hvordan men det funker ihvertfall! Tror det er fordi du skriver det ned og underbevisstheten din jobber på en måte mot det uten at du egentlig merker det.
Veien er målet!

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #18 : 18. mars 2011, 12:33 »
Det kalles affirmasjoner og det fungerer fordi underbevisstheten din ikke klarer å skylle sannhet fra løgn.
Gjelder å skrive dette ned ganske mange ganger i løpet av dagen, og når du skriver det ned må du prøve å "føle" det samtidig.

Funker som f.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Deportista

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #19 : 12. april 2011, 11:37 »
Kjenner meg igjen av mye det du skriver. Det å sette opp en liste med dine positive og negative egenskaper kan hjelpe mye..Som tidligere sagt skriver du ned dine positive egenskaper, hva du er flink til, hva du liker å gjøre f.eks. Der er også viktig å liste opp alle dine negative sider, vær helt ærlig med deg selv, det er det viktigste..F.eks "jeg kan være sjenert i møte med nye mennesker". Nøkkelen er er å se forholdet mellom dine positive og negative egenskaper. Aksepter deg selv fullt ut, elsk deg selv i envher situasjon, elsk og aksepter dine negative egenskaper..Da  vil du gjøre fremskritt! Lykke til - go "no one is perfect!

Utlogget Liita^^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #20 : 12. april 2011, 12:06 »
Han gutten du vil bli kjent med, hva vet du om han? En ting som er 100% sikkert er at andre mennesker liker å snakke om seg selv og det de er god på. Så hvis du vet at han spiller fotball(f eks) eller noe så snakk til han om dette, spør han om noe som har med det han driver med å gjøre. De fleste liker også å lære bort noe om det de driver på med. Slik kan du åpne opp for en samtale. Og mens den andre person snakker, ikke tenk på hva skal jeg si etter på!! Da greier du ikke høre etter på hva han sier, følg heller med og legg inn noen nikk og et og annet ok, vi liker å føle at andre hører på det vi sier Smiley Prøv å bare si det første som faller deg inn etter at samtalen er åpnet. Interesser deg for det andre sier og kom med kommentarer og spørsmål slik at ikke samtalen dør ut. Det må to til!

Hilsen skravlebøtta   

Utlogget Tmy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

  • yY
Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #21 : 23. desember 2012, 20:35 »
Litt sent etter, men trening hjelper veldig mye på de psykiske forholdene, man føler seg bedre og ikke minst trygg. Selvtilliten øker og man får det rett og slett bedre. Ellers er jeg helt enig med Lommelykt sine punkter ! Smiley
Høyde: 195 cm
Vekt: 110 kg

Glemt passord på min forrige bruker!

"En dag uten trening, er en dag uten mening"

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #22 : 23. desember 2012, 20:41 »
Trening er positivt uansett! Ville styrt unna idretter med mye grums (dårlig miljø og dop) -sykling, styrkesport, kanskje til og med friidrett. Lagspill eller trening på helsestudio med PT er bra! Lykke til!!
Ok. Owned.

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #23 : 24. desember 2012, 00:51 »
Kan anbefale deg et år i forsvaret viss du har muligheten. Trolig norges beste hjelpe-seg-selv kurs.

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #24 : 24. desember 2012, 01:12 »
Kampsport er også å anbefale! Meget bra miljø som regel. Etterhvert som du blir bedre får du en mestringsfølelse som er helt konge!
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #25 : 26. desember 2012, 22:38 »
Ikke føl deg usikker bare på grunn av en fetter på 11 år synes du er litt teit! Du kommer nok alltid til å føle litt motgang her i livet, det gjør vi alle. Hvis det er jenter du sliter med så er det null problem. Til å begynne med så kan du gjerne ta deg en drink eller lignende for å "løse" deg litt opp. Etter en drink eller to så har du allerede fått i deg mer selvtilitt. Ikke ta helt av med drikkingen da, det ødelegger ikke bare treningen, men jentene liker det heller ikke. Etter vert føler du deg så mye mer selvsikker, det lover jeg deg. Problemet med de fleste er jo å snakke om noe, som du har sagt. Still henne spørsmål, gi henne komplimanger. Er det noe jenter ikke får nok av er det komplimanger, det e sikkert! Når du har fått bedre selvtilitt blant jentene er selvtilitten din mye høyere generelt.

Men hvis det er noe du kan snakke om så er det interesser Smiley Har dere samme interesser så flyter samtalene lett som bare pokker! Det blir så morsomt å snakke.
Håper dette hjelper deg litt vertfall Smiley
16 år, 75 kg, 187 cm

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Hvordan bli mere selvsikker å få stil?
« #26 : 23. juli 2013, 10:35 »
Det viktigste er å finne ut av hva DU interesserer deg for. Hva liker du? Hobbyer, treningsformer. musikk, gaming etc. Når du finner ting du liker å drive med så blir det lettere å få kontakt med andre som har like interesser.

Ikke lat som du er en annen enn den du er. Vær deg selv og vær deg selv med hevet hode og med stolthet.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!