Skrevet av Emne: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP  (Lest 15463 ganger)

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #15 : 08. mars 2011, 08:50 »
Ikkje la deg skremme av de bildene der!
Du kan godt oppsøke en lege og få vist ryggen din, for du har jævla mye kviser på ryggen, eg håper at det er fordi du er ung !!!

ellers vil eg bare påpeke at du har ganske bra rygg for å være så ung, tviler på at klassekamaratene dine har like bra, så du har jo gjort noe riktig på trening ;-)
.       Jeg har bedt mamma bestille lege time så jeg får blitt overført til kiropraktor. Ja det er fordi jeg er ung det med kvisene. Der var det ganske ille fordi jeg reagerer litt på sjokolade og i helgen ble det litt for mye av det. Spiser egentlig det omtrent aldri, men vært i to familie selskap i helgen og det må være lov og kose seg en gang i blandt :p grunnen til at jeg har fått mye bra ut av kroppen min på kort tid tror jeg. Er fordi på gymmet mitt er det en del som satser, og jeg har fått ganske bra kontakt med dem. Så har lært mye om kosthold og jeg gir omtrent alt vær trening.                    Noe som jeg tenkte på før jeg la meg i går som jeg ikke rakk og skrive til deg. Var at i 2008 så drev jeg aktivt med motocross og da fikk jeg en kraftig smell. Jeg trynet og fikk et knekt kragbein og brudd inni skulderen. Og da ble jeg lavere i skulderpartiet på høyre side. Så jeg måtte trene opp den så jeg skulle bli mildvær der. Siden jeg fikk nesten ikke brukt armen ordentlig på et halvt år. Så jeg trente Opp den men tror at jeg også kan ha trent den siden får lenge. Har trent begge sider hele tiden, men gitt litt mere på høyre siden enn venstre siden fordijwg hadde mistet muskler der fordi jeg ikke fikk brukt den siden. Kiropraktor som ba meg trene høyre litt mere enn venstre. Men det er jo også litt rart siden jeg fortsatt har mere masse på venstre siden

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #16 : 08. mars 2011, 09:21 »
.       Jeg har bedt mamma bestille lege time så jeg får blitt overført til kiropraktor. Ja det er fordi jeg er ung det med kvisene. Der var det ganske ille fordi jeg reagerer litt på sjokolade og i helgen ble det litt for mye av det. Spiser egentlig det omtrent aldri, men vært i to familie selskap i helgen og det må være lov og kose seg en gang i blandt :p grunnen til at jeg har fått mye bra ut av kroppen min på kort tid tror jeg. Er fordi på gymmet mitt er det en del som satser, og jeg har fått ganske bra kontakt med dem. Så har lært mye om kosthold og jeg gir omtrent alt vær trening.                    Noe som jeg tenkte på før jeg la meg i går som jeg ikke rakk og skrive til deg. Var at i 2008 så drev jeg aktivt med motocross og da fikk jeg en kraftig smell. Jeg trynet og fikk et knekt kragbein og brudd inni skulderen. Og da ble jeg lavere i skulderpartiet på høyre side. Så jeg måtte trene opp den så jeg skulle bli mildvær der. Siden jeg fikk nesten ikke brukt armen ordentlig på et halvt år. Så jeg trente Opp den men tror at jeg også kan ha trent den siden får lenge. Har trent begge sider hele tiden, men gitt litt mere på høyre siden enn venstre siden fordijwg hadde mistet muskler der fordi jeg ikke fikk brukt den siden. Kiropraktor som ba meg trene høyre litt mere enn venstre. Men det er jo også litt rart siden jeg fortsatt har mere masse på venstre siden

Først og fremst så vil eg si at det er flott at du er ivrig på treningssiden, og det er gledelig å lese at du spiser skjokolade og ikkje andre mye usunnere "ting" !
Når det gjelder skulderen din så er eg ganske sikker på at du har feiltrent, det er ikke slik at venstresiden er større enn høyre !
Men du har en bedre kroppsholdning på venstreskulder enn høyre, fordi din høyre skulder er foroverbøyd pga svak baksideskulder og sterk bryst. Les:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=65798.0;prev_next=prev
http://www.iform.no/forum/index.php?topic=38631.0
hvordan har du trent hittil, hvordan ser treningsplanen din ut?

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #17 : 08. mars 2011, 12:50 »
Du kan godt oppsøke en lege og få vist ryggen din, for du har jævla mye kviser på ryggen, eg håper at det er fordi du er ung !!!

Det der kunne du sagt på en annen måte. Han har lite kviser på ryggen, og er heller ikke relatert til temaet.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #18 : 08. mars 2011, 12:54 »
Ikkje la deg skremme av de bildene der!
Du kan godt oppsøke en lege og få vist ryggen din, for du har jævla mye kviser på ryggen, eg håper at det er fordi du er ung !!!

ellers vil eg bare påpeke at du har ganske bra rygg for å være så ung, tviler på at klassekamaratene dine har like bra, så du har jo gjort noe riktig på trening ;-)

Han har ikke noe mer kviser enn en vanlig 16 år gammel gutt! Å insinuere at han doper seg, blir for dumt.
Smiley

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #19 : 08. mars 2011, 15:55 »
Først og fremst så vil eg si at det er flott at du er ivrig på treningssiden, og det er gledelig å lese at du spiser skjokolade og ikkje andre mye usunnere "ting" !
Når det gjelder skulderen din så er eg ganske sikker på at du har feiltrent, det er ikke slik at venstresiden er større enn høyre !
Men du har en bedre kroppsholdning på venstreskulder enn høyre, fordi din høyre skulder er foroverbøyd pga svak baksideskulder og sterk bryst. Les:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=65798.0;prev_next=prev
http://www.iform.no/forum/index.php?topic=38631.0
hvordan har du trent hittil, hvordan ser treningsplanen din ut?

jeg har trent ganske mye, driver med mye styrke trening skal være med i konkuranse tenker jeg. har ganske gode løft i de 3 sortene. så driver jeg med boksing på siden.

treningsplanen min.
Mandag: bryst og triceps ( med markløft )
tirsdag: rygg og biceps
onsdag: bein og litt skuldre og nakke, vil ikke trene skuldre og nakke så veldig hardt siden de får smakke litt på rygg dagene også.
torsdag: bryst og triceps
fredag: rygg og biceps ( uten markløft)

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #20 : 08. mars 2011, 15:57 »
Han har ikke noe mer kviser enn en vanlig 16 år gammel gutt! Å insinuere at han doper seg, blir for dumt.

suns ikke det er så veldig ille det med kvisene. det er ikke det jeg tenker på heller. enig med deg der, ganske vanelig som 16åring.

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #21 : 08. mars 2011, 16:00 »
kan legge ut noen bilder fra litt av utviklingen min på ryggen, så kan dere se om dere ser noe tegn til skjevhet der?

Utlogget småen.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #22 : 08. mars 2011, 16:08 »
Hei Smiley

hvis du trener uten sko og markløft og slik så kan det jo hende ene benet er kortere en det andre Smiley

venstre benet mitt er nesten 1 cm kortere en det andre i følge kiropraktoren. det førte til at overkroppen min ble vridd litt mot høyre pga automatisk ble forskjell på tyngde punktet.

Det var bare merkbart for meg, men de så det da jeg forklarte problemet, fikk en korkhæl på 5 mm til og ha under venstre hæla Smiley og da ble jeg rettere med engang Smiley

men er ikke rett da jeg ikke har den da...
Markløft - 100 kg
Benkpress - 62.5 kg
Knebøy - 50 kg ++
Militærpress - 50 kg
Født i 1993
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105606.0

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #23 : 08. mars 2011, 16:11 »
Hei Smiley

hvis du trener uten sko og markløft og slik så kan det jo hende ene benet er kortere en det andre Smiley

venstre benet mitt er nesten 1 cm kortere en det andre i følge kiropraktoren. det førte til at overkroppen min ble vridd litt mot høyre pga automatisk ble forskjell på tyngde punktet.

Det var bare merkbart for meg, men de så det da jeg forklarte problemet, fikk en korkhæl på 5 mm til og ha under venstre hæla Smiley og da ble jeg rettere med engang Smiley

men er ikke rett da jeg ikke har den da...
      trener bare i sokkelesten, er ganske dumt. men allitd bare gjort det. kan være en teori det også. men har vel ikke så mye og si når høyre skulder blad er høyere enn venstre? at det kan skyldes det liksom at jeg har trent mark uten sko og kanskje lengre i det ene benet.

Utlogget småen.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #24 : 08. mars 2011, 16:19 »
Hvilket grep holder du da feks?

hvis du har samme hånden mot deg hvergang og den andre fra deg så blir det jo forskjell.

overhåndsgrep er det beste hvis du greier det Smiley   ( regner med at det er det du bruker )
Markløft - 100 kg
Benkpress - 62.5 kg
Knebøy - 50 kg ++
Militærpress - 50 kg
Født i 1993
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105606.0

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #25 : 08. mars 2011, 16:22 »
Hvilket grep holder du da feks?

hvis du har samme hånden mot deg hvergang og den andre fra deg så blir det jo forskjell.

overhåndsgrep er det beste hvis du greier det Smiley   ( regner med at det er det du bruker )

jeg pleier og bytte på, liksom den ene mot meg en gang, så den fra meg, og det samma på andre armen. så det blir en mot og en fra liksom. men skal innrøme at jeg kanskje har kjørt mere med den andre armen siden jeg føler det er mere komfertabelt. men prøver og bytte på en del

Utlogget småen.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #26 : 08. mars 2011, 16:25 »
Tar litt forskjellig vet du hvis du holder forskjellig Smiley

og hvis du trener høyre armen litt mere, så kan det jo hende den er overtrent og ikke blir slik som  venstre siden?  Kanskje høyre siden blir overtrent og ikke bygger seg opp like raskt som venstre, ikke sikkert det fungerer slik. men er bare en tanke Smiley
Markløft - 100 kg
Benkpress - 62.5 kg
Knebøy - 50 kg ++
Militærpress - 50 kg
Født i 1993
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105606.0

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #27 : 08. mars 2011, 16:26 »
Tar litt forskjellig vet du hvis du holder forskjellig Smiley

og hvis du trener høyre armen litt mere, så kan det jo hende den er overtrent og ikke blir slik som  venstre siden?  Kanskje høyre siden blir overtrent og ikke bygger seg opp like raskt som venstre, ikke sikkert det fungerer slik. men er bare en tanke Smiley


kan være en tanke det! men føler meg like sterk i begge sider.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #28 : 08. mars 2011, 16:39 »
Slapp av, slike "skjeivheter" har nesten alle.
Det finns folk med feks forskjellig armlengde , eller beinlengde, faktisk så tror eg at ingen ha 100 % like lange bein.
Eg har litt det samme problemet selv, da eg har litt bredere høyreskulder enn venstre, 1-1,5 cm. Slike skjeivheter er det mange som får når de trener (utenom de som trene bodybulding), grunnene kan være forskjellig, men styrke forholdet og tøyligheten i muskelne har mye og si.
"Flinke" kroppsbyggere sliter ikke med dette, for de ser seg selv i speilet 20 ganger dagelig og trener spesifike øvelser for å unngå slike ting.

Tren rygg like mye som du trener bryst , forside lår som bakside osv, så blir det bedre med tiden  Wink

Tipper det her et resultat av alt for tunge vekter med for dårlig teknikk. Du trenger da ikke å være bodybuilder for å se symetrisk ut....  dry Tviler på at det her blir bedre med tiden bare ved å trene rygg like mye som bryst som du råder til.. Gå ned på lave vekter og lær deg teknikkene skikkelig, få hjelp av noen som har peiling.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #29 : 08. mars 2011, 16:40 »
dobbel

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!