Skrevet av Emne: Markløft og et svakt grep  (Lest 9644 ganger)

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Markløft og et svakt grep
« #15 : 18. januar 2011, 23:31 »
Kjøpte meg noen sånne svettebånd for håndledd, er faktisk ikke så dumt som det ser ut Smiley

Ellers har trådstarter hatt TO økter med mark, så "gi det litt tid" er vel et greit tips her? Wink
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Markløft og et svakt grep
« #16 : 18. januar 2011, 23:53 »
Når jeg startet og trene var det tungt og holde 15 kilos manualer, nå et år senere har jeg 5-10 sekunder hold med dobbel overhånds grep i mark med 200 kg.

Trener gripper 2-3 ganger i uken etter øktene, dra øvelser som markløft pull ups og spesielt liggende roing for min del, styrker grepet godt.


Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Markløft og et svakt grep
« #17 : 18. januar 2011, 23:57 »
Reimer er vel ikke anbefalt da det fort kan bli for stor belastning for armene, og muskelfibrer kan ryke. (skal en del til, men er vel et av hovedargumentene mot reimer) Personlig liker jeg reimer foran mixed grep. Bruk kalk når du trener, hvis svette er problemet (som det var i mitt tilfelle)
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Markløft og et svakt grep
« #18 : 19. januar 2011, 04:47 »
Reimer er vel ikke anbefalt da det fort kan bli for stor belastning for armene, og muskelfibrer kan ryke. (skal en del til, men er vel et av hovedargumentene mot reimer) Personlig liker jeg reimer foran mixed grep. Bruk kalk når du trener, hvis svette er problemet (som det var i mitt tilfelle)

Muskelfibre kan ryke med reimer? Den var ny! Grin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Markløft og et svakt grep
« #19 : 19. januar 2011, 07:51 »
Følgende er å anbefale for å styrke grepet i markløft:

Minimumsversjonen:
1. Tren mark med dobbelt overhåndsgrep så langt det går.
2. Bytt til over/under-grep når overhåndsgrep blir for tungt. Bytt hånd annenhvert sett.
3. Dersom dette blir for tungt kan du bruke én reim, fortrinnsvis på "over"-hånden.

De tre punktene er alt du trenger for å bli sterkere. Som Reagan sa, "Gi det litt tid". Ønsker du noe ekstra kan du prøve tipsene under.

Bløtkake med ekstra krem:
4. Statisk markløft. Last på vekter, løft og hold. Lenge. 30 sek+
5. Henge for tid. Finn et chinsrack. Heng der. Lenge. Enhånds, tohånds, tykt grep, ekstra vekt. Alt er lov.
6. Kjøp Fat gripz. Bruk dem til alt.
7. Manualhold og plateklemming. Les her
8.Farmers walk. Ta to tunge manualer. Gå til du mister dem. Oppdag at du er langt fra der de hører hjemme. Si noen stygge ord og bruk resten av dagen på å bære dem tilbake.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget curlingpants

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Markløft og et svakt grep
« #20 : 19. januar 2011, 08:10 »
Man får ikke sterkere grep av å bruke kalk og låsegrep.
Du får hvertfall BEDRE grep

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 835
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 835

  • Taper aldri på trening.
Sv: Markløft og et svakt grep
« #21 : 19. januar 2011, 08:43 »
Man får ikke sterkere grep av å bruke kalk og låsegrep.

I juni bomma jeg på 170 kilo i markløft pga. grepet. I august greide jeg 180 med et nødskrik (pga. grepet). Bytta til vektløftergrep etter det. Nå på fredag dro jeg 3*5 på 175. Kanskje grepet ikke har blitt sterkere, men ryggen får nå iallefall kjørt seg. Og grepet er fortsatt sterkt nok til mitt bruk.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Markløft og et svakt grep
« #22 : 19. januar 2011, 14:09 »
Muskelfibre kan ryke med reimer? Den var ny! Grin

Sier ikke det er fakta, sier det er et av argumentene jeg har hørt Wink
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Markløft og et svakt grep
« #23 : 19. januar 2011, 14:36 »
Tilleggsspørsmål: Jeg bruker mixed grep, tidligere hadde jeg venstre arm under og høyre over. Men pga en skade jeg fikk bak på skulderen byttet jeg. Har nå venstre over høyre under... men merker venstre ryggstrekker\ryggmuskel alltid føles mer sliten og anspent... mulig det har en sammenheng ?

"Under" armen blir fort litt kortere slik at man heller litt til siden. Det vil nok rette seg ut etterhvert. God grunn til å skifte mellom hva som er "under" hand for hvert sett. I ditt tilfelle ville jeg nok heller brukt reim på en hand og byttet for hvert sett. Om det er slik at du ikke kan ha venstre under lengre.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Markløft og et svakt grep
« #24 : 19. januar 2011, 17:06 »
"Under" armen blir fort litt kortere slik at man heller litt til siden. Det vil nok rette seg ut etterhvert. God grunn til å skifte mellom hva som er "under" hand for hvert sett. I ditt tilfelle ville jeg nok heller brukt reim på en hand og byttet for hvert sett. Om det er slik at du ikke kan ha venstre under lengre.

Takker for svar. Tror ikke det vil rette seg ut, da ville det ha gjort det alt. Jeg får prøve å variere litt Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Markløft og et svakt grep
« #25 : 19. januar 2011, 21:41 »
honnør til fenrikflink
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Markløft og et svakt grep
« #26 : 06. februar 2011, 16:44 »
Tren med overhåndsgrep/mixed grip på alle sett helt til det påvirker hvor mange reps du klarer. Da får du trent grepsstyrken mens du jobber deg opp mot de tyngste vektene, og så kan du heller bruke reimer når du ikke lenger klarer å holde stangen. Og da skal det være behov for det, ikke bare fordi "det er mer komfortabelt".

Men viss du bruker reimer, kan det være lurt å trene grepet utenom. Det ville jeg absolutt gjort iallfall. Jeg bruker reimer, men trener grepet mitt hardt etterpå. Skal sies at viss du trener mye chins/ro-øvelser er det ikke nødvendigvis veldig stort behov for dette, da grepet ditt vil utvikle seg bra av dette også, men viss du forventer å få et skikkelig sterkt grep må du nok trene det hardere. I så kan jeg iallfall anbefale det samme som de over er; holde en tung stang (eller tunge hantler) over tid. Du kan også prøve wrist roller (min favoritt for generell underarmsstyrke) eller plate pinch gripping. Sykt bra øvelser.

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: Markløft og et svakt grep
« #27 : 11. mars 2011, 09:44 »
Følgende er å anbefale for å styrke grepet i markløft:

Minimumsversjonen:
1. Tren mark med dobbelt overhåndsgrep så langt det går.
2. Bytt til over/under-grep når overhåndsgrep blir for tungt. Bytt hånd annenhvert sett.
3. Dersom dette blir for tungt kan du bruke én reim, fortrinnsvis på "over"-hånden.

De tre punktene er alt du trenger for å bli sterkere. Som Reagan sa, "Gi det litt tid". Ønsker du noe ekstra kan du prøve tipsene under.

Bløtkake med ekstra krem:
4. Statisk markløft. Last på vekter, løft og hold. Lenge. 30 sek+
5. Henge for tid. Finn et chinsrack. Heng der. Lenge. Enhånds, tohånds, tykt grep, ekstra vekt. Alt er lov.
6. Kjøp Fat gripz. Bruk dem til alt.
7. Manualhold og plateklemming. Les her
8.Farmers walk. Ta to tunge manualer. Gå til du mister dem. Oppdag at du er langt fra der de hører hjemme. Si noen stygge ord og bruk resten av dagen på å bære dem tilbake.  Grin

Honnør, herlig med forslag til grepstrening. Er det noen andre som har smarte øvelser for grepstrening ?

Utlogget StoreRoger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

  • Do work!
Sv: Markløft og et svakt grep
« #28 : 11. mars 2011, 09:52 »
Litt offtopic her, men er det noen som bruker fatgripz? Bestilte akkurat et par, de skriver ganske varmt om de.. men lurer på om noen her har hatt god fremgang etter å ha brukt de?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!