Skrevet av Emne: Carlp 700kg raw...video s.82  (Lest 276293 ganger)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #735 : 12. mars 2012, 22:43 »
Herlig, da regner jeg med at vi ser for oss det i en film senere? Grin

Joda... Film blir nok... Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #736 : 13. mars 2012, 18:38 »
dagens:  Litt sykling.. + noen runder med rotator cuff... Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #737 : 14. mars 2012, 22:25 »
uke 11 økt 2 mengde... Bøy er skøy!
14.03.2012 @ 22:14:17 | Kommenter | Rediger

Knebøy
60kg x 8
60kg x 8
100kg x 6
125kg x 6
150kg x 6
150kg x 6
160kg x 5
160kg x 5
170kg x 3
180kg x 5  10kg forbedring av treningspers fra 01.02.2012!
Vis stats

Benkpress - med stopp, medium grep
60kg x 10
60kg x 10
80kg x 6
80kg x 6
100kg x 5
100kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
Vis stats

Markløft - klassisk på klosse
60kg x 10
60kg x 10
120kg x 8  Tangering av treningspers fra 16.01.2012!
140kg x 7  Tangering av treningspers fra 13.02.2012!
170kg x 4
170kg x 4
Vis stats

Markløft - klassisk
200kg x 3  10kg forbedring av treningspers fra 21.11.2011!
Vis stats


Statistikk
Løftet 16480kg totalt fordelt på 25 sett og 156 rep.
Gjennomsnitt pr.løft var 105.64kg
 Vis mer statistikk

Effektivitet
8.33 sett per time.
52 repetisjoner per time.

Fakta
 3 timer
 Nidar� treningssenter
 Styrke   
 102kg



Kjempefin økt... Med en grei 5 reps pers i bøy... Kunne nok presset meg til i hvertfall 7 reps på 180.... Men teknikken var helt jævlig så valge å stoppe på 5... + at den virkelig tunge bøy økten kommer på mandag... Må spare litt energi til den... Eller en hyggelig økt med Einar... Frøken lett å underholde (Areli) var der Smiley  Villmann, Jason og et par andre kjentfolk... Alt i alt ei fin trening...  Kjørte litt discopump + 3 runder med planke til slutt Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=hHuBYWQXru0#noexternalembed&list=UU91OXvTIyqngfxt4boeaEIQ&index=1&feature=plcp &feature=channel_page
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #738 : 15. mars 2012, 09:04 »
Ble du påvirket av dette kanskje?  Wink
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #739 : 15. mars 2012, 09:08 »
Med fare for å virke frekk, hvorfor i alle dager fortsetter du med den dårlige teknikken i bøy? Du holder helt ute med vektene og har albuene pekende rett bak. Dette gjør at du ikke får spent opp overkroppen, som fører til at det blir like mye good morning som knebøy.

Tilogmed monster som Carl Yngvar Christensen, Olaf Dahl, Hans Magne Bårdtvedt og Martin Rønning trenger ikke å holde så bredt, hvorfor i alle dager skal du trenge det da?

For all del, bra bøy altså, men det er på tross av teknikken Wink Bedre å rette på det nå, enn å måtte gjøre en kjempejobb til å gjøre om på teknikken senere.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #740 : 15. mars 2012, 10:39 »
At albuene peker rett bak er ikke nødvendigvis en dårlig ting. MAAAANGE som løfter mye og bra med albuene bak, jamfør Mike T Smiley , tildels enig med det brede grepet, men gjør man det rett er det ingen sak å låse skuldrene bak og spenne overkroppen greit også. Carlp har også mongolange armer noe som gjør smalt grep litt vanskelig.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #741 : 15. mars 2012, 12:50 »
Kan godt hende andre klarer det, men når en ser på filmen at manglende oppspenning og feil grep gjør at overkroppen dipper frem for hver eneste repitisjon så er det vel ganske klart at Carlp må gjøre noe annet om han vil ordne teknikken sin. Sier ikke at det IKKE er lov å bøye med foroverbøyd overkropp, men her er det jo overkroppen som faller sammen på vei opp på hver repitisjon.

Mvh en som også er norges dårligste knebøyer, men heldigvis har trenerkurs Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #742 : 15. mars 2012, 15:03 »
Ble du påvirket av dette kanskje?  Wink


Hehehe!! Neida.. Tongue  Ikke i det hele tatt Wink
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #743 : 15. mars 2012, 15:09 »
Med fare for å virke frekk, hvorfor i alle dager fortsetter du med den dårlige teknikken i bøy? Du holder helt ute med vektene og har albuene pekende rett bak. Dette gjør at du ikke får spent opp overkroppen, som fører til at det blir like mye good morning som knebøy.

Tilogmed monster som Carl Yngvar Christensen, Olaf Dahl, Hans Magne Bårdtvedt og Martin Rønning trenger ikke å holde så bredt, hvorfor i alle dager skal du trenge det da?

For all del, bra bøy altså, men det er på tross av teknikken Wink Bedre å rette på det nå, enn å måtte gjøre en kjempejobb til å gjøre om på teknikken senere.



Jeg har verken monsterlange armer eller er så stiv i overkroppen at jeg ikke klarer å holde smalere... Jeg liker veldig godt å stå slik fordi det føles veldig naturlig og behagelig... I tillegg så blir walkout og det å legge vektene på plass igjen etter løft kjempebehagelig... Smiley  Jeg er veldig klar over dippen jeg får... Dette er noe det er satt fokus på.. Men skal ærlig inrømme at på såpass tunge vekter ( i hvertfall for meg) så var fokuset nok for mye på å bare få vektene opp i stedet for teknikk... Einar var med på hvert eneste sett å kommenterte og forbedret på teknikken min på vei oppover, Det ble bare bedre og bedre... Smiley  Men som en lett ser på videoen så var jeg tilbake til gamle synder ganske rask.... Har muligens en løsning på dette... Stay tuned Tongue

I tillegg har nok de kjempene du nevner over hatt den hyggelige ære av å trene i mange mange år på landslaget.. Smiley  Jeg har trent styrkeløft i snart 1 år... Tongue Jobber hele tiden for å bli bedre... Smiley  Skal bestille noen private bøy leksjoner med min vegg Einar etter benk NM... Smiley  Tror nok jeg vil bli en del sterkere og om jeg får orden på teknikken Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #744 : 15. mars 2012, 15:53 »
Enig med Slux her. Det ser ut som du har en relativt høy stangplassering og da er det etter min mening mye bedre å ha albuene frem og holde smalere. Det er kanskje ikke mer behagelig, men det er mer behagelig enn rasert ryggrad Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #745 : 15. mars 2012, 22:51 »
Helt klart - bare det at du er på såpass vekter så tidlig er enormt bra - det er ikke det! Løsningene er veldig enkle, kjør smalere grep. Rett og slett. Albuene skal mer ned, brystet skal opp og skulderbladene skal sammen bak - dette gjør at du blir mye mer oppreist i overkroppen, klarer å få inn mer luft, holde mer trykk og så videre. Prøv selv i speilet med et kosteskaft, se hvor sammensunken du blir når du holder så bredt kontra når du holder smalt med albuene ned.

Skjønner veldig godt følelsen av at det føles naturlig ut, men tro meg - når du får til spenn i overkroppen og stort bryst vil du aldri tilbake. Forskjellen er enorm. Nå er du slapp i overkroppen mens beina jobber, får du til teknikken blir det fullt spenn i overkroppen og knebøy går fra en beinøvelse til en fullkroppsøvelse, med ekstremt mye mer krutt i kroppen.

Landslaget kan du jo fort ende opp på selv om du gjør de riktige tingene Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #746 : 16. mars 2012, 00:05 »
Helt klart - bare det at du er på såpass vekter så tidlig er enormt bra - det er ikke det! Løsningene er veldig enkle, kjør smalere grep. Rett og slett. Albuene skal mer ned, brystet skal opp og skulderbladene skal sammen bak - dette gjør at du blir mye mer oppreist i overkroppen, klarer å få inn mer luft, holde mer trykk og så videre. Prøv selv i speilet med et kosteskaft, se hvor sammensunken du blir når du holder så bredt kontra når du holder smalt med albuene ned.

Skjønner veldig godt følelsen av at det føles naturlig ut, men tro meg - når du får til spenn i overkroppen og stort bryst vil du aldri tilbake. Forskjellen er enorm. Nå er du slapp i overkroppen mens beina jobber, får du til teknikken blir det fullt spenn i overkroppen og knebøy går fra en beinøvelse til en fullkroppsøvelse, med ekstremt mye mer krutt i kroppen.

Landslaget kan du jo fort ende opp på selv om du gjør de riktige tingene Wink

Litt morsomt at du skriver det med kosteskaft... Tok en sykkeltur til Nidarø i dag kun for å kjøre litt rotator øvelser + en haug med kosteskaft trening på bøyen! Smiley  hehehe!! Tester det ut i bøyen i morgen.. skal ikke noe tungt... Men må vel finne på noe med bøyen. Jeg filmer det så du får se..... Hahaha! Landslaget ja du liksom .....  Haha! 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #747 : 16. mars 2012, 00:14 »
Du har kommet veldig langt på kort tid, så om du fortsetter målretta vil du nå langt! Smiley Aim high Carlp Cheesy
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #748 : 16. mars 2012, 14:52 »
Du har kommet veldig langt på kort tid, så om du fortsetter målretta vil du nå langt! Smiley Aim high Carlp Cheesy

De som kjenner meg vet at jeg er meget målrettet... Smiley  Jeg sikter alltid mot toppen... Sånn vil det alltid være.. Samtidig er jeg veldig tolmodig.. Så det spiller ingen rolle om jeg bruker 2 eller 20 år på å bli god... For jeg vet at jeg kommer til å bli det.. Har verdens beste folk rundt meg, jeg svømmer i motivasjon, hyggelige venner, kjempebra treningsmiljø og verdens beste utstyr Smiley 

Jeg er så til de grader blitt smittet av "the iron bug",... Det sies at det varer livet ut, og det er jeg ikke i tvil om! Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Carlp trener styrkeløft. trenings og videologg
« #749 : 16. mars 2012, 21:16 »
uke 11 økt 3 mengde... siste tunge økt før NM.... teknikktrening i bøy.
16.03.2012 @ 20:54:29 | Kommenter | Rediger

Knebøy
60kg x 8
60kg x 6
100kg x 4
130kg x 3
160kg x 1
180kg x 1
200kg x 1  10kg forbedring av treningspers fra 06.03.2012!
210kg x 0
210kg x 0
210kg x 0
160kg x 3
100kg x 3
Vis stats

Benkpress - med stopp, bredt grep
60kg x 8
60kg x 8
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1
140kg x 1
150kg x 1
155kg x 1
162.5kg x 1
Vis stats


Statistikk
Løftet 5267.5kg totalt fordelt på 21 sett og 57 rep.
Gjennomsnitt pr.løft var 92.41kg
 Vis mer statistikk

Effektivitet
7 sett per time.
19 repetisjoner per time.

Fakta
 3 timer
 Nidar� treningssenter
 Styrke   
 102kg

Dagens økt skulle egentlig være en lett bøy økt + litt terping på løft i benk...  Einar hjalp meg med teknikken.. Endringene som ble gjort var at grepet ble flytten en del inn... Vil nok flytte det enda lengte inn.. Føltes ganske bra! Einar fyrte meg opp til å prøve till tunge løft med den nye teknikken... for å si det sånn... Tekinkken var ikke veldig god på de tyngste løftene... Men den var betraktelig bedre!  I tillegg gikk 200kg ganske greit i dag...Det mener jeg er bra etter persingen i bøy på onsdag...  Mente at jeg skule være god for 210 lett i dag... men... det gikk ikke  Tongue  hehehe! var vel å forvente med helt ny teknikk + litt knuste lår fra onsdag... Benken var veldig bra... Har troen på persing på NM.... Neste uke blir det litt tung bøy på mandag...  Alt annet blir kjempelett, og enda lettere på onsdag..

Legger ved et par videoen fra teknikktreningen i bøy...

http://www.youtube.com/watch?v=y1NTbJ1Lr10#noexternalembed&feature=autoplay&list=UU91OXvTIyqngfxt4boeaEIQ&lf=plcp&playnext=1&feature=channel_page


http://www.youtube.com/watch?v=xC53aq7wcWc#noexternalembed&list=UU91OXvTIyqngfxt4boeaEIQ&index=1&feature=plcp&feature=channel_page

Denne er til ære for deg Slux:

http://www.youtube.com/watch?v=K8J6eGjzG5A#noexternalembed&list=UU91OXvTIyqngfxt4boeaEIQ&index=3&feature=plcp&feature=channel_page


Følte jeg traff skikkelig her... Det siste settet for dagen.. Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!