avstemning
Spørsmål: Burde det kreves at hendene er UTENFOR beina i Markløft slik at sumo blir ulovlig?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Vanlig mark Vs Sumo mark  (Lest 40605 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #90 : 11. mars 2011, 17:02 »
Hvis man blir kvitt sumomark og benkpresskjorta så blir styrkeløft en mye bedre sport...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #91 : 11. mars 2011, 17:03 »
Du er enten: A) Alvorlig retardert, eller B) Lettere retardert. Ian bell drar nok over 300kg i smalmark. Og det å sette det i en annen kategori blir bare latterlig. Skal man standardisere hvor bredt man kan stå i knebøy og? Nei selvfølgelig ikke. Man optimaliserer løftebanen etter sin egen antropometri og sterke/svake muskelgrupper. . Markløft er ikke definert etter hvor man har føttene, men det er definert som en øvelse der man løfter stangen død fra bakken og opp i lockout, uavhengig av hvor bred stance man har.

Vil nok tippe han klarer 320-340kg, men er vel ikke helt det det går på for min del. Samme om man hadde løftet mindre, blir ikke samme øvelse.

Markløft er en øvelse der man drar fra bakken til oppreist posisjon, etter min mening er man jo ikke helt oppreist siden man mangler ca 5-10cm sammenlignet men hvordan man står normalt.

I benkpress er det jo begrenset hvor bredt en kan holde? hvorfor skal det ikke være begrenset hvor bredt en kan stå?

 
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Krabbatten

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #92 : 11. mars 2011, 17:09 »
Da vil jeg gjerne se noe som tyder på det, annet enn dine egne påstander.
40% stemmer ja til at sumomark bør forbys, og det i et styrkeløftsforum!

Folk vil bare se mest mulig vekter på stanga.
Den er jeg ganske uenig i, folk vil se ekte styrke! Det er en grunn til at RAW styrkeløft bli mer og mer populært.

Du dropper ikke å se på styrkeløft fordi det er noen som løfter sumomark? Nå ender du veldig langt ute på viddene.
Man dropper vel ikke hele interessen for det, men det gjør det garantert mer upopulært når så mange vil at det skal forbys.

Styrkeløft er mer populært en noen sinne!
Det er sant, men det er nok helt andre grunner til det! Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #93 : 11. mars 2011, 17:13 »
Vil nok tippe han klarer 320-340kg
Regner med at du mener smalmark med drakt da? Smiley

Veldig bra og godt argumentert det du skriver Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #94 : 11. mars 2011, 17:15 »
Piss, juks og feigt?
Når man må ty til slikt kan vi vel si at dere har blitt overkjørt?

Synd at piss, juks og feigt blir brukt som argumenter i en helt reell diskusjon.

Er hverken piss, juks eller feigt. Men mener det blir for stor forskjell til å kalle det samme øvelse. Storfan av alt som har med styrke og gjøre, kunne gjerne vært en egen øvelse som var med i styrkeløft.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #95 : 11. mars 2011, 17:17 »
Regner med at du mener smalmark med drakt da? Smiley

Veldig bra og godt argumentert det du skriver Smiley

Det jeg tipper, men igrunn helt urellevant. Om det var omvendt så hadde jeg ment det samme.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #96 : 11. mars 2011, 17:55 »
Folk vil bare se mest mulig vekter på stanga.

Det er ikke alltid tilfelle.

http://www.collegehumor.com/video:1801968
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #97 : 11. mars 2011, 18:21 »
40% stemmer ja til at sumomark bør forbys, og det i et styrkeløftsforum!
Hva mener du? Dette er ikke ett styrkeløftforum, du har laget tråden i styrkeløftdelen, men hvem som helst kan gå inn og stemme.

Den er jeg ganske uenig i, folk vil se ekte styrke! Det er en grunn til at RAW styrkeløft bli mer og mer populært.
Og folk får se ekte styrke, uansett om man løfter sumomarkløft eller konvensjonell mark.
IPF skal tilogmed ha eget utstyrsfritt VM.
Hva annet som tilskuersport har styrkeløft å tilby? Det er ikke som 5mila på ski i VM.

Man dropper vel ikke hele interessen for det, men det gjør det garantert mer upopulært når så mange vil at det skal forbys.
Jeg har store tvil på at sumomark eller ikke spiller noen rolle, langt ifra alle som løfter mer sumo en konvensjonell. Man ser aldri de tyngste gutta(de som løfter mest) løfte sumo.

Det er sant, men det er nok helt andre grunner til det! Smiley

Som hva da?  Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #98 : 11. mars 2011, 22:27 »
Hva mener du? Dette er ikke ett styrkeløftforum, du har laget tråden i styrkeløftdelen, men hvem som helst kan gå inn og stemme.
Jeg har ikke laget tråden. Det er i styrkeløftdelen ja, de som ikke bryr seg om styrkeløft ignorerer den delen.

Og folk får se ekte styrke, uansett om man løfter sumomarkløft eller konvensjonell mark.
Påstanden din var at "folk vil bare se mest mulig vekt på stanga", og det er bare tull. Hvorfor er det ikke bare da å tillate både doping og dobble drakter i alle styrkeløftkonkurranser?
Ikke prøv å skyv det over på noe annet Wink

Man ser aldri de tyngste gutta(de som løfter mest) løfte sumo.
Fordi de ikke vil drite seg ut.

Som hva da?  Smiley
Styrkeløft er en ganske ny sport i forhold til f.eks. friidrett eller fotball. Derfor er interessen fortsatt økende. I tillegg er det en svært viktig faktor at fler og fler har tilgang til treningsstudio og utstyr.

Trodde du visste slik, du som er "Aktivutøver" Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #99 : 12. mars 2011, 00:29 »
Enda et nytt lavpunkt på TF...

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #100 : 12. mars 2011, 01:03 »
Enda et nytt lavpunkt på TF...

lavpunkt?

Dette er jo en seriøs debatt med haugevis av lesere og deltagere.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #101 : 12. mars 2011, 01:13 »
Hvis man blir kvitt sumomark og benkpresskjorta så blir styrkeløft en mye bedre sport...

Interresant innlegg, men vi på passe på slik at debatten ikke går i retning utstyrs diskusjon da dette temaet har blitt diskutert sønder og sammen og nåværende debatt kan ansess som ett friskt pust i riktig retning angående kvalitets diskusjoner på forum.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #102 : 12. mars 2011, 01:22 »
Denne debatten sklir visst over på sumodrakt debatt, ser det ut som. La oss prøve å ro den tilbake.
Hvorfor burde Sumo bli "ulovlig"? (Hva legges i ordet "ulovlig"?)
Hvor stor forskjell er det på disse to løfteteknikkene? (Er det slik at forskjellen er svær, eller er det personlige preferanser som gjør forskjellen?)
Er det en mulighet å dele disse opp i 2 individuelle øvelser? (Hvis det er stor forskjell på øvelsene / på hvor mye en klarer å løfte?)

Som mange sikkert alt har forstått, er jeg ikke den som vet mest om dette, og er vel derfor jeg er her og spør. Let's get back on track. Offtopic
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Grønn Granada

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #103 : 12. mars 2011, 01:33 »
Hvorfor i hele tatt diskutere det? Sumo vil ikke forsvinne, og alle som skriker å hyler om sumo (og generelt alt annet som drakt osv) klarer ikke å utføre det skikkelig og/eller kommer aldri til å konkurere uansett. Om noen virkelig har et ønske om å få det fjernet, så er det andre veier å gå, enn å sitte på et forum og skrive piss.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vanlig mark Vs Sumo mark
« #104 : 12. mars 2011, 08:14 »
Hvorfor i hele tatt diskutere det? Sumo vil ikke forsvinne, og alle som skriker å hyler om sumo (og generelt alt annet som drakt osv) klarer ikke å utføre det skikkelig og/eller kommer aldri til å konkurere uansett. Om noen virkelig har et ønske om å få det fjernet, så er det andre veier å gå, enn å sitte på et forum og skrive piss.

Hva som er piss med det? Hvorfor diskutere noe som helst i grunn? alt er jo relativt. Men om du ikke syns det er verdt å diskutere, så la være da.

Om ingen lufter tanken så blir det i allefall ingen endring. Jeg for min del ser helst at styrkeløft blir så publikums vennlig som mulig og at det blir noe som andre enn utøverne selv og nære gidder å se på. Dette er bare ett av mangen punkt jeg tror vil hjelpe på det, men det får bli en egen diskusjon.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!