Skrevet av Emne: Fallskjermjeger  (Lest 2898 ganger)

Utlogget ShitSomeFireYo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Fallskjermjeger
« : 10. mars 2011, 02:27 »
Hei, lurer på om man kan dra i krig(f.eks Afghanistan) etter førstegangstjeneste som fallskjermjeger?
Fallskjermjegere opererer jo ikke i krig så, er usikker på hvordan det funker  Huh

Utlogget Toree

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Fallskjermjeger
« #1 : 10. mars 2011, 03:34 »
Nå skal jeg ikke si meg ekspert på området, men etter ett temmelig rask søk fant jeg dette:

10. Jeg har lyst til å bli fallskjermjeger, men lurer på om det er noen forpliktelser etter endt førstegangstjeneste?
Det er ingen plikttjeneste etter førstegangstjeneste som fallskjermjeger.

11. Kan jeg bli sendt utenlands som fallskjermjeger i forbindelse med førstegangstjenesten?
Nei. Som fallskjermjeger under førstegangstjeneste er man under utdanning og vil ikke bli sendt på oppdrag i utlandet.

Dette fant jeg på www.fallskjermjeger.no  står også kontaktinfo der om du skulle lure på noe annet.

Håper det hjalp:)

Utlogget erikv2

Sv: Fallskjermjeger
« #2 : 10. mars 2011, 09:49 »
ingen avdeling i forsvaret kan tvinge deg til å delta i et angrep av en annen stat.

offisielt er vi ikke engang i krig. fallskjermjeger er bare førstegangstjeneste. skal du bli med videre som spesial kommando må du på opptak etterpå som alle andre.

bare å kjøre på.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Fallskjermjeger
« #3 : 10. mars 2011, 11:39 »
Du "kan" dra til Afg. etter førstegangstjenesten hvis du får jobb i forsvaret som går på å reise dit.

Hvis du kommer innenfor "gjerdet" på Rena som fallskjermjeger har du gode muligheter til å dra til Afg. eller andre steder etter førstegangstjeneste. Evt. kan du søke deg inn i TmBn. Det er nå ikke slik at du kan dra dit rett etter førstegangstjenesten, men du må nok belage deg på noen måneder med trening på Rena eller andre baser før du blir sendt ned.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ShitSomeFireYo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Fallskjermjeger
« #4 : 10. mars 2011, 16:39 »
Takk for alle svar  Smiley Skjønte litt mer, men jeg lurte ikke på om man kan dra til afghanistan under førstegangstjenesten, men når man har fullført den. Som du sier Ryu, skal man ha noen måneders trening før man kan bli sendt ditt, er dette den samme treningen som hæren o.l har?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Fallskjermjeger
« #5 : 10. mars 2011, 17:11 »
Takk for alle svar  Smiley Skjønte litt mer, men jeg lurte ikke på om man kan dra til afghanistan under førstegangstjenesten, men når man har fullført den. Som du sier Ryu, skal man ha noen måneders trening før man kan bli sendt ditt, er dette den samme treningen som hæren o.l har?

Det er selvfølgelig veldig store forskjeller mellom tjenestestedene og hva du evt. skal gjøre der nede. Patruljering, til fots og med bil. fremrykkning, tilbaketrekkning, skyting, sikring osv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Fallskjermjeger
« #6 : 11. mars 2011, 00:49 »
Foreslår at du konsentrerer deg om å bestå fallskjermjeger-opptaket før du begynner å tenke på Afghanistan.

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Fallskjermjeger
« #7 : 11. mars 2011, 06:51 »
øhhh ... hva er vitsen med å løpe rundt og jage fallskjermer *?* ...

jeg skjønner de som er elgjeger eller hjortejeger, men ikke fallskjermjeger  Grin Grin Grin

(det er til og med laget en film om det å være hjortejeger ... det heter hvertfall hjortejegeren http://www.imdb.com/title/tt0077416/)


Hvis du "absolut" vil dette har du litt mer info her (og spesialjeger ser ut til å være mest "gøyal"  Smiley)
http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/spesialstyrker/Sider/default.aspx
HABEAS CORPUS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!