Skrevet av Emne: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?  (Lest 10236 ganger)

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« : 10. mars 2011, 20:31 »
Heisann!

Har trent 5x5 Stronglifts i ca 6 måneder nå.. Før dette trente jeg RYP i 6 måneder.

Har hatt en veldig fin progresjon, men har begynt å møte veggen allerede nå!
Bortsett fra på bena, da jeg kun har trent bein i 1 år og overkropp i 3 Grin

Er litt lei av å trene helkroppsprogram, og vil gjerne møte opp på treningen 4-5 dager i uken istedenfor 3.
Vil det være en stor forskjell på økning i muskelmasse ved å trene 4-5 ganger i uken iforhold til 3?

Det jeg har lyst på, er anbefalinger til et program som fungerer bra for deg, der du øker i muskelmasse og evt litt fettforbrennende. Egenvektstrening og baseøvelser synes jeg er et pluss å ha med.

Lår, legger og armer er det jeg er misfornøyd med, som jeg vil gjerne se en større økning på Smiley

Takker for svar!

Mvh,
Andersen

Utlogget Ryzan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #1 : 11. mars 2011, 20:23 »
Hei, vært i samme bås som deg. Trente 5x5 før jula og stagnerte litt på slutten.
Etter Jula gikk jeg over på Westside Barbell, som fungerer utmerket for meg. Det er et styrkeprogram delt opp i overkropp/underkropp (var vel dette du etterlyste?)

Du kan lese mer her:
http://www.elitefitness.com/forum/weight-training-weight-lifting/westside-barbell-basic-template-469668.html

eller iform sitt "Slik blir du STERK!" program som bygger på det samme, bare at det er laget en ferdig excel sheet som du putter data i og får ut øktene fremover

http://www.iform.no/pub/art.php?id=291

anbefaler excel arket på det sterkeste!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #2 : 13. april 2011, 00:24 »
Jeg synes 531 er en veldig naturlig og fin fortsettelse på 5x5. Det er lagd av Jim Wendler, som trener ved West Side Barbell. Det er et program som er spesielt bra hvis du vil bli generelt sett sterk og stor, og er seriøs mosjonist framfor (wannabe-) heltidsutøver. Kortere økter og mindre utslitthet på fritida i forhold til tunge styrkeløftprogrammer som Sheiko.

Programmet han over nevner kan jeg ikke noe om.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #3 : 23. mai 2011, 11:58 »
Heisann!

Har trent 5x5 Stronglifts i ca 6 måneder nå.. Før dette trente jeg RYP i 6 måneder.

Har hatt en veldig fin progresjon, men har begynt å møte veggen allerede nå!
Bortsett fra på bena, da jeg kun har trent bein i 1 år og overkropp i 3 Grin

Er litt lei av å trene helkroppsprogram, og vil gjerne møte opp på treningen 4-5 dager i uken istedenfor 3.
Vil det være en stor forskjell på økning i muskelmasse ved å trene 4-5 ganger i uken iforhold til 3?

Det jeg har lyst på, er anbefalinger til et program som fungerer bra for deg, der du øker i muskelmasse og evt litt fettforbrennende. Egenvektstrening og baseøvelser synes jeg er et pluss å ha med.

Lår, legger og armer er det jeg er misfornøyd med, som jeg vil gjerne se en større økning på Smiley

Takker for svar!

Mvh,
Andersen

6 måneder høres ut som en vellykket linear progresjon. Jeg har drevet med noe ala starting strength i 6 måneder og stagnerte da, så jeg tror du bør være fornøyd.

Når det er sagt så tror jeg ikke 5x5 3 ganger i uka er mulig for en nybegynner å øke spesielt mye i styrke. Hvor mye tar du i knebøy og er du åpen for å kjøre 3x5 eller 4x4 istedet i en periode? jeg vedder på at lårene dine har godt av det.

Utlogget Andersen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 112

Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #4 : 30. mai 2011, 19:35 »
Tusen takk for alle svar!

Jeg har gått ned til 3x5 i Knebøy for en god stund siden. Har ikke hatt noe særlig fremgang på det. Trener med 110 kg nå og står bom stille. Har ikke økt noe i de andre øvelsene heller!

La ut et program jeg hadde lyst til å starte med nå, som egentlig er litt hjemmelaget fra min side! Har lyst til å trappe opp til 4-5 ganger i uken med trening istedenfor 3 dager helkropps!

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #5 : 30. mai 2011, 19:45 »
Jeg trente RYP først før jeg hadde en stronglift periode, nå trener jeg slik blir du sterk som er foreslått over her og har ikke hatt det bedre!   Wink

Vert og legge til at jeg var så lei av 5 x 5 i knebøy 3 ganger i uken at jeg trodde jeg skulle spy!   Wink
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...?
« #6 : 30. mai 2011, 22:47 »
Tusen takk for alle svar!

Jeg har gått ned til 3x5 i Knebøy for en god stund siden. Har ikke hatt noe særlig fremgang på det. Trener med 110 kg nå og står bom stille. Har ikke økt noe i de andre øvelsene heller!

La ut et program jeg hadde lyst til å starte med nå, som egentlig er litt hjemmelaget fra min side! Har lyst til å trappe opp til 4-5 ganger i uken med trening istedenfor 3 dager helkropps!

Hvor mye spiser du? noe er i veien..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!